Palivový filtr

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Palivový filtr

Příspěvek od Doctor Driver »

U mě mechanik nadával, jakej debil, tam dal tu kovovou svorku, kterou pak musel flexkou upálit :D Zlatá plastová - nezrezne a pak se snadno uštípne ;)
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Palivový filtr

Příspěvek od tomakecTD »

:good: Tak mám filtr doma, jenže zrovna tam prší když mám relativně hoďku času :laugh: Stačí to nazvednout popř oddělat kolo a dostanu se tam v poho, jo? Jaký máte doporučení teda jak oddělat ty hadičky? Jsem zvědav jaká to bude změna :) Jinak když ten filtr oddělám, kolik toho vyteče, asi dost, co? Doufám, že mi nevyteče samospádem nádrž, když je plná? :laugh: To by za to nestálo
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
maku
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1223
Registrován: 05.10.2011 20:50
Bydliště: 3nec
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivový filtr

Příspěvek od maku »

Kolo oddelavat nemusis staci zvednout odpojit hadicky jsou na kazde takove plastove svorky zamacknout cudlik tenkym sroubovakem, povolit objimku vytahnout filtr vymenit za novy skladani v opacnem poradi. :mrgreen: Toho benzinu ti nevytece moc jen kapku pokud nebudes mit klic v zapalovani a otocen do polohy pred startem aby se ti seplo cerpadlo a tlacilo benzin :laugh:
VW GOLF IV 1.6SR 74kW AKL - COMFORTLINE http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=223119" onclick="window.open(this.href);return false; PRODANO
AUDI A4 B8.5 3.0TDI r.v.2014

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Palivový filtr

Příspěvek od tomakecTD »

Mi povídej, já jednou čistil vstřiky a měl jsem venku celou benzínovou lištu :D Zamčel jsem auto a čistil jsem to. Pak sem šel k autu, odemčel a vzpoměl sem si, že po otevření dveří to čerpadlo běží :D Tak sem otevřen dveře spolujezdce :laugh:
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
maku
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1223
Registrován: 05.10.2011 20:50
Bydliště: 3nec
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivový filtr

Příspěvek od maku »

Tak uz vis kude tece benzin jak se otevrou dvere ridice :laugh: :laugh:
VW GOLF IV 1.6SR 74kW AKL - COMFORTLINE http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=223119" onclick="window.open(this.href);return false; PRODANO
AUDI A4 B8.5 3.0TDI r.v.2014

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Palivový filtr

Příspěvek od tomakecTD »

Tak jsem dnes filtr vyměnil. Cca 30minut to trvalo. Nemohl sem přijít na co, CO tam šroubováčkem zmáčknout. Rval jsem to do takovejch dvou dírek na bokách a nic. Pak jsem přišel na to, že to drží takovej celokrouček - objímka. Stačilo to z jedné strany zmáčknout rukou. A ochrstlo mě to držku benzinem :!: :!: :negative: :laugh: :laugh: Pak druhý, nalupnout novej a je to. Jinak byla tam železná objímka, ta praskla. Dal jsem to na 2x plastovou.

Po startu to tak kilometr mírně cuklo občas, když to bylo plné vzduchu. Pak jsem to prohnal a fakt to jede podstatně líp!! Ten starej téměř nešel profouknout a když jsem foukal z plných plic tekl z toho černej sajrajt :negative: :laugh: Takže výsledek je OK a jde to znát :thanks:
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

ptical
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 19.07.2011 21:01

Re: Palivový filtr

Příspěvek od ptical »

Jenom pro zajmoavost co se muže stát když se občas nekouknete na palivovy filtr.
Z mé zkušenosti:
jezdil jsem na podzim a pořád mi smrděl benzín když jsem vylezl z auta, palivovy filtr byl minimalně vlhký, tak sem tomu nevěnoval pozornost, ale časem se mi zdala spotřeba čim dá tim větší nabral jsem benal za 300 kč a ujel jsem na to 40 km a zase mi svitila rezerva po dukladnem prohlidnutí auta jsme přišli že PALIVOVY filtr má mikrotrhlinku a pri tlaku z čerpadla to hodně kapalo. Takže kvuli filtru za 250kč jsem projezdil minimalně 2 tisice navíc než jsem spozoroval závadu. :laugh: :laugh:

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Palivový filtr

Příspěvek od Doctor Driver »

JJ, a nesnížila se i spotřeba po výměně u mě o litr no, ale ten vzducháč tomu asi taky dost pomůže :)
VW Golf IV V6 4_MOTION

ptical
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 19.07.2011 21:01

Re: Palivový filtr

Příspěvek od ptical »

no daj jsem tam tedka novou klapu a palivivy filtr,olej a jede to mnohel lépe než to jelo a jezdím za 5,8 l kombinovaně, sice mě to stálo klapa 5000,- olej + filtr palivovy a olejový 1200,- takže investice celkem velká ale stojí to za to!!
1,4 16V

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Palivový filtr

Příspěvek od Doctor Driver »

klápa stačila vyčistit a základně seřídit, což nezabralo ani 20 minut a výsledek je stejný :) Když klapka funguje, jen je zanešená, tak není důvod utrácet, ale pokud u Tebe byla rozbitá a výměna byla kvůli chybě ve výpisu závad, tak to je jen v pořádku. Olej asi nemá moc vliv na spotřebu a výkon, jako spíš na životnost motoru :) 5.8 L kombinovaně na delších trasách ne? a se zaplou klimou? :) Myslím si ale, že ten palivák na výkonu a spotřebě je dost znát, jsi už 3. člověk co si toho všiml po výměně :)
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Palivový filtr

Příspěvek od tomakecTD »

:) Chlapci, až mi objasníte teorii, na základě čeho a jakých technologiií a přostředků měří ukazatel spotřeby, pak vá nebudu vymlouvat, že ANI vzduchový filtr, ani palivový nemají na spotřebu vliv!
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Palivový filtr

Příspěvek od Doctor Driver »

Nemluvím jen o spotřebě, u mě spotřeba dolu šla. Nemusí to tak být u každého, ale psal jsi sám, že po výměně Paliváku je to nebe a dudy v porovnání s tím, jak to jelo s tim starym filtrem ;) :D
Jinak u mě byl problém s klapkou dost pousmání hodný :D Měl jsem jen nadzvedlej kryt motoru, zrovna na tom pravym zadnim gumovym kolíčku, jak tam z toho krytu vede trubka přímo do té klapky :D Takže nasávala falešnej vzduch atd. však už se to tady opsalo snad 1000x všechno dokola :drinks:
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
sapik88
Profík
Profík
Příspěvky: 979
Registrován: 29.10.2009 12:48
Bydliště: Brno - venkov - Drásov

Re: Palivový filtr

Příspěvek od sapik88 »

tomakecTD píše::) Chlapci, až mi objasníte teorii, na základě čeho a jakých technologiií a přostředků měří ukazatel spotřeby, pak vá nebudu vymlouvat, že ANI vzduchový filtr, ani palivový nemají na spotřebu vliv!
vzduchovej jo, pokud je hodně zajebanej, tak dochází k horšímu plnění válců, a klesá výkon, v řádu jednotek kW, a pokud bys jezdil a chtěl stejnej výkon, pak bys tomu musel víc šlapat. Fakt je ale takovej, že ty rozdíly by byly minimální,..
a palivovej nato vliv nemá, pokud by nebyl tak špinavej, že by přes něj nic neteklo, pak byto ale ani neelo :-D

Uživatelský avatar
sapik88
Profík
Profík
Příspěvky: 979
Registrován: 29.10.2009 12:48
Bydliště: Brno - venkov - Drásov

Re: Palivový filtr

Příspěvek od sapik88 »

jinak kdyby jste chtěli radu konkrétně pro 1,6 16V tak ta má sání tak nešťastně řešený, že saje vzduch z motoráku, a při venkovní teplotě 20 °C a foukání vzduchu na auto rychlostí 80 km/h dvouma ventilátorama na zkušebně byla teplota nasávanýho vzduchu +- 60 °C, což je hodně, a pak se do válců dostává míň vzduchu v hmotnostním porovnání, a nevyužije se plnej potenciál motoru, a tak je výkon nižší až o 10 kW než udává výrobce. A další nešťastný řešení je umístění celýho filtrboxu nad motorem. Ten se vlivem sálání zahřívá a i vzduch je pak zbytečně tahřátej, určitě by nebylo špatný porovnat jak se to bude chovat když byse ten plastovej filtrbox odspodu nějak tepelně odstínil a přivedlo se třeba z poza mřížky nárazníku vzduch až před ten konus sání v tom boxu.

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Palivový filtr

Příspěvek od Doctor Driver »

Jako taky sem víc vsázel na ten vzduchák, než palivák, že by snížil spotřebu a zvýšil výkon.
A jak píšeš - naprostej souhlas! a NAPROSTO nemožně udělaný sání do motoru u tohoto motoru :D Víc zahřátej vzduch do motoru snad už ani jít nemůže, je to tam nešťastně vyřešeno - hotová katastrofa a po zahřátí motoru je to i znát a to dost ;) Za studena motor letí je svižnej všechno a za tepla už to tak vůbec ale vůbec není ;) Někdo mi radil, že to může být vadnou klapkou v tom konusu sání, že neotevře a přivádí vzduch jen od svodů, ale tím to nebylo, protože jsem si pujčil ten samý filtrbox s vylámanou klapkou a výsledek byl stejný :(
Takže radíš něčím odstínit a čím konkretně bys to udělal? a jak vyřešit to sání aby bylo zpříma to vážně netuším...
VW Golf IV V6 4_MOTION

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“