NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže?

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Radoslav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 125
Registrován: 18.05.2009 11:05
Bydliště: Stropkov
Kontaktovat uživatele:

Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže?

Příspěvek od Radoslav »

mal som podobný problém.veľa mechanikov mi hovorilo že potrebné je vyčistiť nádrž,že je problém v nádrži.Tak som rozobral koberec v zadu za spolujazdcom,šlo to v poode.potom som odšróboval víko nádže a pod ním bol uzáver ktorý som vytočil do ľavej strany,na ňom sa nachádzali namontované sitka,plavák a pod.Nádrž bola čistá.Potom som zistil,že mám zlú hadicu od palivového filtra. :idea:

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže?

Příspěvek od abeljozef »

Takisto preverit elektricke napajanie.

Ked das dole koberec a kryt cerpadla po zapnuti zapalovania sa musi serpadlo asi na 2 sekubdy rozbehnut. Pokial sa cerpadlo nerozbehne odpojit konektor a pripojit voltmeter na krajne piny (1 a 4) konektora a znova zapnut apalovanie. Ak sa na 2 sekundy objavi napatie tak potom treba zavadu hladat v samotnom cerpadle. Ak sa napatie neobjavi musis ist po napajani cerpadla.

O spinanie cerpadla sa stara rele J17 (oznacenie 53). Je umiestnene v hornom releovom roste na pozicii 3.
P1030526.JPG
Spinaci kontakt rele je napajany z poistky S13 na pozícii 13 (10A). z druhej strany spinacieho kontaktu rele je napajane palivove cerpadlo v nadrzi (pin1). Druha strana cerpadla (pin 4) je prizemnena.

Rele cerpadla J17 je ovladane rj motora - polom. Pri poziadavke na pracu palivoveho cerpadla Rj motora prizemni cievku rele J17.

Druha strana cievky rele cerpadla J17 je napajana + polom napajania rozvodu motoroveho priestoru. Tento rozvod zabezpecuje napajanie vacsiny cidiel a akcnych celnov riadenia motora. Je isteny poistkou S234 (pozicia 34). Poistka S234 je napajana spinacim kontaktom rele napajacieho napatia J317 (oznacenie 109) pozicia 22 v spodnom releovom roste. Druha strana spinacieho kontaktu rele spolu s jeho cievkou je napajana Poistkou S14 pozicia 14 (25A). Takisto aj toto rele je spinane prizemnenim druhej strany cievky riadiacou jednotkou motora.
P1030521.JPG

andrej72
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 14.08.2011 08:10
Bydliště: Jihlava ČR

Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže

Příspěvek od andrej72 »

Mám podobný problém.Asi pred dvoma týždňami som nechaval meniť rozvody a všetky filtre.Včera mi to nešlo naštartovať,palivový filter bol prázdný,po doplnení a odvzdušnení motor naskočil,ale dnes ráno mi to spravilo znova.Mám sharan 1,9 TDI r.v.1997,81 kw.Čítal som tu o palivovom čerpadle v nádrži,má to tam aj moje auto?Pri otočení klúčom mi tam nič necvaká.Predtým som mal starého passata 1,6 TD.a stým som takéto problémy nikdy nemal.Tam som po výmene pal.filtra akurát dolial naftu do nového a to bolo všetko.Ďakujem za rady.

Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže

Příspěvek od hiero »

cerpadlo v nadrzi nemas! niekde Ti to chyta vzduch a ked dlhsie stojis padne Ti nafta. prekontroluj vsetky vedenia nafty. vravis ze Ti menili filter zameraj sa najprv nan ci dotiahli svorky, vymenili okruzok na ventile ta umela blbost co je na filtri hore atd.

andrej72
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 14.08.2011 08:10
Bydliště: Jihlava ČR

Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže

Příspěvek od andrej72 »

hiero píše:cerpadlo v nadrzi nemas! niekde Ti to chyta vzduch a ked dlhsie stojis padne Ti nafta. prekontroluj vsetky vedenia nafty. vravis ze Ti menili filter zameraj sa najprv nan ci dotiahli svorky, vymenili okruzok na ventile ta umela blbost co je na filtri hore atd.
Cez tú umelú blbosť som dolieval naftu,a nevidel som tam žiadný krúžok.Zajtra sa nato pozriem,a potom dám vedieť.Vidím že si zo Štúrova,tam som bol na vojne.Hungary?Sorry nie cez ventil,ale to som najprv vybral a tak som dolieval naftu.

andrej72
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 14.08.2011 08:10
Bydliště: Jihlava ČR

Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže

Příspěvek od andrej72 »

O-krúžok je ok.Dotiahol som všetky svorky.Pozeral som aj pod auto,ale len tak narýchlo,nikde som nevidel únik nafty.A ten ventil nemože byť špatný?Zajtra to vyskúšam,a potom uvidím čo ďalej.

Uživatelský avatar
widle
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6549
Registrován: 25.09.2007 18:49
Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže

Příspěvek od widle »

nafta ti unikat nemusí, protože je hustší než vzduch,ale jakmile nastartuješ, může se někde v palivové soustavě přisávat vzduch
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz

Uživatelský avatar
jeff78
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 269
Registrován: 02.01.2010 16:19

Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže

Příspěvek od jeff78 »

widle píše:nafta ti unikat nemusí, protože je hustší než vzduch,ale jakmile nastartuješ, může se někde v palivové soustavě přisávat vzduch
Abych Vam rekl pravdu nevim jestli je to normalni, ale podle me ne. Kdyz mam tak 3/4 nafty v nadrzi, tak mi pri otoceni klicku v zapalovani nabehne naftove cerpadlo v nadrzi a jako by mi tam prolitli bulbiny v hadicich. Kdyz je plna nadrz tak to nedela. Nema to c odelat s necim gumovym kolem toho cerpadla?? Upozornuji kdyz mam plnou nadrz, tak to nedela.
VW Sharan 1,9 TDI 85KW AUY, tiptronic 5kv. 2005 HEX CAN VAGCOM 10.6.5

andrej72
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 14.08.2011 08:10
Bydliště: Jihlava ČR

Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže

Příspěvek od andrej72 »

Tak dnes som prešiel celú sústavu,vyzerá to ok.Dotiahol som čo som len našiel.Zistil som jednu vec,ak som zatlačil hadicu ktorá ide od palivového filtra k čerpadlu,tak mi to začalo nasávať vzduch,po vytiahnutí hadice troška vyššie ako bola povodne vzduch už nenasávalo.Nechal som ju stáť tak hodinu,a potom mi pekne naštartovalo.Ešte uvidím zajtra ako to bude štartovať,keď bude stáť celú noc.Vďaka za rady.

Uživatelský avatar
Skyppy
Člen klubu
Příspěvky: 1265
Registrován: 03.07.2010 07:11
Bydliště: Březová - Oleško

Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže

Příspěvek od Skyppy »

Já jsem měl podobný problém na jednom ze svých předchozích aut (ne SAG). Po celonočním stání byl systém zavzdušněný den co den. Dělal jsem s tím psí kusy, až jsem přišel na takovou blbost, že mi nefungoval přivzdušňovací ventil umístěný na nádrži. Tudíž denním ježděním vznikl v nádrži mírný podtlak a potom při klidu si to našlo sebemenší skulinku a tou to za pomocí okolního vzduchu vyrovnalo tlaky. Samozřejmě nejslabším článkem byly gumo/hadrové přepadové hadičky mezi vstřikama.

Vasja
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 06.09.2010 08:11

Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže

Příspěvek od Vasja »

Mam Sharan II 2.8 benzin 150kW, trochu mi nie je jasne, ci musim pocut zabzucat palivove cerpadlo vzdy pri otocenim klucika zapalovania do polohy 2? Lebo palivove cerpadlo pocujem ked otvaram dvere vodica. Takze mam taku predstavu, ze tymto otvorenim dveri vlastne natlaci benzin a po zapnuti zapalovania uz cerpadlo nezabzuci. Je to tak? Inak, startuje mi to rano az na 2-krat. Cez den uz so startovanim na prvy krat nerobi problem. Rad by som to dal do poriadku.
Obrázek


Sharan 2,8 V6 AYL

Uživatelský avatar
007houmr
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 319
Registrován: 16.02.2009 20:54
Bydliště: Třebíč

Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže

Příspěvek od 007houmr »

Nevíte někdo, jsetli to čerpadlo v nádrži je stejný pro rok výroby 2003 i pro rok 2007? Potřebuju vyměnit, málo tlačí a mám nabídku z novějšího modelu. Předpokládám, že bude stejný, ale raději se ptám. Díky všem za odpověď!
VW Sharan, 2.0Tdi, 110kW, CUVC, r.2016

Uživatelský avatar
jeff78
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 269
Registrován: 02.01.2010 16:19

Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže

Příspěvek od jeff78 »

kolik stoji takove cerpadlo v nadrzi. Mam jeden problem. Dela to od 3/4 nafty v nadrzi, ze se mi odvzdusni cerpadlo a prolitnou mi bubliny. je to pekne slyset a me to stve. Kdyz mam plnou nadrz, tak pekne tlakuje. nemuze to byt spuchrela nejaka gumicka nebo okrouzek?? Nema s tim nekdo zkusenosti. Podle me je to nesvar vetsiny sharanu.
VW Sharan 1,9 TDI 85KW AUY, tiptronic 5kv. 2005 HEX CAN VAGCOM 10.6.5

Uživatelský avatar
007houmr
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 319
Registrován: 16.02.2009 20:54
Bydliště: Třebíč

Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže

Příspěvek od 007houmr »

Teď sem zjistil, že čerpadlo se při otočení klíčku rozběhne zhruba na 1 - 2 sekundy a pak když naskočí motor, tak se rozjede tady. Je to tak správně? Měl sem za to, že při chodu motoru netlačí. Může mě někdo říct, jestli to tak má být??? :?: Díky.
VW Sharan, 2.0Tdi, 110kW, CUVC, r.2016

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže

Příspěvek od kubenec »

Chci se zeptat zda se dá to čerpadlo otestovat přes VAG? Měl jsem benzínovou Fabii HTP a ta to měla v testu akčních členů. Zde u SAGu to nění.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“