Golf 1.4 vs. Golf 1.6

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Golf 1.4 vs. Golf 1.6

Příspěvek od tomakecTD »

No jo chlape, 2003ka, asi první majitel, 90tis. Ale zkus si 3 majitele, 180tis najeto, tok 2000 a pak uvidíš :) Tvoje může bejt ok, to věřím, ale jen, že má málo najeto a hezky se o něj staráš :wink:
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
HANZ500
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1032
Registrován: 28.01.2010 21:35
Bydliště: Kladno

Re: Golf 1.4 vs. Golf 1.6

Příspěvek od HANZ500 »

Naprosto s tebou souhlasím, první majitel byla máma, takže auto je fakt ve špičkovym stavu... Spíš jsem tim chtěl říct, že když bude mít štěstí a natrefí na kus z konce výroby, kterej bude udržovanej, tak je to (Alespoň v mym případě) bezproblémovej a úspornej motor. Faktem je, že realita je jiná a narazit na nestočenej kus v dobrý stavu je asi prakticky nemožný :(
Dodge Challenger HURST 5.7 Hemi, Škoda Octavia IV PHEV, Dacia Pick Up 1.6 mpi, Škoda Octavia 2.0 tdi, Škoda Felicia 1.3mpi

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Golf 1.4 vs. Golf 1.6

Příspěvek od Doctor Driver »

Čau, mám již nějakou dobu 1.6 16V a jediné v čem byl problém byla vzpěra převodovky a uložení motoru a převodovky. Pro jistotu jsem ještě vyměnil komplet filtry, svíčky a opravil zadní ostřikovač a promazal otevírání a zámek zadních dveří, které občas nešly otevřít :D
Od té doby všechno funguje na výbornou, spotřeba je poněkud vyšší, než sem čekal, mám ji někde kolem 7L/100km. Což je asi tak akorát :) Auto nikterak nehoním, ani nevytáčím, ale řádně táhne až od 4 tis. ot./min. jsem 1x vyzkoušel, no je to benzín, neni to jak u nafty, který ve 4 tis. dochází dech :D Motor je od předchozího majitele po chipu, takže na nedostatek výkonu si stěžovat nemohu a do 1.4 16V bych nešel jen z toho principu že něco po obdobném výkonu jsem vozil v bývalém peugeotu 106 a už na ten to bylo dost neohrabané a pomalé, což je malé auto o muší váze, oproti golfu :)
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Golf 1.4 vs. Golf 1.6

Příspěvek od tomakecTD »

Odkud seš? Hrozně rád bych se projel s verzí 77kw s chipem, jestli je to fakt takový rozdíl :) A ta fáma s TDI je nesmysl. Benzin jede od 4tis - 4-6tis za spotřebu 12L . Nafta 1500-4500 úplně v pohodě za příjemnější spotřebu :!: A co ti dělala ta vzpěra?? Jaké jsi měl problémy?
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Golf 1.4 vs. Golf 1.6

Příspěvek od Doctor Driver »

Jsem až od Plzně - koukám, že je to pomalu přes celou republiku, to by se při dnešních cenách benzínu asi nevyplatilo se jet svézt přes celou republiku v chiplym golfiku :D Tak jako v nižších otáčkách to nepoznáš, ale udržet s tim na rovince předpisovou "devadesátku" a přitom se nohou dotýkat plynu je takřka nemožné :)
No a ta vzpěra byla vytržená z jednoho šroubu na převodovce, takže se musel udělat na tý hlinikový převodovce novej závit (budu se modlit, aby vydržel!), než se tam mohla namontovat nová vzpěra. Poznalo se to tak, že při přidání plynu cukala řadicí páka, ale ještě musím dovyměnit uložení převodovky a motoru, pač to na to má taky vliv a ty silentbloky jsou taky v žalostnym stavu mi řikal známý mechanik, když to prohlíd a projel.
Předchozímu majiteli zamrzla voda v zadním ostřikovači, takže ten plastovej vnitřek se taky v dílně musel opravit a vyměnit, jinak by ostřikovač nešel vůbec. A jak tam tekla ta voda z toho rozbitýho ostřikovače, tak zarezlo i táhlo otevírání 5. dveří a občas nešel kufr ani otevřít_a zámek byl taky "zarostlý" :D ; takže sme to všechno museli vyčistit a namazat, a už funguje bezvadně.. :) (Ale potěšilo mě z důvodu bezpečnosti, že tim zadnim zámkem nejdou žádný dveře odemknout, takže taky je to tak lepší, než aby se mi tam někdo vloupal právě přes toto slabé místo :)
Jinak běžný věci, filtry, svíčky, kapaliny, oleje - nic závažného až na to uložení motoru a převodovky, které mě teď ještě čeká.
S tim benzínem vs. nafta sem to myslel spíš tak, že nafťák už nemá pomalu kam točit ve 4500 ot./min. a benzín se teprve v těchto otáčkách chytá a začíná řádně táhnout ;)
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Golf 1.4 vs. Golf 1.6

Příspěvek od Doctor Driver »

:offtopic: Sorry! :)
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
bartic
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 254
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Golf 1.4 vs. Golf 1.6

Příspěvek od bartic »

Prď na tadyty lundry nejedoucí motory a jdi do 1.8T :P Spotřeba při slušný jízdě naprosto stejná, ne-li menší a spolehlivost je perfektní. (záleží, jak kdo se o motor staral). Kdyby jsi měl zájem a byl ze středočekého kraje, můžeme pokecat a i se jet projet, aby jsi věděl, do čeho půjdeš :twisted: :lol:

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Golf 1.4 vs. Golf 1.6

Příspěvek od Doctor Driver »

JJ, svatá pravda, až na to, že 1.8T je asi stejná olejnička jako 1.4 16V :D (3 roky praxe z Oct. I _ pro spekulanty :) )
Jinak se to s výkony 1.6 srovnat nedá no, je to turbo_motor táhne hned a je to prostě pila na tom plynu no..soused ho má v octávce asi 14 let kdy kupoval novou a nemůže si ho vynachválit, až na to, že mi říkal, že tam naleje pomalu stejně oleje jako benzínu :laugh:
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf 1.4 vs. Golf 1.6

Příspěvek od jurod »

Tak mně 1.8T nesežere snad ani kapku oleje za výměnu.... a myslím, že to tady může potvrdit hodně lidí co tenhle motor mají, kolik žere nebo ne..
Pokud má turbo OK, tak samotný motor moc náchylný na spotřebu oleje není... bych řekl, že právě naopak.
Ale taky je třeba se k motoru s turbem nějakým způsobem chovat... není to jako s atmosférou, že dojedu a vypnu motor...

Pokud se turbo správně po jízdě "nedochladí"... pak tam časem vzniká vůle v středovém ložisku a olej proniká do sacího i výfukového traktu.
Následkem čeho je pak to co popisuješ...
A pokud mu to žere olej přes gufera ventilů, nebo kroužky... tak je to také tím, že se k motoru někdo neumí nebo neuměl chovat jak má... a to pak hold bude žrát olej úplně každý motor.... :wink: Proto je třeba dávat při koupi na tohle pozor bez ohledu na obsah...
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Golf 1.4 vs. Golf 1.6

Příspěvek od Doctor Driver »

Souhlas! :good: Když on s tim jezdí jak dobytek, jede 20 metrů do krámu tam si nakoupí a pak hned za ní bere jako by seděl ve ferari, ale neřeší a jezdí dál no, auto má nové z roku 1998 snad, a turbo ještě neměnil. A u tý mojí ta byla 6 let stará a to, že musím po jízdě v létě turbo dochladit sem se dozvěděl až po 2 letech co sem s tim jezdil, takže taky jednoznačně moje chyba a jak říkám, motor sem moc nešetřil, takže proto to bralo, ale předchozí TDi sem proháněl taky solidně a oleje si to vzalo minimum oproti tomu 1.8 T, asi tak:) Ale to už je :offtopic:
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Golf 1.4 vs. Golf 1.6

Příspěvek od tomakecTD »

Hele, doctore driver :good: Jaký tam máš chip v tom tvém AZD. Kolik to mělo dát navíc kW, zdali je citlivější plyn, není opožděná reakce, co spotřeba?

Na netu psali, že tento motor je již z výroby nastaven na maximální výkon a chip může motor poškodit, tak nevím. Jsi první, co vím, že ho má. Tak se ptám, jak jsi spokojen a kolik to stálo :drinks: A je škoda, že jsi z Plzně :( to u nás si zajdu do Plzně taky, ale tak max na jedno :mrgreen:
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Golf 1.4 vs. Golf 1.6

Příspěvek od Doctor Driver »

Nevím, je to takové živější jak octavia s tím 1.6 75kw :) Dělali to v LZ Tuning Kladno spolu se svíčkama a sportovnim filtrem. Cena někde kolem 6 tis. A škodí to ledatak spojce _ ta pujde příští rok na výměnu spolu s brzdama to asi vypadá :D Ten majitel řikal, že je to o výkonu 90 kw a výš. A odezva od plynu tak nějak uspokojivá ve vyšších otáčkách. Pořád to prostě neni turbo motor, se kterým to táhne od 2500 tis. ot. solidně :good:
Co ty, za kolik si kupoval golfika a co tě na něm nejvíc potrápilo ? :thanks: Jinak měl jsem možnost vyzkoušet oba tyto motory a 1.6 je výš než 1.4 to musí uznat každý, kdo s tím někdy jel a provozoval takové auto_
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Golf 1.4 vs. Golf 1.6

Příspěvek od Doctor Driver »

Jinak kromě vlnovce a silentbloků žádný jiný závady :) A spotřeba jak 1.8 T, ale o mnohem nižšim výkonu
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Golf 1.4 vs. Golf 1.6

Příspěvek od tomakecTD »

Já ho kupoval z Prahy, od jednoho borca, co byl registrovanej na VW foru. Nick rostak99. Měl tam folie na sklech, tónovaná skla, rádio DVD, xenony, kožené dedačky, 17ky kola a bůh ví co ještě. Já abych dal co nejmíň, tak jsem to koupil za 89 v základu, jen skla, černá střecha a radio mi zůstalo :D Ani sem nestál o kožený sedačky nebo xenony. Koupil sem to se 190tis km. Nyní mám 205. Kdybys četl moje problémy, štvalo mne mírné pocukávání když jsem lechtal plyn.

Vyměnil sem klapku, snímač klepání, svíčky, MAP senzor, obě lambdy origo, olej, baterku, upravil a očistil EGR, čidlo teploty nové, silenblok motoru jeden. Skoro všecko nový, nakonec to bylo špatnou lambdou II a čidlem teploty LPG. Mám tam po elektronické stránce všecko nové. Motor nebere olej vůbec, snad 0,1L na 13000 km. Nekouří, startuje na drc, absolutně bez jakýchkoli problémů. Jsem spokojen jako. Ale jen díky tomu, že je to na LPG tak když to pohoníš, výkon to i pak má. Na benzin bych to pustil ze skály :D
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
Eitn
Člen klubu
Příspěvky: 414
Registrován: 13.04.2010 22:00
Bydliště: OlomouCity

Re: Golf 1.4 vs. Golf 1.6

Příspěvek od Eitn »

Doctor Driver píše:JJ, svatá pravda, až na to, že 1.8T je asi stejná olejnička jako 1.4 16V :D (3 roky praxe z Oct. I _ pro spekulanty :) )
Jinak se to s výkony 1.6 srovnat nedá no, je to turbo_motor táhne hned a je to prostě pila na tom plynu no..soused ho má v octávce asi 14 let kdy kupoval novou a nemůže si ho vynachválit, až na to, že mi říkal, že tam naleje pomalu stejně oleje jako benzínu :laugh:
Tak ať si zrepasuje turbo (což jednou čeká každého) a bude olej mu to nevezme. Mě moje Jubi brala 1l na 1000km. (hned po koupi) Pak jsem přetěsnil výměník oleje nebo jak se tomu říká teď si nevzpomenu :D protože mi to pod tlakem teklo po filtru tzn že pod autem olej nebyl a ztrácel se až v tahu (cena těsnění asi 40kč) a už to žere oleje podstatně míň (teď asi 1l na 3500) Ale jelikož to má 132kw tak s tím často lítám a točím to do 7 tak už si turbo něco vezme (Najeto mám 160 000km a olej je v IC) teď se chystám na repas a počítám s tím že to zas nebude žrát nic. Znám plno lidí co mají 1.8T a olej jim to do výměny nevezme vůbec...Takže je to takovej obecnej kec spíš :) A spotřeba je menší při normální jízdě než u 1.8 bez turba a rozdíl v jízdních vlastnostech je znatelný..

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“