MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
JAMBO1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 03.07.2011 17:29

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od JAMBO1 »

Zajímavé je že ty vybrace jsou po celém autě a dá se říct že skoro jen u 2 stupně kolem 2000ot,zní to sice nesmyslně také to nechápu-někdy se to rozvybruje dost a někdy jen trošku.nevím---- :?:

Tom74
Řidič
Řidič
Příspěvky: 97
Registrován: 30.12.2009 12:33

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od Tom74 »

nechci se vnucovat :roll: , ale koukal jsi na ty tlumiče ??? při tak malých otáčkách to táhneš krouťákem, při vyšších otáčkách jdou "kobyly" a to se chová jinak

JAMBO1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 03.07.2011 17:29

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od JAMBO1 »

Zajímavé že jenom u druhého stupně aspon u nho to jde cítit--v každém případě skusím Dík

Tulli
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 01.02.2011 17:13
Bydliště: Bratislava

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od Tulli »

Zdravim,
ja mam nasledovny problem.. 1500ot., 3. prevodovy stupen silne vybracie v aute, normalne jak vybracna deska, pri stlacenom plyne to trva nejake 2-3sekundy, nasledne tato vybracia sa vytrati, tak isto tato vybracia vznika na 6 prevodovom stupni pri rychlosti nad 170km/h a tu to uz pretrvava..
Setrvacnik+lamela+pritlacak vymene ma to najazdene od vtedy asi 5000km. Auto ma najazdene 225 tisic.
Najdu sa nejake rady prosiiiiiim :)
Seat Alhambra 85kw 2006, VW Passat R36 2009, Yamaha R6 2008

JAMBO1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 03.07.2011 17:29

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od JAMBO1 »

Tak to bohužel nevím,ale u mně to dělá jen u 2 stupně rychlosti.Nějak jsem se s tím smířil a zatím se závada neprojevuje více.

Sharan.jo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 87
Registrován: 28.10.2008 15:25

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od Sharan.jo »

To by možná mohly být vnitřní klouby na poloosách, musíš pod auto. Taky mi to dělalo jen v tahu, výměna a auto k nepoznání.
Mrkni sem: http://kamoka.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Sharan II 1.9 TDi PD 85kW AUY 12/2002
Peugeot 406 2.0 HDi 80kW 04/2000

JAMBO1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 03.07.2011 17:29

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od JAMBO1 »

Kuknu.Já to pak přestal řešit mám to asi 4měsíce,ale spíš to dělá při pomalém sešlápnutí plynu.Při rychlé akceleraci to udělá minimum.Díky za info.

Tulli
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 01.02.2011 17:13
Bydliště: Bratislava

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od Tulli »

No mne to vznika hlavne ked je teply motor a ked zatocim zakrutu na 3 stupni, tak je to pravidelne..
Poloosy mam obidve nove a vymene..
Ale vseobecne ta vybracia sa tvari akoby vznikala zo zotrvacniku, len pri nezmyselnych otackach sa to stava.. Stretol som sa uz aj s tym ze by bol zotrvacnik od vyroby zly, len sa mi tomu nechce verit..
Takze budem rad za kazdy mozny napad :) diki
Seat Alhambra 85kw 2006, VW Passat R36 2009, Yamaha R6 2008

paolo69
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 32
Registrován: 27.04.2011 20:10

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od paolo69 »

Zdravím klubáci ,jak tak posloucham tak mam ten samej problem Alhambra 4mot.85kw 2004,včera jsem nechal menit komplet spojku,pedal se nekdy nevracel jen do poloviny ,dvojhmotak zadřenej,tak jsem sehnal komplet sadu z valea s jednohmotakem a nechal jsem to tam dat,vše v poho až na jednu věc ,při rozjezdu do 2tis otaček takovi divnej zvuk nejake řinčeni nebo co po překročení 2tis otaček auto stichne a vše v poho ,větinou to dela u těch nižšich rych stupnich,nebo se mi to jenom zda.Nevite co to muže byt,dik za každou radu.paolo69@seznam.cz

Uživatelský avatar
Skyppy
Člen klubu
Příspěvky: 1265
Registrován: 03.07.2010 07:11
Bydliště: Březová - Oleško

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od Skyppy »

Co a proč Tě vedlo k monáži JEDNOHMOTY???? Já osobně si myslím, že v našich autech je nainstalováno pár zbytečných věcí, ale DVOUHMOTA k nim podle mého názoru rozhodně nepatří.

paolo69
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 32
Registrován: 27.04.2011 20:10

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od paolo69 »

Ted už to vim i ja maš naprostou pravdu,ta lamela s tema pružinama na jednohmotaku proste tem vibracim nestači,tam kde jsem to kupoval tak mě ukecali že je to lepši že vic vydrži a takove sr.čky.Tak pujde ven a na reklamaci,po reklamaci jen jen dvouhmota.Je zajimave že ve vyžšich otačkach a rychlotech je to vpoho.Takže kluci bacha na tu jednohmotu,taktež je možne že to v servisu špatně udělali ale tam se asi zkazit nic nedá,uvidíme až to zas pujde dolu. :cry: Zatim zdarec.

paolo69
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 32
Registrován: 27.04.2011 20:10

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od paolo69 »

Nevim možna se pletu ale myslim si že ty vybrace jsou pravě kuli te jednohmotce,ješte zkusim poloosy.

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od BigBang »

dvouhmota má za úkol tlumit rázy od motoru do převodovky hlavně v nízkejch otáčkách - proto se to projevuje všeobecně do 2tis. ot/min ;) v případě, že tam máš jednohmotu pak bude ten zvuk nejspíš dělat samotná převodovka... dostává tak mnohem víc zabrat 8)
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od Marek77 »

Všimněte si jedné dosti podstatné věci:

Jedničkový SAG s motorem TDi 66kW (1Z/AHU) má jednohmotu 228 mm, SAG s motorem TDi 81kW (AVG/AFN) má dvouhmotu 219 mm. Zároveň má ale každý z těchto modelů jinou převodovku. Převody jsou stejné, ale kódy převodovek jiné. Proč by dělali dvě různé převodovky, kdyby to nemělo svůj smysl? Je to přece mnohem složitější a náročnější z hlediska výroby. Odpověď je jasná - převodovky určené pro kompletaci s jednohmotou mají jiná ložiska.

Proto: Na motor 81kW samozřejmě jde použít jednohmotová spojka z motorizace 66kW. Počítejte ale s tím, že o co víc vám vydrží spojka, o to méně vydrží převodovka. Abyste totiž měli klid, museli byste spolu s jednohmotovou spojkou vrazit do auta i jinou převodovku.

Dvojkové SAGy mají pouze dvouhmotovou spojku. Proto teoreticky neexistuje jednohmotová náhrada. Že ji někdo nabízí, je věc druhá. Pokud to do auta někdo namontuje, musí počítat s problémy týkajícími se převodovky.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 30.06.2014 09:22, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od 11mAjA11 »

AMEN a s tím plně souhlasím..
Po absolvování velmi drahého odborného školení od výrobce spjkovách komponent LUK jsem si na svém autě dal zpět dvojhmotu..
Z přesně všech těch důvodů co psal Marek..
Soudruzi moc dobře věděli proč to tam tak vymysleli , je to sice nákladnější, ale velice opodstatněná věc..
Zde se dočtete o velmi důležitých technických informacích a novinkách z autoprůmyslu..
Přihlášení nic nestojí a je tam i on-line aktuální Tec-Doc katalog zdarma..
http://www.repexpert.com/lukas/content?id=200" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“