Problém u automatu DSG s TSI motorem?

2007 - 20..

Moderátor: jets

Odpovědět
tom2011
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 04.12.2011 13:25

Problém u automatu DSG s TSI motorem?

Příspěvek od tom2011 »

Mám dotaz na majitele nového Tiguana v automatu (7st. DSG) s TSI motorem. Respektive na někoho, kdo měl zkušenost se starým automatem (6st.) a teď přešel na automat DSG v novém typu. Zajímalo by mne, jak hodnotí práci nové DSG zejména při rozjezdech a předjíždění.

Poměrně slušné reakce během jízdy u staršího typu mne navnadily na novou "vylepšenou" DSG, se kterou jsem naopak totálně unhappy a auta bych se nejraději zbavil.

Zajímalo by mne, jestli máte taky stejnou zkušenost a má to tak být nebo mám smůlu a mám šmejd z výroby.

Takže moje anabáze:

Letos v říjnu jsem si pořídil Tiguana s motorem TSI a 7 stupňovou dvojitou automatickou (poloautomatickou?) převodovkou DSG. Po 4letých zkušenostech s předchozím typem (také automat, ale TDI motor) jsem očekával snížení hlučnosti motoru a lepší výkon.
Bohužel po ujetí prvních km došlo k velkému rozčarování. Způsob řazení rychlostních stupňů, zvuky které se z motoru ozývaly a nepředvídatelné chování řazení převodovky ve mne vyvolaly značnou skepsi ohledně správnosti volby.
Nejvíce mne zarazily, takové podivné rázové vlny v kabině (přirovnal bych to k zadunění) při tom, když motor podřazuje. Občas z toho až zaléhaly uši... Ale časem jsem si buď zvykl nebo mi to dunění nepřijde tak výrazné.
Další nepříjemné okamžiky nastaly při předjíždění pomalu jedoucího (nebo dlouhého) vozidla, kdy po sešlápnutí plynového pedálu nastává neúměrně dlouhá časová prodleva, poté motor vyběhne do vysokých otáček a až v dalším kroku se podřadí třeba ze 7. přímo na 5. stupeň a automobil teprve pak vyrazí kupředu (doslova skočí) takže podvědomě to nutí plyn spíš ubrat. To jednak není možné, a jednak nejsem sebevrah. Prostě sešlápnete plyn a strašně dlouho se nic neděje....
Obdobný problém nastává při deceleraci a následném pokusu o zrychlení. Nejmarkatněji se to projevuje při dobrždění před stoupavou zatáčkou. Automat podřadí neúměrně hodně - dochází k takové deceleraci ( brždění vysokým zařazeným stupněm), že řidiče to tlačí do bezpečnostních pásů. Podotýkám, že výše uvedené vlastnosti nezaměnuji za funkci Kick down.

Zatímco řízení starého typu, byla pohádka, v novém mám deprese .....

Rád bych teda věděl, jestli má někdo podobný problém. Díky předem, za jakoukoliv úvahu.

Uživatelský avatar
jets
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2634
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém u automatu DSG s TSI motorem?

Příspěvek od jets »

já měl passata s tiptronicem, se zpožděním se u automatu musí počítat. Když jsem dojížděl třeba na křižovatku a tam blikla zelená tak se musel jemně přidávat plyn aby převodovka necukala a našla si ten správný stupeň.
s DSG jsem najezdil cca 100km, takže zkušeností moc nemám, navíc to bylo s naftou, ale dojem na mně nechala ta převodovka hodně dobrý. Žádné ztráty při rozjezdech, rychlé řazení bez prodlev...
asi nejlepší by bylo projet si stejné auto abys to dokázal posoudit, nejít si někoho se stejným motorem a převodovkou, nebo takovou předváděčku a prostě si to srovnat a podle toho řešit...
asi jsem moc nepomohl...
každé přistání po kterém se dá odejít po svých je dobré

marianb
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 364
Registrován: 26.08.2010 15:18

Re: Problém u automatu DSG s TSI motorem?

Příspěvek od marianb »

Ani ja nemam dsg. Predtym som vsak mall jettu tdi 103kw a dsg 6 stupnovu skoro 4 roky. Teraz som dsg nebral, lebo kolega ma audi a6 a dalsi q5 a teda uz to nie je to, co byvalo.
Dunenie ke kvoli tomu, ze to drzi najnizsie mozne otacky v rezime "D". Rychlost radenia je dana tymto. Snazi sa to drzat emisie atd na optime. V rezime S to zase toci ako blazon do maxima.
Osobne by som siel skusit predvadzacku a da sa este v servise skusit inac nastaveny soft do riadiacej jednotky. Naposledy pri prezuvani sa ma chlap pytal, ci mi netrha motor pocas rozjazdu, a ze maju lepsi soft... Skus teda, ci nieco nemaju.
Kamosa s tiguanom nemam len tie audi a to uz nechcu ani oni. Zda sa, ze dsg 7 stupnova sa im asi tak neodladila.
Ja som mal aj tlacitka pod volantom a pri predbiehani som to pouzival. Po case to prejde na automat. Ak nemas toto, tak neviem co este vyskusat.

Este napis ci mas 1.4 alebo 2.0 a kolko kw. Mozem sa spytat predajcu, celkom dobre sa s nim debati a chodi skusat kazdy novy model...
Passat bussines line 2.0TDI 130 kW, 4 motion, DSG

tom2011
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 04.12.2011 13:25

Re: Problém u automatu DSG s TSI motorem?

Příspěvek od tom2011 »

Díky. Silně uvažuju o srovnávací jízdě v jiném voze. Pak uvidím.

Motor mám 2,0, 132kW.

Na předchozím tiptronicu zpožďění nebylo žádné, reagovalo to briskně. Automaty mám dlouho, předtím Kia Sorento, na služebkách střídám auta s automatem různých značek a žádný se nechová tak nevyzpytatelně jako toto.

Chyba v softwaru mne napadla první. Pánové v servise přiznali, že tam byl softík na jiný typ auta (???). Přehráli to a že prý OK. Změna v chování auta bohužel absolutně žádná...
Servisák na sedadle spolujezdce zhodnotil, že se auto chová naprosto standardně a pak z něj vylezlo, že automat nemá a v životě to neřídil...

Co mi vrtá hlavou, že v manuálu je u napsáno, že u 7st. DSG je funkce vypnutí/zapnutí volnoběžky, která ovšem v MENU počítače úplně chybí. Fakt z tohoto auta nejsem moudrý.

Uživatelský avatar
jets
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2634
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém u automatu DSG s TSI motorem?

Příspěvek od jets »

zkus ještě mrknout do sekce passat 3C - třeba tam má někdo auto se stejným motorem a převodovkou...
každé přistání po kterém se dá odejít po svých je dobré

Uživatelský avatar
Prekladateľ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 63
Registrován: 18.12.2010 16:41

Re: Problém u automatu DSG s TSI motorem?

Příspěvek od Prekladateľ »

Manželka má Tiguan 2,0 TDi s DSG a nemá také problémy ako si popísal. Radí pekne bez rázov, pazvukov a dlhšie trvá iba rozjazd (to je ale ochrana hnacieho systému). Ja to vidím na dôvod pre výmenu prevodovky.
ex POLO, ex GOLF, ex PASSAT CC, ex T5 GP MULTIVAN HIGHLINE 2,0 TDI 132 KW 400 Nm 7DSG, ex Touareg V10 TDI FL, ex Touareg NF V8 TDI, momentálne Touareg III V6 TDI 210 KW Elegance

Uživatelský avatar
Tigrouš
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 221
Registrován: 20.10.2010 17:04
Bydliště: Praha

Re: Problém u automatu DSG s TSI motorem?

Příspěvek od Tigrouš »

Prekladateľ píše:Manželka má Tiguan 2,0 TDi s DSG a nemá také problémy ako si popísal. Radí pekne bez rázov, pazvukov a dlhšie trvá iba rozjazd (to je ale ochrana hnacieho systému). Ja to vidím na dôvod pre výmenu prevodovky.
Jak píše Prekladatel......mám 2,0 TDI 4Motion - 103kW (140k) - 7st. DSG, rozjezd také pomalejší, ale motor tichý, řazení plynulé, žádné škubání či pazvuky, hravě se přizpůsobuje stylu jízdy a vlastně když to po sobě čtu, tak bych nikdy už nechtěl tu otravnou řadící páku a tahat manuelně za ní........to fak ne
Tlačit na prodejce či servis, nenechat se odstrčit a vyžadovat nápravu a to tak, že bez keců a hned........

Držím palce
Šťastný nový krotitell.....Konečně Tigrouš spinká v klítce vedle Pola, bože, to je nádherná dvojkaObrázek

Uživatelský avatar
Tiguanman
Závodník
Závodník
Příspěvky: 544
Registrován: 18.07.2010 21:19
Bydliště: Olomouc

Re: Problém u automatu DSG s TSI motorem?

Příspěvek od Tiguanman »

To já pánové měl jednou půjčené Porsche 900něco ani nevím jaké s automatem, no a takové zvuky a rány při řazení, které to auto vyluzovalo, až jsem se zhrozil a říkal si, no děkuji nechci. Opravdu něco šíleného...
Jezdi jenom tak rychle,jak umí létat tvůj anděl strážný!


.............

VW Tiguan 2.0 TDi 125kW čip, Of 4Moušn, šedá
VW Jetta 1.4 TSi 125kW, šedá
a spotřeba???...sere pes!!!

MatyR
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 08.05.2011 15:59

Re: Problém u automatu DSG s TSI motorem?

Příspěvek od MatyR »

Mám stejnej model tiguanu, dvoulitr benzín, 7st. DSG a popisované problémy se u mě nevyskytují... Jediným problémem je u mě hladová nádrž :).
Řadí tiše, jemné klapaní mezi jednotlivými převody, naprosto mě to neruší v jízdě - jezdím na D... Zajel bych s tím do servisu...
S rozjezdy problém nemám, pokud se chci rychle rozjet, tak prostě přišlápnu více plynu... Při předjíždění záleží, jak moc šlapeš na plyn, pokud máš plyn na podlaze, tak se nediv že to rázně podřadí a docela tě to zatlačí do sedačky...
S DSG nemám moc zkušeností, je to můj první automat.

Uživatelský avatar
klasek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3749
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kaňk
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém u automatu DSG s TSI motorem?

Příspěvek od klasek »

Ahoj,

pokud nepomohlo přehrání softweru, naléhal bych na servis,aby ti poslali technický dotaz do VW. Popsali problémy, které uvádíš a počkali na odpověď.

Další štace by byla výměna řídících ventilů tzv. mechatroniky.

Plus
Řidič
Řidič
Příspěvky: 129
Registrován: 24.02.2008 21:40
Bydliště: Slovakia

Re: Problém u automatu DSG s TSI motorem?

Příspěvek od Plus »

ja mam sice TDI ale s DSG max spokojnost ......jedine ze 4x4 a 140koni je malo :D

Uživatelský avatar
Moik
Závodník
Závodník
Příspěvky: 663
Registrován: 22.04.2010 19:58
Bydliště: Jihlava

Re: Problém u automatu DSG s TSI motorem?

Příspěvek od Moik »

Já mám dojem, že poslední Tiguany TDI se 7DSG mají NOVÝ typ DSG, která má 7st a je v olejové lázni. TSI má sice taky 7st. DSG, ale jiný typ - se suchými spojkami. A tu bych hledal problém.
Passat 2016, 2.0TDI 110kw, DSG
Multivan T5 2007, 1.9TDI 77kW (R.I.P. 2014)
Tiguan Sport&Style 1,4TSI 110kW 4x4 (R.I.P. 2011)

Uživatelský avatar
Jack82
Řidič
Řidič
Příspěvky: 188
Registrován: 08.06.2011 08:29

Re: Problém u automatu DSG s TSI motorem?

Příspěvek od Jack82 »

tom: to že je 7 DSG horší než starší 6 DSG se vseobecne ví, jen o tom nikdo nemluví. Do KT 48/2010 se mohla objevit závada mechatroniky, měnilo se to celý, od 48/2010 prý optimalizovali výrovní proces. Je dost možné, že máš stejné 7 DSG jako se dává do 1.2 TSI / 1.4 TSI / 1.8 TSI , maximálně je něco lehce zesíleno, protože ta převodovka je stavěná do 250 Nm. Pokud se tvůj dealer nechová adekvátně, zkus jiného a reklamuj. pokud ani to nevyjde, obrať se na import a nenech se odbýt. To je jediné co ti mohu poradit. Když mi pošleš VIN do SZ, mohu zjistit jestli na tvuj vuz neni nejaka svolávačka nebo řešení toho problému (pokud je častější výskyt reklamací od zákazníků na stejnou věc, zavede se na to postup). Jinak pracuji ve VW servisu
R32

Odpovědět

Zpět na „Tiguan“