Po výměně ramen auto táhne ke straně
Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6
- Libanec
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Po výměně ramen auto táhne ke straně
Na svého Passata jsem namontoval nová ramena LMI. Auto mi teď ale táhne lehce do prava. Tzn., že když pustím volant, který je v "nulové poloze", tak se lehce stočí do prava. Na starých ramenech bylo vše v pořádku.
Seřízení geometrie na to nemělo vliv. Naopak, když auto začali zvedat na zvedáku, tak bylo vidět jak kola po odlehčení lehce cukly (stočily se) do prava.
Ramena jsem namontoval stoprocentně správně, protože jsem vždy porovnal vyjmutý kus a nový kus a ten jsem zpět namontoval. Dotahoval jsem až když bylo auto na kolech.
Zkoušel jsem přehodit i kola, jestli se při původních ramenech třeba nesjížděli nějak šikmo nebo tak a taky to nepomohlo.
Nesetkal jste se někdo s podobným problémem? Napadlo mě, že když se rameno montuje a prostrčí se šroub díramy v držáku a silentblokem ramena, tak má rameno do doby než šroub utáhnu drobný vakl - tedy může být rozdíl v desetinkách mm jestli při utahování silentbloku za rameno táhnu nebo na něj tlačím. Prostě mi to přijde jako by jedno rameno bylo "delší" a proto vytáčí kolo do prava. Zkusím na jedné a pak na druhé straně odpojit čep řízení, jestli tím alespoň nšzjistím, která strana to dělá.
Libor
Seřízení geometrie na to nemělo vliv. Naopak, když auto začali zvedat na zvedáku, tak bylo vidět jak kola po odlehčení lehce cukly (stočily se) do prava.
Ramena jsem namontoval stoprocentně správně, protože jsem vždy porovnal vyjmutý kus a nový kus a ten jsem zpět namontoval. Dotahoval jsem až když bylo auto na kolech.
Zkoušel jsem přehodit i kola, jestli se při původních ramenech třeba nesjížděli nějak šikmo nebo tak a taky to nepomohlo.
Nesetkal jste se někdo s podobným problémem? Napadlo mě, že když se rameno montuje a prostrčí se šroub díramy v držáku a silentblokem ramena, tak má rameno do doby než šroub utáhnu drobný vakl - tedy může být rozdíl v desetinkách mm jestli při utahování silentbloku za rameno táhnu nebo na něj tlačím. Prostě mi to přijde jako by jedno rameno bylo "delší" a proto vytáčí kolo do prava. Zkusím na jedné a pak na druhé straně odpojit čep řízení, jestli tím alespoň nšzjistím, která strana to dělá.
Libor
- Flico
- VWjunior
- Příspěvky: 1634
- Registrován: 26.10.2008 09:55
- Bydliště: Divokej západ u Plzně
Re: Po výměně ramen auto táhne ke straně
vono je taky postup jak se maj menit, nejde to prijit k tomu a proste nekde zacit aspon co mi rekl mechanik, tak jestli neni chyba v postupu
- Tomášek
- VWmaniak
- Příspěvky: 9666
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Lovčovice u Jemnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po výměně ramen auto táhne ke straně
tak to ja prave bych rekl, ze je jedno kde zacnes, dulezity je, jak se ramena dotahuji.. spodek je jasne, pri zatizeny poloze, ale jaks dotahoval ty vrchni dve? na aute to jde blbe, existuje na to vykres s uhelnikem pro zmereni spravnyho sklonu vrchnich ramen.. nerikam ze to bude mit vliv na to tahnuti do strany, ale prodlouzi se tim zivotnost.. jinak od koho jsi tu sadu kupoval?Flico píše:vono je taky postup jak se maj menit, nejde to prijit k tomu a proste nekde zacit aspon co mi rekl mechanik, tak jestli neni chyba v postupu
- Libanec
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Po výměně ramen auto táhne ke straně
Sadu jsem koupil od Meggyho, takže by to měla být kvalita. Spodek i vršek jsem utahoval, když jsem to posadil na ráfky bez pneu (na špalkách výšky cca pneu, aby to simulovalo stejnou výšku, jako by tam pneu bylo). Dotahování vrchních dvou jde trochu hůř, ale dá se tam klíčem dostat.
Jak jsem teď tak koukal na nákres sestavené nápravy respektive na řešení dvou čepů (ramen) nahoře došlo mi, že je asi hodně důležitý, aby při utahování byl volant v nulové poloze = kola přesně rovně. To jsem si nezajistil. Bejt tam jeden čep tak to bude jedno, ale takhle se ty ramena "přetahují" - při utažení se zatočeným kolem tam určitě po utažení v této poloze vznikne určité pnutí, které mi to stáčí při jízdě do strany.
Schválně to zkusím povolit a utáhnout znovu po srovnání a zajištění volantu v nulové poloze.
Jak jsem teď tak koukal na nákres sestavené nápravy respektive na řešení dvou čepů (ramen) nahoře došlo mi, že je asi hodně důležitý, aby při utahování byl volant v nulové poloze = kola přesně rovně. To jsem si nezajistil. Bejt tam jeden čep tak to bude jedno, ale takhle se ty ramena "přetahují" - při utažení se zatočeným kolem tam určitě po utažení v této poloze vznikne určité pnutí, které mi to stáčí při jízdě do strany.
Schválně to zkusím povolit a utáhnout znovu po srovnání a zajištění volantu v nulové poloze.
- Tomášek
- VWmaniak
- Příspěvky: 9666
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Lovčovice u Jemnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po výměně ramen auto táhne ke straně
tim bych rekl ze to nebude, urcite jsi nemel kola v plnym rejdu a naka minimalni odchylka by tohle nezpusobila.. a geo mas nastavenou na 100%?
- Libanec
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Po výměně ramen auto táhne ke straně
Jo, jo, na geometrii jsem byl v servisu.
Mechanik mlem něco o tom ať zkusím přehodit kola, jestli na kolo netlačí poloosa, jestli jedno kolo nepřibržďuje, ložiska, ...
Jenže když mechanik najel s autem na zvedák a začal auto zvedat, tak bylo vidět, jak kola lehce cukly do prava (prostě ustálená poloha je s lehce zatočenými koly). To znamená, že to nemůžou být kola, ložiska ani brzdy. Podle mě je to v těch ramenou, protože jsem ještě zkoušel ty poloosy a ty mají celkem velkou vůli v posuvném směru, aby umožňovaly otáčení celého náboje - měl jsem vyndaný šroub, kterým je přtažen kineťák v náboji a zkoušel jsem jestli jde s poloosou volně hýbat (tahat a zastrkovat).
Dnes večer bych na to měl mít čas, tak zkusím auto zvednout a odpojit čep řízení na jedné straně a podívám se, jestli se volant stále stáčí. To samé pak zkusím na druhé straně. Tím bych měl aspoň zjistit, která strana to dělá. Pak zkusím povolit ramena, posadit na kola a se zajištěným volantem v "nulové pozici" znovu dotáhnout.
Jo ještě ten technik povídal jestli náhodou nemá ta tyč řízení nějaký snímač polohy a že je to teď rozhozené - to mi přijde taky jako blbpost.
Zítra sem písnu, jak jsem dopadl.
Mechanik mlem něco o tom ať zkusím přehodit kola, jestli na kolo netlačí poloosa, jestli jedno kolo nepřibržďuje, ložiska, ...
Jenže když mechanik najel s autem na zvedák a začal auto zvedat, tak bylo vidět, jak kola lehce cukly do prava (prostě ustálená poloha je s lehce zatočenými koly). To znamená, že to nemůžou být kola, ložiska ani brzdy. Podle mě je to v těch ramenou, protože jsem ještě zkoušel ty poloosy a ty mají celkem velkou vůli v posuvném směru, aby umožňovaly otáčení celého náboje - měl jsem vyndaný šroub, kterým je přtažen kineťák v náboji a zkoušel jsem jestli jde s poloosou volně hýbat (tahat a zastrkovat).
Dnes večer bych na to měl mít čas, tak zkusím auto zvednout a odpojit čep řízení na jedné straně a podívám se, jestli se volant stále stáčí. To samé pak zkusím na druhé straně. Tím bych měl aspoň zjistit, která strana to dělá. Pak zkusím povolit ramena, posadit na kola a se zajištěným volantem v "nulové pozici" znovu dotáhnout.
Jo ještě ten technik povídal jestli náhodou nemá ta tyč řízení nějaký snímač polohy a že je to teď rozhozené - to mi přijde taky jako blbpost.
Zítra sem písnu, jak jsem dopadl.
- Libanec
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Po výměně ramen auto táhne ke straně
Tak vážení, sypu si popel na hlavu, protože jsem otočil jedno "céčko" … Včera jsem předek nadzvedl, abych udělal pokus s odpojením čepů řízení. Ale zjistil jsem, že když jsou kola ve vzduchu, tak ať zatočím volantem kam chci, tak v té poloze zůstane a nikam to netáhne. Tak jsem se na odpojování čepů vykašlal a znovu jsem vzal stará ramena a jedno po druhém jsem je porovnával s nově namontovanými a i správnou pozici (to samé jsem udělal i po montáži). Na nic jsem nepřišel, vše se zdálo, že sedí. Tak jsem si řekl, že zkusím vše znovu povolit, posadit na kola a pořádně s autem „zahoupat“, aby si to jinak sedlo. Když jsem to pak zase dotahoval, tak jsem si všiml, že „céčko“ vlevo nějak divně sedí – jako by to ten spodní silentblok v céčku chtělo vypáčit. Tak jsem vzal znovu do ruky původní céčko a porovnávám jestli mám opravdu správně vršek a spodek. Jo to správně bylo, ale pořád to vypadalo nějak divně. A pak čučím na tu pravou stranu a zpátky vlevo a najednou mi to došlo … já to céčko vlevo namontoval obráceně, směrem dopředu namísto směrem pod řidiče!!!! Tak jsem ho otočil a je po problému. Auto už netáhne Nerejpu se v autech poprvé, ale takovou blbou chybu jsem snad ještě neudělal. S vyvěšenými koly to nijak moc netáhlo, ale když se auto posadilo na kola, tak to céčko dost táhlo přední spodní rameno na levé straně ke stabilizační tyči a to bylo jádro pudla. Než jsem ramena měnil, tak jsem tady lehce projel fórum, abych si předem nastudoval, co mě může potkat. Narazil jsem i na to, že už se lidi v servisech setkali s tím, že lidi céčka namontují opačně. No a jak jsem si pro sebe říkal, že lidi jsou blbí, tak se mi to vymstilo a udělal jsem stejnou chybu. Asi kdybych je otočil obě, tak by se ten tah vyvážil a ničeho bych si nevšiml. Snad budu odstrašujícím příkladem pro ostatní.
- Martin. D
- Moderátor
- Příspěvky: 2471
- Registrován: 16.06.2008 05:57
Re: Po výměně ramen auto táhne ke straně
Nejsme roboti kteří nedělají chyby, jsme lidé. Hlavně že se to vyřešilo, příště si dáš většího majzla Jinak tě obivuji že si tu chybu přiznal páč většina lidí zde by to asi neudělala
- Tomášek
- VWmaniak
- Příspěvky: 9666
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Lovčovice u Jemnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po výměně ramen auto táhne ke straně
no parada, ze se to vyresilo takovouhle prkotinou preju jinak hodne km na naprave