LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanice.

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od tomakecTD »

Já to mám úplně na spodku nárazníku a víčko nalakováno v barvě auta. Nikde žádná nálepka, nic. Nikdo si nevšimne, že je to na plyn. Pokud to chceš pod víčkem, bude tě to stát příplatek odhadem 500-1000,- a budeš s sebou muset vozit ( teda většinou to mají ) takovou násadu.

Jinak ale dle zákona ČR musí být toto tankovací místo i za sklem označeno nálepkou LPG. Já ji vždy sloupl no, je za to pokuta 2000,- ale prý jsem se teď dověděl...

V Praze nevím kde co doporučit bohužel to nepomůžu. Ale za sebe bych doporučoval tartarini nebo landi renzo. :wink:
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
Coster
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1512
Registrován: 04.11.2010 21:14
Bydliště: Praha-Barrandov
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od Coster »

No zadne LPG na skle mit nebudu :D o tom teda jako zadna..:D absolutne...Me jde o to jestli to v golfu je mechanicky mozne to plneni pres vicko nadrze..:-) Chapu ze treba u Audi A8 to jde protoze tam je prostor ale co u GIV ?

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od tomakecTD »

Přiznám se ti, že jsem tankoval benzín tak 10x maximálně co to auto mám, takže ani nevím, jak to tam je. :D Je to průměr cca 1-1,5cm, že by se to tam nevešlo? Do octávky v pohodě. No ty nálepky také nemám, ale auto musí takto být označeno díky nehodě třeba atd nu. Já mám v zadu zase totálně tmavý sklo, stejně by to nebylo vidět :)
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
alf-
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 30.10.2010 07:44

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od alf- »

Má někdo LPG v motoru 1,4 16V? Všichni co vidím mají motory 1,6. Jsou nějaké zkušenosti s 1,4 motorem a LPG?
Veškeré kvaltování toliko pro hovado dobré jest.

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od tomakecTD »

Ty máš 1.4 jakou přesně verzi? Jinak pokud ji máš v dobrém stavu, jako že nežere litry oleje na interval jak je zvykem, neměl by být problém. A ani s tím ne, ale spíš by ten motor potřeboval velkou investici spolu s LPG takže by se to možná nevyplatilo. LPG se dává na 10 let bez investic tak to chce toho využít :wink: Ne že po 3 letech odejde motor, to by byla škoda.
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Kubiisekk
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 01.03.2012 19:13

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od Kubiisekk »

ZDRAVIČKO Hele lididi chtel bych si kupovat golfa 4 1.8T 110kw a davat ho na plyn. Mylite ze je to dobry napad ? Dekuji za odpoved... Jeden kamarad me rikal ze se to pak hada kdyz je tam turbo ...

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od jurod »

Jde to v pohodě... nemá se tam co hádat :D , nebudeš první co to tak má.... myslím, že dobrá kombinace... auto pojede a spotřeba bude taky super... :wink:
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

cheetah
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 213
Registrován: 30.12.2008 19:49
Bydliště: Vlašim

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od cheetah »

Coster: koukni na net, písni mail pár společnostem a nech si udělat nabídku. Já jsem takhle kontaktoval 3 firmy, které v rozumném okolí plyn montují a kam jsem byl ochoten v budoucnu jezdit revizovat LPG. Počkal jsem na odpovědi, pak telefonicky pořešil pár dotazů, vybral z nabídky a objednávka:). Jinak 2 z těch co jsem psal mi poslali návrh pouze na Magic v akci (24.000,-Kč) s 40 L toroidní nádrží. Z automanie mi poslali nabídku a kalkulaci na 5 systémů, které montují, doplatky za větší nádrž, za dodělávky (ukazatel paliva, tankování LPG ve víčku nádrže atd. a doporučení pro auto, které jsem poptával. Přemýšlel jsem o tankování ve víčku nádrže, ale nakonec jsem to nechtěl. Když jsem přebíral hotové auto, tak mi technik říkal, že do Octavie II Combi to nedoporučuje udělat, protože prostor víčka nádrže je z plastu a brzo by došlo k vylomení tankovacího otvoru LPG a následně komplikovaná oprava. Při tankování LPG ve víčku nádrže je nutný miniadaptér, který se vždy při tankování musí našroubovat.

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od tomakecTD »

Tak dnes úspěšně vyměněna u jednoho šikovného plynaře nová LPG nádrž :wink: Platnost na 10 let. STAKO 42L i s novým multiventilem. Osobně jsem pro to jel do Polska, jelikož tady to prodávaj o 100% dráž :good:
Dokládám pro zajímavost fotky :)
http://tomakec.rajce.idnes.cz/nastenka#multiventil.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tomakec.rajce.idnes.cz/nastenka#nadrz_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tomakec.rajce.idnes.cz/nastenka#nadrz2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tomakec.rajce.idnes.cz/nastenka#nadrz3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

stařik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 14.03.2011 00:44
Bydliště: Plzen jih brána Brd

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od stařik »

Na LPG jezdím již přes 30let a mohu jen všem doporučit.Začátky byli problematické nebylo z čeho vybrat tak se kutilo po domacku.V první Š120 splynovač z vysokozdvižného vozíku a plynová lahev obráceně.Ve druhé škodovce montáž firmou splynovač BRC.V Olcitu upravený BRC průtokem oleje od filtru mazání motoru.Dále alfaromeo 33 16V 130KW makáč i na LPG běžně 230km/ h v Německu ze splynovačem Bedinny.Nyní Sharan z motorem 2.0 ADY sekveční vstřik řj.stág 300 bez problémů svíčky 3 bodové brysk.Spotřeba LPG 8-11L podle těžké nohy a počasí.
Tento rok mi končí tuším v listopadu platnost toroodní nádrže z vnějším redukčním ventilem.Tak bych se ptám kde lze v Polsku koupit nádrž u nás jsou ceny stále vysoké přesto že došlo ke zlevnění.A ještě kde a kolik stála výměna + revize.

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od tomakecTD »

http://www.allegro.pl" onclick="window.open(this.href);return false; :) Poczesna :) auto perfekt nádrž na naše 1750,- nový multiventil 880,- .... 2600,- celá nádrž nová. U nás nejlevnější tato nádrž Česká Skalice 3680,- a multiventil 1950,- . Výměna - hodně lidí má smlouvy se svými dodavately, rozhodně ti to neudělá první plynař. Já jsem jednoho znal a asi 3 další jsem obvolával a doumlouval se s nima a udělal mi tu výměnu za 1000,- komplet se vším i s materiálem.

Jde jen o tu cestu do Polska, já to měl 265km cestu tam. Jeli jsme volvem na LPGm cesta vyšla na 700,- Celá výměna vyšla na něco málo přes 4000,- V servisech někde jsem slyšel že 5000 - ale rozhodně v mém okolí ne. Tady 6-7500,- takže se vyplatí.

http://aukro.cz/butla-zbiornik-lpg-tor- ... 24453.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

stařik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 14.03.2011 00:44
Bydliště: Plzen jih brána Brd

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od stařik »

Ahoj a dík VWagenista.Našel jsem vše potřebné hlavní je nádrž ( Butla/Zbiornik LPG Tor/0 73l NOWY 650/270 Śląsk) montáž si provedu sám jen revize mi čeká.Multi ventil mám homologovaný jen přemontovat a možná že ještě koupím snímač hladiny LPG a nové těsnění ventilu.Koncem léta si udělám výlet do PL. jezdím do Holic a tak zajedu o kousek dál.

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od tomakecTD »

Já si to chtěl taky udělat sám. Bohužel prý je potřeba doklad o výměně LPG nádrže s normou a výrobním číslem - razítko pověřeného servisu log. To většinou bývá uvedeno ve velkém TP a na základě tohoto dokladu se na dopraváku zapíše do TP nové číslo. A prý na některých STK tyto čísla hledají a jdou po tom. A nezajímá je platnost ale i výrobní číslo - jasná buzerace. Po mě většinou nechtěli vůbec nic, ale říkám si, raději dát litr a mět to celý v pohodě. Nevím no, asi jak kde. Multiventil jsem měl také homologován 67-01ka - elektrickej ventil, ale nakonec jsem vzal novej říkám si ať je to komplet nový.
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

stařik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 14.03.2011 00:44
Bydliště: Plzen jih brána Brd

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od stařik »

Jasně, proto je nutná revize LPG a servis LPG ji provede na základě pasportu k nádrži.Předpokladem je také schválené upevnění nádrže.Změnu uvede LPG servis do TP sám.Technická nemá s LPG nic společného také se pokoušeli na STK 2x o buzeraci ale vždy neprávem.LPG je výhradně součástí LPG servisu který vydává rozhodnutí provedené revize.Nyní po létech se situace značně změnila ale dříve bylo problematické hlavně nejednotné výklady provozu LPG.Je jasné proč každý chce vydělat co nejvíce.Viděl jsem mnoho montáží provedených servizech ale tak odfušovaných k neuvěření že byli schválené ale razítko vedlo nad provedenou prací.Jsou také opravdoví šikulové a je radost vidět pečlivost provedené montáže LPG.Provedení svazků kabeláže opředením kabely vedené průchodkami to samé i hadičky přívodní potrubí v průchodkách vše úhledně a funkčně upevněno.

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od tomakecTD »

Tak to já na revize nikdy nechodil :good: U nás u STK to nechtějí. Chtějí opravdu jen platnost LPG nádrže a eventuelně číslo. Jinak na nějaké přenastavování řídící jednotky lpg může každý zapomenout. Mám ji zablokovanou už z itálie. LPG filtr si měním sám, nyní jsem měnil čidlo teploty LPG systému. Hadice jsou ok. Pak jsem čistil vstřikovače atd. Samozřejmě že kdybych někdy cítil plyn, což se mi nikdy nestalo jako u formana, tak bych do servisu šel. :good:

A já měnil nádrž u FEDORA kdysi a neprovedl žádnej zápis do velkéhop TP, vůbec nic, ale dal mi doklad, pomocí kterého si to udělám na dopraváku sám. Tento doklad mi dal i druhý mechanik.
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“