Chování motoru 1.6 16V

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
pinda
Řidič
Řidič
Příspěvky: 125
Registrován: 26.07.2008 22:34
Bydliště: Sokolov

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od pinda »

Taky mi to dělá cca kolem 2400 ot, jako by to přestane táhnout na vteřinku a to samé pak cca kolem 3400ot, jinak jede dobře, jinak po výměně vlnovce jsem měl stejný problém s duněním a nakonec jsem nechal znovu vyměnit vlnovec(tří vrství) a od té doby je to klidné jako za mlada.

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Sonny »

pinda píše:Taky mi to dělá cca kolem 2400 ot, jako by to přestane táhnout na vteřinku a to samé pak cca kolem 3400ot, jinak jede dobře, jinak po výměně vlnovce jsem měl stejný problém s duněním a nakonec jsem nechal znovu vyměnit vlnovec(tří vrství) a od té doby je to klidné jako za mlada.
Takže ta díra ve výkonu ti zůstala ale nerezonuje???myslíš že ten zvuk dělá vlnovec?? ten zvuk motor dělá v cca 2500ot a pak možná v cca4000ot.
Těch vlnovců je víc druhů?? vrstev??
No vlnovec je rok starý a zase měnit se mi teda nechce :?

pinda
Řidič
Řidič
Příspěvky: 125
Registrován: 26.07.2008 22:34
Bydliště: Sokolov

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od pinda »

Jo, co se týče chodu motoru to se nezměnilo, vlnovců máš hodně druhů, 1 vrstva - 3 vrstvy a pak ještě dle materiálu - normál, nebo nerez a hlavně když mi ho měnili po 2. tak mi řekli že důležite provedení výměny, právě že prý když ho nemáš pořádně spasovaný tak může dělat neplechu.Ten mechanik co mi to dělal po 1. tak to nějak odflákl.Byla to další investice, ale to dunění mě sralo a teď mám klid.

Uživatelský avatar
Kutil001
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 487
Registrován: 26.02.2011 20:06
Bydliště: kousek od Znojma :)

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Kutil001 »

hoši může mi někdo říct co je to vlnovec :D taky mi to duní nebo spíš rezonuje kolem 2500ot, poznám na něm nějak že je špatný? díky :good:
ex:
VW Golf IV 1.9 TDi PD 85kw, AJM
nyní:
VW Golf V Sportline 2006 BKD, 2.0TDi PD 103kw+chip od Moravia-tuning na 180PS
Škoda Octavia II RS 2009 CEGA, 2.0TDi CR 125kw - zatím bez úprav

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Sonny »

pinda píše:Jo, co se týče chodu motoru to se nezměnilo, vlnovců máš hodně druhů, 1 vrstva - 3 vrstvy a pak ještě dle materiálu - normál, nebo nerez a hlavně když mi ho měnili po 2. tak mi řekli že důležite provedení výměny, právě že prý když ho nemáš pořádně spasovaný tak může dělat neplechu.Ten mechanik co mi to dělal po 1. tak to nějak odflákl.Byla to další investice, ale to dunění mě sralo a teď mám klid.
Díky,kouknu se na to.nechápu co se dá na namontování vlnovce zkazit :roll: Jo to rezonování je hnus,jako by rezonoval plech :D

Ještě dořešit tu výkonovou díru :wink: ale nevím jak :?

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Sonny »

Kutil001 píše:hoši může mi někdo říct co je to vlnovec :D taky mi to duní nebo spíš rezonuje kolem 2500ot, poznám na něm nějak že je špatný? díky :good:
Je hned za svodama a je to pružná čast,jakoby spleť drátů,pak je KAT a výfuk.nic jinýho tam není,poznáš to:D

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Sonny »

A další poznatek....
Taky se vám to na volnoběh,tak zdechle vytáčí??? a ještě pomaleji to padá :lol: :lol: to nemá vůbec říz :roll: Ale jinak jede OK.

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Shorty »

Hele mě to dělalo taky divný zvuky od výfuku a měl jsem urvaný ten mostový držák u katu. Přivařilo se to a pohoda. Jinak slabej výkon a pomalý reakce je klasika, zkurevný euro 4 no, jinak by to jelo celkem dobře.
A ted malá várka OT. Má to někdo motor BCB? U jednoho golfa 2003 máme BCB a ten nemá kryt katu a na druhém 2001 (asi AZD), tam ten kryt je. Oba jsou 1.6 16V ale jiný ročník a podtyp. Neupadl my někde nebo je to tam jinak řešený?
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Sonny »

Zdarec,
mám další dotazy k chodu tohoto...
-Musí se seřizovat ventily nebo to má automatické vymezování?????

-Taky vám občas zaklepe motor (ventily)při nízkých otáčkách když třeba parkujete??
Nebo když motor vytočím na dvojku na 3tis/ot a pak dám trojku a plný plyn tak motor něž se dostane výš tak poklepávají ventily.

Dělá vám to taky?? :roll: Mám to auto už dlouho ale pořád i nemůžu zvyknout.prostě ta 16V je hrozná(ve městě) :? :? To fiat měl lepší motor hmm..

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od tomakecTD »

Mě tedy ventily neklepou. Klepaly jen když jsem měl nekvalitní benzin a to hlavně když sem ten motor podtočil při plném plynu. Pak taky když je čidlo teploty špatné, tak klepou, taky jsem testoval snímače MAP a s jedním to taky klepalo - mám jich víc tak jsem to zkoušel. A musí se vymezovat samy, od toho jsou tam hydroštely. Olej máš dobrej?
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Sonny »

Tak normálně za jízdy mě neklepu,motor je docela tichý.Ale jen při zatížení v nízkých otáčkách,třeba když ve městě jedu ostrou zatážku na dvojku a ve výjezdu šlápnu na plyn.Někdy si říkám že by byla lepší to jet jedničkou,ale jiný auta to zvládají v pohodě na dvojku a neklepou.
Pak ještě když parkuju,když jedu na volnoběh a občas přidám plyn,prostě takový přechod,tak to zaklepe že by to vzbudilo i mrtvýho.

Olej jsem měnil minulý léto a mám na něm najeto 9500km( Mobil1 5w 30),olej motor nebere.

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od tomakecTD »

Tak to nevím čím to. Mě to teda jako cinklo, ale při zavřeným okýnku to bylo málo slyšet. Že tobě tak moc, je to divný. A na LPG mi to neudělalo nikdy absolutně. Mrkni na diagnostiku. Může tam bejt nepoměr směsi vzduchu a paliva v tom momentu, nějakej element třeba nefunguje až tak, jak by měl.
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Doctor Driver »

Sonny píše:
falko1983 píše:Ahoj určitá prodleva je u tohodle motoru normální.Pokud se ti motor ale dusí a potom vyrazí pak by mohla být špatná lambda,klapka,teplotní čidlo atd atd je toho dost co by to mohlo způsobovat.Asi všichni ti poradí nejprve to napíchnout na VAG a zjistit jestli není v regisru závad nějaká chyba.Píšeš že ti motor po šlápnutí na pokladu duní tak bych ti poradil v první řadě zkusit nějaký značkový palivo s 98 oktany,tenthle motor má správně jezdit ne N98 a alternativně pak na N95,osobně mám dobrý zkušenosti s Carerou 100.Vyzkus změnu benzínu a napiš jestli jsi pozoroval nějakou změnu... :wink:
To auto mám od známé a než jsem to koupil tak to bylo napichnutý na kompu,a prý ok.Jinak to chyby nemá,krásně drží volnoběh,spotřeba malá,tichý motor.Teda pokud nedám tu podlahu.

Jsem zvyklý na starší stroj a tam ta reakce byla pohotová a neduněl tak hlubokým tonem :lol:

Tak já tam zatím lil N95,tam má být 98?? v malým tp je N95 8O
Zkusím teda změnit...


Lij tam nejméně oktanové číslo 98, které výrobce doporučuje pro tento typ motoru. Na 95 to jede taky, ale bouchá to moc pozdě ve válcích, proto tyto dunivé a cinkavé zvuky. Řešilo se to tady už x krát :D Že prostě ten motor duní a klepe, když jede na palivo s nižším oktanovým číslem. Osobně tankuju Vervu 100 a jsem plně spokojen, reakce dobrá, spotřeba v normálu a dunění a klepání je pryč. Také mi to dělalo na N95, proto bych ho tam už nenalil ;) Jinak auto mám chiplé, takže reakce na plyn. pedál byla odstraněna touto úpravou. Jinak tyto 16V motory táhnou až ve vyšších otáčkách, proto v těch nižších je to trochu línější, kor u VW Bora, kde je hmotnost asi trochu jinde než u G_IV. U mě, když se motor dostane za hranici 4 tis. otáček, tak jede jak čert. Dneska se o tom přesvědčil i majitel O 1, který už z dálky na rovince signalizoval jízdou uprostřed silnice, že mě hodlá předjet, ale jak se mi otáčky dostaly za hranici 4 tisíc, hned tam bylo 160 a neměl prostě nárok chlapec, pak přišlo pár zatáček a už jsem ho neviděl :D (plyn na podlahu jsem vůbec nedal) Jinak výbornej motor, jsem s ním nad míru spokojen, to co předváděly klasiky 1.6i se s tím vůbec nedá srovnat, kort po chipu. Ale někdo radí radši motor nechipovat, že se může chipem poškodit, ale tohle neřeším - nehodlám ho mít do důchodu, hlavně mám málo najeto, takže by měl vydržet OK.
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od tomakecTD »

Tak já leju maximálně 95ku, nic lepšího ani náhodou:D
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Doctor Driver »

Ale ty jezdíš převážně na LPG, což Tvé náklady docela snižuje oproti nam ostatním benzínovcům :) Hlavně už v životě nechci diesel, to jsou hrozný motory - litr nafty na zadních dveřích a vesele si pokuřuje dál :D A navíc dražší servis. Spotřeba vzhledem k tomu, co za rok najedu se mi rentuje stejně jako bych jezdil naftu, takže na to pěkně prdim a 4. diesela už opravdu nepořídím :D

Líbil by se mi samozřejmě R32, ale to je za uplně jiný peníze než ostatní benzínový motory:/ Hlavně nevím, zda a jak to funguje, zda nejsou ty 3.2L nějak nadměrně poruchové a jaká je tak jejich cena..protože kupovat o rok mladší auto 3x tak dražší mi přijde jako přehnaná nabídka, nebo tolik ty auta opravdu stojí? Budu rád za každý názor :)
Naposledy upravil(a) Doctor Driver dne 30.06.2012 19:28, celkem upraveno 1 x.
VW Golf IV V6 4_MOTION

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“