Pašík nad 120kmh třepe
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 04.07.2011 21:14
Re: Pašík nad 120kmh třepe
Ahoj hoši, tak z té vaší konverzace snažím něco načerpat, ale nějak se nedaří. Nechci tím říct, tady melete blbosti. To fakt ne. Mám obdobný problém, ale s malinko jinýmy příznaky. Jen s tím rozdilem, ze se mi auto ve 130km/h taky lehce rozvibruje, ale asi tak na 5-7 sekund, pak dalších 5-7 sekund klid, no a tak to jde porad dokola. Jezdím často dálky po dálnici a po pár stech km si připadám jako u Chocholouška v ordinaci. Předem díky, za jakekoliv myšlenky.
VW PASSAT VARIANT 3C 2.0 TDI BKP
- DMS
- VWexpert
- Příspěvky: 4941
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Mladá VWslaw
Re: Pašík nad 120kmh třepe
mě tohle dělalo, když jsme při výměně z plecháčů na 7,5J hlinikáče nedali jednu vyvažovací podložku dovnitř hliníkáče.
Ale jinak pašíci se už nějak moc serou, v posl. době 3x odtahovka
Ale jinak pašíci se už nějak moc serou, v posl. době 3x odtahovka
- ace_rimmer
- Závodník
- Příspěvky: 582
- Registrován: 23.11.2009 21:02
- Bydliště: Olomoucký kraj
Re: Pašík nad 120kmh třepe
Tohle mi dělaly zadní pneu, nenapadlo mě že to bude kvůli takové blbosti jako je rozdílný tlak, v levé jsem měl 1.5 a v druhé 2 a divně to brnělo, jakmile jsem je dal obě na 2 tak je to mnohem lepší. Je to taková blbost, ale překvapilo mě to, nemyslel jsem, že by to mohlo dělat takový bordel, holt asi v té rychlosti už se to tak mele, že je poznat každá maličkost. A to jsem ještě předtím očistil dosedací plochy všech kol (jak na kolech tak na autě) ocelákem nasazeným na vrtačku úplně dohladka - žádná změna. Až jako druhá věc mě napadlo změřit ten tlak, kola totiž vypadaly na první pohled stejně a dostatečně nafoukané, ale skutečnost byla jiná.ales.mart píše:Ahoj hoši, tak z té vaší konverzace snažím něco načerpat, ale nějak se nedaří. Nechci tím říct, tady melete blbosti. To fakt ne. Mám obdobný problém, ale s malinko jinýmy příznaky. Jen s tím rozdilem, ze se mi auto ve 130km/h taky lehce rozvibruje, ale asi tak na 5-7 sekund, pak dalších 5-7 sekund klid, no a tak to jde porad dokola. Jezdím často dálky po dálnici a po pár stech km si připadám jako u Chocholouška v ordinaci. Předem díky, za jakekoliv myšlenky.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 04.07.2011 21:14
Re: Pašík nad 120kmh třepe
Přesně můj problém. Přešel jsem z 15'' na 17'' 7,5J. Auto nemám dlouho a před tím jsem to nevypozoroval. Jen mi bylo divný, že se to tak pravidelně opakuje. Zkusím překontrolovat ten tlak popř převážit. Pak se uvidí. Jinak díky.ace_rimmer píše:Tohle mi dělaly zadní pneu, nenapadlo mě že to bude kvůli takové blbosti jako je rozdílný tlak, v levé jsem měl 1.5 a v druhé 2 a divně to brnělo, jakmile jsem je dal obě na 2 tak je to mnohem lepší. Je to taková blbost, ale překvapilo mě to, nemyslel jsem, že by to mohlo dělat takový bordel, holt asi v té rychlosti už se to tak mele, že je poznat každá maličkost. A to jsem ještě předtím očistil dosedací plochy všech kol (jak na kolech tak na autě) ocelákem nasazeným na vrtačku úplně dohladka - žádná změna. Až jako druhá věc mě napadlo změřit ten tlak, kola totiž vypadaly na první pohled stejně a dostatečně nafoukané, ale skutečnost byla jiná.ales.mart píše:Ahoj hoši, tak z té vaší konverzace snažím něco načerpat, ale nějak se nedaří. Nechci tím říct, tady melete blbosti. To fakt ne. Mám obdobný problém, ale s malinko jinýmy příznaky. Jen s tím rozdilem, ze se mi auto ve 130km/h taky lehce rozvibruje, ale asi tak na 5-7 sekund, pak dalších 5-7 sekund klid, no a tak to jde porad dokola. Jezdím často dálky po dálnici a po pár stech km si připadám jako u Chocholouška v ordinaci. Předem díky, za jakekoliv myšlenky.
VW PASSAT VARIANT 3C 2.0 TDI BKP
-
- Nový člen
- Příspěvky: 21
- Registrován: 03.12.2007 13:34
- Bydliště: Plzen
Re: Pašík nad 120kmh třepe
Me se to zacalo trepat po vymene brzdovych desticek a kotoucu. Take pri 120 km/h se to zacne trepat, ale pokud v teto rychlosti dam plny plyn, tak se to uklidni a zacne to zas az v dobe, kdy sundam nohu z plynu. Uklidni se to zase az kdyz pridam, nebo pri tech kritickych 120km/h. Tez jsem nechaval kontrolovat kola, tlumice, silenbloky. A nic. Take nevim. Pomooooc
-
- Nový člen
- Příspěvky: 21
- Registrován: 03.12.2007 13:34
- Bydliště: Plzen
Re: Pašík nad 120kmh třepe
TOTO jsem se docetl jinde:
Odpověď: Tento typ závady není až tak neobvyklý. Projevuje se hlavně u novějších typů automobilů, které mají složitější spojkový mechanizmus. Spojka u automobilu přenáší čím dál větší kroutící moment, který musí být přenášen plynule, ne trhavě. K tomu slouží podle typů spojek jednotlivé tlumící prvky. Může to být pryž, ocelové pružiny nebo nějaké předpružené plechy, které slouží jako listová pružina u automobilů. Pokud se nám tyto tlumící a zároveň pružící díly nějak poškodí, vzniká tato závada. Auto pak vibruje a nebo se trhavě rozjíždí. Důsledků může být několik. Jedno je asi jasné, jde o závadu, která vznikla důsledkem poškozeného dílu, který se otáčí tzn. spojka nebo poloosa. Co se týče poloosy tak to je asi první věc, na kterou bych se podíval a na co bych se zaměřil. Je to díl, který vidíte, aniž by jste něco musel rozebírat. Vzpomínám si, že se mi stalo u jednoho Citroenu r.v. 2007, že v určitých otáčkách se jemně chvěl. Bylo to zvláštní vzhledem k tomu, že auto mělo najeto cca 25000 km. Po důsledné kontrole v originál servise zjistili, že je křivá poloosa, která způsobovala toto chvění.
odstranění zavady spojky: pokud vyloučíme závadu poloosy, tak bych se určitě podíval na spojku. Pokud bude poškozená tak jediné jakým způsobem odstranit závadu je výměna celé spojky. Může tam být dvouhmotnostní setrvačník, tam je cena cca 20 000 Kč za neoriginál a nebo náhrada, sada komplet spojky tzn. přítlačný kotouč, lamela, ložisko a tam je cena cca 8 500 Kč.
odstranění závady poloosy: jediné jak odstranit vybrace poloosy je její výměna. Bohužel podle mých zdrojů se jako neoriginál dělají jen klouby, čímž závadu neodstraníte. Celá poloosa je k dispozici jen jako originál díl a tam odhaduji cenu přes 10 000 Kč.
Autor: Jiří Matwiov
Odpověď: Tento typ závady není až tak neobvyklý. Projevuje se hlavně u novějších typů automobilů, které mají složitější spojkový mechanizmus. Spojka u automobilu přenáší čím dál větší kroutící moment, který musí být přenášen plynule, ne trhavě. K tomu slouží podle typů spojek jednotlivé tlumící prvky. Může to být pryž, ocelové pružiny nebo nějaké předpružené plechy, které slouží jako listová pružina u automobilů. Pokud se nám tyto tlumící a zároveň pružící díly nějak poškodí, vzniká tato závada. Auto pak vibruje a nebo se trhavě rozjíždí. Důsledků může být několik. Jedno je asi jasné, jde o závadu, která vznikla důsledkem poškozeného dílu, který se otáčí tzn. spojka nebo poloosa. Co se týče poloosy tak to je asi první věc, na kterou bych se podíval a na co bych se zaměřil. Je to díl, který vidíte, aniž by jste něco musel rozebírat. Vzpomínám si, že se mi stalo u jednoho Citroenu r.v. 2007, že v určitých otáčkách se jemně chvěl. Bylo to zvláštní vzhledem k tomu, že auto mělo najeto cca 25000 km. Po důsledné kontrole v originál servise zjistili, že je křivá poloosa, která způsobovala toto chvění.
odstranění zavady spojky: pokud vyloučíme závadu poloosy, tak bych se určitě podíval na spojku. Pokud bude poškozená tak jediné jakým způsobem odstranit závadu je výměna celé spojky. Může tam být dvouhmotnostní setrvačník, tam je cena cca 20 000 Kč za neoriginál a nebo náhrada, sada komplet spojky tzn. přítlačný kotouč, lamela, ložisko a tam je cena cca 8 500 Kč.
odstranění závady poloosy: jediné jak odstranit vybrace poloosy je její výměna. Bohužel podle mých zdrojů se jako neoriginál dělají jen klouby, čímž závadu neodstraníte. Celá poloosa je k dispozici jen jako originál díl a tam odhaduji cenu přes 10 000 Kč.
Autor: Jiří Matwiov
-
- Řidič
- Příspěvky: 109
- Registrován: 03.09.2010 17:40
- Bydliště: Kopřivnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pašík nad 120kmh třepe
Caute lidicky jsem automechanik a vzdycky kdyz jsem resill tento problem byly silentbloky ramen uplne na žvejkačky. To zpusobovalo ze auto pri vysoke rychlosti v uvozovkách klepe nebo vibruje.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 40
- Registrován: 13.05.2010 09:14
Re: Pašík nad 120kmh třepe
A muzu si je nejak sam doma zkontrolovat ci poznat jestli jsou fakt spatne?Calibra píše:Caute lidicky jsem automechanik a vzdycky kdyz jsem resill tento problem byly silentbloky ramen uplne na žvejkačky. To zpusobovalo ze auto pri vysoke rychlosti v uvozovkách klepe nebo vibruje.
Passat B5.5 Variant, AVF 1.9TDI 96kW, 6ti-kvalt, ESP, 4motion
- svincik
- Řidič
- Příspěvky: 185
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Pašík nad 120kmh třepe
mám tenhle problém taky a nedočetl jsem se jak jste to vyřešili... Díky za poznatky.
-
- Řidič
- Příspěvky: 81
- Registrován: 28.05.2009 00:34
- Bydliště: Ostrava - Mariánské Hory
Re: Pašík nad 120kmh třepe
zdravím. Mi to dělalo taky a po výměně spodního krytu motoru a podběhů klid. Byly už značně jeté a při 120 se rozvibrovaly celé auto. Ve 150 se to uklidnilo. po výměně klid
Zajímavé slevy na produkty O2 : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=172173" onclick="window.open(this.href);return false;
- ace_rimmer
- Závodník
- Příspěvky: 582
- Registrován: 23.11.2009 21:02
- Bydliště: Olomoucký kraj
Re: Pašík nad 120kmh třepe
to je přesně ten problém,který mě na autech nejvíc štve, člověk polemizuje co všechno v motoru a podvozku není špatné a nakonec jsou to pitomé podběhy, kde s tím nikdo nepočítá..