vyvařování karoserie CO2
Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
vyvařování karoserie CO2
Zdarec kolegové, nevím kam to napsat, ale rád bych se chtěl naučit s CO2 svářečkou. Rád bych se zeptal, jestli mi doporučíte nějaký dobrý a zároveň levný typ svářečky. Aby dokázala ten 1mm plech vařit. Jaké jsou rozhodující parametry, dle čeho vybírat?
CO říkáte třeba na tohle?: http://www.grandic.cz/trafosvarecky-inv ... ou-einhell" onclick="window.open(this.href);return false;
CO říkáte třeba na tohle?: http://www.grandic.cz/trafosvarecky-inv ... ou-einhell" onclick="window.open(this.href);return false;
- cervik
- Jezdec
- Příspěvky: 311
- Registrován: 06.06.2009 21:53
- Bydliště: Veselíčko
Re: vyvařování karoserie CO2
Svářečka na nic má jen 2 polohy regulace ampér Aspoň toto http://www.zbozi.cz/vyrobek/einhell-sva ... ejlevnejsi" onclick="window.open(this.href);return false;tomakecTD píše:Zdarec kolegové, nevím kam to napsat, ale rád bych se chtěl naučit s CO2 svářečkou. Rád bych se zeptal, jestli mi doporučíte nějaký dobrý a zároveň levný typ svářečky. Aby dokázala ten 1mm plech vařit. Jaké jsou rozhodující parametry, dle čeho vybírat?
CO říkáte třeba na tohle?: http://www.grandic.cz/trafosvarecky-inv ... ou-einhell" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VWagenista
- Příspěvky: 1258
- Registrován: 28.11.2010 19:28
- Bydliště: Rychnov nad kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: vyvařování karoserie CO2
mam svarecku o stejnym vykonu 130ah a svaris s tim jen plechy, nic silnejsiho neudela, je lepsi investovat a koupit alespon 200ah a pod
- Keflek
- VWjunior
- Příspěvky: 1647
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: vyvařování karoserie CO2
mam to co zminuje cervik...a naprosto dostacujici...
delal jsem s tim branku na zahrade,plecharinu i vyfuk a svary uplne v pohode...jen musis venovat pozornost 100% ocisteni povrchu pred svarenim. Pak to prska vic nez kterakoliv drazsi svarecka.
Ale jak rikam,na takovy to domaci prskani,na chatu atd...ok
delal jsem s tim branku na zahrade,plecharinu i vyfuk a svary uplne v pohode...jen musis venovat pozornost 100% ocisteni povrchu pred svarenim. Pak to prska vic nez kterakoliv drazsi svarecka.
Ale jak rikam,na takovy to domaci prskani,na chatu atd...ok
Touran 2.0 TDi
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: vyvařování karoserie CO2
Heh mám stejnou co Keflek a stejné postřehy.
Za mě teda na domácí hobby prskání za tu cenu fakt dobré.
Nemám 20t zbytečných na lepší CO čko ,by mi většínu času leželo ladem , profesionálně se tím neživím ,akže raz za čas mi to co tu postnul cervik bohatě vystačuje.
Akorát teda nevím jak Ty keflek ,le já sem zjistil že je tam sice přípoj na 380V (400) ,le prakticky vzato to stejně jede jen na 220V ( sem rozšrouboval přípojku bo sem potřeboval přehodit dráty kvůli ventilátoru a jsou tam jen 4 a zásuvka je 5ti kolík..)
Tak z toho sem byl trochu zklamán jinak nic víc...
Za mě teda na domácí hobby prskání za tu cenu fakt dobré.
Nemám 20t zbytečných na lepší CO čko ,by mi většínu času leželo ladem , profesionálně se tím neživím ,akže raz za čas mi to co tu postnul cervik bohatě vystačuje.
Akorát teda nevím jak Ty keflek ,le já sem zjistil že je tam sice přípoj na 380V (400) ,le prakticky vzato to stejně jede jen na 220V ( sem rozšrouboval přípojku bo sem potřeboval přehodit dráty kvůli ventilátoru a jsou tam jen 4 a zásuvka je 5ti kolík..)
Tak z toho sem byl trochu zklamán jinak nic víc...
- Bastard
- Moderátor
- Příspěvky: 9884
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: vyvařování karoserie CO2
Maja: A který 4 to byly? Já jenom že 3fázové stroje nutně nepotřebují mít nulák... A i 2 fáze jsou víc, jak 1.
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: vyvařování karoserie CO2
Kluci koukal sem na nějaké svarforum, kde se svářečkama zabývají a prej ty einhell atd šly neskutečně s kvalitou dolů. Prý pokud jsou do roku výroby 2009 tak ještě jsou použitelné, pak už prý je jich plnej internet že se s tím nedá nic pořádně svařovat. Že to sice něco svaří, ale hrozně špatně... Jako do nějaké profi taky nehodlám dávat. Mám i 380 to mi nevadí, ale rád bych našel nějakej kompromis právě mezi cenou a kvalitou.
Říkáte že s tou vaší einhell 190 šlo dělat i na autě jo? A jak ta práce vypadá? Spokojenost?
Říkáte že s tou vaší einhell 190 šlo dělat i na autě jo? A jak ta práce vypadá? Spokojenost?
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: vyvařování karoserie CO2
Já s tím vyvařil 4 auta + opravy x výfuků.
Jak psal keflek hlavní je dobře očistit od rzi a pak to jede pěkně..
Basťo čéče elektrika není můj kůň, nicméně švára elektrikář říkal že to je nějké divné, byl tam modrý, zelený, černý a hnědý, po přehození těch dvou správných se ten ventilátor točí furt stejně a po připojení redukce na 220V to nefunguje vůbec..
Tzn. něco tam je jinak zapojené než je prý zvykem tak nevím..
Nakonec sem to neřešil a nechal sem to zapojené tak jak to bylo z výroby - drát jde normálně a svařuje to hezky..
Jak psal keflek hlavní je dobře očistit od rzi a pak to jede pěkně..
Basťo čéče elektrika není můj kůň, nicméně švára elektrikář říkal že to je nějké divné, byl tam modrý, zelený, černý a hnědý, po přehození těch dvou správných se ten ventilátor točí furt stejně a po připojení redukce na 220V to nefunguje vůbec..
Tzn. něco tam je jinak zapojené než je prý zvykem tak nevím..
Nakonec sem to neřešil a nechal sem to zapojené tak jak to bylo z výroby - drát jde normálně a svařuje to hezky..
- Bastard
- Moderátor
- Příspěvky: 9884
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: vyvařování karoserie CO2
To znamená, že to je jenom dvoufáz... Je to jenom na odlehčení té jedné fáze, že můžeš použít plných 16A a přitom si z druhé cucáš napájení pro přídavná zařízení - větráky atd... To je jen příklad, není to dogma, bůhví, jak to tam je, ale je to jenom kompromis mezi 1 a 3 fázemi. Máme tak např. varnou desku. Jedna fáze by to neudržela, ale 3 jsou zbytečně moc, tak se to flákne na dvě a ono už se to nějak popere. Je to ale tím pádem 2x230V, 400 z toho nedostaneš ani omylem. A prohazovat můžeš fáze jak chceš, nemá to na nic vliv.
- cervik
- Jezdec
- Příspěvky: 311
- Registrován: 06.06.2009 21:53
- Bydliště: Veselíčko
Re: vyvařování karoserie CO2
11mAjA11 někde máš ve svářečce krpu Dneska už se k ní nedostanu ale rozdíl ve svařování jestli je to napojený na 230V nebo 400V je tam značný Větrák se točí při obou zapojeních Teď nevím přesně jak ten přepínač ampér tam je ale na 230V to jede na všech polohách a na 400V to dává větší výkon jen na 5a6.Je to skoro tak jak psal Bastard na 230V to jede na jednu fázi na všechny polohy(i s větrákem)a na 400V to jede na 2 fáze ale jen na té 5 a 6 Zítra mrknu a napíšu to přesně
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: vyvařování karoserie CO2
Nééé vy mě nechápete - všechno chodí , větrák atd..
Ale měl sem za to že ten větrák tahá vzduch ze předu ( od ovládacích knoflíků ) a vydechuje vzadu tou větší mřížkou..
Jenže teď mi to jede tak že to tahá zezadu tou mřížkou a vyfukuje vepředu..ale asi to tak bylo i předtím já si toho nikdy nevšímal..
Ale měl sem za to že ten větrák tahá vzduch ze předu ( od ovládacích knoflíků ) a vydechuje vzadu tou větší mřížkou..
Jenže teď mi to jede tak že to tahá zezadu tou mřížkou a vyfukuje vepředu..ale asi to tak bylo i předtím já si toho nikdy nevšímal..
- Keflek
- VWjunior
- Příspěvky: 1647
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: vyvařování karoserie CO2
tak posledni prace s tim mym "kramem" byla duplex vyfuk kamosovi...proste to chce mit cistej material a varit po chvilkach - protoze jak se to ohreje,tak to moc nevari...ale staci pul hodky odpocinek a je to ok...
Touran 2.0 TDi