Lambda sonda - kolísání otáček

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
shake15
Řidič
Řidič
Příspěvky: 150
Registrován: 08.01.2010 17:22
Kontaktovat uživatele:

Lambda sonda - kolísání otáček

Příspěvek od shake15 »

Potřeboval bych radu a nebo jestli se s takovýmhle problémem někdo nesetkal:

Koupil jsem GIV 1,6 AKL a kolísaly otáčky - jen mezi 800-760. Měl jsem to hned na diagnostice a byla špatná lambda sonda - přímo chyba "napětí lambda sondy"(napětí lítalo v rozpětí 0,1 - 1,0). Tu jsem vyměnil, vyčistil škrtící klapku, udělali jsme základní nastavení a všechno bylo ok asi tak na 50km. Pak otáčky zase začaly kolísat, ale chybu lambdy už to nevyhodilo, ale napětí zase kolísá mezi hodnotou, jak jsem psal. Řešili jsme, jestli to někde nepřifoukává vzduch, ale všechno je v pořádku. Výfuk děravej taky není, jen mezi prvním a druhým dílem ta spona profukovala, ale to jsem zpravil a nic se nezměnilo.
Mohla by odejít ta nová lambda sonda? Nebo nevíte, kde by to mohlo ten vzduch přifoukávat, kdyby to mohlo být tím?
Golf IV., 1,6 74kW Highline a nově Passat B5 2,5TDi 110kW

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda sonda - kolísání otáček

Příspěvek od jurod »

Ahoj,
kolísání 760-800 je dle mně v pořádku, nikdy to není, že by to drželo stejnou hodnotu. Nebo to kolísá i víc?

Že by odešla i druhá sonda, to pochybuji. Spíše to dle mně nasává někde vzduch.

To že ti napětí na lambdě lítá mezi tou hodnou je úplně v pořádku. Špatné by bylo, kdyby to drželo konstantní hodnotu.

Jinak jak se i tady na fóru vzpomínalo, tenhle motor na to trpí, příčin je víc, zapalovací modul, svíčky, kabely, palivová soustava, netěsnosti v sání, váha vzduchu... je toho celkem dost, je třeba některé možnosti vyřadit dle diagnostiky a ostatní jsou tak trochu risk jestli je vyměnit nebo ne... zkus tady trošku toho přečíst... ale 760-800 bych já osobně neřešil.
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
shake15
Řidič
Řidič
Příspěvky: 150
Registrován: 08.01.2010 17:22
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda sonda - kolísání otáček

Příspěvek od shake15 »

Díky, díky..
Já to taky až tak neřeším, víc to nelítá, jen mi nejde do hlavy, že jak jsem ji vyměnil, tak auto bylo na volnoběh úplně na hladko, bez jakýhokoliv kolísání a z ničeho nic to zas udělalo. Když by to někde přisávalo, tak si myslím, že by to jen tak z ničeho nic nepřestalo dělat a pak zase začalo. Zas na druhou stranu, nikde nestojím tak dlouho na neutrál, aby mi to vadilo nebo tak.
Na diagnostice nic víc není, všechno je v pořádku.
S tím kolísáním napětí u lambdy - má to dělat, ale ne tolik, mělo by to být tak mezi 0,7 - 1, ale jak jsem psal, když jsem vyměnil za tu novou, tak to drželo 0,85 bez kolísání.
teď mi ale tak došlo, že to lítání otáček přestalo až potom, co jsem vyčistil tu klapku a udělal základní nastavení, takže jestli nebude trochu víc pootevřená ta klapka, než by měla být.
Golf IV., 1,6 74kW Highline a nově Passat B5 2,5TDi 110kW

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda sonda - kolísání otáček

Příspěvek od jurod »

Je toho samozřejmě více, ale takové jemné zakolísání bych řekl, že je normál.
Zkus udělat základní nastavení klapky ještě jednou, uvidíš jak se to změní.

Jinak tvá lambda sonda funguje určitě v rozmezí 0-1V... měl jsem tenhle motor a lambdu novou, je to úplně normální tahle hodnota i dle dílenské příručky.. nevím o tom, že by to mělo být 0,7-1V... nebo držet konstantu...
Tady se můžeš podívat jak běhá lambda... i ostatní skupiny a hodnoty na VAGu... http://www.uloz.to/xPfCFkz/m4v00190-mp4" onclick="window.open(this.href);return false;
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“