dýchání klimáku
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- ace_rimmer
- Závodník
- Příspěvky: 582
- Registrován: 23.11.2009 21:02
- Bydliště: Olomoucký kraj
Re: dýchání klimáku
pěkně
- PlusOne
- Moderátor
- Příspěvky: 10258
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Haná :-D
Re: dýchání klimáku
HonzaT píše:Pokud ti někdy klimatizace lehce syčí po vypnutí motoru,je to normální. Klimatizace má vysokotlakou a nízkotlakou větev. Při běhu klimatizace je ve vysokotlaké větvi od cca 15 až po cca 25 atmosfér. Záleží na venkovní teplotě a jak dobře a správně pracují ventilátory chlazení. V nízkotlaké větvi bývá cca 2 až 6 atmosfér. když se klimatizace po vypnutí motoru vypne,tlaky v obou větvích se vyrovnávají a může být chvilku slyšet syčení z pod přístrojovky,nebo ze středových výdechů. Pokud je syčení slyšet i za běhu motoru a klimatizace,je v ní nedostatek chladícího média-ikdyž klimatizace ještě chladí a zdá se Vám být vše v pořádku. Je to první příznak,podle kterého se to dá poznat. Chladivo máme všichni stejné,je to tetrafluorethan ( R134a).
No, to je vyčerpávající vysvětlení Nechám doplnit chladivo, snad to pak bude OK.
Na životě miluju tu pestrost - každej den mě nasere někdo jinej...
- ktmartin
- Jezdec
- Příspěvky: 209
- Registrován: 06.12.2009 20:43
- Bydliště: Hradec Králové
Re: dýchání klimáku
A myslíte, že když bude chybět chladivo v systému, tak to může být hlasitější? Klimatizace mně chladí, ale řekl bych, že míň než dřív. Musím to nechat doplnit...
- Jord
- Jezdec
- Příspěvky: 280
- Registrován: 14.07.2009 16:46
Re: dýchání klimáku
jsem čerstvě po komplet čistění a naplnění klimy a syčí pořád, takže to je dle mě normal
- ace_rimmer
- Závodník
- Příspěvky: 582
- Registrován: 23.11.2009 21:02
- Bydliště: Olomoucký kraj
Re: dýchání klimáku
a kolik ti tam toho chybělo?
- Jord
- Jezdec
- Příspěvky: 280
- Registrován: 14.07.2009 16:46
Re: dýchání klimáku
to nevim, nebyl jsem u toho a neptal jsem se, jenom vim, že začala chladit až tak po 10 - 15 minutách
- astrid
- Řidič
- Příspěvky: 107
- Registrován: 14.10.2010 08:20
- Bydliště: Karlovarský kraj
Re: dýchání klimáku
Taky se řadim mezi ty, co jim klima po vypnutí motoru pár sekund syčí. Díky za vysvětlení, že je to normální.
VW Lupo, 1.0, 1999
- ace_rimmer
- Závodník
- Příspěvky: 582
- Registrován: 23.11.2009 21:02
- Bydliště: Olomoucký kraj
Re: dýchání klimáku
že bych měl nakonec problém já tím že mi to nesyčí nebo syčí ale potichu?
- astrid
- Řidič
- Příspěvky: 107
- Registrován: 14.10.2010 08:20
- Bydliště: Karlovarský kraj
Re: dýchání klimáku
Přesně tak! Pokud nesyčí nebo syčí potichu, je to chyba To syčení musí být slyšet 5km daleko
VW Lupo, 1.0, 1999
- M@rty
- Profík
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 29.12.2008 14:32
- Bydliště: Olomouc City
- Kontaktovat uživatele:
Re: dýchání klimáku
5,2astrid píše:Přesně tak! Pokud nesyčí nebo syčí potichu, je to chyba To syčení musí být slyšet 5km daleko
Volkswagen Golf: je vyráběn od roku 1974 a oslavován jako ikona. Auto, po kterém byla pojmenována nejen třída vozidel, ale také celá generace automobilů - generace Golf.
- PlusOne
- Moderátor
- Příspěvky: 10258
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Haná :-D
Re: dýchání klimáku
Nechával jsem teď vyčistit, naplnit, a paráda - už to vevnitř nesyčí, a venku jenom chvíli dosykává, když chcípnu motor po dochlazení turba. Chybělo mi 140g.
Na životě miluju tu pestrost - každej den mě nasere někdo jinej...
- ace_rimmer
- Závodník
- Příspěvky: 582
- Registrován: 23.11.2009 21:02
- Bydliště: Olomoucký kraj
Re: dýchání klimáku
si tam narvu chřestýše v kleci a bude, hlavně ať to mám v cajkuM@rty píše:5,2astrid píše:Přesně tak! Pokud nesyčí nebo syčí potichu, je to chyba To syčení musí být slyšet 5km daleko
- astrid
- Řidič
- Příspěvky: 107
- Registrován: 14.10.2010 08:20
- Bydliště: Karlovarský kraj
-
- Řidič
- Příspěvky: 72
- Registrován: 29.09.2015 15:49
Re: dýchání klimáku
Ahoj, děkuji tvemu prispevku.HonzaT píše:Pokud ti někdy klimatizace lehce syčí po vypnutí motoru,je to normální. Klimatizace má vysokotlakou a nízkotlakou větev. Při běhu klimatizace je ve vysokotlaké větvi od cca 15 až po cca 25 atmosfér. Záleží na venkovní teplotě a jak dobře a správně pracují ventilátory chlazení. V nízkotlaké větvi bývá cca 2 až 6 atmosfér. když se klimatizace po vypnutí motoru vypne,tlaky v obou větvích se vyrovnávají a může být chvilku slyšet syčení z pod přístrojovky,nebo ze středových výdechů. Pokud je syčení slyšet i za běhu motoru a klimatizace,je v ní nedostatek chladícího média-ikdyž klimatizace ještě chladí a zdá se Vám být vše v pořádku. Je to první příznak,podle kterého se to dá poznat. Chladivo máme všichni stejné,je to tetrafluorethan ( R134a).
Mám nyní už sice jine auto než koncern ale jsem věrny Němcum .
Ted uz vím proč mi syčí klima v palubovce, našel jsem unik v systemu,novy chladic klimy je asi prorazenj nejakym kamenem . 14 dni novej chladic to je na zabiti.
byl jsem zoufalej už jsem chtěl rozebírat palubovku kvůli tomu.
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: dýchání klimáku
Zvukové projevy z klimatizace značí buď nedostatek média, přicpaný TXV ventil na straně výparníku nebo dehydrátor za kondenzátorem. Nemělo by se stávat, že to déle trvá to "přepuštění" z kapalinné fáze do plynné.
Je nutno v takových případech nechat zkontrolovat množství chladiva a doplnit. Pokud to nepomůže je nutná výměna dehydrátoru nebo TXV.
Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk
Je nutno v takových případech nechat zkontrolovat množství chladiva a doplnit. Pokud to nepomůže je nutná výměna dehydrátoru nebo TXV.
Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG