G4 1.4 16V Snimac tlaku v sacim potrubi (G71)

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

SPoon
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 19.09.2010 10:10

G4 1.4 16V Snimac tlaku v sacim potrubi (G71)

Příspěvek od SPoon »

Ahoj, potřeboval bych malou radu.. Napojil jsem G4 na diagnostiku, jedná se motor 1.4, 16V. VAG mi vypsal následující chybu:

Adresa 01 -------------------------------------------------------
Řídící jednotka: 036 906 014 AB
Komponent: MARELLI 4AV 2445
Kódování: 00000
Opravna #: WSC 00000
1 Nalezeny chyby:
00519 - Snimac tlaku v sacim potrubi (G71)
31-10 - preruseni n.zkrat na kostru - Sporadicky
Readiness: N/A

Zkoušel jsem prohledat fóra, ale nenašel jsem žádný kloudný řešení, někomu pomohlo vyčistit potrubí, někomu zase vytáhnout a znovu zandat čidlo G71. Někde jsem zase četl, že je to přímo na řídící jednotce, tak nevím co si z toho mám přebrat..

Fotky nebo popis uložení čidla uvítám..

Ještě bych se chtěl zeptat "asi" u klapk, při sešlápnutí, bylo ve VAGu psaných 40 stupňů? Je to dobré nebo špatné?

Díky za případné rady... :)

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: G4 1.4 16V Snimac tlaku v sacim potrubi (G71)

Příspěvek od bifur »

Spinac G71, cize MAP senzor je na sani, ked pozeras zpredu na motor, tak vlavo. Fotky dam tazko, lebo nie je viditelny. Treba ist po kabloch (idu tam len zvezky k cidlu otacok na kluke, pojdu popod sanie, k cidlu klepania, tiez idu dole a potom ten treti zvezok ide rovno na sanie do MAPu) a nahmatat ho. Kedze to pise prerusenie alebo skrat, tak treba pozriet kable a konektor, popripade uz moze byt vadne cidlo.. Ked budes mat ten MAP vonku, tak ho precisti, asi bude trochu od spiny. Ja som ho mal skoro zalepeny od oleja a karbonu. (to je ten super napad picnut do sania slodiny z egr a mastnotu z odvetravania kluky).
Co sa tyka tej klapky, pri pustenom plyne by mala ukazovat cca 3° a pri pomalom sliapani na plyn by mala hodnota plynulo stupat, ale nie iba po 40°. Rozhodne by mala ukazovat viac ked je na podlahe..

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: G4 1.4 16V Snimac tlaku v sacim potrubi (G71)

Příspěvek od tomakecTD »

Psal jsem do tématu spotřeba 1.6 16V o map senzoru. Jaký s ním máte zkušenosti vy? Protože já mám 4ks těchto senzorů a s každým to jede jinak. Nejlépe se značkou siemens. A to přitom žádnou chybu žádnej nikdy nehlásil. Jak je to možný? Jaký parametry jsou u tohoto čidla? Stárne časem toto čidlo? Je u něj nějaký servisní interval? Jednou sem vyčistil i to moje původní a auto jelo cca 10minut jako kdybych sedl do něčeho jinýho. Zátah jako prase. To siemens co mám se to mu blíží. Ale já se ptám, proč to má takovej vliv na motor??
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: G4 1.4 16V Snimac tlaku v sacim potrubi (G71)

Příspěvek od bifur »

Pretoze ti to snima tlak vzduchu v nasavacom potrubi a jeho teplotu. Nepresne byvaju tie teplotne cidla, a to tlakove sa zase zvykne zakydat od oleja (kedze nejaky mudrc vymyslel odvetravanie kluky do sania). Mne to vcelku pekne ide s Continentalom (cumel som jak puk ked som to kupil). Maju vsetky tie cidla rovnake kody? Lebo je ich vela podobnych, ale kazde ma trosku iny kod a tym padom inu charakteristiku..

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: G4 1.4 16V Snimac tlaku v sacim potrubi (G71)

Příspěvek od tomakecTD »

Všechny nemají stejnej kód, nicméně všechny pasují a funguje to s nima. Tak tedy nevím. Chce to právě zjistit ty charakteristiky.
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: G4 1.4 16V Snimac tlaku v sacim potrubi (G71)

Příspěvek od bifur »

Tvar a princip je v podstate rovnaky, takze to funguje, ale iba jeden da take hodnoty aby bola optimalna zmes paliva. Hlavne tam treba mat ten ktory patri na ten motor, jedine ze by si chcel experimentovat :-)
Takze napriklad:
06B 906 051 17-117 kPa 250-4750 mV
036 906 051 15-120 kPa 250-4750 mV
036 906 051G 10-117 kPa 405-4750 mV

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: G4 1.4 16V Snimac tlaku v sacim potrubi (G71)

Příspěvek od tomakecTD »

Jak tak koukám, všechny jsou klasika 051 i to moje staré. Jsou všechny použité, vesměs z G III, fel. 1.6. Jde mi třeba o nějaký parametr jakej má lambda sonda. Že ta třeba stářím pomalu reaguje. Jestli něco takového není i u těchto čidel. Nebo jak se projevuje, že jsou špatné? Protože fak to moje původní nic moc. Zkoušel sem jiné a to byl HODNĚ razantní rozdíl. A přitom chyba nikde.
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: G4 1.4 16V Snimac tlaku v sacim potrubi (G71)

Příspěvek od tomakecTD »

Dnes jsem měřil schválně 3x magneti mareli ten snímač a jen teplotu v jednom místě- cca 20C. Při teplotě 20C má mít čidlo 23-26kOhm. Já naměřil 21, 23, 19. Už jen to, že každý má jiný hodnoty je divný. A přitom špatný nejsou. Jak změřit ten tlak to ale nevím.
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

djrix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 321
Registrován: 25.02.2010 10:27

Re: G4 1.4 16V Snimac tlaku v sacim potrubi (G71)

Příspěvek od djrix »

Hoši že se vám do toho vložím,kolik vám to ukazuje na stojícím (zahřátý motor) autě teplotu vzduchu? Mě to ukazuje kolem 50°C,což mi připadá jako ultra hovadina.
Ten nefungující přepínač s termostatem teplý/studený vzduch už jsem odstranil dávno.
Musím to zkusit vytáhnout,trochu mě odrazuje že je tam tak na pytel přístup,to si zase zlomím ruku..... :D

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: G4 1.4 16V Snimac tlaku v sacim potrubi (G71)

Příspěvek od majrek001 »

tak se zahřátým motorem bych se ani nedivil, že to ukazuje 50°C.. vždyť na tom rozehřátým filtrboxu by šli udělat i vajíčka..

jinak jsem dneska zkoušel čistit senzor tlaku a je to celkem znát.. jak by to asi jelo s novým
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

djrix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 321
Registrován: 25.02.2010 10:27

Re: G4 1.4 16V Snimac tlaku v sacim potrubi (G71)

Příspěvek od djrix »

Ale prt,do motoru ti přece nejde vzduch teplej 50°C,to je tak teplota vzuchu u turba bez intercooleru.......
Podle tý teploty se reguluje taky směs,sice nevím s jakou váhou je to ve smyčce zařazený,ale vliv to bude mít taky......

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: G4 1.4 16V Snimac tlaku v sacim potrubi (G71)

Příspěvek od tomakecTD »

majrek001 píše:tak se zahřátým motorem bych se ani nedivil, že to ukazuje 50°C.. vždyť na tom rozehřátým filtrboxu by šli udělat i vajíčka..

jinak jsem dneska zkoušel čistit senzor tlaku a je to celkem znát.. jak by to asi jelo s novým

No, vidíš to, já ti to říkal :) Právě....taky bych nejraději zkusil nový a siemens jak jsem psal :!: A opravdu 50C je reálných. Ten vzduch se ohřeje tím boxem. Navíc to nasává i ze spár toho boxu, je to netěsný, prostě hrůza...
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

djrix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 321
Registrován: 25.02.2010 10:27

Re: G4 1.4 16V Snimac tlaku v sacim potrubi (G71)

Příspěvek od djrix »

tomakecTD píše:

opravdu 50C je reálných. Ten vzduch se ohřeje tím boxem. Navíc to nasává i ze spár toho boxu, je to netěsný, prostě hrůza...
Mě se netěsnej nezdá,ale nějak jsem to nezkoumal,tobě to ve VAGu ukazuje taky kolem 50°C ??? 8O

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: G4 1.4 16V Snimac tlaku v sacim potrubi (G71)

Příspěvek od tomakecTD »

Hej nevím, ale zkoušel sem teplotu katu, sání, venkovní, teploty vody. A všechny snímače a čidla mám v pořádku. Zítra jedu autem, tak vemu noťas a změřím to. :good:
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: G4 1.4 16V Snimac tlaku v sacim potrubi (G71)

Příspěvek od bifur »

Tiez mi to ukazuje podobne, niekedy aj viac. V zime to byva menej, ale v lete ked stojim v zapche v meste, tak kludne aj cez 60°C. Cidla mam dve, povodne a nove a rozdiel je tam max 2-3 °C. Cloviecik co navrhoval airbox na 1,4 a 1,6 16V bol asi dost na palicu.. Vlete si na airboxe urobis volske oka uplne v pohode. Ja mam 1,4 bez klimy, takze vzduch to nasava priamo nad rozvodmi a nasledne sa este dohreje v tom sprostom airboxe co je rovno nad motorom. Proste krasa..

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“