Protože počet aktivních cyklistů v naší rodině neustále narůstá, musel jsem upgradovat nosič kol. Dosud jsem vozil kola na nosiči pro dvě kola na páté dveře. Netuším co to je za výrobce, kdysi jsem to nové koupil za necelou tisícovku na aukru a nadělalo to obrovské množství radosti. Je to velice podobné nosiči Menabo Logic 2 s rozdílem, že se to montuje pomocí 6 pásků ke dveřím.
Před dvěma týdny jsem objednal Menabo Logic 3, právě kvůli podobnosti a tedy již mě osvědčenému systému. Když to dorazilo domů, nestačil jsem se divit. Krám za skoro 5000 a nebyl jsem schopen do toho upnout kolo. Držáky kol kopletně plastové, neskutečně pružné/nepevné a hlavně jen pro velmi úzké rámy kol. Lyžiny, ve kterých mají kola stát s po zatížení vlnily jak had a obávám se, že na prvním příčném prahu by povolily. Čtyřbodobý systém pevného upnutí k pátým dveřím velmi nepřesvědčivý vzhledem k nosnosti 45 kg. Upínací mechanismus byl maximálně tak na dvacet upnutí na vozidlo, protože kovový utahovací šnek se doslova při utahování "drolil" o upínací děrovaný pásek. Když k tomu přidám, že jsem to objednával jako nové a došel mi rozbalený nosič, který již evidentně sjezdil půl evropy, nezbylo než to hodil obchodu na hlavu. Nutno dodat, že se zachovali velice slušně a ochotně zboží "s díky" vrátili svému dodavateli. Obdržel jsem několikeré omluvy (nebyla to jejich vina) a peníze snad dorazí co nevidět na účet. (Byl to obchod autio.cz)
Prestože jsem vždy preferoval nosiče na páté dveře, po této zkušenosti jsem nabyl dojmu, že lepší bude pořídit nosič na kouli v podobné cenové relaci. Požadavky byly: minimálně 3 kola s možností rozšířit na čtyři, možnost dostat se do kufru, minimální cena, zamykatelnost nosiče i kol a až na posledním místě pohodlí při užívání. Po prvotním průzkumu trhu jsem rezignoval na "podobnou cenovou relaci" Do užšího výběru jsem zařadil Wjenzek Alfa 3 a Hakr Swift ALU 3. Po osobní prohlídce a vyzkoušení na autě jsem došel k závěru, že obě varianty (cca 8000,-) jsou za ty prachy poměrně drahým kompromisem. U Wjenzeka po sklopení není za autem moc místa na bordelení v kufru a montáž šroubem, za ty prachy - nic moc. Hakr celkem slušná ocelová konstrukce, posuvný mechanismus, místa za autem akorát někoho by mohla odradit váha cca 20kg. Ovšem totální průser jsou držáky kol. Plastový, měkký, kroutivý, pružící i po dotažení na krev... já bych do toho svoje kolo nedal. A když, tak bych se o něj bál. Nepochopitelný nedostatek, leč rozhodl o mém nezájmu. Nezbylo mi tedy než začít naslouchat prodejci, který od začátku neustále mumlal něco o Atera Strada DL3 "je nejlepší, maj nejlepší systém odklápění, maj to patentovaný, všichni to kupujou, všichni to chtěj, všichni jsou spokojený, nikdo nereklamuje, němci to maj vymakaný bla bla bla". Znám tyhle prodejní týpky tak jsem tomu moc pozonosti zprvu nekladl, ale pak jsem povolil. Vyzkoušel jsem, všechno dobrý, bez kompromisů. Ale za 10668,-. No co nekupuju to na týden, za kola jsem dal mnohem víc a mám jistotu, že mi půjde otevírat kufr i u všech budoucích aut (Sharan, Multivan a jiná krabicoidní auta)
Čili mám toto:
http://www.nosice-stresni.cz/detail/nos ... rma!!!--1/ zde jsem to i pořídil.
Musím říct, že jsem z toho opravdu nadšený. Nasazeno za pár vteřin, dokonalý způsob uchycený kol (dole i nahoře), po sklopení/odsunutí spousta místa za autem.