Sani klimatizace
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Řidič
- Příspěvky: 58
- Registrován: 15.02.2012 14:58
Sani klimatizace
Zdravim, kde se nachazi sani vzduchu v aute, kdyz je zapla vnitrni cirkulace vzduchu klimatizace? Chystam se dezinfikovat auto a zvazuju kde nejlepe umistit ten sprej co se ma pustit v interieru.
Dik
Dik
VW Golf IV 1.9TDi - ASZ
-
- Profík
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 17.05.2009 18:53
Re: Sani klimatizace
me se zda,ze pod nohama spolujezdce.zkus se podivat
Seat Alhambra 2.0 TDi BRT rok 2006
- maku
- VWagenista
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 05.10.2011 20:50
- Bydliště: 3nec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sani klimatizace
Dezinfekce klimateziace je ve FAQ http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=75&t=216527" onclick="window.open(this.href);return false;
VW GOLF IV 1.6SR 74kW AKL - COMFORTLINE http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=223119" onclick="window.open(this.href);return false; PRODANO
AUDI A4 B8.5 3.0TDI r.v.2014
AUDI A4 B8.5 3.0TDI r.v.2014
-
- Řidič
- Příspěvky: 157
- Registrován: 20.11.2008 22:05
Re: Sani klimatizace
Ano,ano,i já to takto dělám,je to nejúčinnější metoda. Zbytečne si nestříkáš nějakou pěnu,nebo mlhovinu do motorku ventilátoru.
- duduh
- VWsenior
- Příspěvky: 2407
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Krnov - Jëgerndorf
Re: Sani klimatizace
Nejdříve se musí stříknout dezinfekce do vstupu sání vzduchu u okna a pěnu nechat natáhnout do výdechu topení jak vrchních tak spodních.Teprve pak následuje postup jak to dal v odkaze maku na Goaulda.Tedy demont a nástřik pěny přímo na výparník chlazení.Je to nejúčinnější.Po demontu motorku stříkám pak pěnu přímo i na klapku vnitřní recirkulace která jde krásně vidět.
To Honza T:Toho nástřiku pěny u motorku by jsem se nebál.Totiž právě i na těch lopatkách je hafol bakterii a pěkný prachový bordýlek.Proto celé lopatky namočím do nějaké té chemické sračky co máme v práci na čištění motorových dílů a je to pak celé krásně čisté až nové.
Stejně člověk klimu párkrát použije a je to pak jak v té reklamě: SMRDÍ SMRDÍ SMRDÍ
To Honza T:Toho nástřiku pěny u motorku by jsem se nebál.Totiž právě i na těch lopatkách je hafol bakterii a pěkný prachový bordýlek.Proto celé lopatky namočím do nějaké té chemické sračky co máme v práci na čištění motorových dílů a je to pak celé krásně čisté až nové.
Stejně člověk klimu párkrát použije a je to pak jak v té reklamě: SMRDÍ SMRDÍ SMRDÍ
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Sani klimatizace
Ten návod na dezinfekci sem dělal právě proto, že spousta lidí tvrdí, že je potřeba dělat dezinfekci ve výdechách, v saní, čistit klapky, větrák, nebo podobny věci. Opak je pravdou, čistit (dezinfikovat) je potřeba jen výparník klimatizace. Všechny ostatní průduchy, jak nasávací, tak vyfukovací není potřeba nijak čistit. Pokud není rozstrženej filtr, není potřeba čistit ani lopatky větráku.
Jediny místo, kde se můžou tvořit bakterie, ktery škodí a sou z nich nemoci je výparník. Je to z toho důvodu, že na výparníku se vlivem velkých teplotních rozdílů sráží voda, která i když odtíká pod auto, tak po vypnutí klimatizace (větráku) pořád zůstává na výparníku. Jak každej ví, voda je zdroj života a ani v tomhle případě to není jinak, takže se v ní tvoří bakterie, ktery následne po zapnutí klimatizace vyletí do kabiny výdechama vzduchu. Tam kde je sucho se žádny bakterie netvoří, nebo aspoň ne ty, ze kterých je rýma, a jiný záněty dýchacích cest.
Co se týče toho spreje, kterej se pustí při vnitřní cirkulaci, tak je z myho pohledu skoro na nic, protože se vůbec nedostane všude tam, kam výrobce tvrdí, tedy na výparník. U golfa je sání recirkulace nad větrákem, takže se k němu tím sprejem ani nedá dostat. V podstatě jediná možnost je postavit ho pod nohy u spolujezdce a zapnout větrák na plno, tak toho nasaje nejvíc, ale nebude to tak učiny jako když se dezinfekce stříká přímo na výparník.
A pozor, ten sprej naleptává plasty, takže je dobry je něčím zakrýt.
Jediny místo, kde se můžou tvořit bakterie, ktery škodí a sou z nich nemoci je výparník. Je to z toho důvodu, že na výparníku se vlivem velkých teplotních rozdílů sráží voda, která i když odtíká pod auto, tak po vypnutí klimatizace (větráku) pořád zůstává na výparníku. Jak každej ví, voda je zdroj života a ani v tomhle případě to není jinak, takže se v ní tvoří bakterie, ktery následne po zapnutí klimatizace vyletí do kabiny výdechama vzduchu. Tam kde je sucho se žádny bakterie netvoří, nebo aspoň ne ty, ze kterých je rýma, a jiný záněty dýchacích cest.
Co se týče toho spreje, kterej se pustí při vnitřní cirkulaci, tak je z myho pohledu skoro na nic, protože se vůbec nedostane všude tam, kam výrobce tvrdí, tedy na výparník. U golfa je sání recirkulace nad větrákem, takže se k němu tím sprejem ani nedá dostat. V podstatě jediná možnost je postavit ho pod nohy u spolujezdce a zapnout větrák na plno, tak toho nasaje nejvíc, ale nebude to tak učiny jako když se dezinfekce stříká přímo na výparník.
A pozor, ten sprej naleptává plasty, takže je dobry je něčím zakrýt.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
- Havlos
- Jezdec
- Příspěvky: 320
- Registrován: 12.04.2008 20:44
- Bydliště: Strakonicko
Re: Sani klimatizace
Díval sem se na ten výparník a v tom plastovim deklíku co ho drží ty dva 6mm šrobky je integrováno nějaké čidlo vedou k tomu 4 dráty ,kčemu je to dobrý že by nějaká samočiná regulace?
-
- Řidič
- Příspěvky: 58
- Registrován: 15.02.2012 14:58
Re: Sani klimatizace
dneska jsem to mel rozebrane a ja to tam nemam
co to je?
co to je?
VW Golf IV 1.9TDi - ASZ
- Havlos
- Jezdec
- Příspěvky: 320
- Registrován: 12.04.2008 20:44
- Bydliště: Strakonicko
Re: Sani klimatizace
To by mě taky zajmalo mam manual klima a tohle mě zaskočilo protože v tom návodu tady to tam nemá.
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Sani klimatizace
To je jenom odpor, kterej slouží jako předehřev vzduchu, aby se rychleji odmlžily skla. To jestli tam je, nebo ne, záleží na tom, do které země bylo auto určeny. Teplejší oblasti jako itálie nebo jiny, to nemají. Auta z německa, nebo určeny do naši části evropy, kde je v zimě fakt zima, to mají.
Já mám auto z itálie, takže proto to tam nemám.
Já mám auto z itálie, takže proto to tam nemám.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
- duduh
- VWsenior
- Příspěvky: 2407
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Krnov - Jëgerndorf
Re: Sani klimatizace
To Goauld:To naleptávání plastu = záleží co používáš za dezinfekci.Jestli použiješ tohoto výrobce: קּבֿﭏﮇﭙﮊﮀﭻﮕﯟﯦﯜ -ﺉﺦﺱﻑﻗﻥﻫﻹﻶ TchanBang tak to máš zaručené.Výparník se ale nejdříve musí vysát pokud je přístupný takovou speciální tenkou hadičkou.U vás doma to bude štěteček a ten úzký nástavec na sedačky.Co používáme v práci tak stříkáme průduchy specl. roztokem mlhovou tryskou od vstupu až po výstup a na samotný výparník se pak stříkne ta dezinfekční kapalina která zteče pod auto a na závěr je to samotná pěna.Pokud si zákazník nepřeje měnit filtr že ho nedávno měnil tak se stříká přesto i na něj. Pyl a prachové částice které se přes ten pylový filtr ( se stříbrnou vložkou) v malém množství přesto dostanou, spolu s otevřenými okny na kondenzující výparník jsou zdrojem plýsně na výparníku a proto se stříkají i průduchy.
Praxe:
servisu:Stříknout pěnu do vstupu sání a do vstupu vnitřní recirkulace.Provoní váš vůz.Hotovo a inkasovat.
autokutila:Hodina práce dle správného postupu a spokojenost.
Celkový výsledek po několika zapnutích klimy: SMRDÍ SMRDÍ SMRDÍ protože nikdo nevysušuje klimu při dojezdu.Tedy jestli mám venku 32C a na klimě třeba 22C tak je to pěkná teplotní bomba jak pro náš organizmus při vystoupení z auta tak potom pro samotnou orosenou klimu.
Praxe:
servisu:Stříknout pěnu do vstupu sání a do vstupu vnitřní recirkulace.Provoní váš vůz.Hotovo a inkasovat.
autokutila:Hodina práce dle správného postupu a spokojenost.
Celkový výsledek po několika zapnutích klimy: SMRDÍ SMRDÍ SMRDÍ protože nikdo nevysušuje klimu při dojezdu.Tedy jestli mám venku 32C a na klimě třeba 22C tak je to pěkná teplotní bomba jak pro náš organizmus při vystoupení z auta tak potom pro samotnou orosenou klimu.
- favo
- Jezdec
- Příspěvky: 499
- Registrován: 30.08.2010 15:55
Re: Sani klimatizace
Dle mého soukromého názoru je to předřadný odpor, pro ventilátor. Měli by to mít manuální klimatizace. U automatických si to reguluje jednotka klimatroniku.
felicia 1.4 (1.3) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ Highline
Golf IV 1.9 TDi ASZ Highline
- duduh
- VWsenior
- Příspěvky: 2407
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Krnov - Jëgerndorf
Re: Sani klimatizace
Silová elektronika pro automatickou klimatizaci (regulace otáček motoru) je umístěna v prostoru sání za ventilátorem kvůli chlazení výkonové části.
- favo
- Jezdec
- Příspěvky: 499
- Registrován: 30.08.2010 15:55
Re: Sani klimatizace
A to na tom obrázku je tedy co ? Protože já to viděl vždy jen u aut s manuální klimou a vzhledem ke čtyřem vývodům je to víc než podobný předřadnému odporu u jiných aut.
EDIT: Dle strejdy googla a výrobního čísla toho dílu je to jak jsem psal, předřadný odpor ventilátoru topení.
EDIT: Dle strejdy googla a výrobního čísla toho dílu je to jak jsem psal, předřadný odpor ventilátoru topení.
felicia 1.4 (1.3) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ Highline
Golf IV 1.9 TDi ASZ Highline
- duduh
- VWsenior
- Příspěvky: 2407
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Krnov - Jëgerndorf
Re: Sani klimatizace
To zelené jsou srážecí výkonové odpory s tepelnou ochranou pro regulaci otáček ventilátoru pro manuální klimu.Jsou umístěné kvůli chlazení také v průduchu nasávaného vzduchu tak jako silová elekronika pro regulaci automatické klimatizace jak jsem psal.