Škubání motoru za tepla

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
alcapone
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 25.09.2007 17:12

Škubání motoru za tepla

Příspěvek od alcapone »

Zdravím,
potřeboval bych poradit... Minulý týden mi vlezla do auta kuna a překousala jeden kabel ke svíčce a dva "jen" nakousala. Koupil jsem nové kabely i cívku ( ta stará už byla dříve prasklá a byla jen amatérsky zaizolovaná ) tak jsem jí při téhle příležitosti také vyměnil. Vyčistil jsem i svíčky. Když jsem jel testovací jízdu tak za studena motor jede uplně bez problému, otáčky nekolísají, auto jede jak má. Ale tak po 5 km když se motor zahřeje na provozní teplotu začne škubat, chvilkama strácí výkon...pár vteřin jako kdyby to uplně chcípalo a pak zase napár vteřin je to dobré. PO zastavení motor jakoby se snaží uplně chcípnout ale pak si sám přidá plyn a na pár vteřin dobrý a pak se to celé opakuje. PO vychladnutí motoru za studena jede zase v pohodě až do tý doby než se zase ohřeje a celé se to opakuje. Auto jsem hodil na počítač a hodilo mi to tydle chyby: VAG-COM verze: Release 409.1-S

Číslo dílu: 036 906 032
Díl a/nebo verze: ME7.5.10 3229
Kódování: 00031
Číslo dílny: WSC 00000
6 závad nalezeno.
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-00 - -
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-10 - - - Sporadická
16525 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Heating Circuit Malfunction
P0141 - 35-00 - -
16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Heating Circuit Malfunction
P0135 - 35-10 - - - Sporadická
17756 - Ignition Coil Power Output Stage 1 Open Circuit
P1348 - 35-00 - -
17757 - Ignition Coil Power Output Stage 2 Open Circuit
P1349 - 35-00 - -


Ty čtyři chyby co se týkají té lambda sondy už se mi tam objevují asi rok a nikdy snima nebyl vůbec žadný problém..prošel jsem snima i technickou, motor nikdy neškubal, neztrácel výkon. ale ty dvě poslední vůbec nevím co je:(
Nevíte někdo co stím?? za každou radu budu rád:)
předem děkuji:)
VW GOLF IV
r.v.2000
motor 1.4 16v (APE)
najeto: 193k km

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Škubání motoru za tepla

Příspěvek od tomakecTD »

Lambdy - nefunkční lambda před katalyzátorem i ZA katalyzátorem - doporučil bych před katem vyměnit. Vysoká spotřeba atd
Teď k tomu novému - problém se zapalovacím modulem, vedení, možnost nízkého napětí. Zkontrolovat kabely, modul, vedení. Je možné, že ty kabely jsou špatné, nebo pokud ty kabely šly do zkratu, mohly tu cívku oddělat.

Není náhodou možnost, že si pocítil tuto vadu a mrkl si se, že jsou nakousaný kabely a pak si je vyměnil? Mohl si s tím jezdit půl roku bezproblému a prostě odešel ten modul a ty sis myslel, že je to prokousanými kabely, vše je možné,

PS: Mám doma činčily, kdybych je pustil do motoru, už NIKDY bych neodjel :D
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

alcapone
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 25.09.2007 17:12

Re: Škubání motoru za tepla

Příspěvek od alcapone »

Díky za odpověď.
Tu cívku i kabely jsem měnil společně až po tech problémech. Uplně to samý to dělalo na starou cívku i starý použitý kabely. Tak nevím... Zkusim ještě udělat něco s tou lambdou, ale tydle chyby s tou lambdou mi to hazelo už předtím než mi to překousaly:( a motor jel bez problémů. Přemýšlim jestli nemohly překousnout nebo nakousnout i něco jineho...ale pohledem jsem nic nenašel. Tak nevím co stím..:(
VW GOLF IV
r.v.2000
motor 1.4 16v (APE)
najeto: 193k km

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Škubání motoru za tepla

Příspěvek od tomakecTD »

Lambdy neřeš, prvně vyřeš tohle. Chyba výhřevu lambdy to tím není, ale chyba směsi to být může vlivem nespáleného paliva. Zkontroluj všechny pojistky, kontakty cívky, vedení k cívce, může být ještě někde překouslé. Jestli to dělalo přesně tohle staré i nové kabely plus cívka, tak v tomhle problém nebude. :wink:
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

alcapone
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 25.09.2007 17:12

Re: Škubání motoru za tepla

Příspěvek od alcapone »

Tak jsem prolezl cele auto a nic nakousaneho jsem nenašel..Všechny pojistky jsou v pořádku, kontakty i vedeni k cívce také v pořádku.. Tak nevím:(
VW GOLF IV
r.v.2000
motor 1.4 16v (APE)
najeto: 193k km

alcapone
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 25.09.2007 17:12

Re: Škubání motoru za tepla

Příspěvek od alcapone »

Tak jsem to tedko zkoušel znova, motor se ohřal na provozní teplotu a začalo to škubat, měl jsem to přitom napojený na počítač. A přitom škubání skákala pořád dokola tadle chyba a nedala se vůbec smazat :
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-10 - - -
16525 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Heating Circuit Malfunction
P0141 - 35-00 - -

Jestli se nemýlim měla by to být lambda až za katalizátorem, je to tak? a mohla by způsobovat takovou neplechu?
děkuji za odpověď.
VW GOLF IV
r.v.2000
motor 1.4 16v (APE)
najeto: 193k km

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Škubání motoru za tepla

Příspěvek od tomakecTD »

Jo, je to lambda 2. Nicméně lambda II by až takové drastické škubání způsobovat neměla. Já schválně zkoušel jet bez lambdy 2 a šlo to. ALe ano, mííírné pocukávání možná bylo cítit. Každopádně nefunkční asi bude, ale dle mého problém neřeší. Chce to zjistit, jak je na tom lambda I. Jestli to auto máš ještě zahřáté, zkus ji odpojit a projet se, co to bude dělat.

Mimochodem, 160tis je servisní interval výměny obou lambdasond :!: Zkus odpojit tu 1ku. Nemělo by to cukat! Mělo by to jet docela bez výkonu, ale bez cukání! Jestli to tak bude, je to lambdou.
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

alcapone
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 25.09.2007 17:12

Re: Škubání motoru

Příspěvek od alcapone »

Potřebuji poradit. Po výměně svíček mi začal opět škubat motor. Vrátil jsem zpátky starý svíčky a škube to pořád:( Ale co je divné že ten motor škube jen v rozmezí 2800-3200 otáček a to ještě jen na 3,4,5 rychlost. Na neutrál vůbec nic. Jednička, dvojka taky nic.Vůbec nezáleží jestli je to studený nebo teplý. Do tech 2800 ot. to jede úplně normálně a když se to dostane přes 3200 taky už to jede zase úplně normálně. Otáčky na volnoběh nekolísají. Na vagu mi to hlásí:
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-00 - -
16525 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Heating Circuit Malfunction
P0141 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 - 35-00 - -
16522 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Signal too High
P0138 - 35-00 - -
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-00 - -

Podle toho mi to přijde na svíčky a nebo kabely, ale nejde mi do hlavy proč to děla jen za určitých podmínek :adr: Nemá někdo nějakou radu?
VW GOLF IV
r.v.2000
motor 1.4 16v (APE)
najeto: 193k km

fikocz
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 12.10.2011 10:15

Re: Škubání motoru za tepla

Příspěvek od fikocz »

Jak se to nakonec vyřešilo?

Uživatelský avatar
noxik600
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 29.01.2016 07:07

Re: Škubání motoru za tepla

Příspěvek od noxik600 »

Taky by mě to zajímalo
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“