NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
- peter64
- Řidič
- Příspěvky: 110
- Registrován: 27.10.2009 19:53
- Bydliště: Juh Banskobystrického kraja
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
TO Marek 77:vyčerpávajúce odpoveď,dole klobúkom,zatiaľ čo som podľa Teba urobil,nič som neoľutoval,aj mojím laickým okom som videl,že to chcelo zmenu.Kto je trošku maximalista,tak dá na Teba.
SHA/1,9 TDI/2003/ASZ
SHA/1,9 TDI/2003/ASZ
SHA/2003/1,9TDI/ASZ
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
Myslím, že pětistovka každých pět let (= sto korun ročně) je ve srovnání s penězi utracenými za pohonné hmoty doslova pakatel. Navíc jistota je jistota.....
-
- Řidič
- Příspěvky: 70
- Registrován: 28.11.2010 18:05
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév
Hele namichali mi u vw na - 30 neni to teda zbytecny? Aby se mi nenicila hlava a hlinikove dily? Ja mam pocit ,ze tech - 30 je jistota a akorat? Co myslite? Diky
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév
Koncentrace kolem -30°C je tak akorát.
-
- Řidič
- Příspěvky: 70
- Registrován: 28.11.2010 18:05
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév
ok a diky moc,ja si taky myslim
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév
Totiž i kdyby se stalo, že by v našich zeměpisných šířkách byl mráz -30°C, musel by být minimálně několik hodin v jednom kuse, aby to s chladicí kapalinou něco zásadnějšího udělalo - navíc ona by ani v takovém případě nezmrzla na šutr, ale promění se v takový jakoby gel. Čili sice neteče, ale nepoškodí.
-
- Řidič
- Příspěvky: 70
- Registrován: 28.11.2010 18:05
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév
aha,nemam teda naredit na min?
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév
Určitě ne. Mnoho aut má chladicí směs na -40°C i víc a taky se nic nestane.
U moderních chladicích kapalin se doporučuje ředění 1:1, což odpovídá teplotě tuhnutí kolem -37°C až -42°C (podle výrobce). Takže pokud jsi na -30°C, je vše v nejlepším pořádku.
Ono je třeba u toho mít na paměti, že u nás tu a tam umí pěkně mrznout. O vánočních svátcích 2010 jsem byl u našich na Sokolovsku a jednoho brzkého rána bylo -27°C. Takže když bys to ředil víc, můžeš mít problém.
U moderních chladicích kapalin se doporučuje ředění 1:1, což odpovídá teplotě tuhnutí kolem -37°C až -42°C (podle výrobce). Takže pokud jsi na -30°C, je vše v nejlepším pořádku.
Ono je třeba u toho mít na paměti, že u nás tu a tam umí pěkně mrznout. O vánočních svátcích 2010 jsem byl u našich na Sokolovsku a jednoho brzkého rána bylo -27°C. Takže když bys to ředil víc, můžeš mít problém.
-
- Řidič
- Příspěvky: 70
- Registrován: 28.11.2010 18:05
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév
Jasny,me jde jen oto,abych nenicil hlinikove dily
- M@rty74
- Moderátor
- Příspěvky: 2498
- Registrován: 29.05.2010 21:14
- Bydliště: Green town at Prague
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév
Pane majore,tak snad naposledy - od roku cca 1989 se do všech koncernových vozidel leje kapalina původně označovaná v koncernu G11/K11 ( modrá ) posléze nahrazená G12/K12 ( růžová ) až po současné standardy G12/K12++ - všechny tyto kapaliny byly "vymyšleny" právě proto, že se začali používat hliníkové hlavy motorů a jejich předchůdcům hliník "moc chutnal" . Takže vážně vyšší koncentrací si hliníkové díly vážně nepoškodíš. Já osobně jsem zažil interní předpis výrobce, kdy při výměně chladící kapaliny bylo předepsáno "míchání" na -35 až -40. Bývalo to dokonce nezřídka kontrolováno zástupci automobilky.
O standardech jednotlivých kapalin píše Marek77 zde: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=5 ... 4&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
O standardech jednotlivých kapalin píše Marek77 zde: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=5 ... 4&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
-
- Řidič
- Příspěvky: 70
- Registrován: 28.11.2010 18:05
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév
ok,tak se neceti
- Skyppy
- Člen klubu
- Příspěvky: 1265
- Registrován: 03.07.2010 07:11
- Bydliště: Březová - Oleško
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév
Tady se nikdo necetí, ale možná ČERTÍ kvůli tomu, že se zde zbytečně natahují vlákna stále dookola omílanými věcmi. Stačí pozorně pročíst dané vlákno. Nebo tady sbíráme bodíky za příspěvky??majorZeman píše:ok,tak se neceti
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév
Tak já chápu, že mohou být mezi námi lidé, kteří s něčím takovým třeba nemají zkušenosti a v obavě, aby něco nezvojtili, se raději třikrát zeptají na totéž. Mně osobně to nevadí. I já sám se někdy raději třikrát přesvědčím, než abych něco podělal.
Na druhou stranu je tu toho o chladicí kapalině napsáno dost, tudíž materiálu ke studiu je habaděj.
Na druhou stranu je tu toho o chladicí kapalině napsáno dost, tudíž materiálu ke studiu je habaděj.
-
- Řidič
- Příspěvky: 52
- Registrován: 15.06.2009 17:53
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév
Jak mám postupovat při výměně chlad. kapaliny u auta s nezáv. topením, tzn. kde rozpojit hadice, aby vše vyteklo a jak poté postupovat při plnění/odvzdušnění? Jinými slovy bude postup stejný jako ten co popisuje Marek77 na straně 4?
SEAT Alhambra II 1.9 TDI 85kW (AUY)
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév
Nezávislé topení nemá v ničem jiný chladicí systém. Nejlepší je rozpojit hadice u bufíku a u chladiče (dole), následně nastartovat a na chvíli motor nechat běžet na volnoběh (čerpadlo vyhází zbylou vodu).
Já před plněním nové kapaliny ještě systém proplachuju vodou ze zahradní hadice, aby se skutečně veškerá stará kapalina dostala ven ze systému. Taky nezaškodí tlakem vody propláchnout topná tělesa a chladič. Ale to už záleží na každém, jak to udělá. Já jsem tak trochu maximalista, takže si to užívám a klidně to budu dělat celé odpoledne.
Já před plněním nové kapaliny ještě systém proplachuju vodou ze zahradní hadice, aby se skutečně veškerá stará kapalina dostala ven ze systému. Taky nezaškodí tlakem vody propláchnout topná tělesa a chladič. Ale to už záleží na každém, jak to udělá. Já jsem tak trochu maximalista, takže si to užívám a klidně to budu dělat celé odpoledne.