Kompletní vypnutí elektriky za jízdy Bora 1,6
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Řidič
- Příspěvky: 84
- Registrován: 11.06.2010 20:57
Kompletní vypnutí elektriky za jízdy Bora 1,6
ahoj,
nenašel jsem podobné téma, pokud tu je tak se omlouvám, hledal jsem
stala se mi docela nepříjemnost a to kompletní vypnutí eletriky během jízdy - Bora 1,6 77kw.
Probíhalo to následovně. Ráno jsem normálně nastartoval, ujel asi 5 kilaku. Potom jsem předjíždel kamion (na 3 a plný - motor zahřátý) a z ničeho nic:
1) začala pískat závada na airbagu+kontrolka
2) najedou vypnutí radia, stěračů, světel, posvícení palubovky, budíky rychlosti a otačkoměru zůstaly ve stejné poloze
3) přestaly fungovat posilovače brzd a řízení, šly dolů otáčky, auto zlenivělo a postupně chcíplo (vše v bodě 3 bych připsal odpojení čerpadla)
4) uplně nakonec zařvala kontrolka dobíjení
tohle vše se odehrálo v rozmezí asi 5 vteřin v plné rychlosti (úžasné dobržďování a objíždění kruh objezdu). Kontroloval jsem motorovou část jestli tam nezateklo a nezkratovalo se tam něco, ale v motorovém prostoru sucho, stejně tak jako vevnitř v autě. Auto potom stálo asi 2 hodiny. Potom jsem normalně nastartoval, vše vypadalo OK, ale ujetí 300 metrů se situace opakovala s úplně stejným scénářem, jelikož jsem zůstal stát s autem na kruh objezdu tak jsem to za 5 min znova nahodil a dojel před firmu. Takže ono to ze startu jede jako by nic (žádné kontrolky, pískání závad atd.) a potom se vše sesype během 5 vteřin. Celou noc byla solidní průtrž mračen, takže jsem tak nějak doufal, že tam prostě zateklo a někde se to zkratovalo vevnitř. Nicméně když to udělalo podruhé tak jsem si říkal ze to voda v drátech asi nebude. Momentálně auto stojí na parkingu před firmou a čeká na odtah. V poslední době byla měněná baterie a napínák řemene alternátoru.
Takže co myslíte? Alternátor?
Díky za rady. Vanhouten
nenašel jsem podobné téma, pokud tu je tak se omlouvám, hledal jsem
stala se mi docela nepříjemnost a to kompletní vypnutí eletriky během jízdy - Bora 1,6 77kw.
Probíhalo to následovně. Ráno jsem normálně nastartoval, ujel asi 5 kilaku. Potom jsem předjíždel kamion (na 3 a plný - motor zahřátý) a z ničeho nic:
1) začala pískat závada na airbagu+kontrolka
2) najedou vypnutí radia, stěračů, světel, posvícení palubovky, budíky rychlosti a otačkoměru zůstaly ve stejné poloze
3) přestaly fungovat posilovače brzd a řízení, šly dolů otáčky, auto zlenivělo a postupně chcíplo (vše v bodě 3 bych připsal odpojení čerpadla)
4) uplně nakonec zařvala kontrolka dobíjení
tohle vše se odehrálo v rozmezí asi 5 vteřin v plné rychlosti (úžasné dobržďování a objíždění kruh objezdu). Kontroloval jsem motorovou část jestli tam nezateklo a nezkratovalo se tam něco, ale v motorovém prostoru sucho, stejně tak jako vevnitř v autě. Auto potom stálo asi 2 hodiny. Potom jsem normalně nastartoval, vše vypadalo OK, ale ujetí 300 metrů se situace opakovala s úplně stejným scénářem, jelikož jsem zůstal stát s autem na kruh objezdu tak jsem to za 5 min znova nahodil a dojel před firmu. Takže ono to ze startu jede jako by nic (žádné kontrolky, pískání závad atd.) a potom se vše sesype během 5 vteřin. Celou noc byla solidní průtrž mračen, takže jsem tak nějak doufal, že tam prostě zateklo a někde se to zkratovalo vevnitř. Nicméně když to udělalo podruhé tak jsem si říkal ze to voda v drátech asi nebude. Momentálně auto stojí na parkingu před firmou a čeká na odtah. V poslední době byla měněná baterie a napínák řemene alternátoru.
Takže co myslíte? Alternátor?
Díky za rady. Vanhouten
VW Bora "Froggy" 1.8T GT Sport (AUM), VW Bora "Honey Bunny", 1.6 16V, 77kw (BCB). Vw "Lupo(rn)" , 1.0 (AHT).
No turbo, no diesel, no power?, NO PROBLEM!!!
No turbo, no diesel, no power?, NO PROBLEM!!!
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Kompletní vypnutí elektriky za jízdy Bora 1,6
Myslím, že je to alternátorem, ty příznaky tomu odpovídají. Můžeš zkusit změřit, jestli to dobíjí. Změříš kolik má baterie na prázdno, pak nastartuješ a změříš baterii, mělo by to ukazovat napětí 14.4V, pokud tam bude nižší napětí, alternátor špatně dobíjí. V každym případě ti stejně nezbývá nic jinyho než to odtáhnout k autoelektrikářovi, aby to opravil.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
-
- Řidič
- Příspěvky: 84
- Registrován: 11.06.2010 20:57
Re: Kompletní vypnutí elektriky za jízdy Bora 1,6
tak příčína odhalena ani alternator ani zateklá voda.
nevím jak se tomu přesně nadává, ale problém byl v rozvodné skřínce, která je shora na baterii. jeden z těch kontaktů se asi v minulosti ulomil a nějaký eman to prasácky zaletoval a nechal být (navíc zaletoval tak i matku která nebyla dotažená). Tím tam byl větší odpor, který stále narůstal a vyvrcholilo to tím že se půl skřínky roztekla. takže stačilo vyčistit, letovaný kus vyhodit a našroubovat. bez problému jsem dojel do Kellyho (jediní v okolí mají do 20.00) kde mi bohužel ale řekli, že tenhle díl nemají a odkázal mě na heller nebo vrakoviště, takže teď stojí před barákem a čeká na trasplantaci, bohužel není dárce
Pro ilustraci přikládám foto, znalí asi pochopí, že šlo o levý drát. Snažil jsem se najít nějaké číslo tohoto dílu, ale bez úspěchu. POkud někdo víte a poskytnete tak budu jen rád
http://img5.rajce.idnes.cz/d0504/4/4105 ... 011109.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
na obrazku jsou hezky vidět rozteklé plasty.
Děkuji Goauldovi za odpověď.
edit: tak už jsem našel. Nosič/držák pojistek se tomu nadává
nevím jak se tomu přesně nadává, ale problém byl v rozvodné skřínce, která je shora na baterii. jeden z těch kontaktů se asi v minulosti ulomil a nějaký eman to prasácky zaletoval a nechal být (navíc zaletoval tak i matku která nebyla dotažená). Tím tam byl větší odpor, který stále narůstal a vyvrcholilo to tím že se půl skřínky roztekla. takže stačilo vyčistit, letovaný kus vyhodit a našroubovat. bez problému jsem dojel do Kellyho (jediní v okolí mají do 20.00) kde mi bohužel ale řekli, že tenhle díl nemají a odkázal mě na heller nebo vrakoviště, takže teď stojí před barákem a čeká na trasplantaci, bohužel není dárce
Pro ilustraci přikládám foto, znalí asi pochopí, že šlo o levý drát. Snažil jsem se najít nějaké číslo tohoto dílu, ale bez úspěchu. POkud někdo víte a poskytnete tak budu jen rád
http://img5.rajce.idnes.cz/d0504/4/4105 ... 011109.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
na obrazku jsou hezky vidět rozteklé plasty.
Děkuji Goauldovi za odpověď.
edit: tak už jsem našel. Nosič/držák pojistek se tomu nadává
VW Bora "Froggy" 1.8T GT Sport (AUM), VW Bora "Honey Bunny", 1.6 16V, 77kw (BCB). Vw "Lupo(rn)" , 1.0 (AHT).
No turbo, no diesel, no power?, NO PROBLEM!!!
No turbo, no diesel, no power?, NO PROBLEM!!!
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Kompletní vypnutí elektriky za jízdy Bora 1,6
No jo, tak to se pak není čemu divit, a ten kus co ti tam teď chybí, byla pojistka, stejnej plíšek jako na ostatních drátech. Má tam být 80, nebo 100A nepamatuju si to přesně. Tak ji tam pak nezapomeň dát, protože takhle by ti při nějakym problému mohlo klidně shořet auto.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
-
- Řidič
- Příspěvky: 84
- Registrován: 11.06.2010 20:57
Re: Kompletní vypnutí elektriky za jízdy Bora 1,6
diky za radu. uz jsem sehnal novy kousek.
VW Bora "Froggy" 1.8T GT Sport (AUM), VW Bora "Honey Bunny", 1.6 16V, 77kw (BCB). Vw "Lupo(rn)" , 1.0 (AHT).
No turbo, no diesel, no power?, NO PROBLEM!!!
No turbo, no diesel, no power?, NO PROBLEM!!!
-
- Řidič
- Příspěvky: 84
- Registrován: 11.06.2010 20:57
Re: Kompletní vypnutí elektriky za jízdy Bora 1,6
mohl by mi prosím někdo mrknout jaké tam mají být ty ploché pojistky? kolik A? podle fotky postupně jak jdou zleva. děkuji
1.6 16v, 77kw, BCB
1.6 16v, 77kw, BCB
VW Bora "Froggy" 1.8T GT Sport (AUM), VW Bora "Honey Bunny", 1.6 16V, 77kw (BCB). Vw "Lupo(rn)" , 1.0 (AHT).
No turbo, no diesel, no power?, NO PROBLEM!!!
No turbo, no diesel, no power?, NO PROBLEM!!!
-
- Řidič
- Příspěvky: 84
- Registrován: 11.06.2010 20:57
Re: Kompletní vypnutí elektriky za jízdy Bora 1,6
tak hodnoty pojistek uz vim, akorat mi panove prodali blby kousek te pojistkovky takze zitra nanovo
VW Bora "Froggy" 1.8T GT Sport (AUM), VW Bora "Honey Bunny", 1.6 16V, 77kw (BCB). Vw "Lupo(rn)" , 1.0 (AHT).
No turbo, no diesel, no power?, NO PROBLEM!!!
No turbo, no diesel, no power?, NO PROBLEM!!!
-
- Řidič
- Příspěvky: 84
- Registrován: 11.06.2010 20:57
Re: Kompletní vypnutí elektriky za jízdy Bora 1,6
pojistkovky vymenene, vydrzely asi 2500 km a problem se opet opakuje, i kdyz ne v tak velkem rozsahu (jeste to neshorelo uplne). kabel od alternatoru se rozzhavil tak ze se mi roztekl i kryt baterie, vcetne te pojistkovky - akorat mi nedochazi proc se neprepali pojistka ale na prach shori vse okolo (ano pojistka je tam spravna, takova jaka tam ma byt). takze pada podezreni na vadny altik
VW Bora "Froggy" 1.8T GT Sport (AUM), VW Bora "Honey Bunny", 1.6 16V, 77kw (BCB). Vw "Lupo(rn)" , 1.0 (AHT).
No turbo, no diesel, no power?, NO PROBLEM!!!
No turbo, no diesel, no power?, NO PROBLEM!!!
-
- Řidič
- Příspěvky: 84
- Registrován: 11.06.2010 20:57
Re: Kompletní vypnutí elektriky za jízdy Bora 1,6
altik v pohode. nakonec to byl spatny kabel altiku (spise ocko na konci) bylo popraskane, tim to vice hralo a diky tomu se mi povolovala zase matka, bohuzel to sebou vzalo dalsi pojistkovku, takze budu muset sehnat jiz treti kus
takze moje rada zni - DOTAHOVAT MATKY, DOTAHOVAT MATKY A DOTAHOVAT MATKY
takze moje rada zni - DOTAHOVAT MATKY, DOTAHOVAT MATKY A DOTAHOVAT MATKY
VW Bora "Froggy" 1.8T GT Sport (AUM), VW Bora "Honey Bunny", 1.6 16V, 77kw (BCB). Vw "Lupo(rn)" , 1.0 (AHT).
No turbo, no diesel, no power?, NO PROBLEM!!!
No turbo, no diesel, no power?, NO PROBLEM!!!