Klapka sacího potrubí V157

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
aja900
Řidič
Řidič
Příspěvky: 73
Registrován: 07.02.2012 12:50
Bydliště: Břeclav a okolí

Klapka sacího potrubí V157

Příspěvek od aja900 »

Motor klapky sacího potrubí V157 - závada č.P3101 a P3102 - přerušení a zkrat
Závada se vyskytuje u skoro každého TDI motoru!!!
Vzhledem k dnešním rádoby garážovým servisum,neservisum,(kdy povyměnují co se dá a člověk se pak nestačí divit) a "hodně velké urovni mechaniku" a značně předraženým značkovým servisum dávám návod jak na tuto klapku. Pruměrný kutil to zvládne doma v garáži bez problému.
Nejprve se podívejte do pojistkové skřínky motoru,pojistka F23 10A.Pokud je ok tak hledáme chybu jinde,pokud je spálená vyměníme,ale stejně doporučuji demontovat klapku!!! (všechno má nějakou příčinu a jen tak se to nestane)
Klapku najdete na konci sací hadice u sacího potrubí,vedou k tomu dráty,rozpojíte hadici od sání (taková divná sponka),rozpojíme šroubovákem a dále povolíme tři nymbus šrouby,odpojíme konektor eletriky a klapku vytahneme. Doporučuji dukladně vyčistit,někdy je docela hodně zanesená od oleje a to je příčina zkratování motorku.Když ji máme vyčištěnou tak musíme demontovat plechovou krytu za pomocí šroubováku odchlípneme okraje a rozděláme,je tam taková pružinka tak pozor.Většinou je to plné oleje a to je možná příčina zkratování,v tom případě vyčistit a smontovat,mělo by to fungovat.A nebo chybí nějaký ten zoubek (jsou z umělé hmoty!!) tak pak zkusit nějak rozhýbat,pokud to bude zabírat a nebude to přeskakovat tak je to OK a mužeme to zpět montovat.Klapku namontujeme zpět připojíme hadici vymažeme chyby přes vag a mužeme zkusit mělo by to být O.K. Pokud ne,tak je bud spatná el.v klapce,nebo zuby nezabírají nějaké tam chybí,tak nám nezbývá než ji vyměnit za novou. Cena klapky se pohybuje kolem 4-5 tis.za novou. Pokud to dáte do servisu tak vám dvojnásobek stačit nebude. Dofám že jsem aspon někomu poradil a ušetřil jsem mu nějaký ten peníz. Možná přidám i nějaké to foto,pro lepší orientaci. Nic proti kvalitním a na urovni servisum,ale těch je hodně málo. Tak at se daří :D

roved
Řidič
Řidič
Příspěvky: 154
Registrován: 29.06.2009 22:34

Re: Klapka sacího potrubí V157

Příspěvek od roved »

cau ja mam sice octavia ale je to to iste ten olej tam podla mna ma svoj ucel sice ja som ho tiez odtial dal prec a premazal grafitovou ale bojim sa ze bud tam je ten olej ako medium na prenos tepla alebo na nieco ine tak uvidime kolko vydrzi bez oleja :D inac po vycisteni slape na sto percent a nie 94,5 ako predtym a motor zhasne este ani kluc nevypnem :D

aja900
Řidič
Řidič
Příspěvky: 73
Registrován: 07.02.2012 12:50
Bydliště: Břeclav a okolí

Re: Klapka sacího potrubí V157

Příspěvek od aja900 »

Určitě tam ten olej nemá co dělat.Je hezké,že by se to tím chladilo,ale tomu motorku a senzoru natočení a těm polovodičum atd. to moc nevyhovuje,že jsou v oleji.Nová je uplně čistá pro informaci a ten olej se tam dostává kolem hřídelky,protože je to už trošku vyšoupané.Když to vyčistils,tak to bude nějaký čas fungovat,ale po čase bude ten olej zase zpět. To jenom tak pro upřesnění situace jak to vlastně s tím je

roved
Řidič
Řidič
Příspěvky: 154
Registrován: 29.06.2009 22:34

Re: Klapka sacího potrubí V157

Příspěvek od roved »

aha no super dik ja som novu nevidel takze neviem ale ja som to vycistil tak uvidime kedy sa olej vrati naspak ked tak to cele rozoberiem a nejak pretesnim tu hriadelku :D ak sa teda bude dat

aja900
Řidič
Řidič
Příspěvky: 73
Registrován: 07.02.2012 12:50
Bydliště: Břeclav a okolí

Re: Klapka sacího potrubí V157

Příspěvek od aja900 »

Hřídelku asi nepřetěsníš,jsou tam kluzné ložiska a ty jsou vyšoupané.Jde to vychytat tak,že do toho krytu,přesně v nejnižším místě,vyvrtáš dírku na odkapávání oleje a máš pokoj.Je to jednoduché a levné řešení,taky to tak mám a šlape to v pohodě.Tak zkus

roved
Řidič
Řidič
Příspěvky: 154
Registrován: 29.06.2009 22:34

Re: Klapka sacího potrubí V157

Příspěvek od roved »

ok skusim nejak napr nedavno mi odisla po tom ako som dal ten olej von pojistka zeby to malo nieco s tym spolocne

aja900
Řidič
Řidič
Příspěvky: 73
Registrován: 07.02.2012 12:50
Bydliště: Břeclav a okolí

Re: Klapka sacího potrubí V157

Příspěvek od aja900 »

Tady máte něco o tom napsané sice to není přímo tato ale princip je stejný http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008101202" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
tornado1
Člen klubu
Příspěvky: 14721
Registrován: 04.11.2009 13:31
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Re: Klapka sacího potrubí V157

Příspěvek od tornado1 »

tohle je úplný nesmysl, toto není oprava.... ty si fakt myslíš že jsi to opravil? za jak dlouho myslíš že tam budeš mít znova chybu??
DENIK MONTAZI zde k náhlednutí - podívejte se na fotodokumentaci mé práce - TEL. 776200941

aja900
Řidič
Řidič
Příspěvky: 73
Registrován: 07.02.2012 12:50
Bydliště: Břeclav a okolí

Re: Klapka sacího potrubí V157

Příspěvek od aja900 »

Nikomu to nenutím,ale jde to... a většinou to funguje a zručný kutil si to udělá v pohodě doma sám.Samo,že pokud to máš vypálené vevnitř,nebo máš převod v hajzlu,tak mužeš dělat co chceš.Ale pokud ti to vyhodí pojistku vlivem oleje,který je v tom,nebo se nějak mechanicky zablokuje tak ti to bude fakčit normálně jako před tím a nemusíš vyhazovat ne zrovna malé peníze.A chápu rádoby mistry mechaniky, kterým se s tím nechce jebat, v lepším případě, nebo tomu vubec nerozumí v tom horším.Je lepší zhrábnout 10 litru za hodinu práce a vyměnit to,než se s tím jebat za pár korun.Však ten blbec co temu nerozumí ti to stejně zaplatí. Znám uroven mechaniku jak v autorizovaných servisech tak i těch garážových.Jeden příklad z praxe..--kdy ti automechanik umělec vymění celý kompresor klimatizace cca 14000kč,protože nespíná klimatizace,na vagu mu to háže chyby škrtící klapka k.o.,ventilátor chlazení k.o. a ten blb ti vymění kompresor a vubec si nedá do souvislosti,že to muže souviset i z tím.Zase nemužu házet všechny do jednoho pytle jsou i fakt borci ale těch je opravdu málo.

roved
Řidič
Řidič
Příspěvky: 154
Registrován: 29.06.2009 22:34

Re: Klapka sacího potrubí V157

Příspěvek od roved »

olej v klapke urcite nemam mal som ju otvorenu a aj napriek tomu uz 2 poistka behom 2 tyzdnov tak som to meral amp metrom a ked nastartujem tam max 2A pocas chodu neskoci to ani nad 1A ale ked vypnem motor tak 1x z 10tich skoci na 12A a viac inak max 3A tak neviem co by to mohlo robit ja som myslel ze ked zhasnem motor tak klapku zatvori ta strunka a nie motorcek aja ked si mal rozobratu tu klapku a ked si ju skladal kolko otacok si dal tej strunke 1 ci 2 ?dikes

aja900
Řidič
Řidič
Příspěvky: 73
Registrován: 07.02.2012 12:50
Bydliště: Břeclav a okolí

Re: Klapka sacího potrubí V157

Příspěvek od aja900 »

Nevím co je u vás za hranicema strunka? ale musí to být dukladně vyčistěné vevnitř i z motorkem i s těma kontaktama.Vyčištěné a odmaštěné a musí ty kontakty (takové sběrače-snímače) dobře dosedat.Pokud ti ani to nepomuže, tak je pravděpodobně už něco špatně a nezbyde ti než si tam dát novou.

roved
Řidič
Řidič
Příspěvky: 154
Registrován: 29.06.2009 22:34

Re: Klapka sacího potrubí V157

Příspěvek od roved »

:D ked som tu klapku rozobral dal dole ten poklop tak ma uderila do cela taka pruzina ktora vracia klapku do zavreteho stavu a tu pruzinu treba natiahnut len neviec kolko a neviem ci ma klapku otvarat alebo zatvarat ta pruzina uz presne neviem ani ako to bolo origos ked som to dal von ci bola zavreta alebo otvorena :D neviete to niekto pozriet dik

aja900
Řidič
Řidič
Příspěvky: 73
Registrován: 07.02.2012 12:50
Bydliště: Břeclav a okolí

Re: Klapka sacího potrubí V157

Příspěvek od aja900 »

Ta pružina se určitě nenatahuje,pasuje to přesně na ten poklop a na tu druhou stranu,stačí najít správnou polohu a nasadit.Klapku má otvírat ne zavírat.

Uživatelský avatar
tornado1
Člen klubu
Příspěvky: 14721
Registrován: 04.11.2009 13:31
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Re: Klapka sacího potrubí V157

Příspěvek od tornado1 »

a problém už je na světě, opravdu rada nad zlato...
DENIK MONTAZI zde k náhlednutí - podívejte se na fotodokumentaci mé práce - TEL. 776200941

roved
Řidič
Řidič
Příspěvky: 154
Registrován: 29.06.2009 22:34

Re: Klapka sacího potrubí V157

Příspěvek od roved »

:D tak to mam opacne tu pruzinu treba urcite natocit inac by bola zbytocna ona ako sa zalozi do toho vrchneho plech treba ju otocit bud do prava alebo dolava ja som ten plech otocil tak aby tu klapku zavrelo takze zle :D

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“