Nízký výkon - Bora 1.6 16V

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
sgames
Řidič
Řidič
Příspěvky: 161
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nízký výkon - Bora 1.6 16V

Příspěvek od sgames »

takze tam udelat tu rouru a na ni nasadit ten konicky filtr ? jako to tu bylo vyfoceno ?

Uživatelský avatar
MPavel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 28.09.2007 18:53
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Nízký výkon - Bora 1.6 16V

Příspěvek od MPavel »

Pokud to chceš udělat skutečně pořádně tak ano + potrubí pro přívod čerstvého vzduchu k filtru.
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

Uživatelský avatar
g*o*l*f*
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 291
Registrován: 19.02.2008 13:50
Bydliště: skoro Brno :-)

Re: Nízký výkon - Bora 1.6 16V

Příspěvek od g*o*l*f* »

MPavel píše:Kde je ta klapka jsem znázornil na fotce, kterou jsem vložil do tohoto odkazu na straně 3.
Dle mě dávat do tohoto typu motoru sportovní vzduchovo vložku do origo airboxu jsou vyhozený peníze resp. nedosáhneš tam takové efektivity jako u externě vyvedeného sání. Problém je v tom, že airbox a přívod vzduchu je veden v horním deklu, který je posazen na motoru. Veškerý vzduch, který se nasaje, se v deklu ohřeje od teplého motoru a tím pak motor nasává teplý vzduch s menším obsahem kyslíku. Zkus si po jízdě šáhnout na spodní část deklu a ucítíš jak je rozpálená zejména v prostřední části, kde je motoru nejblíž. Nejlepší je celý dekl vyhodit a udělat nový přívod sání vzduchu do škrtící klapky vedené nad převodovkou s konusovým filtrem teplně odstíněným a k filtru přivézt potrubím čerstvý vzduch.
Přemýšlel jsem také o jednom řešení, že bych alu textilií polepil originální přívod vzduchu (spodní část deklu), aby se alespoň část tepla odstínila a koupit sportovní vložku do origo airboxu. Je to ale pořád jen poloviční řešení a cenově to nevyjde o moc levněji než udělat zcela nové sání.
No já nevím, zatím mi bylo každým řečeno, že hodit tam otevřené sání vůbec nepoznám od vložky v airboxu. Do rychlosti 100km/h prý mezi tím není vůbec žádný rozíl, jen pouze ten, že konický filtr syčí a jak začne přímo nasávat teplý vžduch(který nasávat začne, pokud to není opravdu vyřešeno), tak je to pak ještě horší, než s původním papírem. Konický filtr se u takového motoru prý projeví až při vyšších rychlostech, kdy motor potřebuje o hodně víc vzduchu, jinak je to hloupost. Ptal jsem se ve firmě, kde chipují motory i známých, který už s tímto mají zkušenosti a procházel jsem různá fóra. Navíc bych tam necpal určitě nějaký noname nebo filtr za 200 a to se pak oproti vložce prodraží. Ovšem kdo chce tohle řešit kvůli vzhledu nebo kvůli zvuku,který filtr vydává a důmyslně vyřeší odizolování nebo rád honí motor do vysokých otáček, tak je tohle také řešení, ale opravdu jsem se zatím setkal jen stím, že při klasické jízdě mezi vložkou a konickým filtrem rozdíl nepoznáš. Nechci ovšem říkat, že lžeš, ale co jsem všude slyšel a vyčetl. :wink:

Uživatelský avatar
sgames
Řidič
Řidič
Příspěvky: 161
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nízký výkon - Bora 1.6 16V

Příspěvek od sgames »

hele,tak ja tam prsknu ten green filter klasicky, jen ho vymenim,a bude ... ja moc rychleji nejezdim,porad jen po meste,takze se na to vyprdnu a bude klid :)

Uživatelský avatar
MPavel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 28.09.2007 18:53
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Nízký výkon - Bora 1.6 16V

Příspěvek od MPavel »

g*o*l*f* píše:
MPavel píše:Kde je ta klapka jsem znázornil na fotce, kterou jsem vložil do tohoto odkazu na straně 3.
Dle mě dávat do tohoto typu motoru sportovní vzduchovo vložku do origo airboxu jsou vyhozený peníze resp. nedosáhneš tam takové efektivity jako u externě vyvedeného sání. Problém je v tom, že airbox a přívod vzduchu je veden v horním deklu, který je posazen na motoru. Veškerý vzduch, který se nasaje, se v deklu ohřeje od teplého motoru a tím pak motor nasává teplý vzduch s menším obsahem kyslíku. Zkus si po jízdě šáhnout na spodní část deklu a ucítíš jak je rozpálená zejména v prostřední části, kde je motoru nejblíž. Nejlepší je celý dekl vyhodit a udělat nový přívod sání vzduchu do škrtící klapky vedené nad převodovkou s konusovým filtrem teplně odstíněným a k filtru přivézt potrubím čerstvý vzduch.
Přemýšlel jsem také o jednom řešení, že bych alu textilií polepil originální přívod vzduchu (spodní část deklu), aby se alespoň část tepla odstínila a koupit sportovní vložku do origo airboxu. Je to ale pořád jen poloviční řešení a cenově to nevyjde o moc levněji než udělat zcela nové sání.
No já nevím, zatím mi bylo každým řečeno, že hodit tam otevřené sání vůbec nepoznám od vložky v airboxu. Do rychlosti 100km/h prý mezi tím není vůbec žádný rozíl, jen pouze ten, že konický filtr syčí a jak začne přímo nasávat teplý vžduch(který nasávat začne, pokud to není opravdu vyřešeno), tak je to pak ještě horší, než s původním papírem. Konický filtr se u takového motoru prý projeví až při vyšších rychlostech, kdy motor potřebuje o hodně víc vzduchu, jinak je to hloupost. Ptal jsem se ve firmě, kde chipují motory i známých, který už s tímto mají zkušenosti a procházel jsem různá fóra. Navíc bych tam necpal určitě nějaký noname nebo filtr za 200 a to se pak oproti vložce prodraží. Ovšem kdo chce tohle řešit kvůli vzhledu nebo kvůli zvuku,který filtr vydává a důmyslně vyřeší odizolování nebo rád honí motor do vysokých otáček, tak je tohle také řešení, ale opravdu jsem se zatím setkal jen stím, že při klasické jízdě mezi vložkou a konickým filtrem rozdíl nepoznáš. Nechci ovšem říkat, že lžeš, ale co jsem všude slyšel a vyčetl. :wink:
Problém u tohodle motoru je v systému toho sání, který je položen na motoru a od něho se nasávaný vzduch ohřeje takže ve skutečnosti ten motor pořád saje teplý vzduch. Takže dle mě, když se u tohoto motoru vyvede sání mimo motor tak to bude hodně poznat než u motoru, který má už z výroby vyvedeno saní mimo. Tam by byla dle mě změna minimální až neznatelná. Samozřejmě mam namysli saní s konickým filtrem řádně odizolované od motoru s přívodem čerstvého vzduchu.
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

Uživatelský avatar
sgames
Řidič
Řidič
Příspěvky: 161
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nízký výkon - Bora 1.6 16V

Příspěvek od sgames »

tak ted kazdy rika neco jineho, kdo z vas to zkutecne skousel na tomto motoru a muze rict "jde to poznat" nebo "nejde to poznat" ?

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Nízký výkon - Bora 1.6 16V

Příspěvek od tomakecTD »

Jak jste přišli na to, že máte v ŘJ u 16V soft z 8V 8O To je dost podstatná závada, ne? :) Jinak co vyjde levnějc, přehrát soft, nebo vyměnit ŘJ? Mohu ji mít cca za litr, že bych to jen tak zkusil :)
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Nízký výkon - Bora 1.6 16V

Příspěvek od majrek001 »

já jezdím už přes rok na carreru 100 a pokud se nepletu tak ta 100 má taky 98 oktánu to samě V-power na shellce. pokud se dlouho jezdí na 95 tak chvíli bude trvat než vyčístí vstřiky a vše od usazením, mě to už začinálo cukat na 1 když jsem přijížděl ke kruháčí a pak jsem přešel na carreru o dost se to zlepšilo a taky dost pomůže poladit sání dát klapku trvale na studený a zprůchodnit sání. já mám ATN a tam vede saní kolem nádobky odstřikovaču mají to tak i některé 1,4 16v a když se rozdělá ta část jak je v ní klapka, tak je vidět že ovládání klapky zabírá takových 75% celé vnitřního průměru tak jsem vše vyřezal ven a pak to byl rozdíl hodně velký po puštění nohy z plynu 3,4,5 přestali úplně cukat a 1,2 a zapnutí klimatizace bylo cítit velice minimálně

ale stejně asi nejlepší úprava saní je zde dole výměna za airbox z TDI nebo 1,8T http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... 1&start=30" onclick="window.open(this.href);return false; průkopníkem této úpravy je člen falko1983
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Nízký výkon - Bora 1.6 16V

Příspěvek od tomakecTD »

Já jezdím na 95 starou co mám v nádrži klidně 20l přes půl roku v létě. Jinak na LPG a údajně čidlo klepání na LPG nemusí nic zaznamenat, protože prej LPG má taky oktanové číslo 100 :D Tak nevím. Ale já třeba mám AZD a na víku od nádrže mám natural 95. Ale stejně nevím jakou to má souvislost s řídící jednotkou s 8V :)

Sání průchodný mám, teplý vzduch od svodů zamezen, klapka trvale na studeno, to pomohlo dost, jen co je pravda :wink: :)
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Nízký výkon - Bora 1.6 16V

Příspěvek od tomakecTD »

Hmm, tak sem se díval a mám na víku 98 :( :( NIKDY sem to tam nenalil. Mám tam vesměs starou 95ku, tu nejlevnější ve městě. Že by to byl ten problém, proč to hůře jede? :D A paliv. filtr nebyl měněn nikdy na 200tis. Nebudu tu 95ku dávat pryč, porádite mi nějaký ty aditiva ??? Kolik to tak stojí a fakt to tomu motoru pomůže? :wink:
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Nízký výkon - Bora 1.6 16V

Příspěvek od majrek001 »

ono je možný že o té 95 máš trochu zasraný vstřiky, ten palivový filtr bych vyměnil, já měnil ve 165000 a tekl z toho pěkný bordel. zkusil bych STP http://www.autokelly.cz/#PATH=3770512;3 ... ST=0|LNG=0|" onclick="window.open(this.href);return false; je celkem uznávané mají ho na hodně benzínkách + k tomu třeba čistič ventilů a vstřikovacího systému a co je dobré může se kombinovat a nebo vyjet pár nádrží s 98, ale to u tebe nehrozí
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“