VW Vento - dusí se, škube, ztrácí výkon :-(

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Odpovědět
Uživatelský avatar
Golfman
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

VW Vento - dusí se, škube, ztrácí výkon :-(

Příspěvek od Golfman »

Ahoj chlapi,
chci Vás poprosit o radu...jsem z toho hotovej už druhým rokem :(. Problém je tento: V zimě auto jezdí bez problémů, ale jakmile příjde jaro a začne se oteplovat, tak auto začne poškubávat, dusit se a ztácí výkon, že kolikrát musím držet podlahu, aby to vůbec jelo. A čím je venku tepleji, tak tím je to horší :-( V těchto teplých dnech a v létě, se s tím téměř nedá jezdit. Je už pak problém se s tím vůbec rozjet. Ve vedrech je to už takové, že když šlápnu na plyn, tak se to úplně zadusí a já se nemůžu ani rozjet. Měl jsem to už v servise, vyměnil mi indučku, ale problém stále zůstal. Další řekl, že to je vysypaným katíkem - taky blbost. Prostě v zimě jezdí dobře a jde krásně za plynem, ale v teple je konečná :-( A čím je tepleji, tím je to horší. Kabely, svíčky, rozdělovač - vše ok. Protože to by to nejelo ani v zimě. Nevím, zda to není třeba nějaké čidlo, které snímá teplotu.....nebo nevím. Nemáte někdo radu, čím by to mohlo být? Jsem z toho už zoufalej :-( Jinak je to motor - 1.8 benzín, 66kW....motor ADZ, rv.1995. Kdo mi dobře porádí a závadu-příčinu odhalí - má u mě flašku!!!! A nemyslím piva ;-)
Předem moc děkuji!!!! ;-)

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: VW Vento - dusí se, škube, ztrácí výkon :-(

Příspěvek od 11mAjA11 »

A co na to povídá diagnostika? Je sice jednoduchá nic extra ale třeba to něco napíše ne?
Prověřoval jsi i tuto možnost?
Co ŘJ , hodnoty atd. ...
Elektrika v motorovém prostoru, když se to dusí a chcípá tak se to chová jak ( jako tříválec nebo jak když vypneš zapalování ), kouří to, jaká je spotřeba, co je cítit z výfuku ?
ADZ je jednobodový vstřik nemýlím-li se že ?
Není třeba v dupě vstřikovací jednotka, případně klapka?..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
Golfman
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: VW Vento - dusí se, škube, ztrácí výkon :-(

Příspěvek od Golfman »

Ahoj,
na diagnostiku jsem to nedával - bylo mi řečeno, že u tohoto auta by diagnostika nic nezjistila - že tam je k zjištění pouze pár základních funkcí.
Řídící jednotku jsem neprověřoval, protože si myslím, že by to asi zlobilo pořád - takže to jsem také vyloučil. Z výfuku nic neobvyklého nejde - smrad ani kouř. Spotřeba je poté o něco větší, když to zlobí. Ale to je jasné, protože kolikrát musím dát podlahu, aby to jelo. Motor je jednobodový vstřik...máš pravdu. Škrtící klapka prý u tohoto motoru není.......bylo mi to řečeno - ale já nevím, zas až tolik tomu nerozumím. Řekl mi to automechanik. Musí to být něco, co pracuje s teplotou vzduchu. Když je chladno, jede bez problému....když je teplo, je to špatné.....a čím tepleji, tím je to horší. A když bylo loni v létě těch 35 stupňů, tak už to nejelo téměř vůbec. Stál jsem na místě, na neutrál sešlápnul plyn až na podlahu a nešlo to ani vytočit....furt se to dusilo a hučelo. Nešlo to vytočit na více než 2500 otáček. Dva automechanici si s tím neporadili, tak jsem se obrátil tady na Vás, zda nemáte nějakou zkušenost nebo tip, čím by to mohlo být :( Díky

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: VW Vento - dusí se, škube, ztrácí výkon :-(

Příspěvek od 11mAjA11 »

klapka tam být musí jinak by to nefungovalo, tzn. sundej nasávací hadici co vede na vstřikovač a pod vstřikovačem nemýlím li se je ona klapka , jednoduše řečeno tu klapku otvíráš plynovým lankem..
Takže buďto ti to přisává falešný vzduch pod tělesem vstřikovače, nebo je problém klidně v ŘJ ( poškozený kontakt, který se vlivem teplot přeruší ) nebo třeba i vstřikovač odešel.
Nastartuj to s odpojenou vzduchovou hadicí a uvidíš jestli se něco změní a taky uvidíš kolik tam jde paliva.
Cívka na rozdělovači to taky může dělat.
Když se to dusí má to snahu blafat do sání? Nevím jak to popsat , nejde slyšet dunivé detonace?..

Kurňa je to blbé takhle naslepo to řešit..
Prokontroluj těleso vstřiku a tu klapku jestli není rozsypaná a plynule volně se otvírá.
Nicméně ona ta diagnostika by některé to teplotní čidlo třeba našla, akorát nevím to na 100%..
Měl jsem motor ABS a tam šla tuším i jednotka přečíst..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

bourak
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 26.08.2010 22:08

Re: VW Vento - dusí se, škube, ztrácí výkon :-(

Příspěvek od bourak »

a co takhle snímač teploty nasávaného vzduch dá se skontrolovat i multimetrem

Uživatelský avatar
Dejv01
Řidič
Řidič
Příspěvky: 192
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: VW Vento - dusí se, škube, ztrácí výkon :-(

Příspěvek od Dejv01 »

tlak paliva jste merili?vsechny filtry vymenili? Jaky benzin do toho lejes?

Uživatelský avatar
Lukawe555
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 279
Registrován: 23.01.2011 19:01
Bydliště: Skalica

Re: VW Vento - dusí se, škube, ztrácí výkon :-(

Příspěvek od Lukawe555 »

jo mněl sem podobný problém presne co popisuješ ale byl to motor 1.6 GTD 59kw a včera vyletěla ojnice :(
Moje auto http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=198435" onclick="window.open(this.href);return false;

t-bonz
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 10.06.2011 23:42

Re: VW Vento - dusí se, škube, ztrácí výkon :-(

Příspěvek od t-bonz »

kamaráde tu diagnostiku si udělej !

Uživatelský avatar
Suny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: VW Vento - dusí se, škube, ztrácí výkon :-(

Příspěvek od Suny »

Takže když to shrnu, rozdíl mezi jede dobře a jede špatně je teplota vzduchu. To může souviset se studeným spojem např. v řídící jednotce motoru a nebo (jak již bylo zmíněno výše) s čidlem teploty nasávaného vzduchu.

Můj osobní typ je čidlo teploty nasávaného vzduchu. Protože kdyby to dělal studeňák tak by se závada projevila i v zimě při prohřátém autě.

Takže buď sám nebo požádaj nějakého mechanika (hlavně ne toho co tvrdí, že tvůj motor nemá škrtící klapku :wink: ) a zkontroluj hodnoty čidla - buď multimetrem nebo by to mohlo jít načíst diagnostikou. A samozřejmě i kontrola kabeláže.

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“