MOTOR, CHOD: při prudším rozjezdu se dusí, ...

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Uživatelský avatar
MirekX
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 19.07.2009 00:37
Bydliště: Týniště nad orlicí

Re: MOTOR, CHOD: při prudším rozjezdu se dusí, ...

Příspěvek od MirekX »

dělal jsi teď ty logy jak to teď blbne, co je v závadách? jakej používáš olej?
Sharan 2001 85kW AUY , úpravy a soft dieselpower 225PS a 500Nm Obrázek

oleje Q8, servis JCB

Uživatelský avatar
Tomik-VW
Řidič
Řidič
Příspěvky: 150
Registrován: 28.05.2010 09:44
Bydliště: Žandov u CL

Re: MOTOR, CHOD: při prudším rozjezdu se dusí, ...

Příspěvek od Tomik-VW »

logy ukazují že mi tam jde moc tlaku,ale lopatky ok.olej 10w40 cartechnik

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, CHOD: při prudším rozjezdu se dusí, ...

Příspěvek od smolda »

Tak došlo i na mě. Dneska jsem se vracel z pravidelného srazu na Džbáně a za Rudnou mi vylít simering na klice na straně řemenice. Už přrd tím (vloni v zimě) se mi občas stalo, že mi tlak oleje vyvěsil ventily, auto se zadusilo a motor chcípnul. Stačilo chvilku počkat až se olej z hydroštelů sám vytlačil a mohl jsem opět nastartovat. Tentokrá to ale dopadlo bledě, sunul jsem si to asi tak stovkou po D5ce a najednou alarm nízkého tlaku oleje a zbytek už znáte.
Zajímalo by mě kde a jak změřit a nastavit tlak oleje motoru. Každá rada je vítána.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
Marty
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1429
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: kozomín

Re: MOTOR, CHOD: při prudším rozjezdu se dusí, ...

Příspěvek od Marty »

Ahoj, rád bych radu ohledně motro 2,0 koupil sem si Sharana a po ceste domu se mi rozblikala cervena olejnicka. Pri vysokejch otáčkáach na dálnici dobry ale jinak blikala a houkala co to může být ?Olej tam je!

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, CHOD: při prudším rozjezdu se dusí, ...

Příspěvek od smolda »

Máš zřejmě vadný čidlo tlaku oleje, teda pokud máš správný množství oleje v motoru. Ono je to tak, že při vyšších otáčkách se mírně zvedá tlak oleje - to je ten moment kdy ti kontrolka nesvítí. Kup si novej snímač tlaku motorovýho oleje, vyměň ho a pak uvidíme co dál.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
Marty
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1429
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: kozomín

Re: MOTOR, CHOD: při prudším rozjezdu se dusí, ...

Příspěvek od Marty »

OK :-) pak napíšu :-)

Uživatelský avatar
crashik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 113
Registrován: 23.11.2012 16:31
Bydliště: Okres Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, CHOD: při prudším rozjezdu se dusí, ...

Příspěvek od crashik »

usona píše:
pařez píše:Zdravím mám problem s motorem 1.9 81 kw při sešlápnutí plynu do vysokých otáček a následném ubrání jde motor na tři válce a pekně se klepe. Chvilku podržím otáčky kolem 1200 a motor se srovná.Vyměenil jsem filtry nafta ,vzduch a stale to samé. poradíte něco ?
Čau lidi mám ůpně ten samý problém jako tady kolega dělá to hlavně studené bez zátěře(když stojím) prošlápnu plyn je jedno jak pomalu , rychle ve 4000ot. na plný plyn začnou klesat otáčky hulí to že není vidět když hodně uberu chcípne. pak nechce cytit jak kdyby byly rozhozené rozvody jakoby chylal proti... nechám ho pět minut a chytne vcelku normálně pokud se mi podaří aby mi nechcípl chvíli ho držím a srovná se na autě už sem dělal hodně: těsnění repas a otlakování hlavy přehříval se rozvody jsem kontroloval snad pětkrát regulační banka z jiného auta stará byla nefunkční tlaky válců změřeny stejné na všech válcích cca30barů nový naftový filtr nová váha vzduchu . před hlavou to nedělalo wag bez chyb i při potížích měřil jsem tlak turba když dochází ke zminovanému problému začne tlačit přes 2,5barů jinak do 1,5 měřěno v zátěži... bez zátěžě to má při problému taky 2,5barů a ohřáté bez problému okolo 1 baru podtlak jsem i odpojil a stejný problém poradte mi prosím co to může být já opravím všechno ale tohle mi hlava nebere...

Mám přesně ten samý problém... Už někdo přišel na řešení? :fool:
Ford Galaxy 1997 1.9TDi 66kW WGR AHU
VW Sharan 1999 1,9TDi 81kW AFN - Bouráno a prodáno

Uživatelský avatar
trepifajxl
Profík
Profík
Příspěvky: 961
Registrován: 04.04.2008 18:15
Bydliště: u Turnova

Re: MOTOR, CHOD: při prudším rozjezdu se dusí, ...

Příspěvek od trepifajxl »

Problém je vysoký tlak oleje, nebo unavený ventilový pružiny. Změř tlak manometrem a pokud bude v normálu tak vyměň pružiny na ventilech.
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz


Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666

Uživatelský avatar
crashik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 113
Registrován: 23.11.2012 16:31
Bydliště: Okres Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, CHOD: při prudším rozjezdu se dusí, ...

Příspěvek od crashik »

Děkuji pánové za rady,bylo to olejovým čerpadlem.Mělo přidřený nějaký ventil co řídí tlak oleje.Takže výměna a je vše v pořádku.Zvolil jsem FEBI tak snad jsem zvolil správnou značku (prvně jsem zkoušel špatně vyrobený topran ...).Dříve po studeném startu motor nešel vůbec do otáček - jako bych jel se zataženou ruční brzdou. A pokud tedy jsem na to více šlápnul tak to zarachotilo ,zachrochtalo a zdechlo. Chvíli nestartovalo a za minutu bez problému.

Nyní již bez tohoto problému a i po studeném startu jede krásně i když motor trošku v mínusových teplotách chrastí ,ale to je u GASOLU asi normál.

I přes to vše mám otázku: s vysokým tlakem oleje jsem jezdil asi rok.Mám něco nechat zkontrolovat na motoru?Mohlo to zanechat nějaký negativní dopad? Za rok auto najelo cca 40 tis km. Díky
Ford Galaxy 1997 1.9TDi 66kW WGR AHU
VW Sharan 1999 1,9TDi 81kW AFN - Bouráno a prodáno

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, CHOD: při prudším rozjezdu se dusí, ...

Příspěvek od smolda »

Kdybys měl něco kontrolovat, bylo by to nadlouho. Asi jediný co by mohlo být poškozený vysokým tlakem mazání by bylo těsnění hydroštelů, ale rozebírat kvůli tomu makovici a pak zjistit že se tam nic neodehrálo a těsnění jsou v pořádku, to by asi nebylo to pravý. Ještě mě napadá dlaší věc - stav hydroštelů samotných. Mohlo se stát že zvýšeným tlakem oleje mohlo dojít k "prošůrování" hdroštelů, respektive jejich hlav. I to je ale holá spekulace. Záleží na tobě kolik času a peněz chceš kontrole motoru věnovat.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, CHOD: při prudším rozjezdu se dusí, ...

Příspěvek od 11mAjA11 »

Tak na hydrech žádné viditelné těsnění není tam jen poznáš maximálně opotřebovanost povrchu kde je styčná plocha s vačkou a opotřebení vodících částí v hlavě ( vydřené drážky ) a samotný stav jakožto jak moc lehce jde promáčknout vymezovací střed.
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“