Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
Vampir_CZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 163
Registrován: 20.11.2011 11:16

Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW

Příspěvek od Vampir_CZ »

Zdravim Vás,

měl bych dotaz ohledně rozvodů. Vim, že je toho tady fůra,, ale je lepši se radši zeptat ještě jednou. Když mi rupnul napínák na drážkovej řemen, tak se mi namotal proužek do rozvodů, auto hned chcíplo,,, neudělalo to žádnou ránu, žádnej divnej zvuk, nic atypickýho, jenom to chcíplo. Tak jsem to radši ani nestartoval a odtáhnul jsem to do garáže. Teď jsem rozebral kryt a všimnul jsem si, že v rozvodech je pěkněj bordel(bude to ten drážkovej řemen rozcupovanej na sračky) Chtěl bych sundat rozvody, vyčistit to a nasadit je znova. Potřeboval bych tedy radu jak na to,, mám tu schéma, ale jak je to s těma ryskama atd? Díky
Přílohy
passat.jpg
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999 - Dead
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual

Uživatelský avatar
rejfik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2476
Registrován: 06.11.2007 10:10
Bydliště: Dubnice/Chotyně
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW

Příspěvek od rejfik »

sundej víko ventilu zezadu na vašce je zářez ten se srovná s hranou hlavy,na převodovce je výřez kde vidíš setrvák tam se to musí nastavit na nulu aby byla zárověn s rovnou hranou otvoru.čerpadlo se aretuje kolíkem o pruměru 12mm ale tet nevím jiste s tím pruměrem.snad to pochopíš :D

Uživatelský avatar
Vampir_CZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 163
Registrován: 20.11.2011 11:16

Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW

Příspěvek od Vampir_CZ »

rejfik píše:sundej víko ventilu zezadu na vašce je zářez ten se srovná s hranou hlavy,na převodovce je výřez kde vidíš setrvák tam se to musí nastavit na nulu aby byla zárověn s rovnou hranou otvoru.čerpadlo se aretuje kolíkem o pruměru 12mm ale tet nevím jiste s tím pruměrem.snad to pochopíš :D
Takže jestli jsem to dobře pochopil, tak teď sundám řemen, nastavim vačku na rysku, která je pod ventilovým víkem a zaaretuju to nějakym šroubem nebo nějak to pujde, dál nastavim setrvák na nulu, tam bude taky nějaká ryska v tom otvoru jo? A nakonec nastavim čerpadlo, v něm bude otvor, do kteryho strčim nějakou kulatinu o průměru co tam bude a zasunu ho do otvoru co bude na motoru jako aretace a nastavení. A pak nasadim řemen... asi bych měl potom vyzkoušet, jestli to protočim ručně ne? Jak by to mělo jít ztuha?

Díky a prosím o kritiku či připomínky :)
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999 - Dead
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual

Uživatelský avatar
rejfik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2476
Registrován: 06.11.2007 10:10
Bydliště: Dubnice/Chotyně
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW

Příspěvek od rejfik »

řemen nesundavej nech ho tam a skus jestli to pujde nastavit.na setrváku je 0 a na vačce zezadu sou výřezy které maj bejt zároven s hlavou já to aretuju pásovinkou.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW

Příspěvek od majkl1 »

Bez přípravku na vačku bych to nedělal. TDI je háklivý na přesnost. Ono i s pravítkem se to ladí i na měrky třeba 0,2mm, to od oka neuděláš. Na nastartování možná, ale na provoz je to lajdáctví.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
Vampir_CZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 163
Registrován: 20.11.2011 11:16

Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW

Příspěvek od Vampir_CZ »

majkl1 píše:Bez přípravku na vačku bych to nedělal. TDI je háklivý na přesnost. Ono i s pravítkem se to ladí i na měrky třeba 0,2mm, to od oka neuděláš. Na nastartování možná, ale na provoz je to lajdáctví.
Ja to teď potřebuju nastavit tak, aby mi to chytlo,, jestli jsou v riti ventily. Poznam to na nich, když rozeberu víko ventilů? Díky
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999 - Dead
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual

Uživatelský avatar
Vampir_CZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 163
Registrován: 20.11.2011 11:16

Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW

Příspěvek od Vampir_CZ »

Tak jsem tedy rozebral kryt na rozvodech a co jsem neviděl,,, řemen z altíku byl namotanej na ozubenym kole. Tak jsem to celý sundal, protože to muselo přeskočit o hodně zubů. Rozvody budu nastavovat dnes. Proto bych se ještě zeptal kde najdu ten otvor na nastavení setrváku? Na jaký je to straně? Nebo je to z čela motoru? Díky
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999 - Dead
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW

Příspěvek od majkl1 »

U spojky. Je tam malé okénko, buď bez krytky nebo s krytkou.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
Vampir_CZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 163
Registrován: 20.11.2011 11:16

Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW

Příspěvek od Vampir_CZ »

Tak Vás zdravim,

po všech problémech co jsem měl to dále pokračuje. Nastavil jsem rozvody,, je to přesně podle návodu :),, Auto jsem nastartoval a vše bylo v pohodě. Jenom mám vůlu na jednom hydroštosu.(teda pokud je to hydroštos). Je to ten váleček do kterýho ťuká vačka ventilů. tak je tam asi 2/10mm, Ale jinak motor šlape krásně, dal jsem novej napínák a řemen na alternátor, ale byl nějakej volnej,,, ale to jsem zjitil až po nastartování,,, najednou se svlíknul a čumim na to,,,, kladka na pumpě,,, uvolnili se šrouby a spadla :-D, ,ty voe,, ja už mám toho pasata pokrk :-D,, no ale opravil jsem to a motor fachčí dobře,, jenom vyměnit ten hydroštos :),,,
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999 - Dead
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual

Uživatelský avatar
alfaq
Řidič
Řidič
Příspěvky: 58
Registrován: 29.10.2010 14:59
Bydliště: Vsetín

Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW

Příspěvek od alfaq »

Ty hydrostavy vymen co nejdříve,necekej na to,až se ti rozbije jako mě.Dáš si rozvody znovu,vacka musí ven,pak je to poho.
VW B5 rv 1999 81kw AFN
VW B8 rv 2015 110kw CRLB

Uživatelský avatar
tomtva
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 16.07.2010 16:24
Bydliště: České Budějovice

Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW

Příspěvek od tomtva »

Tak to jsi dopadl dobre.

me se na segry B5 AFN stalo to same ale motor hned nechcipnul to jsem zjistil ja az rozsvicenim dobijení a stratou výkonu takze jsem hned vypnul klicek a dojel setrvacnosti ke kraji.

bohuzel v mem pripade jeden hydrostel mel bouly a prasklinku a druhej jen tu bouly prevence byla vymenit vsechny i vsechny ventili

hlavne zkotroluj duvod co ti to udelalo na segry to bylo rozhozene vyvazeni dvouhmoteve remenice na klice. lehce hazela
v tvem pripade jak pises asi ta klapka
zkontroluj i napínák. se koukni aby byl rovne a netahal remen nejak jak nema
VW Passat Variant 3BG (B5.5) 11/2000 96KW AVF
V rodině: Suberb 96KW 5q rv2004 , VW Passat B5 81KW rv1997, VW passat rv 2004 AVF Euro4

Jarda S.
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1743
Registrován: 31.03.2010 20:12
Bydliště: Netolice

Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW

Příspěvek od Jarda S. »

nemáte fotku kde hledat okýnko ? já to tam nemůžu najít :? zlatý příčný motory
Passat AVF 2004
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG

Audi77
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 21.10.2014 22:10

Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW

Příspěvek od Audi77 »

Zdravím jen otázečku ,docitám se že 0,2mm na pravitku na vačce je problém .Chci se tedy zeptat pokud dám kliku na nulu ,zarazim čerpadlo aretaci 12 mm,vačku s0,2 mm odchylkou,remen nasadim sedí na zuby .Otázka je jak mohu docílit odchylku 0,2mm,když zub remenice a remene má cca odhadem 4 mm.Díky

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW

Příspěvek od majkl1 »

Řemenice na klice je na kónusu, takže vačku vůči klice můžeš nastavit libovolně, nikoli jen po zubech řemenu.
Ale těch 0,2mm budeš ladit těžko. Stačí protočit motor o jednu otáčku a díky gumovému řemenu a napínáku se to může o kousek pohnout. Hlavně se nenech strašit nějakýma desetinkama :) Když to dáš do servisu, tak v polovině případů to udělají "profesionálně" na tlustou fixu :P Už se mi taky stalo, že mi rozvody udělali o zub vedle.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
machp
Řidič
Řidič
Příspěvky: 159
Registrován: 31.05.2011 20:23
Bydliště: Vocaszdejší:Liberec,Jičín

Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW

Příspěvek od machp »

majkl1 píše:Řemenice na klice je na kónusu, takže vačku vůči klice můžeš nastavit libovolně, nikoli jen po zubech řemenu.
Ale těch 0,2mm budeš ladit těžko. Stačí protočit motor o jednu otáčku a díky gumovému řemenu a napínáku se to může o kousek pohnout. Hlavně se nenech strašit nějakýma desetinkama :) Když to dáš do servisu, tak v polovině případů to udělají "profesionálně" na tlustou fixu :P Už se mi taky stalo, že mi rozvody udělali o zub vedle.
Přesně tak nejlepší je dát auto na rozvody do servisu já mám na tom svým minimálně 4 krásné jinak barevné čáry a pak budeš řešit to co já zde http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=159&t=297324" onclick="window.open(this.href);return false;
Paseraty 2.0 TDI 103 KW 2008 CBAB

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“