nemrznoucí kapalina G12
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: nemrznoucí kapalina G12
Když s tou motorkou zastavíš, tak se začne ohřívat vzduch v okolí toho žebrování, ten se ohřeje a již dále nechladí, tak jak by měl. Nějaké to chlazení tam samozřejmě je i když ta motorka zastaví, ale není to dostatečné. Při jízdě je tam neustále přísun nového vzduchu s teplotou nižší.
Stejné jako u auta, když zastavíš, tak to chladí sahary, jinak by se to po čase uvařilo... tady nejde o nic jiné, než o "tepelnou výměnu"... samozřejmě voda má vyšší tepelnou kapacitu, takže toho tepla přijme více než vzduch se stejným objemem..ale stejně jako u vody, tak i u vzduchu, když se ohřejí, tak již neprobíhá tepelná výměna, protože ta probíhá jen mezi médii s různou teplotou.
Stejné jako u auta, když zastavíš, tak to chladí sahary, jinak by se to po čase uvařilo... tady nejde o nic jiné, než o "tepelnou výměnu"... samozřejmě voda má vyšší tepelnou kapacitu, takže toho tepla přijme více než vzduch se stejným objemem..ale stejně jako u vody, tak i u vzduchu, když se ohřejí, tak již neprobíhá tepelná výměna, protože ta probíhá jen mezi médii s různou teplotou.
Naposledy upravil(a) jurod dne 03.11.2012 20:07, celkem upraveno 2 x.
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- vtuni
- Moderátor
- Příspěvky: 15402
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road
Re: nemrznoucí kapalina G12
tak určitě..
no jinak zpět k tématu.. já taky ředím
no jinak zpět k tématu.. já taky ředím
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: nemrznoucí kapalina G12
Tak absinth by se měl správně ředit vodou...
Ale jak píšeš, zpět k tématu... Martin z toho bude na prášky...
Ale jak píšeš, zpět k tématu... Martin z toho bude na prášky...
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- VWMysak
- Moderátor
- Příspěvky: 8701
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberecký Kraj
Re: nemrznoucí kapalina G12
To Jurod: Furt přemýšlím jak na to reagovat a napsat to pochopitelně.
Já se od začátku bavil o voze v pohybu, kde prostě např. při jízdě po dálnici při -20 a rychlostí klidně 110-120km/h je ten vzduch o hodně ledovější než když auto stojí, tak jak to popsal předseda. Ono se stačí jen zamyslet,... zkus si třeba vystrčit hlavu z okénka u stojícího auta a u auta ve 120km/h, bude ta teplota stejná, já bych řekl že nikoli. Schválně to zkusím nějak změřit tu teplotu na čumáku auta.
Dovolim si i tvrdit, že při delší jízdě bez nějakých přestávek se ta náplň dokáže o dost ochladit,... příklad z praxe:
200km v kuse po dálnici v dešti, rychlost 120km/h, zastávka a komplet chladicí systém ledový, z toho plyne, že se dá dost schladit kolující směs,...
Nikomu tady nic nedoporučuju jak si psal, jen reaguju a diskutuju, ale hold lidi s jiným názorem nemají pochopení. Mám na to prostě jiný pohled. Ať si to každý dělá jak uzná on za vhodný, moje volba je taková.
Taky je dost zajímevé na té fotce první věta : "Chladící systém je z výroby naplěn trvanlivou chladicí kapalinou, která se nemění." - Proč jí teda každej mění po 4 letech? To je to samé jak u oleje v převodovce.
Máš nějaké konkrétní případy, že něředěné to snese méně a hůře to chladí?
A ted do mě.
Já se od začátku bavil o voze v pohybu, kde prostě např. při jízdě po dálnici při -20 a rychlostí klidně 110-120km/h je ten vzduch o hodně ledovější než když auto stojí, tak jak to popsal předseda. Ono se stačí jen zamyslet,... zkus si třeba vystrčit hlavu z okénka u stojícího auta a u auta ve 120km/h, bude ta teplota stejná, já bych řekl že nikoli. Schválně to zkusím nějak změřit tu teplotu na čumáku auta.
Dovolim si i tvrdit, že při delší jízdě bez nějakých přestávek se ta náplň dokáže o dost ochladit,... příklad z praxe:
200km v kuse po dálnici v dešti, rychlost 120km/h, zastávka a komplet chladicí systém ledový, z toho plyne, že se dá dost schladit kolující směs,...
Nikomu tady nic nedoporučuju jak si psal, jen reaguju a diskutuju, ale hold lidi s jiným názorem nemají pochopení. Mám na to prostě jiný pohled. Ať si to každý dělá jak uzná on za vhodný, moje volba je taková.
Taky je dost zajímevé na té fotce první věta : "Chladící systém je z výroby naplěn trvanlivou chladicí kapalinou, která se nemění." - Proč jí teda každej mění po 4 letech? To je to samé jak u oleje v převodovce.
Máš nějaké konkrétní případy, že něředěné to snese méně a hůře to chladí?
A ted do mě.
- vtuni
- Moderátor
- Příspěvky: 15402
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road
Re: nemrznoucí kapalina G12
no nerad to dělám..ale jak psal jurod.. ta teplota za jízdy je pocitová ...takže to co nás učili o klesající teplotě v závislosti na větru opravdu nefunguje na teploměru...
protože mě třeba čidlo climatronicu ukazuje v zimě třeba -10 když nastartuju..... a pak i když jedu po dálnici 150 tak pořád ukazuje -10 ..což podle mého vzdělání by odpovídalo -35 ..a v případě že bych takhle rychle jel v -30 ...tak by to odpovídalo -70 stupňům celsia...
(na výpočet byl použit obecně platný vzorec WCT=13,13+0,62*T-13,95*V^0,16+0,486*T*V^0,16
WCT = pocitová teplota, T = reálna teplota, V = rychlost větru v km/h )
protože mě třeba čidlo climatronicu ukazuje v zimě třeba -10 když nastartuju..... a pak i když jedu po dálnici 150 tak pořád ukazuje -10 ..což podle mého vzdělání by odpovídalo -35 ..a v případě že bych takhle rychle jel v -30 ...tak by to odpovídalo -70 stupňům celsia...
(na výpočet byl použit obecně platný vzorec WCT=13,13+0,62*T-13,95*V^0,16+0,486*T*V^0,16
WCT = pocitová teplota, T = reálna teplota, V = rychlost větru v km/h )
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
- morlog
- VWexpert
- Příspěvky: 3035
- Registrován: 19.04.2011 20:29
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: nemrznoucí kapalina G12
no jo ale to cidlo neni v naporu to je schovane jakoby za rohem. ja ho mam v pruvanu a teplota me klesa
Octavia 3 RS TDI
Srazy VW GROUP meetings
_________________
EX:VW Golf IV 1.9 TDI 96 kw ASZ 2003 HIGHLINE Chip TDIfun EGR OFF KAT OFF
Srazy VW GROUP meetings
_________________
EX:VW Golf IV 1.9 TDI 96 kw ASZ 2003 HIGHLINE Chip TDIfun EGR OFF KAT OFF
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: nemrznoucí kapalina G12
no original neni moc za rokem je přesně za mřížkou
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
- morlog
- VWexpert
- Příspěvky: 3035
- Registrován: 19.04.2011 20:29
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: nemrznoucí kapalina G12
no ja jsem nevedel jak to napsat ale je to za mrizkou neni to v naporu vzduchu zkus te si ji odendat a uvidite ze teplota bude klesat...... to je to same kdyz zacne foukat vitr tak taky klesa teplota
Octavia 3 RS TDI
Srazy VW GROUP meetings
_________________
EX:VW Golf IV 1.9 TDI 96 kw ASZ 2003 HIGHLINE Chip TDIfun EGR OFF KAT OFF
Srazy VW GROUP meetings
_________________
EX:VW Golf IV 1.9 TDI 96 kw ASZ 2003 HIGHLINE Chip TDIfun EGR OFF KAT OFF
- vtuni
- Moderátor
- Příspěvky: 15402
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road
Re: nemrznoucí kapalina G12
jo ale o kolik.. o stupeň o dva... to i dělá taky... ale určitě mi v -10 na dálnici neukazuje -35 mřížka nemřížka...
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
- morlog
- VWexpert
- Příspěvky: 3035
- Registrován: 19.04.2011 20:29
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: nemrznoucí kapalina G12
tak za skousku se nic neda
Octavia 3 RS TDI
Srazy VW GROUP meetings
_________________
EX:VW Golf IV 1.9 TDI 96 kw ASZ 2003 HIGHLINE Chip TDIfun EGR OFF KAT OFF
Srazy VW GROUP meetings
_________________
EX:VW Golf IV 1.9 TDI 96 kw ASZ 2003 HIGHLINE Chip TDIfun EGR OFF KAT OFF
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: nemrznoucí kapalina G12
VWMysak
Proč bych neměl pochopení, taky jsem jen reagoval...možná to tak vyznělo.... ale nic za tím nehledej....
To co popisuješ je jasné...jedná se o pocitovou teplotu, která ale nemá nic společné s reálnou...Pocitová se počítá podle vzorce jak psal vtuni. Prostě tu teplotu tak cítíš, ale na teploměru je to pořád cca.stejné. Proto je jedna reálná a jedna pocitová.
Klidně můžeš koupit nějaký teploměr a můžeš si ho nalepit na zpětné zrcátko, jestli se teda bude měnit teplota od rychlosti.
Jinak konkrétní případ že neředěné to snese méně nemám, já osobně to nezkoušel, ale co jsem četl, tak neředěná by prý měla tuhnout již někde u -15C, shodou náhod mám G12 doma, takže dnes půjde na noc do mrazáku...
Co se týče horšího chlazení, tak je to jasné, jelikož voda má nejvyšší tepelnou kapacitu (z běžných látek)...dokáže pohltit a pak odevzdat více tepla...nemrznoucí směr ethylenglykol má cca. o 40% menší tepelnou kapacitu. To znamená, že litr vody dokáže pohltit o 40% více tepla než litr ethylenglykolu.
Proč bych neměl pochopení, taky jsem jen reagoval...možná to tak vyznělo.... ale nic za tím nehledej....
To co popisuješ je jasné...jedná se o pocitovou teplotu, která ale nemá nic společné s reálnou...Pocitová se počítá podle vzorce jak psal vtuni. Prostě tu teplotu tak cítíš, ale na teploměru je to pořád cca.stejné. Proto je jedna reálná a jedna pocitová.
Klidně můžeš koupit nějaký teploměr a můžeš si ho nalepit na zpětné zrcátko, jestli se teda bude měnit teplota od rychlosti.
Jinak konkrétní případ že neředěné to snese méně nemám, já osobně to nezkoušel, ale co jsem četl, tak neředěná by prý měla tuhnout již někde u -15C, shodou náhod mám G12 doma, takže dnes půjde na noc do mrazáku...
Co se týče horšího chlazení, tak je to jasné, jelikož voda má nejvyšší tepelnou kapacitu (z běžných látek)...dokáže pohltit a pak odevzdat více tepla...nemrznoucí směr ethylenglykol má cca. o 40% menší tepelnou kapacitu. To znamená, že litr vody dokáže pohltit o 40% více tepla než litr ethylenglykolu.
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- VWMysak
- Moderátor
- Příspěvky: 8701
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberecký Kraj
Re: nemrznoucí kapalina G12
Nevim, ale není to čidlo nějak odstíněné aby to ukazovalo teplotu stálou a né se měnící náporem větru?
Jinak já až tak vzdělaný co se týče nějakých vzorců apod. nejsem a ani se mi to nechce hledat. Takže nasávaný vzduch do sání je taky jen pocitová teplota?
Mám v plánu zkusit hodit na čumák čidlo od pokojového teploměru a zkusit co to bude dělat.
Jinak já až tak vzdělaný co se týče nějakých vzorců apod. nejsem a ani se mi to nechce hledat. Takže nasávaný vzduch do sání je taky jen pocitová teplota?
Mám v plánu zkusit hodit na čumák čidlo od pokojového teploměru a zkusit co to bude dělat.
- vtuni
- Moderátor
- Příspěvky: 15402
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road
Re: nemrznoucí kapalina G12
ufff. ted se mi ulevilo...
jsem čekal že mi napíšeš že ten vzorec mám blbě..
jinak nasávaný vzduch není pocitová teplota ale reálná... tma jde o to že motor vždycky saje vzduich o teplotě okolí (v létě třeba 30 stupňů a v zimě 0 stupňů..proto si ted všichni kindermotoráři libujou jak jim to pěkně jede )
ale ten vzduch se cestou okolo motoru bud různě ohřívá což má negativní vliv.....nebo v případě nějakýho intake kitu.. je skrze filtr vzduch tlačený náporem vzduchu...což má zase pozitivní vliv....
jsem čekal že mi napíšeš že ten vzorec mám blbě..
jinak nasávaný vzduch není pocitová teplota ale reálná... tma jde o to že motor vždycky saje vzduich o teplotě okolí (v létě třeba 30 stupňů a v zimě 0 stupňů..proto si ted všichni kindermotoráři libujou jak jim to pěkně jede )
ale ten vzduch se cestou okolo motoru bud různě ohřívá což má negativní vliv.....nebo v případě nějakýho intake kitu.. je skrze filtr vzduch tlačený náporem vzduchu...což má zase pozitivní vliv....
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
- VWMysak
- Moderátor
- Příspěvky: 8701
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberecký Kraj
Re: nemrznoucí kapalina G12
Tak ted jsem totálně vloji A proč proudící vzduch na chladič, který je stejný jako ten nasávaný je nakonec každý jiný, jeden pocitový a druhý reálný?
- vtuni
- Moderátor
- Příspěvky: 15402
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road
Re: nemrznoucí kapalina G12
protože tam jde o jinej fyzikální jev.. .. protože ten proudící vzduch ti ten chladič nechladí ... jen odvádí sálavé teplo chladiče pryč....
ten chladič ti vlastně funguje jako radiátor co máš doma v obýváku... je v něm horká voda která ohřívá okolní vzduch... a pokud necháš otevřeno do průvanu..tak máš neomezený přísun vzduchu a nikdy doma teplo mít nebudeš...
podobně funguje i klima...ta taky vlastně fyzicky nechladí... jen absorbuje = pohlcuje teplo z okolí...
proto z ní taky teče kondenzát
laicky pro blbce ... vzduch ohřeje se... a už nechladí... když ten vzduch odfoukneš (náporem nebo saharou).. tak na jeho místo přijde jinej vzduch, co se zase může ohřát a odvýst další teplo...zase ho odfoukneš ..a takhle pořád dokola...
ten chladič ti vlastně funguje jako radiátor co máš doma v obýváku... je v něm horká voda která ohřívá okolní vzduch... a pokud necháš otevřeno do průvanu..tak máš neomezený přísun vzduchu a nikdy doma teplo mít nebudeš...
podobně funguje i klima...ta taky vlastně fyzicky nechladí... jen absorbuje = pohlcuje teplo z okolí...
proto z ní taky teče kondenzát
laicky pro blbce ... vzduch ohřeje se... a už nechladí... když ten vzduch odfoukneš (náporem nebo saharou).. tak na jeho místo přijde jinej vzduch, co se zase může ohřát a odvýst další teplo...zase ho odfoukneš ..a takhle pořád dokola...
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO