Bora 2.0 85kw Natural 95/98/100

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

ugurundu
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 19.11.2011 22:46

Bora 2.0 85kw Natural 95/98/100

Příspěvek od ugurundu »

Ahoj všem,

nezkoušel někdo narvat do tohoto motoru tyto benzíny?
Vyplatí se to?

Díky za info

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Bora 2.0 85kw Natural 95/98/100

Příspěvek od jurod »

Už se to tady řešilo x krát...
Dle mé zkušenosti se to nevyplatí. Nechci tady ale rozpoutat nějakou diskuzi, jsou tady lidi co ti řeknou že rozdíl poznají.

U nás je snad jedna čerpací stanice OMV kde se dá koupit Carrera 100. Ale na téhle samé stanici je to největší ležák.
Pokud najdeš čerpačku kde to lidi kupují a není to ležák, který už možná nemá ani oktanové číslo 95, tak se to možná vyplatí.
U nás to bohužel moc lidí netankuje a mezi 95 a Carrera 100 jsem nepoznal žádný rozdíl.

Zaujal mně taky jeden článek, který si dovolím citovat...:
"Někteří výrobci automobilů doporučují či přímo nakazují tankovat do vozů s benzinovými motory palivo BA 98 oktanů. Zpravidla se jedná o vysoce výkonné modely, poslední dobou díky downsizingu (zmenšování objemů) se to začíná týkat i modelů, kde nebylo toto palivo vyžadováno. Větší oktanové číslo benzinu v praxi znamená, že pokud je palivo v pořádku, je daný motor méně náchylný na detonační spalování, které zvětšuje zatížení ložisek klikového ústrojí a zvyšuje teplotu spalovacího prostoru. U starších modelů Škoda laici při detonačním spalování říkali že „klepají ventily“, ve skutečnosti se díky enormním nárůstům tlaku ve spalovacím prostoru prakticky prohýbal celý odlitek hlavy motoru doprovázený tímto charakteristickým zvukem.
Výše jsem napsal, že „pokud je palivo v pořádku“. Dle mých osobních, opravdu draze zaplacených zkušeností, je problém v tom, že na území ČR má málokteré palivo s deklarovanými 98 a více oktany skutečně tuto kvalitu. Vzhledem k tomu, že je o cca 3 – 4 Kč dražší, málokdo ho tankuje. Přísada zajišťující OČ je však velmi těkavá, takže palivo s malou výtočí v tancích u benzinových stanic i ve velkoskladech stárne. Dle mých osobních zkušeností s automobilem Subaru Impreza STI, který je na správnou kvalitu paliva hodně citlivý, mnohdy nedosahuje u nás palivo s OČ 98 a výše ani kvalit BA 95, které má naopak u kvalitních ČS běžně hodnoty 96 – 97 oktanů."

Chce to vyzkoušet :wink:
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Bora 2.0 85kw Natural 95/98/100

Příspěvek od tomakecTD »

No taky to řeším. Svítí mi kontrolka po půl roce, tak bych měl taky něco natankovat :D Vždy tam leju 95 od tesca :) Kde jsou ty časy, kdy jsem do felicie 1.6 lil shell Vpower racing :D Tehdá stál 29kč myslím :D Dle víka nádrže mám lít 98octanů a více, ale na nějaký nařízení jim z vysoka S....Ale jednou jsem to mohl vyzkoušet aspoň tu 95ku vzít třeba u shellu nebo i 98. Koupím 10 litrů a budu mít na pár měsíců klid no :D
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
terencehill
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 18.01.2012 16:08

Re: Bora 2.0 85kw Natural 95/98/100

Příspěvek od terencehill »

Dobrý den
náhodou jsem narazil na Vaši diskuzi.
Myslím si,že u tohoto motoru není poznat rozdíl mezi 95,98,100.
Je to můj osobní názor,protože jsem to zkusil a nijak jsem to nepocítil
Když jsem měl Formana to bylo jiné,když jsem mu dal na Benzině 100Vervu,to bylo šupajdění.
Chtěl jsem se zeptat za kolik litrů jezdíte?
Já jsem stále kolem 10 litrů/100Km.
Už jsem si objednal vodíkový generátor a zkusím ho vyzkoušet.

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Bora 2.0 85kw Natural 95/98/100

Příspěvek od jurod »

Tak ten vodíkový generátor by mně docela zajímal, má tady s tím někdo zkušenost? Nebo je to jen další věc jak dostat z lidí prachy..
Nejde mi ani tak o spotřebu jako nárůst výkonu...
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Bora 2.0 85kw Natural 95/98/100

Příspěvek od tomakecTD »

Ten generátor se dá celkem lehce vyrobit. Ovšem musí to být přes odpor nebo potenciometr, jinak je vodíku hodně a odběr je až 40A - při slabé baterce hrozí zablokování alternátoru.

Kde jsi ho koupil, pošli odkaz prosím :good: Sníží to spotřebu o 20% u diesela až o 40%

LPG plus vodík :D http://www.youtube.com/watch?v=ZaFAiVaD ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Bora 2.0 85kw Natural 95/98/100

Příspěvek od tomakecTD »

Jinak dnes ceny až 38kč za litr. Takže 100 bych nekoupil nikdy, 95ka stačí. Ještě, že mám LPG :D ale ten vodík zkusím. Problémem u něj je, že se nedá využívat jako na spalování v kamnech třeba jako je obyč plyn. Je extrémně výbušný a třaskavý. Za žádnou cenu nesmí uniknout velké množství do motoru. Ovšem muselo by být opravdu velké, jelikož pravděpodobnost je velice malá - proudí tam všude vzduch.
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

ugurundu
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 19.11.2011 22:46

Re: Bora 2.0 85kw Natural 95/98/100

Příspěvek od ugurundu »

Hele na to jsem už koukal, a prostě se mě tomu nechce věřit.
Na videu to tipek prezentuje jako že mu 2,5 TDI sežralo 2-l na 100.
Kdyby to byl opravdu takovej zázrak a vyplatilo by se to. Tak by se to provalilo dost veřejně.
Hlavně při dnešních cenách.

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Bora 2.0 85kw Natural 95/98/100

Příspěvek od tomakecTD »

Tak možná to přehnané bude, nicméně asi to fungovat taky bude. Rozšířené to je, stejně jako auto na elektřinu atd. Jen to všeci bojkotovali, protože ropa je ropa, jsou v tom miliardy dolarů. Z výroby nic takového jezdit nebude dalších 50 let. Já to v létě zkusím a uvidíme, povím vám.

Jen nevím, jak se na to budou tvářit lambda sondy a jestli to nerozhodí ŘJ
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

vlado897
Řidič
Řidič
Příspěvky: 63
Registrován: 01.11.2008 11:07

Re: Bora 2.0 85kw Natural 95/98/100

Příspěvek od vlado897 »

ja som do 1.4 narval plnu nadrz 100oktanoveho Shell V Power Racing a vo vykone ziadny rozdiel.. akurat cerpadlo pred startovanim malo iny zvuk,zrejme to trocha precistilo,ale to je asi tak vsetko..

na margo tych oktanov..na pumpe Shell na slovensku (urcite aj v Cesku ) ma klasicke palivo 95 oktanove FuelSave 95,2 oktanov,podla protokolu od cisterny,ktore k nam chodia. tak si myslim ze problem nizko oktanoveho benzinu maju zrejme pumpy ktore maju cudne meno,okolo nej je len trava a luka a vyrazne nizsie ceny.

Uživatelský avatar
terencehill
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 18.01.2012 16:08

Re: Bora 2.0 85kw Natural 95/98/100

Příspěvek od terencehill »

Dalo mi práci najít můj příspěvěk :-)
Tak vodíkový generátor jsem koupil na http://www.jednavodu.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Velice solidní jednání,přišlo to rychle.
Jenže venku je 40 cm sněhu,nemám garáž,tak musím s instalací počkat.
Docela věřím,že to funguje i když fyzici mají opačný názor.Přečetl jsem mnoho názorů.
Proto jsem to také koupil,abych se přesvědčil,6 500Kč nebyla tak vysoká investice.
Určitě Vás budu informovat.

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Bora 2.0 85kw Natural 95/98/100

Příspěvek od tomakecTD »

To každopádně informuj hned jak to tam dáš :wink:
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
terencehill
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 18.01.2012 16:08

Re: Bora 2.0 85kw Natural 95/98/100

Příspěvek od terencehill »

Zdravím všechny,
tak venku se oteplilo a tak jsem začal vyhazovat sníh na cestě do stodoly,pokud půjde vše podle plánu o víkendu namontuji vodíkový generátor do auta.
Mějte se fajn.

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Bora 2.0 85kw Natural 95/98/100

Příspěvek od tomakecTD »

Tak to jsem zvědav, pak dej info co a jak. Hodně zdraru při montáži :drinks:
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

ugurundu
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 19.11.2011 22:46

Re: Bora 2.0 85kw Natural 95/98/100

Příspěvek od ugurundu »

Já nějak nemůžu věřit tomu, že by to mělo nějaký účinek.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“