KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
-
- Řidič
- Příspěvky: 163
- Registrován: 08.09.2008 20:49
- Bydliště: Teplice, Praha a D8
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
Já mám 225/45/17, podvozek standartní a můžu říci, že když vjedu do kolejí od kamiónu, tak to pěkně tahá za ruce. Na zvlněném / shrnutém / povrchu to je taky trochu znát. Na normální silnici nic - krása. Ale myslím, že to dělá takhle každé auto na takto poškozené silnici.
PS. rozhodně mi nic neťuká
PS. rozhodně mi nic neťuká
život je boj !
- peter64
- Řidič
- Příspěvky: 110
- Registrován: 27.10.2009 19:53
- Bydliště: Juh Banskobystrického kraja
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
Našiel som hustenie pneu podľa DUNLOP,ináč to sedí s tým čo mám nalepené na dvierkach nádrže.Skúste porovnať,dúfam,že pomôže .
http://dunlop.tiremanager.de/eu_en/popu ... spx?view=9" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dunlop.tiremanager.de/eu_en/popu ... spx?view=9" onclick="window.open(this.href);return false;
SHA/2003/1,9TDI/ASZ
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3493
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
Foukám běžně předek i zadek 2,8 - 2,9bar, přes 2,9 nejdu a taky mi nikde nic neťuká
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
-
- Jezdec
- Příspěvky: 399
- Registrován: 18.11.2009 22:14
- Bydliště: Praha
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
Raději si ani nedovolím vytvořit nějaké nové téma....
Hele: Nemáte náhodou někdo na svém stroji nějakou kontrolu tlaku v pneu? Nemáte někdo nějakou zkušenost s něčím co 100% funguje?
Možná by to bylo prima jako taková hobby hračka. Objevil jsem tohle od Hella a věřil bych tomu víc jak nějaké sadě "made in Taiwan".
http://www.hella.cz/index.php?link=kata ... tegorie=53" onclick="window.open(this.href);return false;
Hele: Nemáte náhodou někdo na svém stroji nějakou kontrolu tlaku v pneu? Nemáte někdo nějakou zkušenost s něčím co 100% funguje?
Možná by to bylo prima jako taková hobby hračka. Objevil jsem tohle od Hella a věřil bych tomu víc jak nějaké sadě "made in Taiwan".
http://www.hella.cz/index.php?link=kata ... tegorie=53" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3493
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
No jestli máš na mysli hlídání tlaku v pneu, existujou ventilky který to uměj - naměřenej tlak "posílají" do měřáku kterej máš v autě... Zkušenosti s tím nemám, ale z doslechu to funguje celkem spolehlivě.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
-
- Řidič
- Příspěvky: 163
- Registrován: 08.09.2008 20:49
- Bydliště: Teplice, Praha a D8
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
Já po zkušenosti už foukám jen v pneuservise. Nafoukal jsem u pumy a druhý den jsem jel do pneuservisu a rozdíl byl -0,4. To je docela dost. Oboje bylo foukané na studných pneu. U pumpy nemají tak kvalitní měřák.
život je boj !
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5719
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
Dedla: přidám jedno "moudro" od známého .... při montáži senzorů do kola (tj. ne u ventilků) se pak prý musí dávat bacha při přezouvání, aby zouvačka nenajela na senzor a pak ... lup, a je po něm. Jinak já teda foukám svým kompresorem i u pumpy, ale mám vlastní měřák.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3493
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
Moje řeč Michalle, foukám kde to právě vyjde, ale na kontrolu tlaku vlastní měřák a basta
Naposledy upravil(a) smolda dne 07.11.2012 17:35, celkem upraveno 1 x.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
- vhml
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 19.07.2012 21:29
- Bydliště: Chodsko
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
Klucí, nazul jsem teď 225/45 R17, pominu-li že je to strašnej kodrcák, tak jde i výrazně hůř točit a strašně to tahá do kolejí.
Může to být tlakem? Měl jsem tam 2,9. Teď jsem dal 3,5 na celý auto tak uvidím ráno co to dělá a nedělá.
Může to být tlakem? Měl jsem tam 2,9. Teď jsem dal 3,5 na celý auto tak uvidím ráno co to dělá a nedělá.
Sharan I, model 2000 se sportpacketem v plné výbavě, motor 1,8T AJH, cca 175 koní, LPG Magic 3, pružiny FKS -35mm.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
3,5 Bar mi přijde už docela hodně.
Pár příspěvků zpátky (nahoře na téhle straně) psal rach, že má taky problém s tím, že vyjeté koleje mu tahají volant z ruky. Čili to je asi dáno tím supernízkým profilem, tedy neochotou pneumatik "vlnit se" v bocích jako havajská tančnice. Pak bych chápal, že při vjetí do kolejí se auto rozplave.
Horší otáčení volantem mi taky připadá logické - široká pneumatika rovná se větší styčná plocha s vozovkou. Takže větší odpor volantu bych čekal.
Uvidíš, co to teď po zvýšení tlaku bude dělat. Obávám se ale, že to bude strašně tvrdé.
Pár příspěvků zpátky (nahoře na téhle straně) psal rach, že má taky problém s tím, že vyjeté koleje mu tahají volant z ruky. Čili to je asi dáno tím supernízkým profilem, tedy neochotou pneumatik "vlnit se" v bocích jako havajská tančnice. Pak bych chápal, že při vjetí do kolejí se auto rozplave.
Horší otáčení volantem mi taky připadá logické - široká pneumatika rovná se větší styčná plocha s vozovkou. Takže větší odpor volantu bych čekal.
Uvidíš, co to teď po zvýšení tlaku bude dělat. Obávám se ale, že to bude strašně tvrdé.
- vhml
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 19.07.2012 21:29
- Bydliště: Chodsko
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
To co píšeš dává logiku, ALE.
Tenhle rozměr se dával i od výroby v nějakých letech. Že by soudruzi v Portugalsku udělali nový auto který tahá do kolejí? To je mi právěže divný. Uvidíme co to udělá. 195/65 R15 foukám na 3atm, dle předpisu mají mít asi 2,6. 225/45 mají mít dle předpisu 3, tudíž...
Na pohodlí je to rozhodně krok zpět, ale je mi divný, že by se to takhle mělo chovat úmyslně.
Tenhle rozměr se dával i od výroby v nějakých letech. Že by soudruzi v Portugalsku udělali nový auto který tahá do kolejí? To je mi právěže divný. Uvidíme co to udělá. 195/65 R15 foukám na 3atm, dle předpisu mají mít asi 2,6. 225/45 mají mít dle předpisu 3, tudíž...
Na pohodlí je to rozhodně krok zpět, ale je mi divný, že by se to takhle mělo chovat úmyslně.
Sharan I, model 2000 se sportpacketem v plné výbavě, motor 1,8T AJH, cca 175 koní, LPG Magic 3, pružiny FKS -35mm.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
- vhml
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 19.07.2012 21:29
- Bydliště: Chodsko
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
Nebo jestli to může dělat třeba geometrie? Původní kolo 195/65 R15 bylo vpravo vepředu trochu víc sjetý na vnitřku. Ale kdo ví v jakým stavu bylo při koupi, jsem se blbec nepodíval...
Což by mohlo poukazovat na rozbíhavost a tak větší ochotu si lítat kam chce.
Což by mohlo poukazovat na rozbíhavost a tak větší ochotu si lítat kam chce.
Sharan I, model 2000 se sportpacketem v plné výbavě, motor 1,8T AJH, cca 175 koní, LPG Magic 3, pružiny FKS -35mm.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3493
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
No asi každej mechoš kterej už nějakej rok geometrii dělá a nemá zaměstnání jenom jako zaopatřovací ústav ti řekne, že při změně průměru kola by jsi správně měl udělat i geometrii. Zvětšením kola se totiž mění úhly a jeden z nich má právě i vliv na stabilitu řízení při jízdě v kolejích vyjetých v asfaltu od kamiónů.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
- matko001
- Závodník
- Příspěvky: 639
- Registrován: 19.06.2012 23:32
- Bydliště: Amsterdam NL
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
Ale velikost kola zustava zachovana, meni se jenom sirka a velikost disku a pokud je spravne ET, tak nevidim duvod....
Rodinny Ford Galaxy 2003, 1.9 TDI 96kw, 6 st.
Vozitko mojej polovicky: Ford Focus mk1 2000, 1.8 benzin
Byvale rodinne auto: Ford Mondeo 2003 kombi, 2.0 TDCi, 6 MMT
Vozitko mojej polovicky: Ford Focus mk1 2000, 1.8 benzin
Byvale rodinne auto: Ford Mondeo 2003 kombi, 2.0 TDCi, 6 MMT
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
Je to přesně, jak píše smolda. Například Octavia 1 (standardní podvozek) s patnáctkami má základní sbíhavost na nule (v toleranci deseti minut), s šestnáctkami je ale větší. Se sedmnáctkami má ještě větší sbíhavost. Je to sice jen o pár úhlových minut, ale rozdíl to je. Čili pokud jsi měl na patnáctkách mírnou rozbíhavost, máš ji tutově teď ještě větší. To by důvod být mohl.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 08.11.2012 08:06, celkem upraveno 1 x.