MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od vilik »

No jestli to dělá při zapnutí klimy, a jseš si tím jist, tak proč to nehledáš tam :?:
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Uživatelský avatar
Milhouse
Řidič
Řidič
Příspěvky: 97
Registrován: 01.12.2007 20:32
Bydliště: Kolin

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od Milhouse »

aldaaa371 píše:Zdravím, chlapi,jen malou radu bych potřeboval. Mám sharan 02, 85kw a motor šlape v pohodě na volnoběžné otáčky bez zapnutí klimakompresoru. Ale po zapnutí klimatizace dochází ke kolísání otáček? Bylo mně řečeno žeto muže bejt vstřikem, nebo setrvákem. Obojí vyměněno a závada stále trvá. Dík za info.
těžko posuzovat závadu kterou nevidíš...možností je dost ,ale nejsem si jist že by setrvák měl nějaký vliv na to když se zapne klima
Dle mého názoru to byly vyhozený prachy oknem.
Česky řečeno si na tobě někdo namastil kapsu a to ještě může dopadnout tak, že ten setrvák máš stále původní
Potkali se u Kolína

Uživatelský avatar
Mikycarp
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 370
Registrován: 21.11.2009 18:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od Mikycarp »

Nemáš v klímě víc chladiva, než je stanoveno, mohlo by to silně zatěžovat kompresor a brzdit motor
SAG - ideální auto na ryby

Uživatelský avatar
Jose1
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2622
Registrován: 02.03.2008 16:51
Bydliště: Brno

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od Jose1 »

K té klimě a volnoběžným otáčkám....
Myslím si že to nemusí být nutně klimou, ale třeba i celkovým nerovnoměrným zatížením motoru a problémem v okruhu klínového řemenu. Mě to auto teď poslední dobou taky na volnoběh dělalo psí kusy. Dokonce se mi při otáčení volantem ozývaly divné zvuky a chvění volantu od posilovače řízení.
Člověk by si myslel, že je v háji čerpadlo (kompresor?) u posilovače.....
No a zjistilo se, že byla v řiti volnoběžka na alternátoru a rovněž napínací kladka s tlumičem vibrací.
Tudíž to při zvýšené zátěži pocukávalo.
Po výměně zmiňovaného, řízení neklepe, nic nevrže a volnoběh sedí, jak má....! :wink:
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012

http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
shared
Řidič
Řidič
Příspěvky: 79
Registrován: 14.02.2008 22:01
Bydliště: Hradec Králové

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od shared »

Mám trochu podobný problém - ráno nastartuju,vyjedu z garáže a než zavřu vrata,slyším,jak motor na 1-2 vteřiny úplně vynechá.Naskočí porucha(ten trojúhelníček na palubce se rozsvítí).
Podle servisu - nějaká porucha na čtrvrtém vstřiku.
Pokud se motor ohřeje,tak to nedělá a motor má sílu a tichý chod - bez problému.Chová se to stejně v zimě i v létě.
Provedena výměna kabelového svazku ke vstřikům,vyčištění sání,zaslepení EGRu.
Naftu beru kvalitní(aspoň doufám) a občas dávám Wyns.
Dál už nevím.Začínám se učit s vagem a na starý kolena se začnu učit automechanikem.

Poradí někdo?? Nechce se mi věřit,že to dělají vstřiky,jak mi tvrdil jeden borec ze servisu a chtěl za výměnu cca 40t. - odeslal jsem ho kamsi.

Uživatelský avatar
Charlie.007
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 263
Registrován: 22.03.2008 10:57
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od Charlie.007 »

Nazdárek, tak su tady zas :( O pár příspěvků výše sem psal, co mi dělá motor (sám si přidává otáčky atd.)
No dnes sem si poprvé všiml, že po nastartování se mi po pár sekundách rozběhly i ventilátory motoru, po asi necelé minutě utichly, ale pak se hned zase zvýšily otáčky motoru. Čidlo teploty chl. kapaliny mám už vyměněné, dráty sem nechal proměřit, vypadaly OK, konektor k čidlu prostříknut, tak už vážně nevím :?
Servisák mě straší, že bude možná v háji řídící jednotka motoru. Neměl ste někdo náhodou podobnej problém :?: :idea:
Ještě takovej malej poznatek: už vím takhle o 2 lidech v okolí, co mají VW T5 a dělá jim to úplně to samý, tak si myslím, že by tahle závada nemusela být ojedinělá.
Díky všem za nějakej postřeh.
Seat Alhambra II 1.9 TDI PD 96 kW - prodáno
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M

Uživatelský avatar
Jose1
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2622
Registrován: 02.03.2008 16:51
Bydliště: Brno

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od Jose1 »

shared
Osobně bych šel po kabeláži ke vstřikům....je tu na to téma.... :wink:
Aj....pozdě! Už jsi to udělal!
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012

http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Charlie.007
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 263
Registrován: 22.03.2008 10:57
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od Charlie.007 »

Charlie.007 píše:Nazdárek, tak su tady zas :( O pár příspěvků výše sem psal, co mi dělá motor (sám si přidává otáčky atd.)
No dnes sem si poprvé všiml, že po nastartování se mi po pár sekundách rozběhly i ventilátory motoru, po asi necelé minutě utichly, ale pak se hned zase zvýšily otáčky motoru. Čidlo teploty chl. kapaliny mám už vyměněné, dráty sem nechal proměřit, vypadaly OK, konektor k čidlu prostříknut, tak už vážně nevím :?
Servisák mě straší, že bude možná v háji řídící jednotka motoru. Neměl ste někdo náhodou podobnej problém :?: :idea:
Ještě takovej malej poznatek: už vím takhle o 2 lidech v okolí, co mají VW T5 a dělá jim to úplně to samý, tak si myslím, že by tahle závada nemusela být ojedinělá.
Díky všem za nějakej postřeh.
Tak konečně mám záhadu vyřešenou :pleasantry: Si představte, že mi tam 2x po sobě dali jiný čidlo teploty chl. kapaliny než tam mělo být! Pořád mi tam cpali čidla pro benzíňáky, tak se potom nemůžu divit, že? Až napotřetí se konečně zadařilo a hle, žádná chyba na VAGu, ručička teploty se chová jak má, žádné samovolné zvyšování otáček... Že mě to taky nenapadlo dřív se na ty čísla pořádně podívat 8O
Seat Alhambra II 1.9 TDI PD 96 kW - prodáno
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M

miho
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 47
Registrován: 16.05.2008 08:22

Sharan I tdi večer vše ok,ráno vysoké volnob.otáčky-pomoooc

Příspěvek od miho »

prosím o radu,včera večer jsem dorazil domů,vše naprosto ok,
dnes ráno nastartuji,má stále vysoké otáčky cca 1400ot.,nemá výkon a píše tyto chyby

5 Nalezeny chyby:
00553 - Meric hmotnosti vzduchu (G70)
28-00 - zkrat na plus
00539 - Snimac teploty paliva (G81)
30-00 - preruseni n.zkrat na plus
00522 - Snimac teploty chladici kapaliny (G62)
30-00 - preruseni n.zkrat na plus
00777 - Snimac polohy plynoveho pedalu (G79)
27-00 - nesmyslny signal
00527 - Snimac teploty v sacim potrubi (G72)
30-00 - preruseni n.zkrat na plus

Tzn.všechny čidla přestaly fungovat????Prosím poraďte moc vám dík

Uživatelský avatar
obrocnik
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1295
Registrován: 30.05.2010 14:27
Bydliště: Zvolen pracovne B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: Sharan I tdi večer vše ok,ráno vysoké volnob.otáčky-pomo

Příspěvek od obrocnik »

Tie zavady mohli byt aj stareho charakteru,vymaz chyby a potom ci vyhodi znovu nejake.Nenatiekla ti voda niekde?vlhkost a blbne supatko pedalu plynoveho.To supatko zvykne blbnut tak isto ako opisujes ale ide iba do 1100otacok.skus fenom vysusit elektriku kpedalu a od neho kde ide :roll:
omluvam sa za gramaticke chyby nemozem zato choroba z povolania:o)

Uživatelský avatar
MirekX
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 19.07.2009 00:37
Bydliště: Týniště nad orlicí

Re: Sharan I tdi večer vše ok,ráno vysoké volnob.otáčky-pomo

Příspěvek od MirekX »

že by hlodavec? :D
Sharan 2001 85kW AUY , úpravy a soft dieselpower 225PS a 500Nm Obrázek

oleje Q8, servis JCB

poletucha
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 24.01.2012 15:41

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od poletucha »

Ahoj všichni,mám dotaz ohledně cukání
Mám Alhambru r.v. 2001, 85kW, při roztahování dvojky a trojky mi při otáčkách okolo 1700-1800 začne auto citelně cukat. Mate někdo zkušenost v čem by mohl být problém? Děkuji za info :wink:

Uživatelský avatar
Skyppy
Člen klubu
Příspěvky: 1265
Registrován: 03.07.2010 07:11
Bydliště: Březová - Oleško

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od Skyppy »

Nejprve bych zkontroloval všechny věci okolo dodávky paliva včetně filtru, vzduchový filtr a pak bych překontroloval kabelový svazek a jednotlivé kontakty ke vstřikovačům v hlavě motoru. Možná by nebylo od věci projet paměť závad VAG-em. Ale to už se tady řešilo v tématu: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=15832" onclick="window.open(this.href);return false;
a nebo: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=24542" onclick="window.open(this.href);return false;
a nebo tady: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=97473" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Kaufik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 172
Registrován: 15.05.2008 07:15
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od Kaufik »

zdravím
občas se na 81-TDI zvýší otáčky na 1000/min, mám za to že je to teplotní čidlo. To stejné to dělalo otci na G4 74-TDI PD tak jsem ho našel bez problému i vyměnil a byl klid. Ale na motoru u Galaxy to čidlo nemůžu nikde najít.
Poradí mi někdo prosím kde ho najdu?
Kaufik

Ex mat LOW DAILY GII 1,3 NZ 4q in ´85, 15" BBS
Ex GII 1,6 PN CL ´91 15" Exip Mega
Ex GII 1,3 NZ 5q ´88, ATS Classic

Uživatelský avatar
bibac
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prešov, Slovensko

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od bibac »

ahoj kolegovia.
môj problém vyzerá takto: ráno, keď je studený motor, treba dlhšie štartovať. niekedy až na 2. krát naskočí. potom nabehnú otáčky cca 1200, neikedy kolíšu medzi 600-1200 skokovite niekoľkokrát. potom sa to ustáli. ale keď chcem ihneď vyštartovať s autom, jeden-dvakrát škubne, a potom už šlape tak, ako má. a niekedy na voľnobehu cítim také jemné chvenie auta. niekedy kolíšu otáčky medzi 650-700. nevie niekto poradiť? vďaka.

a na vagu píše: Adresa 01: Motor
Objednací císlo rídící jednoky: 022 906 032 EH
Systém a/nebo verze: MOTRONIC ME7.1 G 5523
Kódování: 00032
Císlo dílny: WSC 00020
Další informace: VSSZZZ7MZ7V503013 VWZ1Z0F2867412
Nalezena 1 chyba:

16395 - rada valcu 1: vackovy hridel A (saci): nastaveni POZDEJI nedosazeno
P0011 - 35-10 - - - Sporadická

Readiness: 0000 0000

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“