Motor netáhne, vysoká spotřeba

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Krocan8
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 11.08.2012 03:57
Bydliště: Brno

Re: Motor netáhne, vysoká spotřeba

Příspěvek od Krocan8 »

Regulace chodí v celém rozsahu, vzduchový filtr měněn, rozežranost to není...auto nejede víc jak 150 na rovince a předjíždět nepřipadá vůbec v úvahu...jak píšu, s Toledem 66kW bez jakýchkoliv úprav mu napráskám jak nic :-(

a nafty to tam musí rvát jak zběsilý, divný je, že to nekouří vůbec, tak nevím co to je, kdyby kouřil černě, tak řeknu moc nafty a málo vzduchu, ale to prostě neufoukne ani sazi ...

Mangus32
Řidič
Řidič
Příspěvky: 55
Registrován: 03.09.2012 04:44

Re: Motor netáhne, vysoká spotřeba

Příspěvek od Mangus32 »

playboy píše:Zkus doladit ty rozvody, a napadá mě (jestli už jsem to někde nepsal) jestli nemáš zaseklou regulaci? Nebo vadnou? jako turba... Že by třeba zůstávala otevřená - buď mechanicky nebo N75 a tím pádem bys měl menší tlak a jednotka samozřejmě vyhodnotí že má dát i míň nafty a tím malý výkon a musíš tomu šlapat na krk...

Nebo naftový, vzduchový filtr? Sítko v nádrži?

A nebo v kolika otáčkách se ti nezdá ten výkon? Kamarád co má toledo 81kw (rotačku) po chipu když sedl do passata 96kw v základu a nadával jak je ten motor těžkopádnej a turbo zabírá až hodně vysoko, tak jestli třeba nejsi rozmlsanej :)
Ahoj, vzduchový filtr jsme měnili úplně jako první. Jestli je to regulace, nevím. Ale nedává mi smysl, že by jednotka dávala míň nafty, když mám tak velkou spotřebu. Ta spotřeba je enormní i při malé zátěži na pedál. Ten výkon je takovej slabej pořád. Přijde mi skutečně, že se tomu motoru nechce do otáček. Otázky stoupají do rozmezí, kdy by mělo foukat turbo, ale skoro nic se neděje. Když pustím plyn a sešlápnu pedál znovu, tak se to auto najednou o něco probudí a cítím, že to turbo něco fouká a tlačí. Ale potom když jdou otáčky nad rozmezí turba tak zase totálně mrtvo. Dejme tomu, že od 2.300 do 2.800 na druhé sešlápnutí to auto trochu jede. Potom už vůbec. A když je studené tak se mu nechce vytočit ani nad 2000 otáček. Když přijdu ráno k autu, nastartuji a chci se rozjet po rovince, tak mi trvá třeba 10sek než se auto rozjede aspoň 30, vůbec se tomu nechce, je to takové zatuhlé.

Těžko se to popisuje na dálku, tomu rozumím. Ideální by bylo, kdyby se našel někdo ochotný z Brna nebo tady z okolí a pomohl by mi, projeli bysme to, aby to viděl, slyšel. Rád bych přijel. Za každou radu budu moc vděčnej, asi tak.

Uživatelský avatar
playboy
Závodník
Závodník
Příspěvky: 547
Registrován: 31.08.2012 12:29
Bydliště: okolo Prahy

Re: Motor netáhne, vysoká spotřeba

Příspěvek od playboy »

No a ten naftový filtr a nebo skutečně sítko v nádrži? Není to zas tak neobvyklá věc že je hodně ucpaný... Jak jsem psal jinde, na dvojkové octě z roku 2006 se ucpalo víc než bych si dokázal představit, divím se že vůbec těch pár kapek tím proteklo...
Nebo nejsou tam špatné vstřiky? Jakože jiné kódy?
Transporter T5 2,5TDI 96kw++ + SW Profituning Praha- 267PS/576Nm
BMW 535d + SW Profituning - 399ps/841Nm

https://www.facebook.com/garagepowercz/
https://www.facebook.com/garagelightingcz/

Uživatelský avatar
playboy
Závodník
Závodník
Příspěvky: 547
Registrován: 31.08.2012 12:29
Bydliště: okolo Prahy

Re: Motor netáhne, vysoká spotřeba

Příspěvek od playboy »

Tak to je vážně divný... Zkus se teda podívat pod víko ventilů jaké tam máš vstřiky. Tys to auto už tak koupil, nebo ho máš už dlouho a jezdilo úplně normálně a pak se takhle zhoršilo?
JJ takhle se to těžko poznává :wink: A z Brna ani okolí bohužel nejsem :)

A nebo jestli ti vstřiky neodchází.. Jaké mají hodnoty na diag? Tohle by mohlo být poznat na VAGu protože se to jeví jako elektronická věc. Mechanicky se to přes VAG moc nepozná, to ukazuje docela normální hodnoty pořád
Transporter T5 2,5TDI 96kw++ + SW Profituning Praha- 267PS/576Nm
BMW 535d + SW Profituning - 399ps/841Nm

https://www.facebook.com/garagepowercz/
https://www.facebook.com/garagelightingcz/

Mangus32
Řidič
Řidič
Příspěvky: 55
Registrován: 03.09.2012 04:44

Re: Motor netáhne, vysoká spotřeba

Příspěvek od Mangus32 »

Ahoj všem, dneska bylo konečně trochu času a tak jsme mrkli na ty vstřikovače. Nepodařilo se nám nic v softu najít, proto se obracím na někoho, kdo ví, jak to hledat, případně by poradil. Kód na vstřikovačích je:

1) 130 073J- 01-01-08 R
RB3 22395 FR

2) vrchní řádek stejný,
RB3 22384 FR

3) vrchní řádek stejný,
RB3 22382 FR

4) vrchní řádek stejný,
RB3 22394 FR

Pokud by někdo měl ochotu a čas zjistit, zda tyto vstřiky do tohoto motoru patří, byl bych moc vděčnej. Jinak mám ještě jeden dotaz - snímač teploty chladící kapaliny je ten úplně vepředu dole u chladiče u teploměru? Nejspíše jsme dnes našli namísto nějak seznzor od paliva.

Díky předem!

Uživatelský avatar
playboy
Závodník
Závodník
Příspěvky: 547
Registrován: 31.08.2012 12:29
Bydliště: okolo Prahy

Re: Motor netáhne, vysoká spotřeba

Příspěvek od playboy »

Ahoj, dám sem to co jsem psal již do jiného vlákna.

Kódy vstřiků 96kw Passat rok 2002- kam se dávali všchny. Prostě motory AVF, AWX dle VW ETKY:

038 130 073 AL
038 130 079 BX
038 130 073 BA
038 130 079 FX

A tyto kódy nejsou ze zhora jako ty který jsi vypsal, ale z levého boku na té samé části :wink: Nevím, možná to taky někdo dokáže nějakým způsobem poznat, ale asi to nebude tak jistý... Koukni ještě na to z boku a mělo by tam být na všech stejné.

Například Octa II 77kw BLS, měla RB3 42795 FR (ten tvůj kód) A ten hlavní kód byl 038 130 073 BN. :wink:

je to viz obrázek
Přílohy
vstrik pd.jpg
Transporter T5 2,5TDI 96kw++ + SW Profituning Praha- 267PS/576Nm
BMW 535d + SW Profituning - 399ps/841Nm

https://www.facebook.com/garagepowercz/
https://www.facebook.com/garagelightingcz/

Uživatelský avatar
playboy
Závodník
Závodník
Příspěvky: 547
Registrován: 31.08.2012 12:29
Bydliště: okolo Prahy

Re: Motor netáhne, vysoká spotřeba

Příspěvek od playboy »

Jestli jsem to sem ještě nepsal, co ucpaný katalyzátor? A nebo jestli se někdo nepokoušel to načipovat a po.ral to :? Jestli budou sedět ty vstřiky, dejme tomu že jsou v pořádku i když nemusí být, tak pak bych já zkusil povolit výfuk hned za turbem a jel to project. A jestli ani to by nepomohlo, zajel bych někam do kvalitní chip firmy, ať se kouknou co je tam za soft (za to si řeknou prd) a i bych jim popsal problém a co všechno už je vyloučeno. Pozor ale, ty vstřiky to můžou být pořád. A motor nežere olej? Nebo přidřenej asi není co? :?
Transporter T5 2,5TDI 96kw++ + SW Profituning Praha- 267PS/576Nm
BMW 535d + SW Profituning - 399ps/841Nm

https://www.facebook.com/garagepowercz/
https://www.facebook.com/garagelightingcz/

Mangus32
Řidič
Řidič
Příspěvky: 55
Registrován: 03.09.2012 04:44

Re: Motor netáhne, vysoká spotřeba

Příspěvek od Mangus32 »

Tak v tom případě jsme se, jak vidím, čučeli na kód, kterej začínal tam, kde správnej skončil. :) Tak na to musíme mrknout znovu. Já jsem to auto právě koupil letos v srpnu a tak vůbec nevím, co se s ním dělo. Určitě zkusíme to s tím výfukem. Olej to nežere, hladina je pořád stejně.

Krocan8
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 11.08.2012 03:57
Bydliště: Brno

Re: Motor netáhne, vysoká spotřeba

Příspěvek od Krocan8 »

Tak četli jsme kód správně...akorát jak je to otočený dolů tak to nešlo přečíst a povolovat vstřiky se mi fakt nechtělo...
dle všeho je teda ten začátek 038, jako všechny tyhle PD a kód vstřiku je 038 130 073 J, v Etce jsem našel, že 038 130 073AJ je pro kód motoru AVB (74kW), a pro 96kW je to co píšeš ty 4 možnosti, ale kód co máme na vstřiku v motoru my, tam nikde není, je možný, že je to vstřik ze 74kW?...Mě to tak připadá nejvěrohodnější, ale nejsem si jist...

Uživatelský avatar
playboy
Závodník
Závodník
Příspěvky: 547
Registrován: 31.08.2012 12:29
Bydliště: okolo Prahy

Re: Motor netáhne, vysoká spotřeba

Příspěvek od playboy »

073 AJ je skutečně na motory AVB tedy 74kw. Možné to je, pojede to, ale ne tak jak má samozřejmě. To se Vám někdo pomstil :roll: Jsou tam aspoň všechny 4 stejné? Je to 96kw motor a auto že jo? Nejsem si jistý, ale myslím že 74kw má menčí trysky, takže sic se to asi dá naprogramovat aby to jelo a nežralo, ale stejně to asi nebude ono. Chtělo by to teda nejlépe sehnat vstřiky do 96kw, všechny 4 stejný a hlavně dobrý a nebo nový (cca 3300Kč/ks x 4 :roll: ) a nebo prostě jetý, ale dobrý :? a pak nechat spárovat s ŘJ. Pokud se pletu a 74 a 96kw má stejné trysky ať mě někdo opraví, ale na 99% jsou jiné. Stejné jsou 96 a 110kw. I tak bych zkusil ten výfuk pro jistotu, aby se to kdyžtak opravilo naráz. Odkud že jsi?

Jinak 038 130 073 J se vyráběli také, v ETCE jsou a od 1.7.2001 je nahradily AJ. Jestli to dobře chápu...

Jo ještě, jste si jistí, že máte motor AVF? Není to AVB? Kryt rozvodů snese všechno, ale důležité je to co je vyražené přímo na bloku
Transporter T5 2,5TDI 96kw++ + SW Profituning Praha- 267PS/576Nm
BMW 535d + SW Profituning - 399ps/841Nm

https://www.facebook.com/garagepowercz/
https://www.facebook.com/garagelightingcz/

Mangus32
Řidič
Řidič
Příspěvky: 55
Registrován: 03.09.2012 04:44

Re: Motor netáhne, vysoká spotřeba

Příspěvek od Mangus32 »

Takže ideální by bylo vzít ty 96kové vstřiky a zkusit je dát do motoru. Jenže, kde bych je mohl sehnat. Kupovat nové vstřiky za XY tisíc jen kvůli tomu, že bych to měl zkoušet. Nevěděl by někdo o někom, kdo by mohl půjčit vstřiky na tohle? Případně s tím pomoct, klidně bych i dojel někam. Pokud by mi někdo pomohl, určitě by to nebylo zadarmo. Je to pro mě hodně prekérní situace a fakt ocením takhle každý vyjití vstříc.

Uživatelský avatar
playboy
Závodník
Závodník
Příspěvky: 547
Registrován: 31.08.2012 12:29
Bydliště: okolo Prahy

Re: Motor netáhne, vysoká spotřeba

Příspěvek od playboy »

Tak to nevím o nikom... Počítej ale s tím, že jakmile vyndáš svoje vstřiky, nejspíš zničíš těsnění, dáš nové sady těsnění na půjčené vstřiky a nejspíš ho zničís a tedy koupíš další sadu na ty svoje původní a pak případně další na nové. Teda ten nový za 3300Kč byl už osazen všemi novými těsněními. Leda na tu zkoušku tam hodit staré a doufat že budou těsnit, ale když nebudou, hned to nepoznáš a může to zase dělat problémy :?

To možná vyjde levnějc vážně zaject někam do chipu na to spárování vstřiků s ŘJ - jetsli jsou všechny 4 stejné :!: a když to bude dobré tak s tím jezdit a budeš mít dost času sehnat ty 96kw aby to bylo přesně ono a pak to s nima necháš rovnou nachipovat :drinks: A věř mi že už te nikdy Toledo 66kw nenapráská :)
Takže jestli víš že jsou všechny 4 vstřiky stejné a víš jaký mají kód, zvedni telefon a zavolej někam do té firmy na chip a řekni jim svůj problém, že máš passata 96kw a zjistil si že v autě jsou vstřiky 74kw a jede to úplně naprd atd... Klidně zkus 5 firem ať víš ceny a hned se ti bude přemýšlet líp :good: A oni ti k tomu i řeknou víc.
Transporter T5 2,5TDI 96kw++ + SW Profituning Praha- 267PS/576Nm
BMW 535d + SW Profituning - 399ps/841Nm

https://www.facebook.com/garagepowercz/
https://www.facebook.com/garagelightingcz/

Mangus32
Řidič
Řidič
Příspěvky: 55
Registrován: 03.09.2012 04:44

Re: Motor netáhne, vysoká spotřeba

Příspěvek od Mangus32 »

Tím seřízením ŘJ máš na mysli, že by se vlastně auto naučilo fungovat s 74kW vstřiky? Ano, podle všeho tam jsou všechny stejné. Myslíš, že by vlastně jiné vstřiky mohly způsobovat jak špatnej výkon, tak i tu spotřebu, že je vyšší? Nepotřebuji to chipovat. Když by se nějak spárovala ta jednotka, tak to auto by mělo teoreticky jet víc, anebo to zůstane stejné a víceméně se přiškrtí motor, aby byl na potenciálu těch vstřiků? Promiň, jestli plácám blbosti. Tohle už je na mě fakt hodně velká věc.

Uživatelský avatar
playboy
Závodník
Závodník
Příspěvky: 547
Registrován: 31.08.2012 12:29
Bydliště: okolo Prahy

Re: Motor netáhne, vysoká spotřeba

Příspěvek od playboy »

Přesně tak, i kdyby jsi měl vstřiky 96kw ale jednotka byla nastavená na jiný kód těch vstřiků, velmi pravděpodobně by to taky dělalo blbosti. Mají v sobě asi i jinou elektroniku a hlavně trysku.

Pokud ti to spárují, a stačí ti oněch 96kw, na ten výkon ti to přizpůsobí protože tohle ty vstřiky ještě dokážou. Ale už to možná budou brát jako chip na 96kw, protože jinak by ti tam dali org soft na vstřiky 74kw :? A to bys asi spokojenej nebyl tím výkonem....
V podstatě se asi dá říct že takhle ti tam dají "chip" pro 74kw vstřiky aby se dostali na těch 96kw. Snad to říkám srozumitelně :wink:

Jestli mi to čas dovolí tak zítra odpoledne pojedu se známým do jedné chip firmy na odbrždění výkonu, tak se ti na to zeptám a i kolik by to stálo tam. Je to v Praze Zbraslav - kousíček od Pražského Okruhu. viz: http://mereni-vykonu.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; Nenech se zmást webovkou, dělají i chipy :wink: Já osobně jsem tam byl na chipu s dvouma Oplama a spousta kamarádů a známých tam bylo s VW, octama, audinama... Vždy super průběh, odbržděný výkon i spotřeba, prostě taky :good:

Ještě se podělím o zkušenost s tou firmou: Kamrád si tam nechal chipnout Octu I TDI 81kw s tím novějším kódem motoru na reálných odbržděných 100kw, potom ještě vyčistil EGR který byl hodně špinavý... Mohlo to tedy cca 2kw udělat. Já měl chiplého passata 96kw na StageI. Zkoušeli jsme to spolu a do 180km/h jsme jeli stejně :) Vůbec mu to nekouří a jede jak prase. Když mě v tom vezl, nechápu jak ta ručička lezla :) Pravda, já měl v autě víc lidí a trošku rozšklebenej cooler, octa je lehčí ale překvapila mě :good: No a jeho spotřeba? :baseball: 4,5l/100 :baseball:

Edit večer: Dnes jsem koukl jaké mám vstřiky, a zjistil jsem že jsou tam 038 130 073 AA které se dávali do 1.11.2001, pak je nahradily 038 130 073 AL :)
Transporter T5 2,5TDI 96kw++ + SW Profituning Praha- 267PS/576Nm
BMW 535d + SW Profituning - 399ps/841Nm

https://www.facebook.com/garagepowercz/
https://www.facebook.com/garagelightingcz/

Uživatelský avatar
phanomen
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 274
Registrován: 27.09.2009 09:07
Bydliště: Slaný

Re: Motor netáhne, vysoká spotřeba

Příspěvek od phanomen »

Zdravim, Mohli by jste mi nekdo poradit co s autem? Prikladam LOG 03,10,11.

je to passat rok 2003 tiptronic 1.9tdi PD 96kW .
vahu jsem zkusil dat jinou,ale bylo to jeste horsi. Log jsem delal do kopce ale sotva to preradilo na dvojku,pak chybel vykon...
Auto proste vubec nejede, nema vykon.
podtlakovy hadicky jsou dobry, kdyz pripojit hadicku k turbu, tak se zatahne.

http://leteckaposta.cz/752637879" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“