zahřátí motoru

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: zahřátí motoru

Příspěvek od tomakecTD »

No ne vždy vše ekologického je také i ekonomické :) Možná se tyto pojmy navzájem vylučují :) Asi tedy budu z kopců vyřazovat a bude klid :D Jinak prý u nafty- aspoň u starých motorů při brždění motorem opravdu palivo nejde...je to tak? Bo taky je to fáma? :D
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

L.i.b.o.r
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 392
Registrován: 11.11.2008 17:13
Bydliště: Brno

Re: zahřátí motoru

Příspěvek od L.i.b.o.r »

už to tu bylo několikrát. pokud jedu s menšího kopce a jedu s kvaltem tak auto pomalu snižuje rychlost že bych zachvíli zastavil a abych udržel rychlost třeba na 90km/h tak musím přidat plyn a okamžitou spotřebu mám třeba 4litry, ale když vyřadím tak auto udržuje rychlost 90km/h a spotřeba je cca 1,5 litru. Tohle neplatí u velkých kopců, tam se samozdřejmě vyplatí jed s kvaltem, když auto nespomaluje.
Seat Exeo ST 2.0TDI

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: zahřátí motoru

Příspěvek od jurod »

L.i.b.o.r píše:
jurod píše: "Pri brzdení motorom z kopca nebudeš mať menšiu spotrebu ako pri vyradení rýchlosti. Nevyraďovať rýchlosť pri jazde z kopca je bezpečnostné odporúčanie ale nie ekonomické."
To zas není až tak pravda že když jedeš s rychlostí že je to ekonomické než když vyřadím.

Ja nevím jestli jsi si to špatně přečetl, ale píšeš mi to samé jako jsem napsal :lol:

Vždyť je tam napsané, že nevyřadit rychlost je opatření bezpečnostní ale ne ekonomické.

Chápeme se? :D Je to to samé co jsi napsal.

A co se týče velkých kopců, tak tam usuzuješ podle čeho, že se vyplatí nechat kvalt?
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

L.i.b.o.r
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 392
Registrován: 11.11.2008 17:13
Bydliště: Brno

Re: zahřátí motoru

Příspěvek od L.i.b.o.r »

že ten kopec je tak velký, že když mám zařazenou rychlost tak auto pořád zrychluje nebo drží danou rychlost
Seat Exeo ST 2.0TDI

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: zahřátí motoru

Příspěvek od jurod »

Já jen chtěl dodat tady k tomu problému, že nelze porovnávat spotřebu kterou ukazuje palubní pc při jízdě, jakékoliv, třeba i při brzdění motorem... tam je spotřeba v litrech na 100km...
Ale v čem je spotřeba když auto jede na volnoběh? V litrech na hodinu? Tam to asi těžko můžeme měřit v litrech na 100 km.... :wink:
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

L.i.b.o.r
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 392
Registrován: 11.11.2008 17:13
Bydliště: Brno

Re: zahřátí motoru

Příspěvek od L.i.b.o.r »

v l/h určitě není protože muj pc to neumí a který to umí tak se ti to ukaže jestli je to na l/h nebo na 100km :) , takže pokud auto jede jeto vždy na 100km spotřeba
Seat Exeo ST 2.0TDI

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: zahřátí motoru

Příspěvek od jurod »

Právě že to pc neumí :)
Pokud stojíš, nemůže být spotřeba na l/km... :D

Ale tím nechci nic víc říct než to co jsem už psal na začátku, že jezdit se zařazeným kvaltem je bezpečnostní doporučení, ne však ekonomické... :wink:
Tak Veselé Vánoce... :drinks:
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Sicco
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1365
Registrován: 02.10.2009 11:03

Re: zahřátí motoru

Příspěvek od Sicco »

vyměnil sem na podzim pro jistotu i teplotní čidlo i termostat a mám klid, jen by mě zajímalo zda někdo neví proč když stojím třeba na semaforech na neutrál tak se mi zvedá průměrná spotřeba cca o 0.1l za 15s. ale to jen na začátku, pokud palubák nemá dost hodnot ze kterých to počítá. Ale přijde mi to divné, když se rozjedu o nás z domu na první křižovatku cca 800m, tak mi to ukazuje kolem 18l a když tam stojím na semaforech tak mi tam naskakuje 18.1,18.2,18.3 hurá a jedem a pak to klesá...

jinak při stání to ukazuje 0.8 - 1.2l/h což je si myslim normální

Uživatelský avatar
Ludanek666
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kostelen N/Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: zahřátí motoru

Příspěvek od Ludanek666 »

Dle mého je to tím, že průměrná spotřeba se počítá podle ujetých metrů či kilometrů a množství spotřebovaného bezínu. Tím, že se zastavíš a benzín stále teče, tak spotřeba jde nahoru.

Uživatelský avatar
Plankamarek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 89
Registrován: 01.09.2009 17:04
Bydliště: Ostrava

Re: zahřátí motoru

Příspěvek od Plankamarek »

zajimava diskuze:-)) taky jsem zastancem vyrazovat,jen se mi ted zda,ze nejak moc dlouho trva nez se ta hodnota ustali na cca 1l/100km..kdyz sednu do fotrikove octavky,tak na te hodnote je to temer okamzite,ale u me nez se to ustali,tak to proste trva..napr.ze 7l na 5l pak 3,5l 2l 1,5l..zkratka se to porad zhorsuje..nevite nekdo co ma na to vsechno vliv?

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: zahřátí motoru

Příspěvek od tomakecTD »

Taky to tak mám, i na volnoběh je tam 1,2 pak 0,9 pak 0,6 no, to by šlo. Ale stejně, kalibruje se tohle nějak? Zajímalo by mne, naa jakém principu toto funguje, z čeho to bere signál o spotřebě?
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: zahřátí motoru

Příspěvek od tomakecTD »

Tak pánové, jestli chcete mít co nejvíce zahřátý motor, netopte :D kamarád mi to poradil, že pokud je přes sklo vidět, nechat to na studený vzduch a zahřeje se to daleko rychlej :)
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
gorza
Řidič
Řidič
Příspěvky: 60
Registrován: 25.11.2010 09:53
Bydliště: Praha

Re: zahřátí motoru

Příspěvek od gorza »

Tak jsem si přečetl tohle vlákno a koukám jako blázen :-) Jak jsem se dočetl tak volnoběh je levnější (raději nepíši ekonomičtější) než brzdění motorem. Kde je selský rozum? Brzdění motorem je velmi lukrativní záležitost 1. nulová spotřeba (do motoru opravdu nejde žádné palivo) Musím zde upřesnit, že třeba u škody 120 to nefunguje :-) Obecně platí, když má motor otáčky vyšší nežli volnoběh a nehrozí zhasnutí motoru. 2. opotřebení brzd 3. Brzdění se zařazenou rychlostí je vzhledem k možnosti smyku (stačí jen pitomá louže) daleko bezpečnější. 4. Někdy se stane, že ze zamýšleného brzdění musíte volit akceleraci (což je sice extrém)
nicméně jsou chvilky kdy rozhodují sekundy a vy již máte zařazeno :-)
Kdo tomu nevěří tak si to může sám zkusit. Stačí pouze zkusit kolik najedete na jednu nádrž bez použití brzděním motorem a nebo na ten volnoběh...

P.S. Doufám, že všichni pochopili že mluvím o brzdění motorem a ne jízdě po rovině, kde bych chvilku přidával a chvilku jel "zadarmo" :-)
Golf IV 1,6 FSI r.2002 150000km
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=28&t=203272" onclick="window.open(this.href);return false; - Programování dojezdu oken, zvuku zamykání, autozamykání...

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: zahřátí motoru

Příspěvek od jurod »

A jak jsi na to došel? Že do motoru při brzdění motorem nejde palivo?
Tohle je v celku pěkný článek, který to dokáže upřesnit: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008040602" onclick="window.open(this.href);return false;
Palivo nejde jen do brzdění do 1800 otáček, při brzdění motorem se ochlazuje katalyzátor, který následně ohřívá bohatší směsí, dojezd s kvaltem nižší jako s neutrálem atd... jsou taky věci proti...
Dle mně, abych to nějak cítil, že něco ušetřím, to bych musel jezdit jen z kopce :D

Jinak, že to je bezpečnostní doporučení o tom není pochyb... ale zase... je třeba rozlišovat smyky...
Hodně častý jev... AQUAPLANING... zde se doporučuje vyšlápnout spojka....

Co jsem minule sledoval školu smyku, tak tam doporučovali ještě před louží vyšlápnout spojku, aby prostě kola nějakým způsobem nepřenášeli sílu, jestli už brzdnou nebo hnací...
Pokud projedeš takovou louži na volnoběh, nebo se spojkou, tak je to nejlepší možné řešení. :wink:

Jinak já brzdím taky motorem, dle situace... ale určitě ne kvůli tomu abych ušetřil nějakou korunu... :wink:
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

vanhouten
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 11.06.2010 20:57

Re: zahřátí motoru

Příspěvek od vanhouten »

jurod píše:Pokud ti teplota za jízdy klesá třeba z 80C na 70C a podobně, tak je špatný termostat...
Teplota nemůže klesnout pod 87C to znamená na budíku je pořád 90C.
Dle mně špatný termostat.
sice stare tema, ale nebudu delat nove. Presne tohle me trapi uz delsi dobu. Motor se mi nezahreje na 90 stupnu snad nikdy (staci pokud je venku teplota +5°C a mene). Nedavno jsem sjizdel kopec z Frenstatu do Roznova a teplota podle teplomeru padla o 20 stupnu. Neni problem ujet, pri teplote kolem nuly, i 20 km s tim, ze na teplomeru je nejakych 60 stupnu.

Nicmene. Termostat i cidla byly vymeneny. Ze bych mel takove stesti a chytl od vyroby spatny termostat? Nemuze to byt i necim jinym?
VW Bora "Froggy" 1.8T GT Sport (AUM), VW Bora "Honey Bunny", 1.6 16V, 77kw (BCB). Vw "Lupo(rn)" , 1.0 (AHT).

No turbo, no diesel, no power?, NO PROBLEM!!!

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“