NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
peter64
Řidič
Řidič
Příspěvky: 110
Registrován: 27.10.2009 19:53
Bydliště: Juh Banskobystrického kraja

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání

Příspěvek od peter64 »

TO Marek 77:vyčerpávajúce odpoveď,dole klobúkom,zatiaľ čo som podľa Teba urobil,nič som neoľutoval,aj mojím laickým okom som videl,že to chcelo zmenu.Kto je trošku maximalista,tak dá na Teba.







SHA/1,9 TDI/2003/ASZ
SHA/2003/1,9TDI/ASZ

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání

Příspěvek od Marek77 »

Myslím, že pětistovka každých pět let (= sto korun ročně) je ve srovnání s penězi utracenými za pohonné hmoty doslova pakatel. Navíc jistota je jistota.....

majorZeman
Řidič
Řidič
Příspěvky: 70
Registrován: 28.11.2010 18:05

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév

Příspěvek od majorZeman »

Hele namichali mi u vw na - 30 neni to teda zbytecny? Aby se mi nenicila hlava a hlinikove dily? Ja mam pocit ,ze tech - 30 je jistota a akorat? Co myslite? Diky

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév

Příspěvek od Marek77 »

Koncentrace kolem -30°C je tak akorát.

majorZeman
Řidič
Řidič
Příspěvky: 70
Registrován: 28.11.2010 18:05

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév

Příspěvek od majorZeman »

ok a diky moc,ja si taky myslim

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév

Příspěvek od Marek77 »

Totiž i kdyby se stalo, že by v našich zeměpisných šířkách byl mráz -30°C, musel by být minimálně několik hodin v jednom kuse, aby to s chladicí kapalinou něco zásadnějšího udělalo - navíc ona by ani v takovém případě nezmrzla na šutr, ale promění se v takový jakoby gel. Čili sice neteče, ale nepoškodí.

majorZeman
Řidič
Řidič
Příspěvky: 70
Registrován: 28.11.2010 18:05

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév

Příspěvek od majorZeman »

aha,nemam teda naredit na min?

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév

Příspěvek od Marek77 »

Určitě ne. Mnoho aut má chladicí směs na -40°C i víc a taky se nic nestane.

U moderních chladicích kapalin se doporučuje ředění 1:1, což odpovídá teplotě tuhnutí kolem -37°C až -42°C (podle výrobce). Takže pokud jsi na -30°C, je vše v nejlepším pořádku.

Ono je třeba u toho mít na paměti, že u nás tu a tam umí pěkně mrznout. O vánočních svátcích 2010 jsem byl u našich na Sokolovsku a jednoho brzkého rána bylo -27°C. Takže když bys to ředil víc, můžeš mít problém.

majorZeman
Řidič
Řidič
Příspěvky: 70
Registrován: 28.11.2010 18:05

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév

Příspěvek od majorZeman »

Jasny,me jde jen oto,abych nenicil hlinikove dily :-)

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév

Příspěvek od M@rty74 »

Pane majore,tak snad naposledy - od roku cca 1989 se do všech koncernových vozidel leje kapalina původně označovaná v koncernu G11/K11 ( modrá ) posléze nahrazená G12/K12 ( růžová ) až po současné standardy G12/K12++ - všechny tyto kapaliny byly "vymyšleny" právě proto, že se začali používat hliníkové hlavy motorů a jejich předchůdcům hliník "moc chutnal" . Takže vážně vyšší koncentrací si hliníkové díly vážně nepoškodíš. Já osobně jsem zažil interní předpis výrobce, kdy při výměně chladící kapaliny bylo předepsáno "míchání" na -35 až -40. Bývalo to dokonce nezřídka kontrolováno zástupci automobilky.

O standardech jednotlivých kapalin píše Marek77 zde: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=5 ... 4&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

majorZeman
Řidič
Řidič
Příspěvky: 70
Registrován: 28.11.2010 18:05

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév

Příspěvek od majorZeman »

ok,tak se neceti :-)

Uživatelský avatar
Skyppy
Člen klubu
Příspěvky: 1265
Registrován: 03.07.2010 07:11
Bydliště: Březová - Oleško

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév

Příspěvek od Skyppy »

majorZeman píše:ok,tak se neceti :-)
Tady se nikdo necetí, ale možná ČERTÍ kvůli tomu, že se zde zbytečně natahují vlákna stále dookola omílanými věcmi. Stačí pozorně pročíst dané vlákno. Nebo tady sbíráme bodíky za příspěvky??

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév

Příspěvek od Marek77 »

Tak já chápu, že mohou být mezi námi lidé, kteří s něčím takovým třeba nemají zkušenosti a v obavě, aby něco nezvojtili, se raději třikrát zeptají na totéž. Mně osobně to nevadí. I já sám se někdy raději třikrát přesvědčím, než abych něco podělal.
Na druhou stranu je tu toho o chladicí kapalině napsáno dost, tudíž materiálu ke studiu je habaděj.

vsochy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 15.06.2009 17:53

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév

Příspěvek od vsochy »

Jak mám postupovat při výměně chlad. kapaliny u auta s nezáv. topením, tzn. kde rozpojit hadice, aby vše vyteklo a jak poté postupovat při plnění/odvzdušnění? Jinými slovy bude postup stejný jako ten co popisuje Marek77 na straně 4?
SEAT Alhambra II 1.9 TDI 85kW (AUY)

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév

Příspěvek od Marek77 »

Nezávislé topení nemá v ničem jiný chladicí systém. Nejlepší je rozpojit hadice u bufíku a u chladiče (dole), následně nastartovat a na chvíli motor nechat běžet na volnoběh (čerpadlo vyhází zbylou vodu).

Já před plněním nové kapaliny ještě systém proplachuju vodou ze zahradní hadice, aby se skutečně veškerá stará kapalina dostala ven ze systému. Taky nezaškodí tlakem vody propláchnout topná tělesa a chladič. Ale to už záleží na každém, jak to udělá. Já jsem tak trochu maximalista, takže si to užívám a klidně to budu dělat celé odpoledne.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“