dýchání klimáku

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
ace_rimmer
Závodník
Závodník
Příspěvky: 582
Registrován: 23.11.2009 21:02
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: dýchání klimáku

Příspěvek od ace_rimmer »

:good: pěkně

Uživatelský avatar
PlusOne
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 10258
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Haná :-D

Re: dýchání klimáku

Příspěvek od PlusOne »

HonzaT píše:Pokud ti někdy klimatizace lehce syčí po vypnutí motoru,je to normální. Klimatizace má vysokotlakou a nízkotlakou větev. Při běhu klimatizace je ve vysokotlaké větvi od cca 15 až po cca 25 atmosfér. Záleží na venkovní teplotě a jak dobře a správně pracují ventilátory chlazení. V nízkotlaké větvi bývá cca 2 až 6 atmosfér. když se klimatizace po vypnutí motoru vypne,tlaky v obou větvích se vyrovnávají a může být chvilku slyšet syčení z pod přístrojovky,nebo ze středových výdechů. Pokud je syčení slyšet i za běhu motoru a klimatizace,je v ní nedostatek chladícího média-ikdyž klimatizace ještě chladí a zdá se Vám být vše v pořádku. Je to první příznak,podle kterého se to dá poznat. Chladivo máme všichni stejné,je to tetrafluorethan ( R134a).

No, to je vyčerpávající vysvětlení :-) Nechám doplnit chladivo, snad to pak bude OK.
Na životě miluju tu pestrost - každej den mě nasere někdo jinej...

Uživatelský avatar
ktmartin
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 209
Registrován: 06.12.2009 20:43
Bydliště: Hradec Králové

Re: dýchání klimáku

Příspěvek od ktmartin »

A myslíte, že když bude chybět chladivo v systému, tak to může být hlasitější? Klimatizace mně chladí, ale řekl bych, že míň než dřív. Musím to nechat doplnit...

Uživatelský avatar
Jord
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 280
Registrován: 14.07.2009 16:46

Re: dýchání klimáku

Příspěvek od Jord »

jsem čerstvě po komplet čistění a naplnění klimy a syčí pořád, takže to je dle mě normal :good:
1.9 tdi 126kw 402nm
http://www.jordanidis.cz - tvorba webových stránek

Uživatelský avatar
ace_rimmer
Závodník
Závodník
Příspěvky: 582
Registrován: 23.11.2009 21:02
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: dýchání klimáku

Příspěvek od ace_rimmer »

a kolik ti tam toho chybělo?

Uživatelský avatar
Jord
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 280
Registrován: 14.07.2009 16:46

Re: dýchání klimáku

Příspěvek od Jord »

to nevim, nebyl jsem u toho a neptal jsem se, jenom vim, že začala chladit až tak po 10 - 15 minutách
1.9 tdi 126kw 402nm
http://www.jordanidis.cz - tvorba webových stránek

Uživatelský avatar
astrid
Řidič
Řidič
Příspěvky: 107
Registrován: 14.10.2010 08:20
Bydliště: Karlovarský kraj

Re: dýchání klimáku

Příspěvek od astrid »

Taky se řadim mezi ty, co jim klima po vypnutí motoru pár sekund syčí. Díky za vysvětlení, že je to normální.
VW Lupo, 1.0, 1999

Uživatelský avatar
ace_rimmer
Závodník
Závodník
Příspěvky: 582
Registrován: 23.11.2009 21:02
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: dýchání klimáku

Příspěvek od ace_rimmer »

že bych měl nakonec problém já tím že mi to nesyčí nebo syčí ale potichu? :lol:

Uživatelský avatar
astrid
Řidič
Řidič
Příspěvky: 107
Registrován: 14.10.2010 08:20
Bydliště: Karlovarský kraj

Re: dýchání klimáku

Příspěvek od astrid »

Přesně tak! Pokud nesyčí nebo syčí potichu, je to chyba :lol: To syčení musí být slyšet 5km daleko :lol:
VW Lupo, 1.0, 1999

Uživatelský avatar
M@rty
Profík
Profík
Příspěvky: 1058
Registrován: 29.12.2008 14:32
Bydliště: Olomouc City
Kontaktovat uživatele:

Re: dýchání klimáku

Příspěvek od M@rty »

astrid píše:Přesně tak! Pokud nesyčí nebo syčí potichu, je to chyba :lol: To syčení musí být slyšet 5km daleko :lol:
5,2 :lol:
Volkswagen Golf: je vyráběn od roku 1974 a oslavován jako ikona. Auto, po kterém byla pojmenována nejen třída vozidel, ale také celá generace automobilů - generace Golf.

Uživatelský avatar
PlusOne
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 10258
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Haná :-D

Re: dýchání klimáku

Příspěvek od PlusOne »

Nechával jsem teď vyčistit, naplnit, a paráda - už to vevnitř nesyčí, a venku jenom chvíli dosykává, když chcípnu motor po dochlazení turba. Chybělo mi 140g.
Na životě miluju tu pestrost - každej den mě nasere někdo jinej...

Uživatelský avatar
ace_rimmer
Závodník
Závodník
Příspěvky: 582
Registrován: 23.11.2009 21:02
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: dýchání klimáku

Příspěvek od ace_rimmer »

M@rty píše:
astrid píše:Přesně tak! Pokud nesyčí nebo syčí potichu, je to chyba :lol: To syčení musí být slyšet 5km daleko :lol:
5,2 :lol:
si tam narvu chřestýše v kleci a bude, hlavně ať to mám v cajku :drinks: :laugh:

Uživatelský avatar
astrid
Řidič
Řidič
Příspěvky: 107
Registrován: 14.10.2010 08:20
Bydliště: Karlovarský kraj

Re: dýchání klimáku

Příspěvek od astrid »

To by mohlo pomoct. Tomu říám odborně vyřešený problém :-D
VW Lupo, 1.0, 1999

Pajinuk
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 29.09.2015 15:49

Re: dýchání klimáku

Příspěvek od Pajinuk »

HonzaT píše:Pokud ti někdy klimatizace lehce syčí po vypnutí motoru,je to normální. Klimatizace má vysokotlakou a nízkotlakou větev. Při běhu klimatizace je ve vysokotlaké větvi od cca 15 až po cca 25 atmosfér. Záleží na venkovní teplotě a jak dobře a správně pracují ventilátory chlazení. V nízkotlaké větvi bývá cca 2 až 6 atmosfér. když se klimatizace po vypnutí motoru vypne,tlaky v obou větvích se vyrovnávají a může být chvilku slyšet syčení z pod přístrojovky,nebo ze středových výdechů. Pokud je syčení slyšet i za běhu motoru a klimatizace,je v ní nedostatek chladícího média-ikdyž klimatizace ještě chladí a zdá se Vám být vše v pořádku. Je to první příznak,podle kterého se to dá poznat. Chladivo máme všichni stejné,je to tetrafluorethan ( R134a).
Ahoj, děkuji tvemu prispevku.

Mám nyní už sice jine auto než koncern ale jsem věrny Němcum .

Ted uz vím proč mi syčí klima v palubovce, našel jsem unik v systemu,novy chladic klimy je asi prorazenj nejakym kamenem . 14 dni novej chladic to je na zabiti.
byl jsem zoufalej už jsem chtěl rozebírat palubovku kvůli tomu.

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: dýchání klimáku

Příspěvek od Graun »

Zvukové projevy z klimatizace značí buď nedostatek média, přicpaný TXV ventil na straně výparníku nebo dehydrátor za kondenzátorem. Nemělo by se stávat, že to déle trvá to "přepuštění" z kapalinné fáze do plynné.
Je nutno v takových případech nechat zkontrolovat množství chladiva a doplnit. Pokud to nepomůže je nutná výměna dehydrátoru nebo TXV.

Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“