LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanice.
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 09.04.2011 00:39
Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic
Kurna to sme koupil čerta v pytli tak díky podívam se na to forum
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic
Offeska píše:Kurna to sme koupil čerta v pytli tak díky podívam se na to forum
Nebo třeba to čidlo jestli ma kontakty vpořádku, není zkorodované, může to být čimkoliv. Jak dlouho je tam ten systém?
- tom.ik
- VWagenista
- Příspěvky: 1327
- Registrován: 07.11.2009 16:10
- Bydliště: Písek ok.F-M sev.morava
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic
čau,budeš mit v haji tu malou žarovičku,ovladač ventilatoru dej do polohy dvě a vytáhni ho směrem k sobě,pak nějakyma kleštičkama vytahni tu žarovku a vyměn nic složitého.iroc píše:tomakecTD píše:Pro iroc ohledně kvality plynu.
Setkal sem se se špatným plynem to ano. Hlavně v zimě, kdy se tam má dávát speciální složka a někd šetří. Nyní beru jen u jedné čerpačky už pár let, je tam nej plyn z okolí.
Ale kdysi sem nabral jinde a po přepnutí v -5ti se mi felicia zakuckala, ztratila výkon, chcípla a už nešla nastartovat. Musel sem počkat do odpoledne až bude teplo, dotáhnout domů, dobít baterku a pak brát plyn jinde
Spojka mi taky zabírá nahoře, z toho si nic nedělej, ale tak hráblo by mi to to jo
Ahojda tak to jsem si natankoval asi pěknej sajrajt, ale už jsem to vyjel takže dnes si natočím kvalitku u nás v kolíně.
Jinak mojespojka si ani nehrábne už je to pěkně znát jak nezabírá a sem tam si proklouzne, tož mě čeká další rozborka.
Budu mít k tomu dílnu se zvedákem tak samo doma urobíme
Hele Tome čsitě náhodou nevís kde je pojistka k osvětlení panelu s ovládáním větráku a teploty včera mi to zhaslo tak nevím jestli to bude žárovka a jak se k ní dostat ( předpokládám celej panel ven a nebo pijistka ostatní osvětlení palubní desky je ok
SEAT ALHAMBRA 1.9 Tdi 85 kW+chip od Tdi Drapek
vw golf IV 1.9Tdi 81kW+chip
škoda SUPERB 1.8T tiptr. LPG
BMW 320i 6V,vw golf I 1.6i,golf II 1.6D,golf III 1.9D
vw golf IV 1.9Tdi 81kW+chip
škoda SUPERB 1.8T tiptr. LPG
BMW 320i 6V,vw golf I 1.6i,golf II 1.6D,golf III 1.9D
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 09.04.2011 00:39
Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic
Od roku 2008 je tam .... cidlo teploty mi tam menili ono ma LPG svoje vlastní ? tak sem psal na autogascentrum kde odpovída na dotazy pan ing. Pataky(i) a dostal sem nemilou odpoved Na zařízení ROMANO nemáme diagnostikutomakecTD píše:Offeska píše:Kurna to sme koupil čerta v pytli tak díky podívam se na to forum
Nebo třeba to čidlo jestli ma kontakty vpořádku, není zkorodované, může to být čimkoliv. Jak dlouho je tam ten systém?
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic
Chlape, nevěš hlavu, musíš shánět. Ale asi to není dobrý, když on to nemá, těžko se to bude shánět. 2008 to je novej systém. Já mám 2002. Co já měl 3x LPG systém, každý měl své čidlo teploty vody. Tak nevím. Projdi to a jestli můžeš zkus udělat fotky toho systému a kabeláže Třeba na něco přijdeme. Ale nemusí to být jen tím. Může být špatný kontakt k lambda sondě, špatný emulátor pokud tam je, špatná membrána reduktoru, je toho dost. Taky můžou být vadné vstřiky LPG systému. Když už neseženeš diagnostiku tak aby to zkouknul někdo, kdo se vyzná. Ale nevím, jak to bude s náhradníma dílama no..
- iroc
- Jezdec
- Příspěvky: 235
- Registrován: 28.08.2008 12:54
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic
Ahoj Tome jakou máš teď spotřebu LPG v těhle mrazech ?
teď jsem najel na 36 litrů cca 441 km což vychází asi na 12,25 ( kombinovaná spoptřeba ) příjde mi to na 1,6tku docela dost ?
teď jsem najel na 36 litrů cca 441 km což vychází asi na 12,25 ( kombinovaná spoptřeba ) příjde mi to na 1,6tku docela dost ?
Martin Kolín
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic
Já teď moc nejezdím, tak nevím. Ale pokud jezdíš 90% město a krátké trasy, může to bejt 12 litrů V mrazech se nedá moc spotřeba soudit. Mě palubák ukazuje 13 město
Navíc 1.6 SR má udáno v TP město spotřebu 10.5L mrkni do fora 1.4 spotřeba, posílal to tam jurod, je to síla
Navíc 1.6 SR má udáno v TP město spotřebu 10.5L mrkni do fora 1.4 spotřeba, posílal to tam jurod, je to síla
- iroc
- Jezdec
- Příspěvky: 235
- Registrován: 28.08.2008 12:54
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic
Ahoj Tome jsem se seknultomakecTD píše:Já teď moc nejezdím, tak nevím. Ale pokud jezdíš 90% město a krátké trasy, může to bejt 12 litrů V mrazech se nedá moc spotřeba soudit. Mě palubák ukazuje 13 město
Navíc 1.6 SR má udáno v TP město spotřebu 10.5L mrkni do fora 1.4 spotřeba, posílal to tam jurod, je to síla
přepočítáno pomocí trojčlenky
tankováno 36 ...... Ujeto 441 Km
spotřeba X........ 100 spotřeba na sto
X=36x100/441
X=8.163 na 100km
Martin Kolín
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic
Tak jestli máš 8L tak je to famózní spotřeba Já právě nevím, kolik mi to bere, budíky mám z bůh ví čeho, tak sem si založil spotřeby.cz .. ale to začne ukazovat objektivní spotřebu až tak po 10ti natankováních
- iroc
- Jezdec
- Příspěvky: 235
- Registrován: 28.08.2008 12:54
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic
tomakecTD píše:Tak jestli máš 8L tak je to famózní spotřeba Já právě nevím, kolik mi to bere, budíky mám z bůh ví čeho, tak sem si založil spotřeby.cz .. ale to začne ukazovat objektivní spotřebu až tak po 10ti natankováních
tak je jasné že ta spotřeba bude kapku jiná ale už si to taky ukládám
Martin Kolín
- alf-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 30.10.2010 07:44
Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic
Nazdárek všichni!
Uvažuji o zaplynování Golf IV 1,4 16V. Nevím ale jaký systém. Jaké jsou mezi různými systémy rozdíly a zda se to do tohoto motoru vůbec hodí. Už i na benzín to není žádné letadlo. Co bych měl do toho dat,aby mi to vydrželo a nekazil se motor (suché ventily a podobně). Teď se tady dočítám,že i jiné svíčky. A jaká by byla spotřeba LPG? Dík za rady.
Uvažuji o zaplynování Golf IV 1,4 16V. Nevím ale jaký systém. Jaké jsou mezi různými systémy rozdíly a zda se to do tohoto motoru vůbec hodí. Už i na benzín to není žádné letadlo. Co bych měl do toho dat,aby mi to vydrželo a nekazil se motor (suché ventily a podobně). Teď se tady dočítám,že i jiné svíčky. A jaká by byla spotřeba LPG? Dík za rady.
Veškeré kvaltování toliko pro hovado dobré jest.
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic
Zdarec, systémů na plyn je hodně druhů. Dělí se nyní na podtlakové/sekvenční/sekvenční vstřik kapalného plynu LPI
Podtlak je vhodný pro jednobody nebo karburátory, lze i použít do novějších, ale není to dobrý nápad. U takého systému je spotřeba cca o 15% vyšší a výkon cca o 10% nižší. Je to starý systém používaný ve feliciích atd. Jeho cena instalace kolem 15-22tis
Sekvenční vstřikování je podobné jako vstřikování benzínu. Na jeden válec 1 vstřik. Tento systém nahradil podlak. U tohoto systému je spotřeba/výkon téměř totožná s benzínem a laik nepozná jedinný rozdíl. Může se to měnit pár procenty. Musí to montovat a seřizovat někdo, kdo tomu rozumí a vyzná se, jinak výkon může být nižší.
LPI - doplňuje systém sekvent o kapalné vsřikování LPG. Nevím, jak je to vymyšlené, málo lidí to zatím montuje, je to velice drahé, ale motor by mohl mít výkon stejný nebo ještě lepší než na benzin díky oktanovému číslu LPG 106.
LPI - velká pořizovací cena. Co jsem četl, lidé si raději koupí o 20tis levnější sekvenční vstřik a oželí pár procent na spotřebě a výkonu. Možná za pár let to bude lepší
Já osobně jezdil se systémy BRC - podtlak forman - malý výkon, v kopcích smrděl plyn - datum montáže 1998 myslím
Po té felicia podtlak Tartarini - teplotně řízený systém, automatický. Výkon skvělý, plyn ok, potřeboval 2x do roka seřídit za cca 300,- .
Nyní na golfu landi renzo - nyni 32tis pořizovací cena. Jeden z nej Italských systémů, sekvenční vstřik, plně automatický systém. Nepoznáte přepnutí na LPG, nepoznáte rozdíl na LPG/benzin. Ani jednou jsem neseřizoval, nikdy nebyl problém, mohu vřele doporučit. Spotřeba dlouhá trasa CZ-SK 7,45l/100 LPG v létě dálnice/okresky.
Jedinný problém je, že je nutnost občas jet na benzin, protože se v ECU motoru poškodí benzinové mapy a motor na benzin potom může třeba špatně startovat. Stačí zadat přizpůsobení v ŘJ a vše OK.
Nejpoužívanější systémy LPG - vzestupně po nejlepší dle mých zjištěných informací Ac.pl, stag, lovato, lovtec, prins, BRC, tartarini, Landi renzo, Vialle
Ceny plynu nyní 15-19kč, čerpačka na každém rohu. LPG mohu jedině doporučit. Žádné ventily to mě, ani mým kamošům nikdy neoddělalo a nikdy jsme nepoužívali žádné flashlube a nic podobného.
PS: Svíčky zůstávají naprosto stejné. Vše je jen marketingový tah, aby prodali drazší svíčky. Spotřeba když nejhůř tak 1litr nahoru bych řekl, ale to by bylo něco v nepořádku.
Podtlak je vhodný pro jednobody nebo karburátory, lze i použít do novějších, ale není to dobrý nápad. U takého systému je spotřeba cca o 15% vyšší a výkon cca o 10% nižší. Je to starý systém používaný ve feliciích atd. Jeho cena instalace kolem 15-22tis
Sekvenční vstřikování je podobné jako vstřikování benzínu. Na jeden válec 1 vstřik. Tento systém nahradil podlak. U tohoto systému je spotřeba/výkon téměř totožná s benzínem a laik nepozná jedinný rozdíl. Může se to měnit pár procenty. Musí to montovat a seřizovat někdo, kdo tomu rozumí a vyzná se, jinak výkon může být nižší.
LPI - doplňuje systém sekvent o kapalné vsřikování LPG. Nevím, jak je to vymyšlené, málo lidí to zatím montuje, je to velice drahé, ale motor by mohl mít výkon stejný nebo ještě lepší než na benzin díky oktanovému číslu LPG 106.
LPI - velká pořizovací cena. Co jsem četl, lidé si raději koupí o 20tis levnější sekvenční vstřik a oželí pár procent na spotřebě a výkonu. Možná za pár let to bude lepší
Já osobně jezdil se systémy BRC - podtlak forman - malý výkon, v kopcích smrděl plyn - datum montáže 1998 myslím
Po té felicia podtlak Tartarini - teplotně řízený systém, automatický. Výkon skvělý, plyn ok, potřeboval 2x do roka seřídit za cca 300,- .
Nyní na golfu landi renzo - nyni 32tis pořizovací cena. Jeden z nej Italských systémů, sekvenční vstřik, plně automatický systém. Nepoznáte přepnutí na LPG, nepoznáte rozdíl na LPG/benzin. Ani jednou jsem neseřizoval, nikdy nebyl problém, mohu vřele doporučit. Spotřeba dlouhá trasa CZ-SK 7,45l/100 LPG v létě dálnice/okresky.
Jedinný problém je, že je nutnost občas jet na benzin, protože se v ECU motoru poškodí benzinové mapy a motor na benzin potom může třeba špatně startovat. Stačí zadat přizpůsobení v ŘJ a vše OK.
Nejpoužívanější systémy LPG - vzestupně po nejlepší dle mých zjištěných informací Ac.pl, stag, lovato, lovtec, prins, BRC, tartarini, Landi renzo, Vialle
Ceny plynu nyní 15-19kč, čerpačka na každém rohu. LPG mohu jedině doporučit. Žádné ventily to mě, ani mým kamošům nikdy neoddělalo a nikdy jsme nepoužívali žádné flashlube a nic podobného.
PS: Svíčky zůstávají naprosto stejné. Vše je jen marketingový tah, aby prodali drazší svíčky. Spotřeba když nejhůř tak 1litr nahoru bych řekl, ale to by bylo něco v nepořádku.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 213
- Registrován: 30.12.2008 19:49
- Bydliště: Vlašim
Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic
Před 14 dny jsem si nechal udělat do Octavie 1.6 Combi BSE LPG sekvenční Lovato. Je to plně italský systém dle vyjádření montéra nejlepší poměr cena výkon co měli v nabídce. Jinak nejméně kvalitní na trhu je českopolskej systém Magic 2, případně novější Magic 3, říkal, že splňuje všechny normy, ale mají problematické vstřikovače, a když už mají reklamace na LPG, tak tento systém.
Jinak já mohu doporučit firmu Automania.cz mají sídlo v Praze, pobočky v Příbramy a Sedlčanech. Dlouholetá tradice, můj děda tam měl 2 auta a dosud žádný problém. Cenovka za Lovato byla celkem 28 tisíc s ukazatelem paliva a toroidní nádrží o velikosti 57 litrů. Nádrž a ukazatel byl příplatek. Montáž trvala 2 dny, po 1 tisíc km je zdarma revize a seřízení.
Jinak s autem jezdím normálně, spotřeba lenochem i 6 L plynu, ale to už je to hroznej vopruz, normál provoz 7-8 a dálnice 130 km/hod 8 - 9 L LPG dle terénu. Žádný rozdíl mezi jízdou na LPG a benzín jsem nezaznamenal, v normálním jízdním režimu to asi ani nejde. Jinak jsem tankoval byl poprvé tankovat plnou, protože ukazatel ukazoval rezervu a za plnou jsem zaplatil nekřestanských 590,-Kč
Jinak já mohu doporučit firmu Automania.cz mají sídlo v Praze, pobočky v Příbramy a Sedlčanech. Dlouholetá tradice, můj děda tam měl 2 auta a dosud žádný problém. Cenovka za Lovato byla celkem 28 tisíc s ukazatelem paliva a toroidní nádrží o velikosti 57 litrů. Nádrž a ukazatel byl příplatek. Montáž trvala 2 dny, po 1 tisíc km je zdarma revize a seřízení.
Jinak s autem jezdím normálně, spotřeba lenochem i 6 L plynu, ale to už je to hroznej vopruz, normál provoz 7-8 a dálnice 130 km/hod 8 - 9 L LPG dle terénu. Žádný rozdíl mezi jízdou na LPG a benzín jsem nezaznamenal, v normálním jízdním režimu to asi ani nejde. Jinak jsem tankoval byl poprvé tankovat plnou, protože ukazatel ukazoval rezervu a za plnou jsem zaplatil nekřestanských 590,-Kč
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic
Přesně tak to je. Ale jak jsme se bavili s kamarádem - fámy o tom, jak je LPG na nic nám vpodstatě nahrávají, protože si to méně lidí předělává. Kdyby všeci jezdili na LPG zvedla by se daň a cena by byla úplně jinde. Takže těžko říct jestli doporučovat nebo né. Já bych benzin bez LPG nikdy nechtěl, šel bych do diesela jednoznačně LPG mám jen kvůli benzinu. Je to opravdu skvělá věc s dnešními moderními systémy.
Mimochodem v pondělí jdu na výměnu LPG nádrže. Jel jsem si pro ni osobně do Polska - nikdy více, hrozná země
Co se týče statistik LPG - můj systém byl montován v Miláně a má najeto 3500hodin na LPG a 1600hodin na benzín
Můj golf je vyroben 12/2001 a ještě ten měsíc tam někdo nechal namontovat LPG takže toto auto je příklad toho, že to jde i s plynem 200tis km
Mimochodem v pondělí jdu na výměnu LPG nádrže. Jel jsem si pro ni osobně do Polska - nikdy více, hrozná země
Co se týče statistik LPG - můj systém byl montován v Miláně a má najeto 3500hodin na LPG a 1600hodin na benzín
Můj golf je vyroben 12/2001 a ještě ten měsíc tam někdo nechal namontovat LPG takže toto auto je příklad toho, že to jde i s plynem 200tis km
- Coster
- VWjunior
- Příspěvky: 1512
- Registrován: 04.11.2010 21:14
- Bydliště: Praha-Barrandov
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic
Zdravim.. Můžete mi doporučit další firmy v praze a okolí? Chtěl bych něco lepšího za cca 30tisíc.. a ještě se chci zeptat.máte někdo plnění lpg ve vicku na benzin? nechci aby to bylo tam dole jako se to klasicky dává..děkuju