Dotazy k 1,8T 110kW B5

benzínové motory...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
Bazim
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 244
Registrován: 01.04.2012 17:52
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Dotazy k 1,8T 110kW B5

Příspěvek od Bazim »

Zdravím mohl by jste mi napsat názory na tenhle motor v Passatu typu B5.5?

EDIT // Tedy nevím jistě jestli se jedná o B5.5 protože když jsem zadal VIN do dekodéru tak to tam píše model: B3 a rok výroby 1998.

EDIT 2 // Změněn předmět tématu.
Naposledy upravil(a) Bazim dne 28.04.2012 07:46, celkem upraveno 2 x.
Obrázek

Uživatelský avatar
Flico
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1634
Registrován: 26.10.2008 09:55
Bydliště: Divokej západ u Plzně

Re: Názory na 1,8T 110kW

Příspěvek od Flico »

zkus pohledat o techle motorech je tu mraky informaci, jedni ti reknou ze je k nicemu dalsi ze je to nejlepsi motor v passatu coz si myslim taky

B3 a rok 1998 je blbost zkus jinej dekoder maximalne by to holo byt 3B coz by odpovidalo B5.5 je 3BG (3B6)

Uživatelský avatar
Bazim
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 244
Registrován: 01.04.2012 17:52
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Názory na 1,8T 110kW

Příspěvek od Bazim »

Díky za info zkusím pohledat ještě a snad se někdo další ozve. A ještě je to nějaký model AEB (netuším co to je). Dekodér jsem zkusil tenhle:
http://www.dubnetworks.net/vw-vin-decoder.htm" onclick="window.open(this.href);return false; a tam to ukazuje Model: Passat (current) [3B] ; Year 1998 [W]
Obrázek

Uživatelský avatar
cernohousmartin
Pilot
Pilot
Příspěvky: 758
Registrován: 22.01.2009 23:59
Kontaktovat uživatele:

Re: Názory na 1,8T 110kW

Příspěvek od cernohousmartin »

AEB je kod motoru.Jinak motor si myslim že jeden z nejpovedenějších benzínovejch od koncernu.Chce si to jen hlídat olejový čerpadlo,časem se vyběhá,začne dávat menší tlak na vršek motoru(hlava) a v kombinaci se zaneseným sacím košem je zaděláno na problém.

Láďík
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 01.04.2012 07:55

Re: Názory na 1,8T 110kW

Příspěvek od Láďík »

supr motor,mam ho na b5.5 sedanu akorat uz s cipem,je to delo.Ohledne spotreby 8-9litru na 1.8 je to slusny,doporucuju

Uživatelský avatar
Flico
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1634
Registrován: 26.10.2008 09:55
Bydliště: Divokej západ u Plzně

Re: Názory na 1,8T 110kW

Příspěvek od Flico »

Bazim píše:Díky za info zkusím pohledat ještě a snad se někdo další ozve. A ještě je to nějaký model AEB (netuším co to je). Dekodér jsem zkusil tenhle:
http://www.dubnetworks.net/vw-vin-decoder.htm" onclick="window.open(this.href);return false; a tam to ukazuje Model: Passat (current) [3B] ; Year 1998 [W]
tak pokud je to AEB tak se urcite nejedna o B5.5 ale o B5 ( zminovanou 3B ) tenhle motor mam taky a naprosta spokojenost podle predpisu jezdim cca 7,5 a "normalne" 8-9 max

Uživatelský avatar
Bazim
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 244
Registrován: 01.04.2012 17:52
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Názory na 1,8T 110kW

Příspěvek od Bazim »

Díky moc všem za odpovědi. Ano podle lístečku v prostoru kufru je to AEB, takže jak říkáš B5 děkuji. Na co si dávat při koupí pozor?
Obrázek

elty
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 325
Registrován: 26.05.2010 14:30
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: Názory na 1,8T 110kW

Příspěvek od elty »

já mam tenhle motor v Golfu IV (v sérii nenačipovaný) a nemůžu si ho vynachválit, je to rychlý auto, na první tři rychlostní stupně bezkonkurenční, spotřeba se pohybuje okolo 7,4, ale když se člověk snaží, dá se jet i pod 7(!), na dálnici v pohodě vytáhne i přes 200 kmh (ale to si pak vezme kapánek víc benzínu :)...podle mého názoru je motor spolehlivý, já mám 12 let staré auto a s motorem jsem neměl za tři roky jeho používání žádný problém...akorát jsem musel měnit termostat (teplota se nedržela na 90°C)...dozvěděl jsem se, že je to celkem obvyklé u tohodle motoru, ale nebyl problém ho vyměnit, dal bych si pozor na pravidelnou výměnu oleje (častěji než normálně, já měním cca po 10ti tis km) a taky samozřejmě na dochlazování turba po jízdě (pokud se vyse*e turbo, není to levná záležitost, takže je lepší se o něj starat)...dle mého prostě poměr výkon-spotřeba-cena auta je fakt skvělý, navíc lze jednoduše načipovat na 132kW...můj názor, pokud motor šlape, jít do něj a neváhat, strčíš s ním do kapsy kde jakou octavku ;))...hawk
VW Passat Variant B5, 1999, 1.9.TDI 96kW

Uživatelský avatar
Bazim
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 244
Registrován: 01.04.2012 17:52
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Názory na 1,8T 110kW

Příspěvek od Bazim »

Takže je tenhle motor stejně "dobrý" jak v tvém GOlfu tak např. v Passatu? (nevím proč by neměl být, ale např. tíha auta atp..) jeslti bych tě mohl požádt o nějaký článek nebo přímo radu ze života co obnáší starání se o turbo (nechat chvilku běžet motor po zastavení vozidla?). Jo a ještě chtěl bych se zeptat kolik máš nalítáno tkm.

A ještě otázka pro všechny chtěl bych znát vaše typy které by jste mi řekli, kdybych se zeptal za kolik by jste prodali VW Passat 1.8T 110kW najeto 190tkm rok výroby 1997 a stav velmi dobrý až na pár škrábanců a docela zrezlí motor.
Obrázek

elty
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 325
Registrován: 26.05.2010 14:30
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: Názory na 1,8T 110kW

Příspěvek od elty »

ten motor je totožný, akorát v jinym typu auta...passat je sice těžší, asi o 100kg, ale to by nemělo hrát zas takovou roli (ale osobní zkušenosti s 1.8T v Passatu nemám)...co já vím, tak je dobré to turbo nechávat třeba 2 minuty po jízdě dochladit, přesně jak jsi psal (necháš puštěný motor) a pak takové ty obecné věci, jakože autu nedáváš kotel, pokud není motor ohřátý na 90°C...to ale neprospívá žádnému autu,
já jsem auto koupil před třemi lety, když mělo najeto cca 120tis (údajně, sice mi to podle servisky nedoložili, protože s ním nejezdili do autorizovaného servisu, ale jak říkám, motor šlapal už tehdy jako hodinky, navíc bylo za dobrej peníz, tak jsem ho bral), od té doby jsem s nim najel asi 25 tis a pořád vše v pohodě, takže teď má cca 145tis
VW Passat Variant B5, 1999, 1.9.TDI 96kW

Uživatelský avatar
Bazim
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 244
Registrován: 01.04.2012 17:52
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Názory na 1,8T 110kW

Příspěvek od Bazim »

Díky moc za odpovědi, vážím si toho, ale čím více to čtu, tím více to auto chci :-D. Za každý další informace budu moc rád např. na co dávat pozor při koupí, nejproblémovější součástka, různé rady atp..
Obrázek

elty
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 325
Registrován: 26.05.2010 14:30
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: Názory na 1,8T 110kW

Příspěvek od elty »

Bazim píše:Takže je tenhle motor stejně "dobrý" jak v tvém GOlfu tak např. v Passatu? (nevím proč by neměl být, ale např. tíha auta atp..) jeslti bych tě mohl požádt o nějaký článek nebo přímo radu ze života co obnáší starání se o turbo (nechat chvilku běžet motor po zastavení vozidla?). Jo a ještě chtěl bych se zeptat kolik máš nalítáno tkm.

A ještě otázka pro všechny chtěl bych znát vaše typy které by jste mi řekli, kdybych se zeptal za kolik by jste prodali VW Passat 1.8T 110kW najeto 190tkm rok výroby 1997 a stav velmi dobrý až na pár škrábanců a docela zrezlí motor.

záleží na stavu, takhle těžký říct...ptal bych se na historii auta, jestli bylo bouraný, kde bylo koupený (dovoz/čr), jestli má servisku a pak podle celkovýho stavu (nespoléhej na obrázky)...normální cena v dobrym stavu bych řekl dneska tak 85-100tis (můj osobní názor)

EDIT - koukám na tipcars a možná jsem to s tou cenou od oka trochu přepísknul
VW Passat Variant B5, 1999, 1.9.TDI 96kW

palacinka
Člen klubu
Příspěvky: 158
Registrován: 12.10.2011 22:07
Bydliště: Napajedla

Re: Názory na 1,8T 110kW

Příspěvek od palacinka »

Mám 1.8T kod AWT, rok 2001, Pašík v kumbálu, automat, motor pěkně táhne díky turbu v podstatě od začátku do konce, celé to má najeto teď nějakých 122000km, závady - vadná váha vzduchu, vadný termostat, jinak běžná údržba, olej po 10k, rozvody, ...
Při předpisové jízdě spotřeba 8L, při svižné jízdě a nebo ve městě 10L, tento motor je se spotřebou hodně citlivý na plynový pedál. Dále teda dochlazovat turbo, ale to převážně pokud se auto fest prožene, nebo při jízdě po dálnici (lituju ty auta, kde to lidi ženou po dálnici třeba 160 a pak přijedou na benzinku a hned to zdechnou, turbo au, ...), pokud se k tomu chová řidič slušně, tak není nutno dochlazovat ani dvě minuty, teploty v turbu na volnoběh klesají celkem rychle.
Motor můžu srovnat např. s Mondeem co mám ještě doma, je to 2.0TDCi 96kW, Mondeo má sice nižší výkon, ale vyšší krouťák, ve spodních otáčkách táhne mnohem lépe než Pašík, ale taky ten motor dřív umře, Pašík táhne prostě do maxima a stále stejně, silně, je to prostě sakra švihák, ale to už srovnávám relativně moderní naftu se starším benzínem.
Z mého pohledu je 1.8T dobrá volba, jen se o něj musí člověk starat.
Passat B5.5 Variant 2001 1.8T Tiptronic + Ford Galaxy 1.9TDI Ghia 2002

Uživatelský avatar
JaSk
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1598
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Názory na 1,8T 110kW

Příspěvek od JaSk »

S tímhle motorem jezdim tři roky, olej měním každý rok. Už sem s nim něco najel a pašík má celkovej nájezd 205 000. Zatím bez problému, olej nežere a jsou tam jen lehké průsaky těsnění hlavy a převodovky - neberu vzhledem ke stáří auta jako závadu. Pomalu se začíná hlásit startér, ale to neni přímo závada motoru.
Spotřeba ve městě: 8,9, dálnice 7,3 předpisově. Když mu šlapeš na krk, umí si samozřejmě vzít o dost víc.
Další věc je, že tolik netáhne odspoda a je třeba ho točit. Nicméně má s ním auto lehký předek a jede to celkem slušně :)
Potřebuješ radu s počítačem nebo mobilem? Zeptej se!

Uživatelský avatar
DarkMaverick
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 399
Registrován: 02.06.2011 20:31
Bydliště: Jižní Čechy, Milevsko

Re: Názory na 1,8T 110kW

Příspěvek od DarkMaverick »

cernohousmartin píše:AEB je kod motoru.Jinak motor si myslim že jeden z nejpovedenějších benzínovejch od koncernu.Chce si to jen hlídat olejový čerpadlo,časem se vyběhá,začne dávat menší tlak na vršek motoru(hlava) a v kombinaci se zaneseným sacím košem je zaděláno na problém.
naprosto souhlasím s čerpadlem...dělal jsem ho nedávno a už mám za sebou cca.1000km po výměně čerpadla a změně oleje na 5W40 a naprostá spokojenost se spotřebou i sílou... prostě bomba i B5.5 červený TDi se mnou mělo co dělat :laugh:
VW Passat B6 2.0 FSI Highline Limo
dříve VW Passat B5 1.8T 20V 1998 Varoš, motor AEB

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“