AKL houpe a dusí se... prosím Tipy a rady
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- martin.matess
- Nový člen
- Příspěvky: 23
- Registrován: 20.09.2009 23:20
- Kontaktovat uživatele:
AKL houpe a dusí se... prosím Tipy a rady
zdravím, na IV s motorem AKL mi to pohupuje studený se startuej třeba i naa 2x na 3x a drží nízký volnoběh a má tendence chcípat... chci se optat zda se mám zaměřit na klapku nebo na váhu vzduchu??? také při jízdě se auto jakoby přidušuje a pak se jakoby sebere.... tělá to tak mězi 2-4tis ot...
Bavil jsem se s Jurodem od něj mám motor a ten říká o jakémsi základním nastavení a vyčištění klapky atd, omlouvám se za lamáctví ale s vw zkušenosti teprv pobírám, díky moc za rady...
Bavil jsem se s Jurodem od něj mám motor a ten říká o jakémsi základním nastavení a vyčištění klapky atd, omlouvám se za lamáctví ale s vw zkušenosti teprv pobírám, díky moc za rady...
Celica 6g SSII 129kw
Corolla e10 65kw LPG
Celica 6g SSII
Celica 6g 7afe
BMW e36 318IS "M"
Golf IV 1.6 SR
Ascona 1.8S
Maluch,.....atd
Corolla e10 65kw LPG
Celica 6g SSII
Celica 6g 7afe
BMW e36 318IS "M"
Golf IV 1.6 SR
Ascona 1.8S
Maluch,.....atd
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4767
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: AKL houpe a dusí se... prosím Tipy a rady
Zajeď za někým kdo má diagnostiku ať ti udělá zákl.nastavení škrtící klapky.Ale je lepší ji předtím vyčistit.Odkud jsi,je tady seznam lidí kdo tu diagnostiku má.http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=98&t=134057" onclick="window.open(this.href);return false;
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: AKL houpe a dusí se... prosím Tipy a rady
přesně tak hodit auto na vag jako prvni provést vyčištěni škrtici klapkya pak základni nastaveni klapky
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: AKL houpe a dusí se... prosím Tipy a rady
Zdarec, tak to se tedy divím, že ti ten motor blbne. Já tohle na něm řešil kdysi dávno.
Tohle je topic o tom motoru, teď už tvém: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=72&t=176571" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak si to projdi. Vyřešil jsem to koupí nové klapky. Ale jelikož jsem ti motor prodal bez klapky, tak to tipuji na to, že jsi nevymazal adaptační hodnoty a neudělal základní nastavení. Ale tohle by snad v servisu kde ti to dělali měli vědět, ne?
Blblo mi to tehdy čistě za studena, první start. Když jsem ráno nastartoval, tak to mělo tendenci zdechnout, po dalším startu už to drželo otáčky.
Ale jak jsem psal, vyměnil jsem tam X věcí, od teplotního čidla, po lambda sondu, ale pomohla nakonec klapka.
Napoj to hlavně na VAG a podívej se co to ukazuje. I paměť závad projdi. Dej vědět.
Tohle je topic o tom motoru, teď už tvém: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=72&t=176571" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak si to projdi. Vyřešil jsem to koupí nové klapky. Ale jelikož jsem ti motor prodal bez klapky, tak to tipuji na to, že jsi nevymazal adaptační hodnoty a neudělal základní nastavení. Ale tohle by snad v servisu kde ti to dělali měli vědět, ne?
Blblo mi to tehdy čistě za studena, první start. Když jsem ráno nastartoval, tak to mělo tendenci zdechnout, po dalším startu už to drželo otáčky.
Ale jak jsem psal, vyměnil jsem tam X věcí, od teplotního čidla, po lambda sondu, ale pomohla nakonec klapka.
Napoj to hlavně na VAG a podívej se co to ukazuje. I paměť závad projdi. Dej vědět.
Naposledy upravil(a) jurod dne 31.01.2012 00:28, celkem upraveno 1 x.
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: AKL houpe a dusí se... prosím Tipy a rady
lambda, váha, klapka. samozřejmě základní nastavení to je nutnost. já když ho na felicii neprovedl jsem měl volnoběh 1400ot a pořád to lítalo 1400-1900 a pořád dokola.....
- iroc
- Jezdec
- Příspěvky: 235
- Registrován: 28.08.2008 12:54
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: AKL houpe a dusí se... prosím Tipy a rady
Další nešťastník tyhle motory jsou snad začarované na tohle houpání. Tisíc a jedna věc se muže zes...
Chalni začínám si budovat servisní zázemí
Chalni začínám si budovat servisní zázemí
Martin Kolín
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: AKL houpe a dusí se... prosím Tipy a rady
přesně tak začarovane motory co kus to problém
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: AKL houpe a dusí se... prosím Tipy a rady
Tak snad to bude v jeho případě jen klapkou... když dáš jiný motor k jiné klapce a RJ, tak to chce základní nastavení...
Ale máte recht, že tyhle motory na kolísání otáček trpí stejně jako 1.4 na ztrátu oleje...
Ale máte recht, že tyhle motory na kolísání otáček trpí stejně jako 1.4 na ztrátu oleje...
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- martin.matess
- Nový člen
- Příspěvky: 23
- Registrován: 20.09.2009 23:20
- Kontaktovat uživatele:
Re: AKL houpe a dusí se... prosím Tipy a rady
takže přátelé, posunul jsem se o krok dále..... klapka byla ahoj... tudíš se pořídila nová a udělalo zákl nastavení, ovšem tím se vyřešil jen jeden problém z xx errorů...
další error co mi to kecá je svorkovnice 30 v kabině - to vím někdo se hrabal ve stropním světle - mrtě tjůning tak to bude v tom
další závada 01243 ventil přepínání sacího potrubí -to má podle mě vliv na to že to auto je shnilý a moc nic nedělá
další věc je láďa sonda ta je na onom světě, předehřev v kurvě a dává 1,56V což je jaksi mimo toleranci 0-1v ... většinou 0,92v bejvá...
tudíš auto se už nehoupe, jen tak malinko řekněme o 20 -30ot a někdy, ale zdá se mi že si to sedá, ale už drží normální volnoběh, ale stále na h***o startuje a neudrží se studený v těchto mrazech a chcípe jak š120, co se týče spotřeby okolo10litrů to vidím na tu lambdu a že i ta klapka měla vliv, tudíš když vyřeším láďu a klapka je po zákl. nast a již se ve Vagu neoběvuje tak by měla být ok spotřeba aji výkon, ovšem nevím co jako má být ten 01243 ventil přepínání sacího potrubí, zatím aklku rozumím jak koza petrželi ale vysvětluju si to takl že to má proměnné délky sání a tento ventil zařizuje přepnutí mezi krátkou a dlouhou cestou laicky řečeno... pletu se?? potřeboval bych s tímto poradit aby se z 1,4 44kw stala opravdu 1.6 74kw
shodou okolností jsme včera kupovali ibizu 1.6 sr pro známou rok 02 a ta jede jako prasy oproti našemu tragédovi již tam je sice aer nebo co to je za kod motoru ale kw stejné jen auto o něco lehčí..
díky za tipy
další error co mi to kecá je svorkovnice 30 v kabině - to vím někdo se hrabal ve stropním světle - mrtě tjůning tak to bude v tom
další závada 01243 ventil přepínání sacího potrubí -to má podle mě vliv na to že to auto je shnilý a moc nic nedělá
další věc je láďa sonda ta je na onom světě, předehřev v kurvě a dává 1,56V což je jaksi mimo toleranci 0-1v ... většinou 0,92v bejvá...
tudíš auto se už nehoupe, jen tak malinko řekněme o 20 -30ot a někdy, ale zdá se mi že si to sedá, ale už drží normální volnoběh, ale stále na h***o startuje a neudrží se studený v těchto mrazech a chcípe jak š120, co se týče spotřeby okolo10litrů to vidím na tu lambdu a že i ta klapka měla vliv, tudíš když vyřeším láďu a klapka je po zákl. nast a již se ve Vagu neoběvuje tak by měla být ok spotřeba aji výkon, ovšem nevím co jako má být ten 01243 ventil přepínání sacího potrubí, zatím aklku rozumím jak koza petrželi ale vysvětluju si to takl že to má proměnné délky sání a tento ventil zařizuje přepnutí mezi krátkou a dlouhou cestou laicky řečeno... pletu se?? potřeboval bych s tímto poradit aby se z 1,4 44kw stala opravdu 1.6 74kw
shodou okolností jsme včera kupovali ibizu 1.6 sr pro známou rok 02 a ta jede jako prasy oproti našemu tragédovi již tam je sice aer nebo co to je za kod motoru ale kw stejné jen auto o něco lehčí..
díky za tipy
Celica 6g SSII 129kw
Corolla e10 65kw LPG
Celica 6g SSII
Celica 6g 7afe
BMW e36 318IS "M"
Golf IV 1.6 SR
Ascona 1.8S
Maluch,.....atd
Corolla e10 65kw LPG
Celica 6g SSII
Celica 6g 7afe
BMW e36 318IS "M"
Golf IV 1.6 SR
Ascona 1.8S
Maluch,.....atd
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: AKL houpe a dusí se... prosím Tipy a rady
What? předehřev lambdy 1,5v? to je nějakej nesmysl, né? Předehřev se napájí pulzním napětím plus minus 12V. Na ten nehleď. Pokud to píše chybu, je vadná lambda celá. Měří se pouze výstupní napětí lambdasondy - směs paliva. U mého motoru je na vagu neměřitelná, ale u tebe jo, klasická lambda dává 0,03V-1V lambda=1V. Čím vyšší číslo, tím je směs bohatší a motor ubírá.Čím menší, tim se paliva přidává. Jestli se nepletu Ale teda ventil sacího potrubí, to já v autě nemám, to neporadím.
Naposledy upravil(a) tomakecTD dne 05.02.2012 14:10, celkem upraveno 1 x.
- martin.matess
- Nový člen
- Příspěvky: 23
- Registrován: 20.09.2009 23:20
- Kontaktovat uživatele:
Re: AKL houpe a dusí se... prosím Tipy a rady
error... jen sem to belbě napsal a ty pochopil, bylo to myšleno tak že předehřev je ko a že lambda dává hodnotu 1,56 , když má dávat max do 1,0 V oka??
lambda mi je jasná, ale potřebuji zjistit ten ventil kde se nachází a popř... kde se dá sehnat, díky
lambda mi je jasná, ale potřebuji zjistit ten ventil kde se nachází a popř... kde se dá sehnat, díky
Celica 6g SSII 129kw
Corolla e10 65kw LPG
Celica 6g SSII
Celica 6g 7afe
BMW e36 318IS "M"
Golf IV 1.6 SR
Ascona 1.8S
Maluch,.....atd
Corolla e10 65kw LPG
Celica 6g SSII
Celica 6g 7afe
BMW e36 318IS "M"
Golf IV 1.6 SR
Ascona 1.8S
Maluch,.....atd
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: AKL houpe a dusí se... prosím Tipy a rady
Ahoj, mělo by se zřejmě jednat o tenhle ventil http://www.cc-autodily.cz/ventil-magneticky" onclick="window.open(this.href);return false;
Je to elektromagnetický ventil N156 a mění délku sacího kanálů. Je navrchu na sání. Nemáš ho odpojený, nebo tak něco?
Ten ventil se otvírá při 4000 otáčkách. Zkus na něho mrknout... měl by být vidět z vrchu na sání. A když na neutrálu přidáš, tak by jsi měl
i vidět jak se tam zasouvá a vysouvá taková tyčinka... i ručně se dá zamáčknout... zkusit jestli se pohybuje.
Ta tyčinka je na obrázku č.18 nad ventilem s č.19.
Ventil se dá koupit nový na výše uvedeném odkazu, což je ale zbytečné. Tady na fóru ho seženeš za 3 stovky v bazaru.
Jinak jsem rád, že jsi vyřešil ty otáčky...věci co tam dáváš z toho tvého motoru jak se tak na to dívám jsou K.O...
Ten ventil N156 mně mrzí... ale zkus se na něj ještě mrknout... ten motor než se vytahoval z auta byl bez chyby.
A tenhle ventil jsem ještě v létě zkoušel jak jsem navrchu popisoval a pěkně fungoval.
Kolísání otáček +- 30 jak píšeš je naprosto v pořádku, nikdy to nedrží stejnou hodnotu pořád.
Škoda, že jsi tak zdaleka... by mně zajímalo jak ti ten motor funguje.
Je to elektromagnetický ventil N156 a mění délku sacího kanálů. Je navrchu na sání. Nemáš ho odpojený, nebo tak něco?
Ten ventil se otvírá při 4000 otáčkách. Zkus na něho mrknout... měl by být vidět z vrchu na sání. A když na neutrálu přidáš, tak by jsi měl
i vidět jak se tam zasouvá a vysouvá taková tyčinka... i ručně se dá zamáčknout... zkusit jestli se pohybuje.
Ta tyčinka je na obrázku č.18 nad ventilem s č.19.
Ventil se dá koupit nový na výše uvedeném odkazu, což je ale zbytečné. Tady na fóru ho seženeš za 3 stovky v bazaru.
Jinak jsem rád, že jsi vyřešil ty otáčky...věci co tam dáváš z toho tvého motoru jak se tak na to dívám jsou K.O...
Ten ventil N156 mně mrzí... ale zkus se na něj ještě mrknout... ten motor než se vytahoval z auta byl bez chyby.
A tenhle ventil jsem ještě v létě zkoušel jak jsem navrchu popisoval a pěkně fungoval.
Kolísání otáček +- 30 jak píšeš je naprosto v pořádku, nikdy to nedrží stejnou hodnotu pořád.
Škoda, že jsi tak zdaleka... by mně zajímalo jak ti ten motor funguje.
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- martin.matess
- Nový člen
- Příspěvky: 23
- Registrován: 20.09.2009 23:20
- Kontaktovat uživatele:
Re: AKL houpe a dusí se... prosím Tipy a rady
až bude někdy hezky tak se třeba někde sčuchnem mě zas zajímá jak bude fungovat ta tvá turbína, hele jsem rád že už vím kde ten slavný ventil je a mrknu na něj.... když nic tak je i na tom starým motoru snad a třeba funguje, ačkoliv o tom pochybuji, jo jo ten motor a vše kolem něj předtím krom spojky je k prdu... akorád mám teď skladem do foroty udělanou hlavu ( přetěsněnou) a pár pytlovin no... ventil vyřeším a lambda by měla taky snad být na cestě a pak už by to mělo fungovat jako auto....
myslíte že když je ko ten ventil k přep.sáň. a lambda tak to může studený držet blbej volnoběh a chcípat??
protože nic jiného se v závadách dle vagu nejeví... krom prkotin jako svorka 30 a podobně...
PS: co to máš za prográmek ve kterém si mi to ukázal ten pikčr??
myslíte že když je ko ten ventil k přep.sáň. a lambda tak to může studený držet blbej volnoběh a chcípat??
protože nic jiného se v závadách dle vagu nejeví... krom prkotin jako svorka 30 a podobně...
PS: co to máš za prográmek ve kterém si mi to ukázal ten pikčr??
Celica 6g SSII 129kw
Corolla e10 65kw LPG
Celica 6g SSII
Celica 6g 7afe
BMW e36 318IS "M"
Golf IV 1.6 SR
Ascona 1.8S
Maluch,.....atd
Corolla e10 65kw LPG
Celica 6g SSII
Celica 6g 7afe
BMW e36 318IS "M"
Golf IV 1.6 SR
Ascona 1.8S
Maluch,.....atd
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: AKL houpe a dusí se... prosím Tipy a rady
Je to ETKA.
Lambda blbnout může... ale nevím jestli za startu. Protože ona funguje až pár vteřin po startu.
Tam ten ventil taky nevím, protože on jen upravuje délku sacího kanálu.
Zkoušel jsi přidat přímo pod kapotou na klapce plyn a sledoval jsi ten ventil? U cca. 4000 otáček by jsi měl vidět opticky změnu..
Když nastartuješ a chcípne to, tak když nastartuješ znovu pak to otáčky drží?
Zkusil bych něco přehodit ještě z toho starého motoru.... na zkoušku...
Mně ty otáčky blby taky, ale posledně to už po výměně dvou klapek jelo v pohodě, ale je pravda že bylo léto. V létě to neblblo nikdy.
CO by tam ještě mohlo blbnout nevím... protože tam už nic takového není. Kromě těsnění u té klapky, dal jsi nové?
Pak těsnění v sání... možná to někde saje falešný vzduch... jinak to nevidím...
Lambda blbnout může... ale nevím jestli za startu. Protože ona funguje až pár vteřin po startu.
Tam ten ventil taky nevím, protože on jen upravuje délku sacího kanálu.
Zkoušel jsi přidat přímo pod kapotou na klapce plyn a sledoval jsi ten ventil? U cca. 4000 otáček by jsi měl vidět opticky změnu..
Když nastartuješ a chcípne to, tak když nastartuješ znovu pak to otáčky drží?
Zkusil bych něco přehodit ještě z toho starého motoru.... na zkoušku...
Mně ty otáčky blby taky, ale posledně to už po výměně dvou klapek jelo v pohodě, ale je pravda že bylo léto. V létě to neblblo nikdy.
CO by tam ještě mohlo blbnout nevím... protože tam už nic takového není. Kromě těsnění u té klapky, dal jsi nové?
Pak těsnění v sání... možná to někde saje falešný vzduch... jinak to nevidím...
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- martin.matess
- Nový člen
- Příspěvky: 23
- Registrován: 20.09.2009 23:20
- Kontaktovat uživatele:
Re: AKL houpe a dusí se... prosím Tipy a rady
auto už startuje ok a studené i nějak funguje bez chcípání, ale co mě pořád nasr... je lambda - tu vyměnit bud porod, protože je zahnilá a není tam vůůůbec přístup a nevku padají řídké výkaly.... ale lambda je jasná, co mě ale prudí víc je ten ventil N156 vícenásobný bal bla bla ventil sacího potrubí který nemaká ani náhodou, tak jsem dal z toho starýho motoru a ten maká sporadicky, tudíš někdy auto "jede" a nekdy šlapu místo na plyn do výkalů, proto bych tento ventil potřeboval sehnat, ovšem mele to něco o zkratu atd (Vag-com) ale nikde el instalace poškozená není... jenže nemohu si tím být uplně jist když nevím co ten ventil... myslím že budou oba ko protože piři celém spektru otáček se ventil ani nepohne... když jedu tak ěnkdy jo někdy ne...nemáte ho někdo?? tento krásný ventil?? díky
Celica 6g SSII 129kw
Corolla e10 65kw LPG
Celica 6g SSII
Celica 6g 7afe
BMW e36 318IS "M"
Golf IV 1.6 SR
Ascona 1.8S
Maluch,.....atd
Corolla e10 65kw LPG
Celica 6g SSII
Celica 6g 7afe
BMW e36 318IS "M"
Golf IV 1.6 SR
Ascona 1.8S
Maluch,.....atd