Vadný stahovač oken, autoelektrikář Radek ze Sobůlek help!

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Hammer
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1467
Registrován: 07.11.2007 19:46
Bydliště: Moravské Slovácko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný stahovač oken, autoelektrikář Radek ze Sobůlek help!

Příspěvek od Hammer »

manas1 píše:
Hammer píše:
No to mi nepřipadne jako "jen" přenýtování lyžin. Dávat to dohromady bez dokumentace by bylo asi o zdravý rozum.
to se priznam ze nevim jak je to delany u pasiku. delal jsem to na jinacich autech tam se to da koupit jako nahradni dil
No ono nechat plech původní a předělat ten zbytek určitě jde i u Passata, ale to by jsi si to musel napřed asi vyfotit a přeměřit jak to tam je namontované, si myslím že ta ztráta času by byla opravdu brutální i kdyby jsi byl hodně šikovný a dělal to vše na první pokus a měl na to všecko nádobíčko připravené.

Uživatelský avatar
manas1
Závodník
Závodník
Příspěvky: 574
Registrován: 28.05.2009 15:32
Bydliště: Pardubice

Re: Vadný stahovač oken, autoelektrikář Radek ze Sobůlek help!

Příspěvek od manas1 »

tak ja jsem to mel celkem za chvili ale to byl asi uplne jinaci system. bylo to naky starsi auto stacilo to jen odvrtat a prenytovat. tady to bude zrejme slozitejsi hlavolam lanovodu

Hammer
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1467
Registrován: 07.11.2007 19:46
Bydliště: Moravské Slovácko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný stahovač oken, autoelektrikář Radek ze Sobůlek help!

Příspěvek od Hammer »

manas1 píše:tak ja jsem to mel celkem za chvili ale to byl asi uplne jinaci system. bylo to naky starsi auto stacilo to jen odvrtat a prenytovat. tady to bude zrejme slozitejsi hlavolam lanovodu
Ten lanovod je tam do X, fakt netuším jak bych to dělal. Ale musíš být šikula, když jsi to zkřoupnul.

Uživatelský avatar
amg124
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 264
Registrován: 28.08.2011 18:58
Bydliště: UL

Re: Vadný stahovač oken, autoelektrikář Radek ze Sobůlek hel

Příspěvek od amg124 »

Hammer píše:Kua tak to bylo teda jednoduchý!
Předněš jsem nevěděl, že stahovačka je celý ten vnitřní plech! Taková obluda!
Dvě a čtvrt hodiny jsem se s tím sral. Odpojit mínus pól baterky, jistota je jistota. Napřed jsem sundal madlo dveří, to se musí ostrým šroubovákem vypáčit na více místech, pomalu s rozumem. Vyšrouboval jsem oba šrouby co drží na stahovačce, povolil dva šrouby dole u prahu a sundal tapecírung. Musí se odháknout lanko od kliky dveří a odpojit konektorek po stisknutí zobáčku od ovládání okna. Taky se vyvleče zamykací kolík dveří.
Pak se vytáhne ze zásuvky motorku konec patice na stranu, čímž se konektor motorku sám odpojí. Odpojí se napájení rádia a repráku, hvězdičkovým klíčem se povolí v čele dveří zámek dveří, z něho se po povolení asi patnácti šroubů M6 kolem dokola plechového stahovače oken vytáhne bowden lanka od vnitřní kliky dveří kolmo ven a pak lanko natočit o 90°. Montáž opačně.
Ze starého stahovače musíte sundat taky el vedení, opatrně každý úchyt na jednu stranu a pak na druhou, netahat kolmo nebo to urvete! Poku to urvete, vemte si vrtačku s 5 mm vrtákem a vedle udělejte prostě druhou díru a tudy provlečte klasický stahovací pásek.
Odmontovat musíte i motorek, ten drží jen na třech šroubech s křížovou PH 3 hlavou. Dole jdou i záslepky dotahovacích otvorů a taky lanko vnitřní kliky s gumovou průchodkou skrz stahovačku. Taky reprák, ten je nýtovaný, já tam pak dal šrouby M5 s podložkou a vějířovkou aby se to nepovolilo. Bacha, reprák má ten lem plastový, nedorvávat!
Pak se to všechno demontované ze staré nandá do nové stahovačky, osadíte stahovačku i se zámkem dveří. Ty dva kolíky držáku zámku co jdou skrz dvě díry stahovačky jsem dovnitř dostal přes otvor gumové průchodky lanka vnitřních dveří. Bacha abyste si lanko vnitřní kliky neprovlekli přes lyžinu stahovačky, musí jít pod ní a do úchytu hnedka za otvorem. Ten úchyt je zevnitř stahovačky.
Pak stahovačku našroubujete lehce zpět, všecko popřipojujete zpátky, připojíte si i konektorek k tapecírungu co ovládá dveře, zapojíte baterku.
Nasadíte sklo dovnitř a dvěma kruhovými otvory si ho podržíte nahoře, kde si ho na horní rám přilepíte páskou třeba malířskou, ta se osvědčila.
Pak ovládáním dveří pomalu vyjedete čelistmi stahovačky k těm otvorům. Sklo odlepíte a přidržující ho těmi otvory rakama, spustíte do čelistí stahovačky. Ty šroubem přes oba ty velké otvory stahovačky přitáhnete ke sklu, s citem!
Pak nasadíte tapecírung, nezapomenete připojit lanko vnitřní kliky a nastrčit uzamykací kolík, tapecírun se nasazuje tak, že shora jako první zastrčíte těsnící gumu ke sklu a ono to už dosedne samo. Pak dokola pozacvakáváte plastové čudly a naspodu zase našroubujete dva šrouby, další dva šrouby má klika, nalupnout kryt kliky a okno zase funguje!!!!
Doufám, že tohle někomu pomůže. Protože kdo to dělal prvně jako já, musí některé věci vědět.

Nějak jsem ten návod nepochopil. Už jsem se do toho zkoušel dostat, ale nic. Tapec sundám bez problémů, ale když chci sundat ten krycí plech, tak se mi to nějak šprajcuje. Mám strach, aby se tam něco nezlomilo nebo neprasklo. V jaké poloze musí být okno? Co to tam může držet? Musím to sundat, protože tam něco ruplo a okno jede šejdrem a naklání se ven.
B4, 1,9TD, 55kW, AAZ, r.v.96, koupeno 8/11, "mechanický chip" - 80kW, kola alu 15´´ Titan, kryt z Octavky 1,9TDi, lemy z G3, http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=127&t=208222" onclick="window.open(this.href);return false;

Hammer
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1467
Registrován: 07.11.2007 19:46
Bydliště: Moravské Slovácko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný stahovač oken, autoelektrikář Radek ze Sobůlek hel

Příspěvek od Hammer »

Tapec jsi sundal, ale musíš sundat i ostatní serepetičky, než dostaneš ven plech.

Uživatelský avatar
amg124
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 264
Registrován: 28.08.2011 18:58
Bydliště: UL

Re: Vadný stahovač oken, autoelektrikář Radek ze Sobůlek hel

Příspěvek od amg124 »

Hammer píše:Tapec jsi sundal, ale musíš sundat i ostatní serepetičky, než dostaneš ven plech.
No neke, fakt jo? :good: Dík za radu :good:
B4, 1,9TD, 55kW, AAZ, r.v.96, koupeno 8/11, "mechanický chip" - 80kW, kola alu 15´´ Titan, kryt z Octavky 1,9TDi, lemy z G3, http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=127&t=208222" onclick="window.open(this.href);return false;

Hammer
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1467
Registrován: 07.11.2007 19:46
Bydliště: Moravské Slovácko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný stahovač oken, autoelektrikář Radek ze Sobůlek hel

Příspěvek od Hammer »

Dyk je to tam krok po kroku, vytiskni si to a uvidíš že to dáš. Já to dal bez návodu ještě s mým klukem, kterému bylo tuším že 14 let.

Uživatelský avatar
amg124
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 264
Registrován: 28.08.2011 18:58
Bydliště: UL

Re: Vadný stahovač oken, autoelektrikář Radek ze Sobůlek hel

Příspěvek od amg124 »

Hammer píše:Dyk je to tam krok po kroku, vytiskni si to a uvidíš že to dáš. Já to dal bez návodu ještě s mým klukem, kterému bylo tuším že 14 let.
No mne jde o to, že já s tím autem nejezdím, ale náš mladej. Já jsem jen "mechanik". Když přijede, tak pak není čas chodit na internet a hledat kde a co. Vím, že jsem to už zkoušel dvakrát a dvakrát jsem se do toho nedostal. Tak jsem chtěl jen vědět na co a kde se zaměřit. Proč mi to nešlo sundat. Je mi jasný, že musím všechno odpojit, ale když povolím všechny šrouby kolem do kola tak by měl být ten plech volný, ale není, pořád ho něco někde drží.
Dneska mi kolega v práci co má Golfa poradil, že on měl uprostřed plechu dva nýty a že možná budu muset povolit i motůrek, aby bych s tím plechem hnul. Teprve pak budu odpojovat kabeláž atd.
Takže asi takhle, na tohle jsem se ptal, něco podobného jsem potřeboval vědět. On je rozdíl mezi mojí B4kou, kterou mám už jak Lego a mezi B5, kterou vidím zřídka.
B4, 1,9TD, 55kW, AAZ, r.v.96, koupeno 8/11, "mechanický chip" - 80kW, kola alu 15´´ Titan, kryt z Octavky 1,9TDi, lemy z G3, http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=127&t=208222" onclick="window.open(this.href);return false;

Hammer
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1467
Registrován: 07.11.2007 19:46
Bydliště: Moravské Slovácko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný stahovač oken, autoelektrikář Radek ze Sobůlek hel

Příspěvek od Hammer »

V tom mém návodu je ale jasně napsané, že motorek musíš sundat taky. Ať teda mladý vytiskne co jsem napsal a podle toho si to kontroluj. Jinak pokud mladému je to auto dost dobré na to, aby s ním jezdil, pak mu musí být dost dobré aby ho i opravoval. Zvládnul jsem to já s mladým, zvládnete to i vy, nic neboj. My jsme žádný návod neměli, jde to i tak, musíš se dívat, studovat co a jak a kde a zapisovat si co děláš.

Uživatelský avatar
amg124
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 264
Registrován: 28.08.2011 18:58
Bydliště: UL

Re: Vadný stahovač oken, autoelektrikář Radek ze Sobůlek hel

Příspěvek od amg124 »

Hotovo, šlo to samo. Už jsem přišel na to proč to minule nešlo dolu a to je ta věc na kterou jsem se ptal a která ani není v návodu. Přitom je to naprosto logická a banální záležitost vycházející z podstaty věci. Co jsem nevěděl, neboť jsem to nikdy neviděl a ani jsem nikde nevyčetl: těmi gumovými průchody se dostanu ke šroubům držícím sklo a to se musí povolit. Ty já minule neměl povolený, proto se mi to "šprajcovalo" a nešlo to sundat. Tím, že ta stahovačka praskla, tak to tentokrát šlo samo dolu.
B4, 1,9TD, 55kW, AAZ, r.v.96, koupeno 8/11, "mechanický chip" - 80kW, kola alu 15´´ Titan, kryt z Octavky 1,9TDi, lemy z G3, http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=127&t=208222" onclick="window.open(this.href);return false;

Hammer
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1467
Registrován: 07.11.2007 19:46
Bydliště: Moravské Slovácko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný stahovač oken, autoelektrikář Radek ze Sobůlek hel

Příspěvek od Hammer »

amg124 píše:Hotovo, šlo to samo. Už jsem přišel na to proč to minule nešlo dolu a to je ta věc na kterou jsem se ptal a která ani není v návodu. Přitom je to naprosto logická a banální záležitost vycházející z podstaty věci. Co jsem nevěděl, neboť jsem to nikdy neviděl a ani jsem nikde nevyčetl: těmi gumovými průchody se dostanu ke šroubům držícím sklo a to se musí povolit. Ty já minule neměl povolený, proto se mi to "šprajcovalo" a nešlo to sundat. Tím, že ta stahovačka praskla, tak to tentokrát šlo samo dolu.
V návodu to být nemohlo, mě to sklo totiž slítlo dolů do dveří když jsme ho stahoval, ty plastové držáky totiž oba ruply. Takže jsem tam sklo při demontáži neměl. Když se to pak nasazovalo, musel jsi oknem sjet do určité výšky a ty plasty přitáhnout, že jo?

Uživatelský avatar
amg124
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 264
Registrován: 28.08.2011 18:58
Bydliště: UL

Re: Vadný stahovač oken, autoelektrikář Radek ze Sobůlek hel

Příspěvek od amg124 »

Hammer píše: V návodu to být nemohlo, mě to sklo totiž slítlo dolů do dveří když jsme ho stahoval, ty plastové držáky totiž oba ruply. Takže jsem tam sklo při demontáži neměl. Když se to pak nasazovalo, musel jsi oknem sjet do určité výšky a ty plasty přitáhnout, že jo?

Jojo. Já vůbec nevěděl co tam mám kde hledat, teď už vím, teď už je to brnkačka. Nám taky praskl ten plastovej blbinec, ale povedlo se m to ještě "uplést" :D , takže fungujeme
B4, 1,9TD, 55kW, AAZ, r.v.96, koupeno 8/11, "mechanický chip" - 80kW, kola alu 15´´ Titan, kryt z Octavky 1,9TDi, lemy z G3, http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=127&t=208222" onclick="window.open(this.href);return false;

Hammer
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1467
Registrován: 07.11.2007 19:46
Bydliště: Moravské Slovácko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný stahovač oken, autoelektrikář Radek ze Sobůlek help!

Příspěvek od Hammer »

Návod na demontáž a montáž stahovačky dveří.

1) Stahovačka dveří je u Passatu celý ten vnitřní plech pod tapecírungem. Pokrývá skoro celou plochu dveří pod oknem. Sestává jednak z nosného plechu a jednak z řady součástek: elektromotorku viditelného po sundání tapecírungu a samotných lyžin a lanek zevnitř stahovačky.

2) Okno je ke stahovačce připevněno dvěma prackami s gumovým obložením. Ty najdete za dvěma velkými (cca 5 cm v průměru) těsnícími gumovými kotoučky na stahovačce, které prostě vyloupnete ven. Pak si ovládáním okna najedete tak, abyste viděli šrouby M6 a okno buď přitáhnete nebo naopak povolíte, podle toho jestli demontujete, montujete nebo dotahujete atd. Pokud okno povolujete, budete se muset zbavit skla. Rukou ho vysuňte nahoru a přilepte plastovou lepící páskou nahoře.

3) Odpojte mínus pól baterky, ale já to nedělám.

4) Sundat madlo dveří, to se musí ostrým šroubovákem vypáčit na více místech, pomalu s rozumem. Němci v manuálu na demontáž mají i přesnou polohu vybrání na vražený šroubovák v madle, aby se nic nepoškodilo. Já vám ji napíšu: vpravo (tedy horní dlouhá šikmá hrana madla) je první 43 mm od spodního rohu, je široká 0,9cm. Druhá je 11 cm od spodního rohu a je stejně široká. Spodní dlouhá hrana madla shora (musí bý o co šupléru opřít = jasná měřící výchozí bod, proto to tak měřím) je rovných 10 cm a horní 4 cm od horního ostrého oblouku spodní dlouhé hrany madla. Měřím středy u všech vybrání pro páčidlo.

5) Vymontit dva křížové šrouby uvnitř madla, šroubovák PH2, jde to i PZ2.

6) Dole drží tapecírung (ne až dole, ale naspod tapecírungu) dva torxy. Po jejich povolení jde tapecírung krásně dolů, neurvěte si přitom kolík dveří, tapecírung pro vytažení ven nadzvedněte nahoru, je celou horní hranou zaklesnut u skla. Pak oběhněte celou stahovačku dokola, je tam asi deset šroubů se šestihrannou hlavou na desítku klíč. Všecky dolů.
Stahovačku pak musíte pozvednout, držáky lanek jsou totiž zaháknuté za spodní hranu dveří.

7) Demontáž lanka vnitřní kliky: Stahovačka je sice povolená ze všech šroubových spojů, ale drží na spoustě lanek a kabelů. Vytáhněte u zámku dveří plastovou fixační blbinu bowdenu lanka směrem k sobě z jejího uložení. Pak musíte dvěma hvězdičkovými klíčí velikost 8 vyšroubovat dva šrouby v zadním čele dveří držící zámek dveří a ten vysounout trochu dopředu. Tam uvidíte, že lanko od vnitřní kliky vede do podlouhlého vybrání v plechu, kde končí. Ven ho dostanete snadno: pootočte ho o 90°.

8) odpojte konektor ovládání dveří (pokud tam je) od zámku, nahoře ten čudlík vypačte rukou směrem dozadu až cvakne, pak konektor vytáhnete ven.

9) Vpředu, u pantů dveří myšleno, musíte poodpojovat všechno od repráku počínaje až po motorek stahování dveří, ten má zvláštní konektor, na levé straně stáhnete jakoby dolů celou uzamykací konstrukci (vlevo na konektoru, jen táhněte prsty dolů) a konektor se už snadno stáhne.

10) úchyty el. vedení se nejlíp demontují zezadu, mají dvě plastová perka na každá straně a když je budete chtít vytáhnout kolmo ven, urvete je. Musíte napřed naklonit držák lanka na jednu stranu, pak na druhou. Opatrně zkuste naklánět držák na různé strany, dokud se částečně neuvolní z jednoho perka. Pak nakloňte držák do protisměru a je venku celý, živý a zdravý. Kdybyste držák urvali, požijte plastové elektrikářské držáky na kabely, což je takový gumový špunt jakoby se závity a na konci je otvor pro protažení zdrhovacího pásku. vyvrtáte do plechu prostě jednu díru vedle té na urvný plastový držák a tudy zdrhovací pásek provlečete.

11) Odmontovat musíte i motorek, ten drží jen na třech šroubech s křížovou PH 3 hlavou. Dole jdou i záslepky dotahovacích otvorů a taky lanko vnitřní kliky s gumovou průchodkou skrz stahovačku. Taky reprák, ten je nýtovaný, já tam pak dal šrouby M5 s podložkou a vějířovkou aby se to nepovolilo. Bacha, reprák má ten lem plastový, nedorvávat!

12) Pak se to všechno demontované ze staré stahovačky nandá do nové stahovačky, osadíte stahovačku i se zámkem dveří. Pozor na usazení motorku, musí bezvadně zapadnout do tří vybrání na kolících. Nová stahovačka je tvarovaná jinak než původní, budete muset na motorku odbrousit dosedací plochy všech tří kolíků asi od va až tři milimetry!!! Ty dva kolíky držáku zámku co jdou skrz dvě díry stahovačky jsem dovnitř dostal přes otvor gumové průchodky lanka vnitřních dveří. Bacha abyste si lanko vnitřní kliky neprovlekli přes lyžinu stahovačky, musí jít pod ní a do úchytu hnedka za otvorem. Ten úchyt je zevnitř stahovačky. Než stahovačku přitáhnete těmi deseti M6 šrouby, zkontrolujte si to.

13) Pak stahovačku našroubujete lehce zpět, všecko popřipojujete zpátky, připojíte si i konektorek k tapecírungu co ovládá dveře, zapojíte baterku.

14) Nasadíte sklo dovnitř a dvěma kruhovými otvory si ho podržíte nahoře, kde si ho pak na horní rám přilepíte páskou třeba malířskou, ta se osvědčila.

15) Pak ovládáním dveří pomalu vyjedete čelistmi stahovačky k těm otvorům. Sklo odlepíte a přidržující ho těmi otvory rukama, spustíte sklo do povolených čelistí stahovačky. Pak šrouby přes oba ty velké otvory stahovačky přitáhnete gumové čelisti stahovačky ke sklu, s citem!

16) Pak nasadíte tapecírung, nezapomenete připojit lanko vnitřní kliky a nastrčit uzamykací kolík, tapecírung se nasazuje tak, že shora jako první zastrčíte těsnící gumu ke sklu a ono to už dosedne samo. Pak dokola pozacvakáváte plastové čudly a naspodu zase našroubujete dva šrouby, další dva šrouby má klika, nalupnout kryt kliky a okno zase funguje!!!!

17) zámek dveří vám nebude fungovat, musíte potáhnout za vnitřní kliku dveří.

Doufám, že tohle někomu pomůže. Protože kdo to dělal prvně jako já, musí některé věci vědět.

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“