zimní studené stary benzin

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

kabi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 58
Registrován: 30.07.2011 19:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní studené stary benzin

Příspěvek od kabi »

Mě při studeném startu auto drží zvýšené otáčky 1300 asi...ohřejou se lambdy a vyfuk. Pak to spadne a vypne se vývěva do výfuku. To je asi než dokouřím cígo. Jinak taky trošku záleží na oleji, nezapomeňte, že kdyz okamžitě vyjedete, motor není celý promazaný, u 10w40 je to několik sekund než se celý promaže :)
Golf IV v6 4-motion

stawaFK
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1316
Registrován: 11.05.2010 17:46

Re: zimní studené stary benzin

Příspěvek od stawaFK »

koukám že cígo používá více lidí jako hodiny :laugh:
Ženská a auto se nepůjčuje. Ámen

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=156847" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.truhlarstvisimic.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

-v případě zájmu napsat SZ

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: zimní studené stary benzin

Příspěvek od bifur »

Mne chyta krasne na tuk bez jedineho zavahania. Ked som tam mal 5W-40 isiel som hned po nastartovani. S 10W-40 som si pockal tak 30 sekund a isiel. Teraz mam 10W-60 a nastartujem, oskrabem okna a idem. Je citit ze je motor lepsie premazany ako ked najprv skrabem okna a potom nakopnem a vyrazim..

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní studené stary benzin

Příspěvek od falko1983 »

tomakecTD píše:Hele, jinak taky tam mám baterku 45AH, původně tam byla 55ka. 45ku jsem měl doma, zbyla mi po felicii, je rok a půl stará. Třeba nedá takový otáčky motoru v zimě?? Co myslíte?
To se nesmíš divit že má motor s touhle baterku co dělat že naskočí.Já mám 60Ah jak v G4 tak ve felicii a věř že je to úplně o něčem jiným.Být tebou poohlédnu se po silnější jinak se může stát že ti při větších mrazech neutáhne motor a nebo tu barerii odděláš.
VW GIV 1.6 16V

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: zimní studené stary benzin

Příspěvek od tomakecTD »

falko1983 píše:
tomakecTD píše:Hele, jinak taky tam mám baterku 45AH, původně tam byla 55ka. 45ku jsem měl doma, zbyla mi po felicii, je rok a půl stará. Třeba nedá takový otáčky motoru v zimě?? Co myslíte?
To se nesmíš divit že má motor s touhle baterku co dělat že naskočí.Já mám 60Ah jak v G4 tak ve felicii a věř že je to úplně o něčem jiným.Být tebou poohlédnu se po silnější jinak se může stát že ti při větších mrazech neutáhne motor a nebo tu barerii odděláš.

Mám ve sklepě pro mou solární elektrárnu 12V 180AH ale tak to je tak na traktor :D No jo, já vím, že to asi je slabší. Je tam plno elektroniky, co potřebuje napětí. Při delším stání je možná i napětí pod 12V. Já s tou baterkou jezdil i minulou zimu a vždy jsem nastartoval tak nevím :D Otázka, jak se na tu baterku jeví elektronika a ŘJ. Třeba jsem včera vypozoroval, že když dojedu, pustím plyn, tak mi světla svítí míň. Když slápnu na plyn, zase svítí víc, vlivem toček a energie od altíku. Ale není nikde psaný, že slabší baterka by působila neblaze na cokoli v mototu, ne?
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní studené stary benzin

Příspěvek od falko1983 »

Každá motorizace má od výrobce udanou doporučenou kapacitu baterie.Je daná obsahem motoru a výkonovými požadavky(spotřebiči).Na ŘJ to mít vliv rozhodně bude,při startu bere startér kolem 100A a pokud bude mít baterie malou kapacitu (Ah),neudrží si napětí.Při mrazech je tenhle odběr ještě logicky vyžší,protože motor je ztuhlej a nepromazanej.Takže jednotky,který jsou konstruovány na provozní napětí 12V a které najednou dostanou s bídou 8-10V najednou házejí chyby protože ani čidla nemají ty hodnoty,které by měly mít.Takže jediným správným řešením je osadit autosprávnou baterií.

P.s jen takovej poznatek.V létě jsem byl nucenej dát ještě starou baterii z felicie(předtím než jsem pořídil i do felicie 60Ah) do golfa.Nastartoval,ale rozhodně to nebyl jejlepší start.
VW GIV 1.6 16V

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: zimní studené stary benzin

Příspěvek od tomakecTD »

No, šak mě to taky nastartuje, ale zázrak to není :D Nevěděl jsem, že v tom může bejt problém. Altík je tam kolem 80-120A ne? Je pravda že se to po startu někdy chová divně, někdy i při startování kontrolky pohasínaly, ale vždy nastartovalo. Měl jsem za to že hned po startu prostě auto jede z toho altíku a nezáleží to na kapacitě baterie. CHtělo by to vyzkoušet s nějakou větší mno....
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní studené stary benzin

Příspěvek od falko1983 »

Alternátor je pouze pro udržování baterie,hlavním zdrojem je stále baterie.Já mám 90A alternátor.Jinak se osazovaly výkonostně podle odběrů.Půjč si od někoho silnější baterii a zkus s ní nastartovat,uvidíš jaký to bude rozdíl.
VW GIV 1.6 16V

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: zimní studené stary benzin

Příspěvek od tomakecTD »

Start tedy horší může být a je, když napětí při startu klesne klidně k 8V a ŘJ a čídla nepracují, jak mají. Ale dle vagu ihned po startu je napětí něco okolo 13.5V když altík dobíjí, takže hned po startu by vše mělo být ok, nebo ne :D
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

miramxin
Řidič
Řidič
Příspěvky: 63
Registrován: 27.05.2011 06:34

Re: zimní studené stary benzin

Příspěvek od miramxin »

mam tada tdi ale s tim cigem to delam taky nastartuju zapalim a pak jedu naucil jsem to i pritelkyni . Ne kourit ale se to auto aspon trochu zahralo

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní studené stary benzin

Příspěvek od falko1983 »

tomakec TD:to napětí 8V neber jako pevnou hodnotu,uvedl jsem jí jen orientačně.Samozřejmě že ihned jakmile motor naskočí tak se napětí zvědne jednak tím že už není odběr pro startér a za druhé jak píšeš začne pracovat alternátor.Tady jde ale hlavně o ten okamžik než motor naskočí,když se startuje tak jsou na baterii kladeny největší nároky na výkon,který je daný její kapacitou.

Klidně si udělej test na kolik to spadne když startuješ(nejlíp na studeným motoru).Připoj si multimetr na baterii a někdo druhý ať startuje,hned uvidíš jaká bude ztráta napětí.
VW GIV 1.6 16V

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: zimní studené stary benzin

Příspěvek od tomakecTD »

No, ale tím si mi potvrdil teorii, že slabší baterie s menší kapacitou má vliv jen na start. Po startu nemá vliv na nic, ne? :wink:
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní studené stary benzin

Příspěvek od falko1983 »

Ano přesně tak.Měl jsem zato že se bavíme o startech (i název tématu je takhle nadepsaný) a ty otáčky co jsi zmiňoval předtím bereš jako otáčky startéru při startu?Možná že jsme se špatně pochopily.Nicméně to co jsem už napsal pořád při startech platí... :wink:
VW GIV 1.6 16V

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: zimní studené stary benzin

Příspěvek od tomakecTD »

Rád bych se zeptal někoho, kdo má 16V. Když po ránu nastartuje jak reaguje plyn? Nastartujte a dejte plnej plyn tak na 0,5Sec. Zajímalo by mě, co vám to udělá.
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: zimní studené stary benzin

Příspěvek od majrek001 »

co jsem já tak postřehl tak je to trochu citlivější na přidání plynu, ale to je nejspíš způsobený, že to točí nějakých 1100ot. a líp se dostane do otáček než když to má nějakých 700ot.. a co ty?
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“