Zvýšení výkonu motoru

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Zvýšení výkonu motoru

Příspěvek od 11mAjA11 »

Já sem našrouboval zatím trysky FB Sprint764 a akorát dal vstřikovací dávku na cca. 4mg a jede to o poznání líp sem s tím spokojený zatím.
Výfuk mám klasicky s katem , středový díl je průchozí originál a místo koncovky mám průchozí z motorky ( TL 1000 R ) a je to taky poznat mám v plánu dát pryč i ten kat ale není na to čas..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Zvýšení výkonu motoru

Příspěvek od Marek77 »

KAT bych pryč rozhodně nedával. U řízených naftových motorů to na výkonu nepřidá (a pokud ano, pak velmi minimálně a pouze ve vysokých otáčkách, které normální člověk téměř nevyužívá), ovšem bude to smrdět jako stoletá ávie.

Jinak trysky FB764 jsou primárně určené pro motory 2,5 TDi, čili je logické, že to s nimi pojede lépe. Chtělo by to ale odladit soft, nejlépe na brzdě.

Uživatelský avatar
Brady7
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 286
Registrován: 29.02.2008 09:34
Bydliště: Černčice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu motoru

Příspěvek od Brady7 »

11mAjA11 píše:Já sem našrouboval zatím trysky FB Sprint764 a akorát dal vstřikovací dávku na cca. 4mg a jede to o poznání líp sem s tím spokojený zatím.
Výfuk mám klasicky s katem , středový díl je průchozí originál a místo koncovky mám průchozí z motorky ( TL 1000 R ) a je to taky poznat mám v plánu dát pryč i ten kat ale není na to čas..

Není pravda, středoví tlumič není průchozí. je tam přepážka. Mám je někde rozřezané mohu nafotit :-)
Alhambra TDi 81/112kw, Stadion S22 1,5/11kw ve stavbě, Uno Turbo 1300/1600cm3 - 73/2xxkw ve stavbě, Fiat 126 (bambino = made in italia)
diagnostika, plaťák atd.

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: Zvýšení výkonu motoru

Příspěvek od vilik »

Jak vy to s tím výfukem děláte..... Mě prdnul výfuk a foukalo to částešně mezi středním a zadním dílem a auto žralo jak tank a jelo jak trabant na jeden válec. :? Dát místo tlumiče trubku považuji za analopgii. Jak vy to děláte....... 8O
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Uživatelský avatar
Brady7
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 286
Registrován: 29.02.2008 09:34
Bydliště: Černčice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu motoru

Příspěvek od Brady7 »

vilik píše:Jak vy to s tím výfukem děláte..... Mě prdnul výfuk a foukalo to částešně mezi středním a zadním dílem a auto žralo jak tank a jelo jak trabant na jeden válec. :? Dát místo tlumiče trubku považuji za analopgii. Jak vy to děláte....... 8O
To není možné. Muselo to být něčím jiným. Mám tu jednoho co mi sem jezdí, nemá prachy a jezdí už asi rok s upadlím zadním koncákem a ještě mi řiká že mu to auto přijde živější :rofl:
Alhambra TDi 81/112kw, Stadion S22 1,5/11kw ve stavbě, Uno Turbo 1300/1600cm3 - 73/2xxkw ve stavbě, Fiat 126 (bambino = made in italia)
diagnostika, plaťák atd.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Zvýšení výkonu motoru

Příspěvek od Marek77 »

Ano, i já jsem to tak měl. Upadl mi zadní díl tak, že pouze visel na gumách - byl od trubky zcela oddělen. Auto jelo mnohem lépe, kravál to vůbec nedělalo (proto jsem na to sám nepřišel, až po upozornění, že se mi ten výfuk za jízdy nějak bimbá) a spotřeba byla naprosto stejná.

Spotřeba se zvýší v případě, že se objeví netěsnost výfuku před prostředním hrncem. To je rezonátor, který je pro činnost systému nezbytný. Vyrovnává totiž rozdíly tlaků v potrubí. Pokud rezonátor není nebo se v systému mezi motorem a rezonátorem objeví netěsnost, motor významně vyletí na spotřebě a kravál je to veliký. Jakmile však je netěsný systém výfuku až za rezonátorem, na spotřebu by to vliv mít nemělo. Ale nikdy neříkám nikdy - už jsem na autech zažil takových neuvěřitelných a nepochopitelných situací, že bych se už nedivil ničemu.

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: Zvýšení výkonu motoru

Příspěvek od vilik »

Kdyby se mě to stalo poprvé, .... budiž. Ale podruhé se stejným příznakem. To už za náhodu nepovažuji. A nebo mám rozbitý auto. Oproti vám. :mrgreen:
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Uživatelský avatar
Rados sv
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 214
Registrován: 19.09.2009 21:38
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Zvýšení výkonu motoru

Příspěvek od Rados sv »

Nee rozbitý,ale rozmlsaný :laugh:

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: Zvýšení výkonu motoru

Příspěvek od smolda »

Můžu potvrdit - jakákoliv díra v trubce před středním dílem znamená vyšší spotřebu (a né o málo).
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
Brady7
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 286
Registrován: 29.02.2008 09:34
Bydliště: Černčice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu motoru

Příspěvek od Brady7 »

názor a názor. Výfukové plyny brzdí turbo. Co je za turbem je překážka. Myslím si že diesel pokud nemá co ovlivňuje směs jako je lambda u benzínu tak co dá povel ecu aby zvýšila vstřikovací dávku? Nebo jinak, má to větší spotřebu - to jedině že by byl menší výkon a výc to vstřikovalo naftu? taky si myslím nesmysl :) Myslím si že na tdi stačí turbo a metr trubky :-)
Alhambra TDi 81/112kw, Stadion S22 1,5/11kw ve stavbě, Uno Turbo 1300/1600cm3 - 73/2xxkw ve stavbě, Fiat 126 (bambino = made in italia)
diagnostika, plaťák atd.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Zvýšení výkonu motoru

Příspěvek od 11mAjA11 »

No jako úplně holá trubka taky není to pravé ořechové, měl jsem na 1.6 TD jen trubku až dozadu a tlumič a žralo to jak tank, dal jsem před středový díl rezonátor z benzínového 2.0 a spotřeba šla o 1/2 dolů a výkon parádní..
Nafta taky potřebuje zpětnou vazbu ( mírný přetlak ) ve výfuku na turbo pro lepší výplach a efektivnější práci..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: Zvýšení výkonu motoru

Příspěvek od vilik »

Brady7 píše:názor a názor. Výfukové plyny brzdí turbo. Co je za turbem je překážka. Myslím si že diesel pokud nemá co ovlivňuje směs jako je lambda u benzínu tak co dá povel ecu aby zvýšila vstřikovací dávku? Nebo jinak, má to větší spotřebu - to jedině že by byl menší výkon a výc to vstřikovalo naftu? taky si myslím nesmysl :) Myslím si že na tdi stačí turbo a metr trubky :-)
Navrhnout a vyrobit výfuk není žádná sranda. A zdaleka nejde jen o nějaký hluk, nebo emise. Výfuk má totiž docela velký vliv na výkon a chod motoru obecně. Vím o čem mluvím, protože denně přidu do styku s tisíci výfuky a technologií jejich výroby. Ani závodní speciály nemají "kus" roury. Výfuky jsou laděné k motoru tak aby byl co nejvyšší výkon. U civilních osobních aut se musí najít kompromis mezi výkonem, hlučností a emisemi. A věř že je to věda. A nějaká ušmudlaná roura to nikdy nenahradí. :smoke:
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Uživatelský avatar
Brady7
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 286
Registrován: 29.02.2008 09:34
Bydliště: Černčice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu motoru

Příspěvek od Brady7 »

jo to je mi jasné, ale u tdi kde už je to utlumené lopatkami turba si myslím že to vliv nemá teda. Stejným stylem to mám na unu turbu. Tam bez tlumičů turbo utlumí zvuk že to není skoro ani poznat
Alhambra TDi 81/112kw, Stadion S22 1,5/11kw ve stavbě, Uno Turbo 1300/1600cm3 - 73/2xxkw ve stavbě, Fiat 126 (bambino = made in italia)
diagnostika, plaťák atd.

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu motoru

Příspěvek od BigBang »

nevim to teda jistě, ale kamarád má na toledu mj. trubku od turba až dozadu a řikal, že spotřeba cca stejná nebo o litr vyšší... a to má větší vstřiky a jiný turbo :) když tak se ho optám až ho potkám ;)
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: Zvýšení výkonu motoru

Příspěvek od vilik »

Brady7 píše:jo to je mi jasné, ale u tdi kde už je to utlumené lopatkami turba si myslím že to vliv nemá teda. Stejným stylem to mám na unu turbu. Tam bez tlumičů turbo utlumí zvuk že to není skoro ani poznat
No tak si to třeba mysli. Jak jsem předeslal. Vývoj výfuku stojí nekřesťanské prachy. Jenom výroba jednoho přípravku pro robotické svařování stojí okolo jednoho melouna ( velmi často i víc). A těch přípravků je potřeba 4 - 6 podle složitosti kompletu. Kdyby to nahradilo kus trubky, tam tam tu trubku dají. A znovu opakuji. Zdaleka nejde jen o emise a hlučnost. Dnešní moloobsahové motory jsou nadupané a hlavně citlivé na vše, co je jinak než má být. A platí to, i když třeba ne v takové míře, i pro ty naše cca desetileté křapky. Na to ven jed.

Ale to je celkem jedno. Spotřeba je celkem dobře měřitelná. O výkonu se tu můžeme bavit donekonečna, jelikož je to subjektivní pocit, pokud to nedáme na válce. A každý je trochu jinak nastaven na vnímání. Někdo nic nepozná i kdyby jel jen na tři válce, jiný zná a vnímá svoje auto tak, že pozná i horší naftu, či benzín. Já třeba jsem na tohle citlivější a na všech autech, která jsem v historii měl jsem poznal, že to opbčas nějak nejede. A to je i případ prasklého výfuku. Stalo se mě to 2x u Sharana a několikrát i u dalších dvou aut, obyčejných dízlů. O Š120 ani nemluvím. Měl jsem GLS a ta byla na benzín sviňa. Jak nedostala co chtěla, dala to hned najevo. :mrgreen:
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“