Vnitřní cirkulace - climatronic - problém

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
favo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 499
Registrován: 30.08.2010 15:55

Vnitřní cirkulace - climatronic - problém

Příspěvek od favo »

Zdravím.
Měl bych jednu otázku a nemohu na ní najít odpověď. Jak se tu poslední dobou řeší mlžení oken bez zapnuté klimy, tak samozřejmě nejsem vyjímka a tak jsem pročetl co se dalo a jal se mrknout na klapky vnitřní cirkulace. Nejdříve jsem přes panel vyzkoušel zda fungují všechny klapky a až u vnitřní cirkulace nevycházel žádný zvuk. Zhodil jsem tedy přihrádku a vyndal motor a samozřejmě byla nastavená na vnitřní cirkulaci. Po radách zde jsem došel k závěru, že je motor KO a nastavil jsem tedy klapky ručně a chtěl spokojeně zase skládat. Jenže jsem si najednou všimnul jednoho konektoru volně vysícího vedle motoru ventilátoru. Když jsem šmátral kam ho zapojit, tak jsem objevil další. Nevěřícně na to koukám a zjistil jsem, že za servomotorkem od klapky vnitřní cirkulace je ještě jeden šedý konektor, nejspíš od čidla teploty nasávaného vzduchu bo co to je. Zapojím tedy ten od serva a zapnu klíček a najednou se motor rozjel, jenže jak jsem jí nastavil ručně tak v tom jen hrkalo a cvakalo. Vytáhl jsem ho tedy a znovu ručně nastavil na vnitřní cirkulaci. Chvíli to trvalo než se mi rozchodily obě klapky, ale povedlo se, jenže po dojetí na koncovou polohu v tom neustále cvaká a ve druhé poloze přímo hrká. Chvíli jsem si s tím ještě hrál ale dosáhl jsem jen toho, že když klapka vnitřní cirkulace jede do polohy zavřeno, tak se v půlce zastaví a začně v tom hrkat a přeskakovat. Opět jsem to tedy odpojil a zapojil jen ten šedý konektor a celé složil. Teď k tomu co bych potřeboval vědět.

1. jde motorek klapek vymontovat aniž bych byl nucen vytáhnout celou klimatizaci ?
2. někde jsem tu četl o kontrole koncových poloh klapek climatronicu přes VAG, ale už nemůžu najít jak a kde.
3. byl by nějaký návod na správné nastavení těchto klapek, aby nedocházelo k zasekávání ?
4. to šedý plastový čidlo je teploměr ?

Díky moc, snažil jsem se nějakou dobu hledat, ale bez úspěšně.
felicia 1.4 (1.3) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ Highline

Petee
Řidič
Řidič
Příspěvky: 158
Registrován: 02.03.2011 23:31
Bydliště: Jihlava

Re: Vnitřní cirkulace - climatronic - problém

Příspěvek od Petee »

Ted nevim zda te dobre chapu, ale pokud chces slyset tohle, tak tedy.

Servo pohon od klapek jde vyndat bez demontaze klimatizace.
To plastove sedive cidlo za servem od klapek JE cidlo nasavaneho vzduchu z venku.
Vim, ze je mozne provest referenci vsech serv pres Vag, ale take presne nevim jak a kde to udelat.
A podle me, kdyz se ti zasekava ( preskakuje, cvaka, hrka ) to servo od uzaviraci klapky, tak je praskly ozubeny krouzek, ktery unasi mechanickou cast te klapky a je treba ho vymenit - tak jsem to aspon delal ja. Take mi toto servo cvakalo, praskalo v nem, preskakovalo. A to jsem take zjistil pres ovladaci panel Climatroniku ( rezim diagnostiky ).

Uživatelský avatar
favo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 499
Registrován: 30.08.2010 15:55

Re: Vnitřní cirkulace - climatronic - problém

Příspěvek od favo »

Ano přesně tohle jsem chtěl slyšet, takže díky.
Mohu se ještě zeptat jak tam to servo od klapek vnitřní cirkulace vlastně drží ? Včera nebylo zrovna teplo a když člověk klečí na studené zemi za chvíli ho to přestane bavit, takže jsem nad tím moc dlouho spekulovat nevydržel.
A propo kdyby se našel někdo kdo ví jak ty referenční polohy nastavit, tak mu budu vděčný za každou radu.
felicia 1.4 (1.3) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ Highline

Petee
Řidič
Řidič
Příspěvky: 158
Registrován: 02.03.2011 23:31
Bydliště: Jihlava

Re: Vnitřní cirkulace - climatronic - problém

Příspěvek od Petee »

To servo je pridelane ze spoda nad nohama spolujezdce jednim sroubkem - krizova hlava myslim. Akorat aby jsi ten sroubek nasel musis predvest dosti akrobaticke vykony a sehnout se hlavou uplne dolu, pak ji otocit smerem k celnimu sklu, no a pak by jsi mel videt ten sroubek ;) No a az povolis ten sroubek, tak je treba vyhackovat tahlo od vrchni klapky, ktera pracuje pod pilovym ( kabinovym filtrem ). Na demontaz samotneho serva mozna jednodussi, kdyz demontujes kastlik u spolujezdce, ale jde to i bez te demontaze. Tak hodne stesti a pevny nervy.

Uživatelský avatar
favo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 499
Registrován: 30.08.2010 15:55

Re: Vnitřní cirkulace - climatronic - problém

Příspěvek od favo »

Díky moc za tip. S lámáním krčních obratlů už mám zkušenosti z felicie a tam bylo krapet méně místa, takže tady to snad zvládnu i když už nejsem nejmladší a nejohebnější. Kolikrát není problém se v tom autě někam smotat, ale dostat se ven bývá oříšek :D Stejně s tím asi počkám na víkend až bude autí zase v garáži, přeci jen v tomto počasí není nad to si při tom zatopit. Okna už se jako zázrakem přestala potit, takže do soboty to už nějak vydržím. :wink:
felicia 1.4 (1.3) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ Highline

Uživatelský avatar
favo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 499
Registrován: 30.08.2010 15:55

Re: Vnitřní cirkulace - climatronic - problém

Příspěvek od favo »

Tak jsem měl včera chvilku a při čekání v autě jsem zkusil diagnostiku climatronicu a vyskočili mi dvě velký nuly a malými číslicemi 313. Už jen zjistit co to znamená protože originál manuál ke climatronicu mám v italštině.
felicia 1.4 (1.3) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ Highline

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“