Hmotnost přívěsu v TP
Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6
-
- Jezdec
- Příspěvky: 227
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Zdíkov(Jihočeský kraj)
- Kontaktovat uživatele:
Hmotnost přívěsu v TP
Koupil jsem si B5.5 1,9TDI 96kW variant a novou káru Agados nebržděný s celkovou hmostnosti 750kg.Na aute tazné zatím nemam ale chci poridit. Ale v technicaku u auta je jen 650kg nebrz/1600kg brzd prívěs.Ted resim je nejaka moznost navysit v technicaku auta papirove hmotnost nebrz privesu?Pokud ano jakou cestou to mam resit a co k tomu potrebuju, eventualne jake mam koupit tazne?Na netu jsem nasel tazny primo pro tohle auto a hmotnosti jsou tam 800/1800kg.Nebo musim nechat snizit celkovou hmotnost kary? Diky za rady
VW Passat Variant 1,9TDI PD 96kw
VW T5 Multivan 2,5 TDI 128kW AXE T5 Board Edition
VW T5 Multivan 2,5 TDI 128kW AXE T5 Board Edition
- Cestovatel
- Řidič
- Příspěvky: 101
- Registrován: 20.05.2010 08:45
- Bydliště: Litomyšl
Re: Hmotnost přívěsu v TP
Pokud je v TP psáno 650 kg, tak se s tím už nic dělat nedá. Jinak u přívěsu nezáleží, jakou má celkovou hmotnost, rozhodující je hmotnost okamžitá a policajti by, pokud by se jim něco nezdálo, měli vážit. Když na to přijde, můžeš tahat třeba prázdný podvál, který může mít celkovou i přes 2 tuny. Takže když vozejk převalíš (oproti údajům v TP auta), tak tě nesměj zvážit...
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hmotnost přívěsu v TP
už tu bylo několik podobných debat na tohle téma
a já mám dojem,že to tak není,že to teoreticky táhnout nemůžeš
a já mám dojem,že to tak není,že to teoreticky táhnout nemůžeš
- MKTech
- Pilot
- Příspěvky: 855
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Slavkov
Re: Hmotnost přívěsu v TP
Pokud ten vozík ještě nemáš tak při koupi jim řekni ať ti sníží váhy u vozíku. Jde to.
Jinak neřešitelné
Jinak neřešitelné
Diagnostika -AUDI-VW-SKODA-SEAT,Dojezdy oken přes DO,Palubní PC dojezd na zbylé palivo,Air CRASH Data,Tachometry KM+Pin,Chiptuning Motorů.Montáž Climatronicu,Palubních PC, Tempomatů,Navigací
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9062
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Hmotnost přívěsu v TP
Asi takto : a přesně dle znění MDČR ZDE ( http://www.autoklub.cz/acr/autoskoly/in ... 160_as.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; )
Podmínky spojování vozidel do jízdních souprav a jejich provoz
Technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz upravuje vyhláška č. 341/2002 Sb. o schvalování technické způsobilosti vozidel a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích (dále jen "vyhláška"), ze které vyplývají určitá omezení pro spojování vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Zájemce by měl mít při výběru přívěsu na paměti zejména § 14 – Technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz, ze kterého vybíráme:
(2) Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5násobku okamžité hmotnosti tažného vozidla.
(3) Okamžitá hmotnost jízdní soupravy nesmí být větší než největší povolená hmotnost jízdní soupravy stanovená při schválení technické způsobilosti tažného vozidla.
(6) Nebrzděná vozidla kategorie O1 mohou být zapojována jen za vozidla kategorií M a N, jejichž provozní hmotnost je nejméně dvojnásobkem okamžité hmotnosti připojovaného vozidla, pokud při schválení technické způsobilosti tažného vozidla nebylo stanoveno jinak.
(7) Pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorií O1 a O2 platí
a) okamžitá hmotnost nebrzděného přípojného vozidla kategorie O1 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla,
b) okamžitá hmotnost přívěsu kategorie O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G.
(9) Do jízdní soupravy s tažnými vozidly kategorií M1 a N1 smí být zapojeno přípojné vozidlo kategorie O1 nebo O2 o maximální celkové šířce vyhovující podmínce, aby bod činné svíticí plochy přední obrysové svítilny tažného vozidla, který je nejbližší rovině vymezující největší šířku přípojného vozidla, nebyl dále než 400 mm od této roviny, měřeno na každé straně (po obou stranách) soupravy vozidel zapojených do soupravy a podélné ose.
Z odst. 7 písm. a) tak vyplývá, že pokud je, například
nejvyšší povolená hmotnost přípojného vozidla 750 kg (nebrzděné, kategorie O1) a tažné vozidlo má povolenou hmotnost nebrzděného přívěsu 500 kg, je možné přívěs zapojit. Okamžitá hmotnost přívěsu (pohotovostní + nákladu) však nesmí překročit 500 kg.
Z odst. 7 písm. b) tak vyplývá, že pokud je například
nejvyšší povolená hmotnost přípojného vozidla 1 200 kg (brzděné, kategorie O2) a tažné vozidlo má povolenou hmotnost brzděného přívěsu 900 kg, je možné přívěs zapojit za předpokladu, že největší povolená hmotnost tažného vozidla není menší než 1 200 kg. Okamžitá hmotnost přívěsu (pohotovostní + nákladu) však nesmí překročit 900 kg.
nejvyšší povolená hmotnost přípojného vozidla 2 500 kg (brzděné, kategorie O2) a tažné vozidlo má povolenou hmotnost brzděného přívěsu 1 400 kg, je možné přívěs zapojit za předpokladu, že největší povolená hmotnost tažného vozidla není menší než 2 500 kg u kategorie M1/N1, resp. 1 667 kg u kategorie M1G/N1G. Okamžitá hmotnost přívěsu (pohotovostní + nákladu) však nesmí překročit 1 400 kg.
nejvyšší povolená hmotnost přípojného vozidla 3 000 kg (brzděné, kategorie O2) a tažné vozidlo má povolenou hmotnost brzděného přívěsu 3 500 kg, je možné přívěs zapojit za předpokladu, že největší povolená hmotnost tažného vozidla není menší než 3 500 kg u kategorie M1/N1, resp. 2 334 kg u kategorie M1G/N1G. Okamžitá hmotnost přívěsu (pohotovostní + nákladu) však nesmí překročit 3 000 kg.
Slovníček:
provozní hmotnost = pohotovostní hmotnost
největší povolená hmotnost = celková hmotnost
Podmínky spojování vozidel do jízdních souprav a jejich provoz
Technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz upravuje vyhláška č. 341/2002 Sb. o schvalování technické způsobilosti vozidel a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích (dále jen "vyhláška"), ze které vyplývají určitá omezení pro spojování vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Zájemce by měl mít při výběru přívěsu na paměti zejména § 14 – Technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz, ze kterého vybíráme:
(2) Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5násobku okamžité hmotnosti tažného vozidla.
(3) Okamžitá hmotnost jízdní soupravy nesmí být větší než největší povolená hmotnost jízdní soupravy stanovená při schválení technické způsobilosti tažného vozidla.
(6) Nebrzděná vozidla kategorie O1 mohou být zapojována jen za vozidla kategorií M a N, jejichž provozní hmotnost je nejméně dvojnásobkem okamžité hmotnosti připojovaného vozidla, pokud při schválení technické způsobilosti tažného vozidla nebylo stanoveno jinak.
(7) Pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorií O1 a O2 platí
a) okamžitá hmotnost nebrzděného přípojného vozidla kategorie O1 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla,
b) okamžitá hmotnost přívěsu kategorie O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G.
(9) Do jízdní soupravy s tažnými vozidly kategorií M1 a N1 smí být zapojeno přípojné vozidlo kategorie O1 nebo O2 o maximální celkové šířce vyhovující podmínce, aby bod činné svíticí plochy přední obrysové svítilny tažného vozidla, který je nejbližší rovině vymezující největší šířku přípojného vozidla, nebyl dále než 400 mm od této roviny, měřeno na každé straně (po obou stranách) soupravy vozidel zapojených do soupravy a podélné ose.
Z odst. 7 písm. a) tak vyplývá, že pokud je, například
nejvyšší povolená hmotnost přípojného vozidla 750 kg (nebrzděné, kategorie O1) a tažné vozidlo má povolenou hmotnost nebrzděného přívěsu 500 kg, je možné přívěs zapojit. Okamžitá hmotnost přívěsu (pohotovostní + nákladu) však nesmí překročit 500 kg.
Z odst. 7 písm. b) tak vyplývá, že pokud je například
nejvyšší povolená hmotnost přípojného vozidla 1 200 kg (brzděné, kategorie O2) a tažné vozidlo má povolenou hmotnost brzděného přívěsu 900 kg, je možné přívěs zapojit za předpokladu, že největší povolená hmotnost tažného vozidla není menší než 1 200 kg. Okamžitá hmotnost přívěsu (pohotovostní + nákladu) však nesmí překročit 900 kg.
nejvyšší povolená hmotnost přípojného vozidla 2 500 kg (brzděné, kategorie O2) a tažné vozidlo má povolenou hmotnost brzděného přívěsu 1 400 kg, je možné přívěs zapojit za předpokladu, že největší povolená hmotnost tažného vozidla není menší než 2 500 kg u kategorie M1/N1, resp. 1 667 kg u kategorie M1G/N1G. Okamžitá hmotnost přívěsu (pohotovostní + nákladu) však nesmí překročit 1 400 kg.
nejvyšší povolená hmotnost přípojného vozidla 3 000 kg (brzděné, kategorie O2) a tažné vozidlo má povolenou hmotnost brzděného přívěsu 3 500 kg, je možné přívěs zapojit za předpokladu, že největší povolená hmotnost tažného vozidla není menší než 3 500 kg u kategorie M1/N1, resp. 2 334 kg u kategorie M1G/N1G. Okamžitá hmotnost přívěsu (pohotovostní + nákladu) však nesmí překročit 3 000 kg.
Slovníček:
provozní hmotnost = pohotovostní hmotnost
největší povolená hmotnost = celková hmotnost
-
- Jezdec
- Příspěvky: 227
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Zdíkov(Jihočeský kraj)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hmotnost přívěsu v TP
právě že káru jsem koupil 14dní před autem novou.MKTech píše:Pokud ten vozík ještě nemáš tak při koupi jim řekni ať ti sníží váhy u vozíku. Jde to.
Jinak neřešitelné
VW Passat Variant 1,9TDI PD 96kw
VW T5 Multivan 2,5 TDI 128kW AXE T5 Board Edition
VW T5 Multivan 2,5 TDI 128kW AXE T5 Board Edition
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hmotnost přívěsu v TP
třeba to půjde dodatečně