LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanice.

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanice.

Příspěvek od tomakecTD »

Dovolil jsem si založit toto téma do sekce benzin u GIV, jelikož v každé kategorii u jiných modelů podobné téma jsou. V naší kategorii jen typu jaké lpg, kam se problémy nehodí.

Je zde hodně lidí, co LPG používá a pleteme to do ostatních topiců. Takže bych byl rád, kdyby se vše, co se týče provozu na LPG, servisování, problémů psalo zde.

Vozy na LPG mají specifické problémy, které je těžko řešit v ostatních forech. Zejména problémy zimních startů vlivem posunutých benzinových map v ŘJ motoru.

Doufám, že se toto téma bude využívat. :good: :wink:

Můžete začít Vašimi zkušenostmi s LPG, spotřebou. Hodně lidí LPG odsuzuje, ale já jsem uživatelem vozidel na LPG již několik let. :wink:
Naposledy upravil(a) tomakecTD dne 20.01.2012 21:55, celkem upraveno 1 x.
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
iroc
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 235
Registrován: 28.08.2008 12:54
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - provoz, problémy,spotřeba, dotazy, čerpací stanice

Příspěvek od iroc »

Já se hlasím k LPG

problémy

řídící jednotka LPG se numí adaptovat :)
ŘJ motoru benz jede zvlášť svoje režimy
ŘJ LPG jede též dle vlastního režimu
Neskutečně drahé svíčky

Spotřeba když jsem to honil tak 11 l
když jezdím normálně jsem na 8l až 8,5l

Ve výsledku přetěsnil jsem sání a na LPG nejdu tedy pojedu až v sobotu neb se musí seřídit s ohledem na to přetěsnění :)

Jo a neukazuje mi stav paliva v nádrži LPG :) co mám v interiéru
Martin Kolín

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: LPG - provoz, problémy,spotřeba, dotazy, čerpací stanice

Příspěvek od tomakecTD »

Kamaráde, třeba k těm svíčkám: Mám tu NGK zelený na LPG kus jak kde 550-800 jednobod a nyní tam mám 3bod NGK original do VW. Kamarád mi poslal článek, že na LPG sice vhodné jednobody jsou, ale lepší svíčky kupovat je marketingovej tah, ničemu to nepomůže, jen jim k zisku :) takže mám NGK za 114Kč/KS a jede to úplně stejně :good: A přepnout to na lpg můžeš bych řekl, že si něco těsnil to nevadí.

Kdyby to mělo chybu, odpojí se to samo, nebo by to cukalo. Nic víc by to udělat nemělo :drinks:
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
iroc
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 235
Registrován: 28.08.2008 12:54
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - provoz, problémy,spotřeba, dotazy, čerpací stanice

Příspěvek od iroc »

hel ty mi říkáš že tam máš svíce za 144 kč kus prostě klasiku tý v.. já dal za 400 kila jednu no to mě po.. tož já to ozkoším jen jsem se držel slov LPG fachmana :)
Martin Kolín

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: LPG - provoz, problémy,spotřeba, dotazy, čerpací stanice

Příspěvek od tomakecTD »

odzkoušej a uvidíš, že nepoznáš jedinnej rozdíl :wink: Já je tam taky mám, protože jsou nové a koupil jsem je s tím, ale koupil jsem nový originálky 3body a vše naprosto při starém. U ostatních aut jsem neměl nikdy jiné svíčky :good:

co se týče té řj, jednotka plynu a benzinu spolu nijak nekomunikují, jak si říkal. Jen jednotka LPG má v sobě lidově řečeno "oblbovače" tzv emulátory lambdy, odpojení vstřiku. Aby oblbla RJ motoru proto, aby neházela chyby při provozu na LPG. Každá funguje samostatně.
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
iroc
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 235
Registrován: 28.08.2008 12:54
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - provoz, problémy,spotřeba, dotazy, čerpací stanice

Příspěvek od iroc »

Tak jsem na tom dobře proprděl prachy 1600 za 4 svíčky :(:( to bych si dal přes kušnu. jsem si myslel že ty tříbody od bosche musí být v pohodě
Martin Kolín

Uživatelský avatar
aleek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 26.12.2010 18:40

Re: LPG - provoz, problémy,spotřeba, dotazy, čerpací stanice

Příspěvek od aleek »

Cau kucí,zhruba pred tejdnem jsem koupil Octavii 1.6 s plynem,motor nejdriv desive houpal na volnobeh,cukal a vyznechaval valec
Takze jsem vymenil teplotni cidlo,termostat,zatesnil hadici podtlaku,vycistil skrt.klapku a zatesnil vejfuk. Ted uz je to mnohem lepsi
ale kdyz auto stoji tak volnobeh chvili drzi normalne a po chvili zase houpe,motor kucka a vynechava valec,kdyz auto jede a mam vyrazeno tak to nedela takze magorina :) U plynaru to bylo taky,ze prej spatna skr.klapka (uplne neverim) Na Vagu vyhazuje sporadickou lambda ale to je prej klasika. Co jsem koukal tak Tomakectd,ty jsi mel dost podobny problemy jak to prosimte dopadlo? Kazdopadne diky za tohle vlakno,sem budu chodit asi casto :)
GIV 96kw, Octa 1.6 74kw

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: LPG - provoz, problémy,spotřeba, dotazy, čerpací stanice

Příspěvek od tomakecTD »

Čau, no hodně mi pomohlo přetěsnit sání, vyměnil jsem MAP sensor - ten tam nemáte, to je něco jako váha vzduchu, pak jsem vyměnil obě lambdy, vyčistil egr ventil :) taková generálka. Nejvíce to ale dělala netěsnost sání, protože jsem měl ruplou hadici od egr ventilu a lambda.

Pak mi to blbě startovalo, to bylo teplotním čidlem, co ukazovalo o 20C více.

Jestli lambda ukazuje sporadickou závadu a máš najeto nad 160tis, vyměň ji :wink: To pohupování může způsobovat klapka - je třeba udělat základní nastavení, udělal jsi ho?

Základem všeho - na benzin to dělá to samé, nebo je tam nějaký rozdíl?
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
aleek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 26.12.2010 18:40

Re: LPG - provoz, problémy,spotřeba, dotazy, čerpací stanice

Příspěvek od aleek »

Na benzin je to radove lepsi,nevynechava, jenom uplne studeny to chcipe jako kdyby nefungoval sytic,najeto ma 250000 :) takze lambdu by to asi chtelo...od plynaru sem chtel skrklapku po vycisteni nastavit ale nevim proc to neudelali (kokoti),ze prej je spatna tak si ji auto nakonec po asi 500km nastavilo samo,jak rikam vyradim a jedu treba minutu na volnobeh a je v pohode,zastavim,10 sekund dobry ,pak se rozhoupe a vynechava...ted muzu zkusit jiny plynare,nebo vymenit lambdu a nebo skrklapku nebo ja nevim co...o vikendu tam este soupnu novy svicky uvidime 8O
GIV 96kw, Octa 1.6 74kw

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: LPG - provoz, problémy,spotřeba, dotazy, čerpací stanice

Příspěvek od tomakecTD »

najdi si nejbližšího člověka v tvém okolí s vagem, ať ti projede auto. tu se lidi vyznaj. Pak něco kupuj :wink: Prvně vyřešit SW věci a pak HW jak říkám :wink: Ale po 250tis bude lambda polomrtvá, to je pravda.
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
aleek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 26.12.2010 18:40

Re: LPG - provoz, problémy,spotřeba, dotazy, čerpací stanice

Příspěvek od aleek »

njn,Golfa mam uz patej rok a nikdy s nim nic nebylo takze sem nemusel nic resit. Ted potrebuju auta dve tak sem vzal tohle po kamosovi za slusnou cenu a uz v tom litam :) tak kdyby se treba nasel nekdo z Prahy nebo okoli kdo s tim ma zkusenosti a chut tak se treba ozvete :)
GIV 96kw, Octa 1.6 74kw

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: LPG - provoz, problémy,spotřeba, dotazy, čerpací stanice

Příspěvek od tomakecTD »

Tu na foru je někde seznam lidí ochotných pomoci. Z Prahy tam určitě taky někdo je :wink: A nevím, z toho co píšeš bych chybu nehledal u LPG :wink: Možná to mohou býti i kabely. Ty jsi řekl, že to dělá jen někdy, v tom je ten problém, chce to sledovat..
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od tomakecTD »

Pánové, někdo tu řešil provoz na E85 Ethanol. Zkoušel to někdy někdo brát do golfa?
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Dejviz
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 32
Registrován: 11.07.2011 13:20

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od Dejviz »

Já jen poznatek k těm svíčkám. Při jízdě na LPG mi auto začalo cukat a střílet mi do výfuku, hroznej zvuk. Takže jsem zkusil vyměnit svíčky. Svíčka při větším množství paliva nestačila pálit. Koupil jsem klasické svíčky Bosch pro můj typ auta - Vw Bora 2,8 V6. LPG svíčky jsem si nenechal vnutit a jsem rád, protože jsem ušetřil a maká to bez problému. ;-) Jen mám problém že při teplém startu na benzin mi auto chcípá a pokud nepřidám trochu plynu tak to chcípne.

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od tomakecTD »

Dejviz píše:Já jen poznatek k těm svíčkám. Při jízdě na LPG mi auto začalo cukat a střílet mi do výfuku, hroznej zvuk. Takže jsem zkusil vyměnit svíčky. Svíčka při větším množství paliva nestačila pálit. Koupil jsem klasické svíčky Bosch pro můj typ auta - Vw Bora 2,8 V6. LPG svíčky jsem si nenechal vnutit a jsem rád, protože jsem ušetřil a maká to bez problému. ;-) Jen mám problém že při teplém startu na benzin mi auto chcípá a pokud nepřidám trochu plynu tak to chcípne.
Však jasné, jak sem psal, od původního majitele tam mám cca 20tis NGK svíčky LPG. Já koupil obyč ngk a funguje to úplně skvěle. Kamadád četl článek kde bylo, že ty lpg svíčky jsou marketingový tah :D

Ale podržet nohu aby auto nechcíplo, to nevím, o to se má starat lambda regulace se škrtící klapkou :idea: Nic takového se mi neděje ani za studena ani za tepla. Tak neporadím
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“