Elektronická uzávěrka EDS

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Pepíkman
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 30.01.2011 20:39

Re: Elektronická uzávěrka EDS

Příspěvek od Pepíkman »

majkl1 píše:
Pepíkman píše:Byl tady někde graf, EDS funguje již od nulové rychlosti. Pokud je v autě i ASR, kolem rychlosti 40 kmh (podle typu) přebírá funkci ASR, ten má stejnou funkci s tím, že omezuje kroutící moment motoru při prokluzu. Takhle nějak jsem to pochopil já :)
Neplést si pojem a průjem. Ono předohrab (nedospělé auto :P ) to má jinak než čtyřkolka. U 4x4 je EDS aktivní až do 80km/h u přeokolky do 40km/h a u pašíka sa torsenem je aktivní od 20km/h.
Takže, když budu stát se čtyřkolou na silnici, dvě kola ve sněhu v pangejtu. Budu se snažit rozjet, protáčející kola ve sněhu se zabrzdí, až dosáhnou otáček kol rovnajících se 20kmh? Divím se, že to nepřibrzdí už při menších otáčkách :| protože v ten moment, kdy to přibrzdí protáčející kola, tak to musí být docela ráz, mezi převodovkou a kolem na suché vozovce.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Elektronická uzávěrka EDS

Příspěvek od majkl1 »

Už jsem to tu psal.
EDS přibrzdí kolo (u pašíka) ve chvíli, kdy tachometr (nikoliv nějaké kolo) je mezi 20-80 u 4x4 a mezi 20-40 u předohrabu. Před tím a potom suplují jiné systémy (pokud jsou výbavou) a kdy je rozdíl kol na téže nápravě vyšší než 100ot./min. Pro převodovku žádný ráz není, celkový přenesený kroutící moment je stále stejný, je jedno kolik kol a jak rychle se protáčí. Rázy mohou být pouze v diferenciálech, ale pokud je máš bez vůlí, tak je to jejich funkce, ne?
Další otázky?
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Moody
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 47
Registrován: 21.07.2011 08:43
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Elektronická uzávěrka EDS

Příspěvek od Moody »

pro mě už jen kdy napadne pořádně sněhu?? :D :D :D :D :D :rofl: :rofl:
Passat 4motion, 6.kv., 2,5TDI a dál se uvidí

Uživatelský avatar
Mažňák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2662
Registrován: 10.02.2011 17:55
Bydliště: Zlín

Re: Elektronická uzávěrka EDS

Příspěvek od Mažňák »

tak tak B5 a b5,5 meli torsen a az B6 měli haldex

jinak je možné že mám EDS kdyz mám ABS ASR a ESP ??? někde jsem četl že je to součástí ESP ale nechci kecat
2003 VW Passat 3BG kombi 1.9 TDI PD 96kw
White combi with red rims
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=126&t=187129" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
proche77
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 16.12.2008 18:13
Bydliště: pozořice JICH MoraVWy

Re: Elektronická uzávěrka EDS

Příspěvek od proche77 »

Mažňák píše:tak tak B5 a b5,5 meli torsen a az B6 měli haldex

jinak je možné že mám EDS kdyz mám ABS ASR a ESP ??? někde jsem četl že je to součástí ESP ale nechci kecat
jasan,ESPje celek a ma vše :good:

tengi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 16.01.2008 20:26

Re: Elektronická uzávěrka EDS

Příspěvek od tengi »

Pro paja50:vzhledově to poznáš snadno,jelikož prostě na zadní nápravě nic nenajdeš.Je tam normální dif s poloosama a hotovo.Jelikož thorsen je schovanej v převodovce,tak taky nic neuvidíš.Kdyby to mělo haldex(což určitě nemá)tak bys ho viděl na straně u zadního difu.V tom je právě tato generace pašíka dobrá,že tyhle kraviny jako ochcávka nebo golf(který mají motory napříč)nemá. :good:

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“