KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
vsochy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 15.06.2009 17:53

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od vsochy »

OndraVyskov píše:Super, díky za tipy s lankem. Ještě jeden dotaz. Když se mi podařilo urvat tu spodní plastovou pacičku, která blokuji lanko proti odvíjení. Myslíte, že můžu jezdit i bez toho??? Nebo se bude lanko samo odvíjet, popřípadě jak to vyřešit?? Nemáte nějaký tip.

Díky
Podle mne jediné co bude v tomto případě bránit samovolnému odvíjení se lanka bude tlak pružiny na to plastové ploché kolečko (viz příloha), jehož ozubení po obvodu zapadá do lisovaných výstupků v horní kovové desce celého mechanismu. Toto kolečko se při odvíjení zatlačí (odaretuje) nasazením ořechu na ten šroub v kufru. Nevím jak to lépe popsat snad to pochopíš.
Přílohy
P9280005.JPG
SEAT Alhambra II 1.9 TDI 85kW (AUY)

richigold
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 29.11.2010 07:22
Bydliště: České Budějovice / Praha

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od richigold »

Jsem rád, že jsem tu našel tohle téma. Zkušenosti s lankem a celým mechanismem mám úplně stejné. Píchnul jsem na dálnici, rezervu jsem spustil a přezul, prázdné lanko jsem vytočil nahoru, abych ho za sebou netahal, poškozené kolo jsem dal do kufru. Teď už mám pneu na autě přezutou, takže jsem chtěl vrátit rezervu pod auto. Vytáčel jsem lanko s držákem, točím točím, lanko vylezlo asi 5cm a dál už nešlo točit. Zkusil jsem to znovu natočit a vytočit, ale je to marný, lanko se ani nehne. Pod autem mi stále visí cca 5cm lanka s držákem. Nevím, co s tím vyvedu. Vzpomínám na escorta combi, kde jsem zvedl koberec s podlážkou v kufru, rezervu vyndal a bylo to...

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od M@rty74 »

Problémem je podle mě to, že lanko je pokroucené nepoužíváním a nezatížené rezervou se snadno zamotá...
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

Uživatelský avatar
jenda.master
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 225
Registrován: 21.01.2010 21:33
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od jenda.master »

taky jsem měl problem s navíjením... držák jsem musel přes díry sundat a protoze nebyl čas, přivařil sem si k ocelový plotně kus závitnice, vyndal lanko z toho téčka, zvětšil trošku dirku, pod nej dal podložku a svařil sem křídlovou matku s normální matkou, abych měl 2 možnosti povolování a je vyřešeno, jezdim tak už rok :-)
Ford Galaxy 1,9TDi 2001 85Kw - prodáno
Seat Alhambra 2,0TDi 2009 103Kw - prodáno
Seat Alhambra 2,0TDi 2016 110Kw DSG

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od M@rty74 »

Mohl by jsi udělat fotky a hodit je sem ? Spoustě lidí by to pomohlo :-)
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

zalupa
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 29
Registrován: 06.12.2011 20:40
Bydliště: lomnicka u tisnova

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od zalupa »

cau chlapi i ja mam problem s rezervou chci se na to mrknout,ale uz s tim nekdo neco delal a vypada to,ze je tam zkraceny lanko nevyte jak ma byt dlouhy? chci to mit dopredu pripraveny. dekuji za radu
Alhambra ll 2004 1,9TDI 85kw, Alhambra ll 2010 1,9TDI 85kw 4motion

Jiří Marek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 29
Registrován: 13.11.2011 20:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od Jiří Marek »

Předčti si tohle vlákno od začátku a dozvíš se jak věc opravit i s obrázkama.Já jsem provedl opravu podle tohoto návodu ke spokojenosti.Bylo rztřepené lanko i když nevím proč,když se reserva až tak často nepotřebuje.Lanko je dlouhé asi 1,3m ale delší není na závadu,hlavně že se vejde na buben.Jirka. Ještě chci dodat že máš lanko asi také zaseklý. Já jsem musel k sundání reservy použít 3m dlouhou trubku a páčit ho dolů za pomoci ženy,která točila klikou.

zalupa
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 29
Registrován: 06.12.2011 20:40
Bydliště: lomnicka u tisnova

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od zalupa »

ja to precet a proto se chci do toho pustit. je to uz spravovany taj jsem chtel vedet tu delku abych to nemusel zjistovat na posledni chvili. jinak dik za radu
Alhambra ll 2004 1,9TDI 85kw, Alhambra ll 2010 1,9TDI 85kw 4motion

zalupa
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 29
Registrován: 06.12.2011 20:40
Bydliště: lomnicka u tisnova

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od zalupa »

tak je to tak jak jsem si myslel dnes jsem to rozdelal a lanko ma necelejch 70cm. uz jen najit nekoho kdo me ty konce preletuje a je po problemu
Alhambra ll 2004 1,9TDI 85kw, Alhambra ll 2010 1,9TDI 85kw 4motion

paolo69
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 32
Registrován: 27.04.2011 20:10

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od paolo69 »

Zdarec klici ,nevite někdo jestli navijak rezervy u sharana jsou stejne z jedničky tak z dvojkové řady,nebo je tam rozdíl. Dík .

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od M@rty74 »

Paolo69 - na to samé se ptáš i v bazaru kde už máš odpovědi...
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

Uživatelský avatar
marty_
Řidič
Řidič
Příspěvky: 135
Registrován: 07.04.2008 21:42
Bydliště: Přerovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od marty_ »

ja v tomto vlaknu odpovim na vyse uvedeny dotaz aji pro ostatni co by tuto informaci hledali spise v tomto vlaknu nez v inzerci :-)
Ano pasuje to.
Navijak rezervy z sag1 se muze pouzit do sag2.
Kamarad ma totiz alhamru 2004 a navijak ma totalne KO.
Muze mit skoro zadarmo z sharan 1997 a ja mel za ukol to zjistit zda to pasuje :-)
Hezky den vsem.
Sharan I. 98´, AFN, 1,9TDi 81Kw, 4r.automat, tempomat

Uživatelský avatar
Brady7
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 286
Registrován: 29.02.2008 09:34
Bydliště: Černčice
Kontaktovat uživatele:

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od Brady7 »

pokud by někdo potřeboval mám tu na prodej funkční, promazaný naviják
Alhambra TDi 81/112kw, Stadion S22 1,5/11kw ve stavbě, Uno Turbo 1300/1600cm3 - 73/2xxkw ve stavbě, Fiat 126 (bambino = made in italia)
diagnostika, plaťák atd.

Uživatelský avatar
crazyduke
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1577
Registrován: 07.04.2008 15:17
Bydliště: Kladno, Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od crazyduke »

Tak jsem po montáži TZ zjistil že mi nejede reserva nahoru ale při nadlehčení zajela pod auto, ale pak zase spadla dolů. Tak jsem se pustil do rozebírání a zjištění závady. Měl jsem podezření na špatné zuby v převodu, ale to bylo vše OK tak jsem to cvičně dal do kupy a odzkoušel ale zase se to vytáhlo. Tak o5 rozborka a nakonec jsem přišel na to, že se mi protočilo na "hřídeli" to černé plastové kolečko ve kterém je to lanko.
Proto prosím pokud vám někomu doma zbylo po opravě doma, koupím!!!!!!!
viz foto.... 1 a foto 2 "neúspěšný" pokus o opravu....
1.JPG
2.JPG
Naposledy upravil(a) crazyduke dne 16.07.2012 20:04, celkem upraveno 1 x.
VW Touran 2,0 TDI 125kW, 2010... www.fakthracky.cz dětská elektrická vozítka...

Uživatelský avatar
Janchi999
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 209
Registrován: 29.06.2009 08:14
Bydliště: SloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od Janchi999 »

Ahoj. Ja som si dal to plastove koliesko vyrobit z takeho bieleho tvrdeneho plastu, teraz si nespomeniem, ako sa to presne vola ( silonove, nylonove ? :blush: ), ale nepomohlo to. Ten stred kolieska sa znova pretocil. Tak som skocil za sustruznikom a ten mi spravil nove koliesko, ale z hlinika, vyrezal presne stredovy kriz na osku a este aj privaril z vnutornej strany o osku. Odvtedy mam svaty pokoj :)
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“