Teplota katalyzátoru vs lambda II
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Teplota katalyzátoru vs lambda II
Zdarec, nikde jsem tu nic podobného nenašel. Možná mi nefunguje lambda regulace jak má. Moje zadní lambda má 204tis km - 40tis po intervalu měnění. Tato lambda má za úkol sledovat výfukové plyny a teplotu katalyzátoru. Údajně lambda regulace je aktivní od nějaké teploty je tomu tak? Jinak lambda před katem má mít 450C a lambda sonda za katem má mít vlivem reakce katalyzátoru v průměru 650C. Co mi bylo řečeno, je pro motor a lambda regulace velice potřebná veličina teplota katalyzátoru, která se získává z odporu topných těles lambda sond. Následně se vypočte podle koeficientu teplota katalyzátoru, která má být 400-800C. A u mě v autě po zahřátí má max 250 a včera spadla z těch 250ti při zahřátém motoru na 12C. Když chci 300 tak jsem tomu musel dost dávat. Včera jsem testoval lambdu 2 a má nepravidelné kmity / zasekává se a úplně vypadává - je vadná, tudíž za tepla i odpor. Nicméně ŘJ motoru problém nedetekuje, je to naprosto normální. Já se Vás proto ptám, jakou máte teplotu katalyzátoru vy, jestli to nějak ovlivňuje motor, lambda regulaci atd, díky Kamarád říkal, že pokud je vadná informace o teplotě katíku, špatná odezva lambdy, pak je silně narušena celá lambda regulace včetně lambdy I.
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Teplota katalyzátoru vs lambda II
pokud máš špatnout teplotu katu tak zaprve bych bych řešil lambdu není vyloučeno že muže být přehořelý kat
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: Teplota katalyzátoru vs lambda II
Tak, lambda sonda je nová. Ale nekupoval jsem přesně tu, jak tam má být - jen s delším kabelem stojí 3000,- Ta samá na fabii za 1000 origo jen menší kabel, takže jsem musel letovat. Je to daleko od katu a ztrátový odpor by neměl být žádný. Lambda perfektně reaguje, úplně jinak než ta minulá. Motor jede líp.
Teplota katu se nezlepšila, je stejná - kolem 200-250 max přes 300 i jak psal jeden kolega z Ol. Po dnešní cestě 150km se vytvořil readiness s chybou "system katalyzatoru- ucinek prilis maly" ale je to divné, jel jsem z 95% na LPG a na benzin mám účinnost katu 60% Nu nevím, po 205 tis km kat asi v háji bude, když má vydržet max 150tis.
Teplota katu se nezlepšila, je stejná - kolem 200-250 max přes 300 i jak psal jeden kolega z Ol. Po dnešní cestě 150km se vytvořil readiness s chybou "system katalyzatoru- ucinek prilis maly" ale je to divné, jel jsem z 95% na LPG a na benzin mám účinnost katu 60% Nu nevím, po 205 tis km kat asi v háji bude, když má vydržet max 150tis.
- falko1983
- VWjunior
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 12.08.2008 16:30
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota katalyzátoru vs lambda II
Zdarec taky bych se přikláněl k vádnému katalyzátoru,pokud jsi dal II.sondu novou a teplota katalyzátoru je nedostatečná tak nefunguje správně.Co si pamatuju už někde jsem ti psal aby jsi vyndal potrubí s katalyzátorem a zatřásl s ním jestli nechrastí.¨
p.s pokud máš původní trubku tak jí v kuse nevyndáš vadí tomu přední náprava.
p.s pokud máš původní trubku tak jí v kuse nevyndáš vadí tomu přední náprava.
VW GIV 1.6 16V
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: Teplota katalyzátoru vs lambda II
No s tím katem nehnu, z jedné strany to vadí tam u motoru a ze druhé je tam taková železná vzpěra nebo co, zatřást se s ním rozhodně nedá nu...Já kontroloval akorád ten minikat co je u svodů a ten je celej i vizuelně zevnitř. Ono teplota za katem má být vždy vlivem chemické reakce větší.....viz youtube...vstup plynu a výstup - kat skoro červenej.....prostě už má hodně za sebou no tak lambda je vyhřátá jen potrubím a teplem z plynů..... Mám původní vše.