Sněhové řetězy

2002 - 20..

Moderátor: Mára_VR6

Pravidla fóra
Moji milí příznivci všech Touaregů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Touaregů vkládejte do podsekce Můj Touareg a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mì obracejte v SZ.
Mára_VR6
Uživatelský avatar
GeneHawkins
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1429
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Sněhové řetězy

Příspěvek od GeneHawkins »

No jo, ale kdo by četl manuály?

excalibur
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 21.04.2011 22:43

Re: Sněhové řetězy

Příspěvek od excalibur »

Tema, na kterou napravu se snehovymi retezy, me take zajima a hledal jsem k tomu vsude mozne informace.

1) V navodu (Treg/7P) se explicitne pise _pouze_ predni naprava a explicitne, ze je jedno, zda 4motion nebo 4xMotion.

2) Vetsina zahranicnich diskusi k "full-size SUV (x5,Treg,Q7..)" rika, ze idealne retezy na obe napravy. Pokud to nejde, tak jako kompromis spise na zadni napravu. Kdyz jsou na predni, tak to sice dobre zataci a dobre brzdi, ale diky aktivnimu nahonu zadku (na rozdil od predokolky, kde se zadek jen pasivne vlece) se pak zadni kola protaci a diky tomu zcela ztraci vedeni a zadek ma neustale tendenci se pretacet dopredu a klouzat do stran.

3) U nekterych aut (myslim nejaky japonci) vyrobce zakazuje (myslim predni) jednu napravu a vysvetluje to malymi tolerancemi v podbehu a kolem zavesu a brzd. Mozna je to ten duvod, proc to uvadi v navodu Treg/7P, ale prijde mi to divne - pohledem tam je spousta mista. A take jsou zjevne empiricke zkusenosti, ze s tim tak nekdo jezdil a nic se nestalo.

Zaver: celkem mam z toho gulas, protirecici si udaje.

Muze nekdo se zkusenostmi potvrdit ci vyvratit to pretaceni/klouzani zadku pri retetezech na predni naprave? Pokud by to nedelalo, pak bych se jednoznacne drzel navodu (= predni naprava). Rozhodne nemam chut platit znicene zavesy. Pro upresneni - mam tam mechy.

koto99
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 03.07.2009 23:37
Bydliště: Bratislava

Re: Sněhové řetězy

Příspěvek od koto99 »

To excalibur:

Touareg ma aktívny pohon 4x4 s lamelovou uzáverou medzidifu, takže sa systém snaží presunúť krútiaci moment na nápravu s lepšiou adhéziou. Takže teoreticky ak dáš reťaze len dopredu, tak zadok by sa mal začať pretáčať až po tom, ako sa budú pretáčať aj predné kolesá. Zo skúsenosti naozaj stačia reťaze len na predok a keď je tak do 20 cm snehu, tak sa dostanem skoro všade. Ak je viac, tak dám reťaze aj dozadu a potom to ide ako traktor. Vtedy ale uzatváram aj medzidif. Inak tie pewag brenty 4x4 sú super, ale už 2x mi praskla kladka, ale to bolo pri extrémnej situácii. Potom som ju cca hodinu vymotával z poloosy a odtrhno mi pritom brzdovú trubku a kábel na senzor ABS.
Preto mám radšej XMR Brenta C.
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion

Uživatelský avatar
GeneHawkins
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1429
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Sněhové řetězy

Příspěvek od GeneHawkins »

koto99 píše:Takže teoreticky ak dáš reťaze len dopredu, tak zadok by sa mal začať pretáčať až po tom, ako sa budú pretáčať aj predné kolesá.
Není to tak. To je chybná úvaha.
Snahu protáčet se bude mít vždy náprava s menší adhezí.

koto99
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 03.07.2009 23:37
Bydliště: Bratislava

Re: Sněhové řetězy

Příspěvek od koto99 »

Hovorím teoreticky, keďže Turek by mal mať tu lamelovú uzávierku medzidifu v rozsahu 0-100 až 100-0 medz predok a zadok, ideálne myslím 50:50 (alebo 40:60?)
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion

Uživatelský avatar
GeneHawkins
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1429
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Sněhové řetězy

Příspěvek od GeneHawkins »

Nemá. Může mít mezinápravovou uzávěrku, která to ovšem uzavře 50:50. Ta se ovšem musí extra zapnout a je to jen opravdu do terénu nebo vyjetí...

LuboR5
Pilot
Pilot
Příspěvky: 790
Registrován: 15.01.2009 09:28
Bydliště: okr. Karviná

Re: Sněhové řetězy

Příspěvek od LuboR5 »

a co se teda stane při zapnutí levého tlačítka na tu druhou polohu ?

lerak71
Řidič
Řidič
Příspěvky: 104
Registrován: 30.12.2009 18:23

Re: Sněhové řetězy

Příspěvek od lerak71 »

Hele jen si dovolím skromně poznamenat, že co se týče pohonu nelze srovnávat Touareg první generace (včetně faceliftu) a druhé (teď nové)!!!!
První generace ještě byla poctivá čtyřkolka 50:50 s přerozdělováním a standardně dodávanou uzávěrkou mezinápravového diferáku a redukcí.
To co dělaj teďka je už jen SUV s klasickým 4motion (nějak teda vylepšeným) a elektronickou uzávěrou a lepší je na tom jen pohon 4Xmotion!
V rámci snižování spotřeby, ceny a hmotnosti to auto dost co se týče schopností 4x4 ve standardu ochudili, ale moc to samozřejmě neprezentují .... :laugh:
K.

koto99
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 03.07.2009 23:37
Bydliště: Bratislava

Re: Sněhové řetězy

Příspěvek od koto99 »

4XMOTION

je elektronicky riadený a stály pohon všetkých kolies v modeli Touareg. Stály pohon všetkých kolies 4XMOTION je základom pre výborný výkon modelu Touareg v extrémnom teréne. Vozidlo disponuje samosvorným medzinápravovým diferenciálom s lamelovou spojkou a redukčnou prevodovkou. V normálnej prevádzke sa uskutočňuje plynulé a od preklzu závislé rozdelenie krútiaceho momentu na prednú a zadnú nápravu. Medzinápravový diferenciál sa dá dodatočne uzavrieť, takže potom dochádza k pevne určenému rozdeleniu hnacieho momentu. K presmerovaniu sily na prednú nápravu dochádza prostredníctvom kužeľového prevodu, ktorý je na základe konštrukčných predpokladov modelu Touareg nutný. Redukčný stupeň prevodovky (2,69:1) pre nasadenie v ťažkom teréne sa elektricky zapína pomocou spínača na podvozku. Umožňuje maximálnu hnaciu silu pri minimálnej rýchlosti. Vďaka tomu dosahuje Touareg stúpavosť až do 100 percent (45°).

Toto som našiel na SK VW stránke. A tým pádom je to jasné.
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion

koto99
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 03.07.2009 23:37
Bydliště: Bratislava

Re: Sněhové řetězy

Příspěvek od koto99 »

LuboR5 píše:a co se teda stane při zapnutí levého tlačítka na tu druhou polohu ?
uzavrieš medzinápravový diferenciál v pomere 50:50 - použiť len na nespevnenom povrchu.
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion

LuboR5
Pilot
Pilot
Příspěvky: 790
Registrován: 15.01.2009 09:28
Bydliště: okr. Karviná

Re: Sněhové řetězy

Příspěvek od LuboR5 »

koto99 píše:
LuboR5 píše:a co se teda stane při zapnutí levého tlačítka na tu druhou polohu ?
uzavrieš medzinápravový diferenciál v pomere 50:50 - použiť len na nespevnenom povrchu.
a na tu třetí polohu ? a viděl jsem i v nějakém i čtvrtou. zkusím pohledat foto tlačítka.

LuboR5
Pilot
Pilot
Příspěvky: 790
Registrován: 15.01.2009 09:28
Bydliště: okr. Karviná

Re: Sněhové řetězy

Příspěvek od LuboR5 »

foto
Přílohy
Foto1.JPG

LuboR5
Pilot
Pilot
Příspěvky: 790
Registrován: 15.01.2009 09:28
Bydliště: okr. Karviná

Re: Sněhové řetězy

Příspěvek od LuboR5 »

většina z nás má polohy 3 někteří 4 tak jak je na obrázku což teda vůbec nevím k čemu by to teda mělo být když je Touareg plnohodnotná 4kolka jak se píše všude možně ale muj osobní dojem je trošku jiný už k tomu systému pohonu , jezdím i s Q7 a vozidlo se chová uplně jinak a nic se nemusí zapínat a přepínat a nestane se že kolo proklouzne prostě jednou pořád všechny čtyři a proto tohle moje hodnocení na Touarega s kterým mám odjeto 3 zimy takže vím jak se chová a nikdo mě v tom mém usudku nepřesvědčí . ale samozřejmně že to nepíšu proto že to tak není je to můj názor možná použito moc elektroniky která není někdy moc rychlá a na něco se čeká déle by se mělo když vypnete ESP jede to zase uplně jinak takže je to asi o tom kdo v čem co má odježděné.

Uživatelský avatar
GeneHawkins
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1429
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Sněhové řetězy

Příspěvek od GeneHawkins »

Ta čtvrtá poloha je snad uzávěrka zadního diferenciálu. Tedy normál, redukce, +mezinápravová uzávěrka, +zadní uzávěrka.

Jo.
u.jpg

LuboR5
Pilot
Pilot
Příspěvky: 790
Registrován: 15.01.2009 09:28
Bydliště: okr. Karviná

Re: Sněhové řetězy

Příspěvek od LuboR5 »

já taky používám ty XMR které jsem i dával do odkazu a co ti tam prasklo ? to červené čím ten řetěz zamkneš a nebo ten žlutý silnější háček ?

Odpovědět

Zpět na „Touareg“