snizeni passata

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
jecma
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 20.10.2012 22:34

snizeni passata

Příspěvek od jecma »

cau potreboval bych poradit ,nema nekdo skusenosti jak moc se da snizit passat abych nedrhl kolama? mam tam 225/45/17 a jedna se o 2.3 VR5 diky za rady

jecma
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 20.10.2012 22:34

Re: snizeni passata

Příspěvek od jecma »

jeste chci dodat nechceseme kupovat pruziny protoze jak to mam ted tak je dost tvrdej myslel sem ze bych jen zkratil o ctvrt-pul zavitu,nemate stim zkusenosti?diky

HoubaK
Řidič
Řidič
Příspěvky: 114
Registrován: 10.01.2011 18:43

Re: snizeni passata

Příspěvek od HoubaK »

Využiji tohohle topicu k mému dotazu.

Může mi někdo vysvětlit, proč auto snižovat dolů? Co to vlastně má za výhody?

Já v tom tedy vidím pouze nevýhody. Nikde se s tím nedá zaparkovat přes obrubník, každý retardér je problém, je to hrozně tvré a jízda je dost nepohodlná... Nehledě na to, že si zrovna nedávno při výjezdu z garáže urval nárazník, protože vyjel moc rychle :D

Měl jsem možnost projet se Borou, nebo 4kou golfem který jsou na totálku snížený, že se nedá strčit ani list papíru mezi gumu a lem blatníku a je to něco strašného. Kámoš na golfánovi má teda stavitelnej podvozek, takže to vždycky jen na tuning srazy snížuje, jinak jezdí s "panelákem" jak všichni low říkají.

Samozřejmě jeden plus to má, vypadá to dobře. Je ještě nějaký další důvod, proč to dávat dolů?

Nechci teda někomu hanit auto a rozmlouvat něco. Je to každého věc, jak si auto vyladí. Jen mě to prostě zajímá :D

Uživatelský avatar
PlusOne
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 10258
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Haná :-D

Re: snizeni passata

Příspěvek od PlusOne »

HoubaK:
Nevím, jestli moje odpověď bude dostatečně erudovaná, protože nedrhnu vanou po asfaltu, nicméně sníženo mám (40 předek/30 zadek), předchozí auto taky na podvozku (-55/-35), a vždycky pevnej.
Jízda nepohodlná není, pokud si vybereš správnej podvozek, na Passatu jsem nějaké zhoršení komfortu nijak nepoznal, akorát zatáčky můžu projíždět vyšší rychlostí. Retardéry ani obrubníky pro mě nepředstavujou problém, naučil jsem se víc dívat po dírách (to je další plus, donutí tě to věnovat se řízení :D ), a nikdy se mi nestalo, že bych nevyjel, nebo zůstal viset.

Můžu tady sepisovat dlouho do noci, ale vzhledem k tomu, že už samotná povaha tvého dotazu naznačuje, že jsi proti nižším autům, si myslím, že je to zbytečná práce ;-)

jecma:
Řezat pružiny je to největší barbarství, ta pružina má nějakou tuhost, která vychází z délky a počtu závitů, seřezáním byť jen kousku jde linearita pružení do hajzlu. Tímhle způsobem bych auto určitě nesnižoval, to šlo na stodváce, ty měly stejně většinou tlumiče po smrti, tak to bylo jedno..
Na životě miluju tu pestrost - každej den mě nasere někdo jinej...

HoubaK
Řidič
Řidič
Příspěvky: 114
Registrován: 10.01.2011 18:43

Re: snizeni passata

Příspěvek od HoubaK »

PlusOne píše:HoubaK:
Nevím, jestli moje odpověď bude dostatečně erudovaná, protože nedrhnu vanou po asfaltu, nicméně sníženo mám (40 předek/30 zadek), předchozí auto taky na podvozku (-55/-35), a vždycky pevnej.
Jízda nepohodlná není, pokud si vybereš správnej podvozek, na Passatu jsem nějaké zhoršení komfortu nijak nepoznal, akorát zatáčky můžu projíždět vyšší rychlostí. Retardéry ani obrubníky pro mě nepředstavujou problém, naučil jsem se víc dívat po dírách (to je další plus, donutí tě to věnovat se řízení :D ), a nikdy se mi nestalo, že bych nevyjel, nebo zůstal viset.

Můžu tady sepisovat dlouho do noci, ale vzhledem k tomu, že už samotná povaha tvého dotazu naznačuje, že jsi proti nižším autům, si myslím, že je to zbytečná práce ;-)
Tak to není, nejsem proti sníženým autům. Jen prostě nevěřím, že se s tím dá jezdit třeba po Praze :)

Chápu v tom tu vzhledovou záležitost, když je auto snížený, tak se mi to líbí a kdybych si to dal na své, tak se mi to taky bude líbit.

Vzhledem k tomu, že parkuju běžně předkem k obrubníku a vždycky to mám akorát, abych přes něj koukal názarník a opřeli se kola. Jinak se třeba u nás v ulici zaparkovat nedá, občas když tam idiot co přijede první postaví auto blbě a všichni pak parkují podle něj, tak musím třeba i jedním kolem na chodník, takže si už jen tohle nedovedu představit. Občas jsem i drhnul někde za spodek při přejíždění třeba jen blbého retardéru před klesáním v podzemním parkovišti. A to mám auto na originálním podvozku.

Zkrátka se bojím, že bych na tom autě ztratil mnoho výhod, které má originální podvozek.

jecma
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 20.10.2012 22:34

Re: snizeni passata

Příspěvek od jecma »

PlusOne:
ok takze radsi koupit pruziny a nemas nekde odkaz jaky v cenove relaci?ja mam 2.3 VR5 a nevim co tam je za podvozek ale tlumice tam sou monroe a pruziny nevim ale je to tvrde jako svine nebo me to tak aspon prijde(v zatackach to sedi jako kdybych tam mel sportovni jen to chci trochu snizit)

Uživatelský avatar
Meggy
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2211
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: snizeni passata

Příspěvek od Meggy »

tak řezat pružiny je opravdu spíš zoufalost, nové zas tak moc nestojí...ale je to každého věc

jinak výhody sníženého podvozku opravdu žádné nejsou...ano jedna je "vzhled"
NOVÉ OE i AFTERMARKET náhradní díly...SUPER CENY
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=217412

Qweros
Pilot
Pilot
Příspěvky: 709
Registrován: 20.04.2008 21:44
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: snizeni passata

Příspěvek od Qweros »

Meggy píše:tak řezat pružiny je opravdu spíš zoufalost, nové zas tak moc nestojí...ale je to každého věc

jinak výhody sníženého podvozku opravdu žádné nejsou...ano jedna je "vzhled"
řekl bych stabilita a vlastně lepší aerodinamika takže nižší spotřeba..

Stabilita je jasná.. O spotřebě nevim, davalo by to nějakej smysl.. Někdo mi řikal, že s A8 prej měl o litr vyší spotřebu když se mu auto ,,seklo,, nahoře kvuli vadnýmu čídlu (nefungoval vzduch. podvozek)

Uživatelský avatar
PlusOne
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 10258
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Haná :-D

Re: snizeni passata

Příspěvek od PlusOne »

Qweros:
K tomu tvrzení o aerodynamice by to chtělo větrnej tunel, aby se něco takového prokázalo. Ono totiž i proudění pod autem jeho chování nějakým způsobem ovlivňuje, proto mívají závodní auta okapotovaný i spodek, a na zadním nárazníku difuzor pro usměrnění proudění, ale neřekl bych že nižší auto = automaticky menší odpor, to je podle mě blbost...
Na životě miluju tu pestrost - každej den mě nasere někdo jinej...

jecma
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 20.10.2012 22:34

Re: snizeni passata

Příspěvek od jecma »

ja to reknu tak myslim si,ze to je blbost,protoze me to auto sedi jako prase proste to neuhne o snizeni me jde jen kvuli vzhledu,spotreba a aerodynamika tak to bude furt stejne urcite

Qweros
Pilot
Pilot
Příspěvky: 709
Registrován: 20.04.2008 21:44
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: snizeni passata

Příspěvek od Qweros »

PlusOne : Neříkám, že to tak je.. Jen ,že by to dávalo smysl.. Určitě to nebude platit stoprocentě a určitě néé u všech aut.. Jen řikám, že je to dle mě možný.. Zavodní auta to tak nejspíš maj, ale ty maj přesně vypočítanej potřebnej přítlak apd.. Lajcky bych řekl, že nižší auto by mělo byt líp ovladatelný například při prujezdu horizontem.. Pod auto se nedostane tolik vzduchu a auto to nenadlechčí a je ovladatelnější..

jecma: Že ti auto sedí jako prase, je možný.. Ale prostě když je auto niž, má těžíště níž a to prostě musí napomoct k lepší stabilitě.. Samozdřejmě nezáleží jen na výšce ale především na kvalitě použitých komponent.. Já začínal na pružinách -40/40mm.. Auto sedělo o poznání lépe.. Řikal jsem si, že líp to sedět nemuže.. Potom komplet štelovak od TA Technix.. To jsem si řikal, že pružiny oproti tomu byly k ničemu.. Mno a tet jsem přešel na štelovak od HR.. A tet vím, že už NIKDY bych si nekoupil levnej štelovak jako je např. TA Technix, ten rozdíl 30tis kč musí být znát..A určitě jsou lepší značky..Ale zas mi přijde zbytečný dávat nějakej extra super podvozek na ,,zdechlou,, 1.9TDI. Pružiny nezavrhuji.. Komfort je totiž skoro stejný jako u origo, vzhledově je to lepší a stabilita oproti serii taky.. TA Technix je na komfort peklo..
Jak pružiny tak TA Technix se mi podařilo utrhnout tak, že to přední náhon nepobral.. U podvozku od HR se mi to zatím nepovedlo.. Tam je spíš limitem lehkej zadek oproti předku.. Stává se mi, že do táhlejší zatačky když jedu co auto dá, tak se mi utrhne zadek ale jede to celkem ovladatelným smykem..
Pneu mam a vždy jsem měl 225 či 235/40/18.


Ale každej je jinej, každej jezdí jinak, každej má jiny očekávání od auta..
Někdo projede zatáčku v 80km/h a myslí si, že je to hodně, někdo ve 140km/h a myslí si že je to hodně.. O tom jak to ,,sedí,, se podle mě mužou bavit jezdci DTM,Rally apd.. Ne lidi co se vubec neznaj a neví kdo jak jezdí, kdo je jakej blázen..

Uživatelský avatar
Meggy
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2211
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: snizeni passata

Příspěvek od Meggy »

jsou to prostě jen dohady a odhady, nic potvrzeného nelze prakticky nijak doložit
v první řadě jde všem jen a jen o vzhled
NOVÉ OE i AFTERMARKET náhradní díly...SUPER CENY
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=217412

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: snizeni passata

Příspěvek od Dymák »

Můj názor je takovej, že pro většinu lidí, co maj na passatu podvozek, jde skutečně pouze o vzhled, přestože ten podvozek dává víc prostoru na ostřejší jízdu (nenaklání se jak na moři a rozdíl je fakt znát)
Ale auto velikosti (hmotnosti) passat prostě není určený k závodění, ať už okruhy, nebo rally
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

Qweros
Pilot
Pilot
Příspěvky: 709
Registrován: 20.04.2008 21:44
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: snizeni passata

Příspěvek od Qweros »

Dymak píše:Můj názor je takovej, že pro většinu lidí, co maj na passatu podvozek, jde skutečně pouze o vzhled, přestože ten podvozek dává víc prostoru na ostřejší jízdu (nenaklání se jak na moři a rozdíl je fakt znát)
Ale auto velikosti (hmotnosti) passat prostě není určený k závodění, ať už okruhy, nebo rally
:good: V první řade o vzhledu, ale když jsem zvykl na sportovní podvozek tak už bych serii nechtěl.. V serii si opravdu připadáš jak na moři a každou zatačku co vemeš rychlejš, tak pískaj kola.. Pokud teda jsou seriový..

Ale taková W8 ze sporovím podvozkem by mě bavila..

Qweros
Pilot
Pilot
Příspěvky: 709
Registrován: 20.04.2008 21:44
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: snizeni passata

Příspěvek od Qweros »

Meggy píše:jsou to prostě jen dohady a odhady, nic potvrzeného nelze prakticky nijak doložit
v první řadě jde všem jen a jen o vzhled
Jako že nejde doložit, že auto je stabilnější ?

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“