zahřátí motoru
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 01.10.2009 18:15
zahřátí motoru
Zdar lidi,
mám Boru 1,6 SR 74Kw LPG a auto se mi zahřeje na 90°C při +5°C asi až po deseti kilometrech, přitom vloni to bylo asi po pěti kilometrech. Termostat a čidlo teploty vody jsem vyměnil a jsou na 100% OK. Je fakt že jsem v létě naninstaloval LPG, ale na benzín mi to dělá taky. Za radu moc děkuji
mám Boru 1,6 SR 74Kw LPG a auto se mi zahřeje na 90°C při +5°C asi až po deseti kilometrech, přitom vloni to bylo asi po pěti kilometrech. Termostat a čidlo teploty vody jsem vyměnil a jsou na 100% OK. Je fakt že jsem v létě naninstaloval LPG, ale na benzín mi to dělá taky. Za radu moc děkuji
-
- Řidič
- Příspěvky: 90
- Registrován: 10.03.2010 20:13
- Bydliště: Budějice
Re: zahřátí motoru
nooo,a není to v normě? řekl bych že to mám stejný...topit začne za chvilku, ale na 90 se dostane taky tak nějak...
-
- Řidič
- Příspěvky: 63
- Registrován: 01.11.2008 11:07
Re: zahřátí motoru
nemas zapnuty ventilator pocas studeneho motora? pokial je zapnute fukanie vzduchu pri studenom motore,auto sa zohrieva pomalsie..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 01.10.2009 18:15
Re: zahřátí motoru
Ne to mě taky napadlo, ale ventilátor stojí. Navíc když jedu z práce, tak vyjíždím asi 3km do velkého kopce, auto se zahřeje asi na 80°C a když pak klesám z kopce klesá i teplota motoru. Když jedu do stejného kopce s firemním dieslem 2,5l tak je zahřátý už v polovině kopce.
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: zahřátí motoru
Pokud ti teplota za jízdy klesá třeba z 80C na 70C a podobně, tak je špatný termostat...
Teplota nemůže klesnout pod 87C to znamená na budíku je pořád 90C.
Dle mně špatný termostat.
Teplota nemůže klesnout pod 87C to znamená na budíku je pořád 90C.
Dle mně špatný termostat.
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: zahřátí motoru
Já to auto poslední měsíc na 90 nezahřál už dlouho. Ale když jedu mimo město, dle budíku je teplota na 90 cca po 5-6 km teď v zimě
Mám pro tebe jeden test. Jeď a až začne na teploměru stoupat teplota - cca 1/4 šáhni na hadici od termostatu a i na samotný chladič. Musí být ledové. Pak těsně před 90C dle ukazatele ( přepne to od 70 cca ) pak by to mělo být taky studené. Prostě až termostat a teplota motoru dosáhne těch 83C a více, pak by se měl termostat otevřit a trubky a chladič by měl být teplý. Jestli je to teplé i před tím, je špatný termostat a je otevřen. LPG s tím nemá nic společného, mám ho taky
Mám pro tebe jeden test. Jeď a až začne na teploměru stoupat teplota - cca 1/4 šáhni na hadici od termostatu a i na samotný chladič. Musí být ledové. Pak těsně před 90C dle ukazatele ( přepne to od 70 cca ) pak by to mělo být taky studené. Prostě až termostat a teplota motoru dosáhne těch 83C a více, pak by se měl termostat otevřit a trubky a chladič by měl být teplý. Jestli je to teplé i před tím, je špatný termostat a je otevřen. LPG s tím nemá nic společného, mám ho taky
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: zahřátí motoru
Termostat otvírá při 87C... ale o to nejde... http://www.cc-autodily.cz/termostat-oct-1-8-2-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Pokud jede z kopce, tak mu nemůže klesnout teplota z 80C.... u téhle teploty je termostat zavřený a teplota jen roste...nikdy neklesá...
Na to nemusí dělat žádné testy, jednoduše je buď špatný termostat, nebo teplotní čidlo... Ale u téhle situace je to 99% termostat...
Pokud jede z kopce, tak mu nemůže klesnout teplota z 80C.... u téhle teploty je termostat zavřený a teplota jen roste...nikdy neklesá...
Na to nemusí dělat žádné testy, jednoduše je buď špatný termostat, nebo teplotní čidlo... Ale u téhle situace je to 99% termostat...
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nový člen
- Příspěvky: 23
- Registrován: 19.11.2011 22:46
Re: zahřátí motoru
Vím, že tady všude po fóru píšete, že když není 87, tak motor se nemůže ochlazovat, když je všechno v pořádku.
Ale mám takovej dotaz.
Když jedu z prace pravidelně kolem 6 ráno/večer, jedu cca po 10 minutách 2 km dlouhý táhli kopec,
Vzhledem k tomu že ho jedu na 4-ku a brzdím motorem, opravdu se nemůže ochladit motor, když je venku
cca -2 - 0?
Ale mám takovej dotaz.
Když jedu z prace pravidelně kolem 6 ráno/večer, jedu cca po 10 minutách 2 km dlouhý táhli kopec,
Vzhledem k tomu že ho jedu na 4-ku a brzdím motorem, opravdu se nemůže ochladit motor, když je venku
cca -2 - 0?
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: zahřátí motoru
No jestli je to fakt dlouhej kopec, tak může. Když brzdíš motorem nespaluje se vůbec nic. Jen snad tření válců tam je. Auto se rozhodně nezahřívá a když takto jedeš dlouho a je i zima, může se to samozřejmě ochladit. Já jel na SK z dlouhého kopce cca 5km bez plynu a brzdil sem motorem - ten motor byl celou dobu studenej nemá se o co zahřát.
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: zahřátí motoru
To máš odkud že se nespaluje vůbec nic?
Tady ti můžu citovat jeden příspěvek, protože se mi to nechce znovu psát:
"Ten kto pozná princíp riadenia vstrekovania vie že NIKDY sa pri brzdení motorom nevypína prívod paliva ani sa nevypínajú vstrekovače. To že niekto vidí na palubnom počítači 0,0 ešte neznamená že je nulová spotreba. Stačí si uvedomiť že spotreba je udávaná v litroch na 100 kilometrov. Vtedy údaj 0,0 znamená malé nmožstvo ale nie nič. Keby bola spotreba nulová tak je udávaná nemerateľná hodnota...."
"Pri brzdení motorom z kopca nebudeš mať menšiu spotrebu ako pri vyradení rýchlosti. Nevyraďovať rýchlosť pri jazde z kopca je bezpečnostné odporúčanie ale nie ekonomické."
To je jedna věc. Druhá věc je, že se motor nemá ochladit čím.... protože termostat neotvírá chladič. Chladič je zavřený. V podstatě by se mohl ochladit jen zvenku, ale při teplotě 0C nebo -2C aby šla teplota za pár minut o řádově desítky stupňů dole To mně nedělalo nikdy ani když bylo -20C. Vždy se buď držela stejná teplota, nebo šla výš, nikdy mi neklesla. To mi neklesne ani když dojedu s autem a nechám ho 5-10 minut před domem, tak když do nej sednu tak na budíku rozdíl nepoznám. A to je motor vyplej.
To jsou moje zkušenosti.... ale zase neříkám, že to není možné aby se motor ochladil zvenku, záleží jen za jaký čas... a jestli vůbec....
Po 2km se mi nechce věřit, že by spadla teplota. To by tam musel mít dodělané nějaké náporové chlazení Ale nechci kecat... Co bych doporučil je výměna termostatu, to není zas taková položka abych se v tom neujistil, zda mi to funguje správně nebo ne....
Pak nám sem můžeš napsat jak se to změnilo...
A co se týče samotného ohřívaní oproti naftě, tak by se benzín měl ohřát mnohem dřív než nafta. Protože benzín má nižší účinnost, než naftový motor, to znamená, že větší část se promění na teplo. U naftového se tolik toho na teplo nemění, tudíž se zahřívá delší dobu.
Tady ti můžu citovat jeden příspěvek, protože se mi to nechce znovu psát:
"Ten kto pozná princíp riadenia vstrekovania vie že NIKDY sa pri brzdení motorom nevypína prívod paliva ani sa nevypínajú vstrekovače. To že niekto vidí na palubnom počítači 0,0 ešte neznamená že je nulová spotreba. Stačí si uvedomiť že spotreba je udávaná v litroch na 100 kilometrov. Vtedy údaj 0,0 znamená malé nmožstvo ale nie nič. Keby bola spotreba nulová tak je udávaná nemerateľná hodnota...."
"Pri brzdení motorom z kopca nebudeš mať menšiu spotrebu ako pri vyradení rýchlosti. Nevyraďovať rýchlosť pri jazde z kopca je bezpečnostné odporúčanie ale nie ekonomické."
To je jedna věc. Druhá věc je, že se motor nemá ochladit čím.... protože termostat neotvírá chladič. Chladič je zavřený. V podstatě by se mohl ochladit jen zvenku, ale při teplotě 0C nebo -2C aby šla teplota za pár minut o řádově desítky stupňů dole To mně nedělalo nikdy ani když bylo -20C. Vždy se buď držela stejná teplota, nebo šla výš, nikdy mi neklesla. To mi neklesne ani když dojedu s autem a nechám ho 5-10 minut před domem, tak když do nej sednu tak na budíku rozdíl nepoznám. A to je motor vyplej.
To jsou moje zkušenosti.... ale zase neříkám, že to není možné aby se motor ochladil zvenku, záleží jen za jaký čas... a jestli vůbec....
Po 2km se mi nechce věřit, že by spadla teplota. To by tam musel mít dodělané nějaké náporové chlazení Ale nechci kecat... Co bych doporučil je výměna termostatu, to není zas taková položka abych se v tom neujistil, zda mi to funguje správně nebo ne....
Pak nám sem můžeš napsat jak se to změnilo...
A co se týče samotného ohřívaní oproti naftě, tak by se benzín měl ohřát mnohem dřív než nafta. Protože benzín má nižší účinnost, než naftový motor, to znamená, že větší část se promění na teplo. U naftového se tolik toho na teplo nemění, tudíž se zahřívá delší dobu.
Naposledy upravil(a) jurod dne 14.12.2011 13:49, celkem upraveno 4 x.
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Řidič
- Příspěvky: 90
- Registrován: 10.03.2010 20:13
- Bydliště: Budějice
Re: zahřátí motoru
Naprostej souhlas....vždycky mě pobaví, když někdo argumentuje spotřebou 0 l .... motor spaluje benzín pořád, i bez plynu s kvaltem z kopce...já osobně z kopce vyřadím, motor se pak nemusí namáhat (nepřekonává žádnou sílu, převodovka atd. nemusí se dusit) jde jen na volnoběh...
-
- Jezdec
- Příspěvky: 392
- Registrován: 11.11.2008 17:13
- Bydliště: Brno
Re: zahřátí motoru
To zas není až tak pravda že když jedeš s rychlostí že je to ekonomické než když vyřadím.jurod píše: "Pri brzdení motorom z kopca nebudeš mať menšiu spotrebu ako pri vyradení rýchlosti. Nevyraďovať rýchlosť pri jazde z kopca je bezpečnostné odporúčanie ale nie ekonomické."
Naposledy upravil(a) L.i.b.o.r dne 23.12.2011 08:37, celkem upraveno 1 x.
Seat Exeo ST 2.0TDI
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: zahřátí motoru
Kde tam vidíš něco o ekologii? Vidím, že slovensky už lidi přestávají rozumět.
Je tam napsané, že pokud jedeš s kvaltem, tak je to bezpečností doporučení, ne ekonomické.
Je tam napsané, že pokud jedeš s kvaltem, tak je to bezpečností doporučení, ne ekonomické.
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Jezdec
- Příspěvky: 392
- Registrován: 11.11.2008 17:13
- Bydliště: Brno
Re: zahřátí motoru
ekonomické se snad píše uplně stejně, jsem se zrovna bavil v praci o EURO normách a nějak se v to zamotal.
Seat Exeo ST 2.0TDI
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: zahřátí motoru
Ekonomické se píše stejně jako ekologické? Celkem to nechápu, ale nechme to tak...
Proč tedy myslíš, že to není stejně ekonomické...?
Proč tedy myslíš, že to není stejně ekonomické...?
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;