Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TDi
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- magmuss
- Závodník
- Příspěvky: 513
- Registrován: 29.10.2007 19:49
Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TDi
Tak za pomocí kámoše ze slovenska, se ke mě dostal německý popis a povídání o opravě resp. výměně jednoho tranzistoru v elektronice, která opakovaně odchází.
V tom povídání se píše, že tranzistor odchází především kvůli přehřívání (opět vada výroby) Bosh by měl k autu dávat minimálně 2 čerpadla za tu cenu 20tis.. fakt nechápu, jak si můžou dovolit takovou konstrukční vadu!
Něco sem si přeložil přes google, něco mi přeložil kamarád. Je to celkem slušný povídání, s popisem a obrázkama. Pokud se mi to povede oživit podle návodu, hodím sem další povídání.
Myslím že než kupovat hnedka jetý čerpadla který se i tak těžko sháněj, nebo repasy za 20tis, stojí za zkoušku pohrát si s platinou, stříbrem a zručností.
Ten tranzistor stojí asi 20kč v GM-Elektronik
Zbytek se dočtete v příloze. (která je bohužel moc velká, takže ji na zažádání přepošlu na email)
Tak hodně štěstí .. a ty co byli úspěšní prosím aby se podělili o zkušenosti, protože podle návodu je to fakt prkotina - až na sletování, protože Bosh je úchylnej nejen v konstrukčních vadách, ale taky ve výrobním procesu!
Díky
V tom povídání se píše, že tranzistor odchází především kvůli přehřívání (opět vada výroby) Bosh by měl k autu dávat minimálně 2 čerpadla za tu cenu 20tis.. fakt nechápu, jak si můžou dovolit takovou konstrukční vadu!
Něco sem si přeložil přes google, něco mi přeložil kamarád. Je to celkem slušný povídání, s popisem a obrázkama. Pokud se mi to povede oživit podle návodu, hodím sem další povídání.
Myslím že než kupovat hnedka jetý čerpadla který se i tak těžko sháněj, nebo repasy za 20tis, stojí za zkoušku pohrát si s platinou, stříbrem a zručností.
Ten tranzistor stojí asi 20kč v GM-Elektronik
Zbytek se dočtete v příloze. (která je bohužel moc velká, takže ji na zažádání přepošlu na email)
Tak hodně štěstí .. a ty co byli úspěšní prosím aby se podělili o zkušenosti, protože podle návodu je to fakt prkotina - až na sletování, protože Bosh je úchylnej nejen v konstrukčních vadách, ale taky ve výrobním procesu!
Díky
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 27.10.2012 17:47
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TD
Nevím o jaký tranzistor se jedná, ale není na dnešním trhu již k sehnání odpovídající náhrada odolnější proti přehřátí? Nebo ho dát externě s odpovídajícím chladičem? Jen názor.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- playboy
- Závodník
- Příspěvky: 547
- Registrován: 31.08.2012 12:29
- Bydliště: okolo Prahy
Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TD
O tom tranzistoru se ví dlouho, ale já jsem si do toho na Omeze netroufl.
Mimochodem:
http://audiklub.cz/forum/tema/252859-op ... storu-25kc" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cer.sk/elektronika/vstrekovacie-cerpadlo/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=36&t=5260" onclick="window.open(this.href);return false;
Toto čerpadlo je jeden z hlavních důvodů proč nemám rád 2,5TDI V6.
Druhý důvod jsou vačky.
Jinak motor jako takový, kdyby ho ušetřili těhle dvou problémů je super a sám bych ho bral. Jenže je to jako celek, a tudíž za mě říkám že verze V6TDI stojí za prd a je to nespolehlivý.
Samozřejmě že 3,0TDI v Audi už je o něčem jiném
Mimochodem:
http://audiklub.cz/forum/tema/252859-op ... storu-25kc" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cer.sk/elektronika/vstrekovacie-cerpadlo/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=36&t=5260" onclick="window.open(this.href);return false;
Toto čerpadlo je jeden z hlavních důvodů proč nemám rád 2,5TDI V6.
Druhý důvod jsou vačky.
Jinak motor jako takový, kdyby ho ušetřili těhle dvou problémů je super a sám bych ho bral. Jenže je to jako celek, a tudíž za mě říkám že verze V6TDI stojí za prd a je to nespolehlivý.
Samozřejmě že 3,0TDI v Audi už je o něčem jiném
Naposledy upravil(a) playboy dne 24.06.2019 19:10, celkem upraveno 1 x.
Transporter T5 2,5TDI 96kw++ + SW Profituning Praha- 267PS/576Nm
BMW 535d + SW Profituning - 399ps/841Nm
https://www.facebook.com/garagepowercz/
https://www.facebook.com/garagelightingcz/
BMW 535d + SW Profituning - 399ps/841Nm
https://www.facebook.com/garagepowercz/
https://www.facebook.com/garagelightingcz/
- magmuss
- Závodník
- Příspěvky: 513
- Registrován: 29.10.2007 19:49
Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TD
Drazí a milý,
kdyby čecháčci nešetřili na údržbě, nekupovali díly z kelly starline a podobně, nežulili každou korunu a připlatili za kvalitnější oleje/díly, vyhodili LongLife a prostě prováděli výměnu oleje třeba po 15tis km, někdo mění i po 10tis a méně, tak tu nebudou takový drby o 2.5TDi ..
Nevim kde kdo slyšel, že 3.0 je povedenější .. bože.
Byl sem sám svědkem, když sem byl u autorizovaného servisu s výměnou odlučovače olejové mlhy, který měl povinnost servis měnit při určitých intervalech jako např.olejový filtr a pod., že páni v dílně nevěděli vůbec co po nich chci a kde to mají vlastně hledat. Kdyby tohle soudruzi v NDR věděli.. a mnoho dalšího..
Je pravdou, že 2.5ky ležej v bazarech a nikdo to nechce, dražší provoz, dražší serv.intervaly ať už doma v dílně, nebo v servisu. Ale je taky fakt, že mám nakopnutou převodovku už asi 3 roky, motor má nakroucíno přes 300 tis km a je pořád dost svižnej a jezdí.. odveze mě kam potřebuju a to za dlouhodobou průměrnou spotřebu 8,5l ..
kdyby čecháčci nešetřili na údržbě, nekupovali díly z kelly starline a podobně, nežulili každou korunu a připlatili za kvalitnější oleje/díly, vyhodili LongLife a prostě prováděli výměnu oleje třeba po 15tis km, někdo mění i po 10tis a méně, tak tu nebudou takový drby o 2.5TDi ..
Nevim kde kdo slyšel, že 3.0 je povedenější .. bože.
Byl sem sám svědkem, když sem byl u autorizovaného servisu s výměnou odlučovače olejové mlhy, který měl povinnost servis měnit při určitých intervalech jako např.olejový filtr a pod., že páni v dílně nevěděli vůbec co po nich chci a kde to mají vlastně hledat. Kdyby tohle soudruzi v NDR věděli.. a mnoho dalšího..
Je pravdou, že 2.5ky ležej v bazarech a nikdo to nechce, dražší provoz, dražší serv.intervaly ať už doma v dílně, nebo v servisu. Ale je taky fakt, že mám nakopnutou převodovku už asi 3 roky, motor má nakroucíno přes 300 tis km a je pořád dost svižnej a jezdí.. odveze mě kam potřebuju a to za dlouhodobou průměrnou spotřebu 8,5l ..
- playboy
- Závodník
- Příspěvky: 547
- Registrován: 31.08.2012 12:29
- Bydliště: okolo Prahy
Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TD
V tom s tebou sohlasím. Starline nechci ani vidět. Selský rozum každýmu gramotnýmu človqku řekne, že Starline je jeden velkej shit a podvod. To je upřímně lepší na autě nechat původní díl v total KO stavu než dát nový Starline Ty díly jsou pomalu z papíru, podle mě nesplňují žádné normy kvality, protože slovo kvalita v tý fabrice v životě neslyšeli Ta zdánlivě nízká cena je ve výsledku tak předražená, že originál VW díl by vyšel 10x levněji a bez starostí.
To je jak píšeš. Finanční negramotnost Čechů
S olejem souhlasím také, měním ho po 10tis km.
Zjednodušeně příklad na vzducháči:
Starline 180Kč: http://www.autokelly.cz/Catalog.aspx#|Y ... 47iJfIAw==" onclick="window.open(this.href);return false;
Má 254 délku x 212,5 šířku x 54,5 výšku
Bosch 310Kč: http://www.autokelly.cz/Catalog.aspx#|Y" onclick="window.open(this.href);return false; ... YamgjJWA==
Má 254 délku x 213 šířku x 58 výšku
Těch ohybů ("lamel") je tam nejméně 60ks, spíš více. Teď si vezměte tu plochu o kterou oni ušetřili při výrobě a kolik Vám zkrátili plochu pro usazování a průtok vzduchu. Aby dosáhli průtoku vzduchu jako Bosch, udělali hrubší papír, který propustí prach a ničí váhu, turbo a kroužky a válcema...
Celkem ušetřili délku - min. 30mm (3cm) na těch zdánlivě jen 0,5mm šířky
Dále min. 420mm (42cm a to je plocha ) na těch zdánlivě jen 3,5mm - kde to potom ještě netěsní ve filtrboxu a prach jde okolo přímo do sání
420mm proto, že je to výška, papír je usazen jako harmonika, tedy 3,5mm jedna strana + 3,5mm druhá strana - celkem 7mm na jednom ohybu ("lamele")
Je to počítáno při 60 lamelách, ve skutečnosti jich ale asi bude ještě více, takže si udělejte obrázek sami
Na obranu 1,9tek. O ty se lidi starají stejně blbě ale pořád jezdí U 2,5tek si nepomůžeš, čerpadlo je vada od výroby. A vačky jsou konstrukční vada olejového okruhu motoru. Do příchodu LL byly problémy jen čerpadla, potom přešli na LL, upravili kanály a problém je na světě
To je jak píšeš. Finanční negramotnost Čechů
S olejem souhlasím také, měním ho po 10tis km.
Zjednodušeně příklad na vzducháči:
Starline 180Kč: http://www.autokelly.cz/Catalog.aspx#|Y ... 47iJfIAw==" onclick="window.open(this.href);return false;
Má 254 délku x 212,5 šířku x 54,5 výšku
Bosch 310Kč: http://www.autokelly.cz/Catalog.aspx#|Y" onclick="window.open(this.href);return false; ... YamgjJWA==
Má 254 délku x 213 šířku x 58 výšku
Těch ohybů ("lamel") je tam nejméně 60ks, spíš více. Teď si vezměte tu plochu o kterou oni ušetřili při výrobě a kolik Vám zkrátili plochu pro usazování a průtok vzduchu. Aby dosáhli průtoku vzduchu jako Bosch, udělali hrubší papír, který propustí prach a ničí váhu, turbo a kroužky a válcema...
Celkem ušetřili délku - min. 30mm (3cm) na těch zdánlivě jen 0,5mm šířky
Dále min. 420mm (42cm a to je plocha ) na těch zdánlivě jen 3,5mm - kde to potom ještě netěsní ve filtrboxu a prach jde okolo přímo do sání
420mm proto, že je to výška, papír je usazen jako harmonika, tedy 3,5mm jedna strana + 3,5mm druhá strana - celkem 7mm na jednom ohybu ("lamele")
Je to počítáno při 60 lamelách, ve skutečnosti jich ale asi bude ještě více, takže si udělejte obrázek sami
Na obranu 1,9tek. O ty se lidi starají stejně blbě ale pořád jezdí U 2,5tek si nepomůžeš, čerpadlo je vada od výroby. A vačky jsou konstrukční vada olejového okruhu motoru. Do příchodu LL byly problémy jen čerpadla, potom přešli na LL, upravili kanály a problém je na světě
Transporter T5 2,5TDI 96kw++ + SW Profituning Praha- 267PS/576Nm
BMW 535d + SW Profituning - 399ps/841Nm
https://www.facebook.com/garagepowercz/
https://www.facebook.com/garagelightingcz/
BMW 535d + SW Profituning - 399ps/841Nm
https://www.facebook.com/garagepowercz/
https://www.facebook.com/garagelightingcz/
-
- Závodník
- Příspěvky: 517
- Registrován: 11.10.2007 20:48
- Bydliště: Carlow(IRL) jinak kósek před Brnem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TD
Tak ja mam na vackach najeto prez 600t.km a jsou jak novy. A ze by byl tak vyrazne drazsi naklady to ani ne. Olej 17€, olej filtr 7€, vzduchovej filtr 4€, kabinovej filtr 5€
G2,mTDI,syncro,IC origo G2,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima,moped VTR
G4 TDI r99 najeto 430t.km
A4 2,5TDI r.99,AFB, 290t.km tacho +stocenych cca320t.km
G4 TDI r99 najeto 430t.km
A4 2,5TDI r.99,AFB, 290t.km tacho +stocenych cca320t.km
- magmuss
- Závodník
- Příspěvky: 513
- Registrován: 29.10.2007 19:49
Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TDi
Nepřipadá ti dražší servis na 2.5 než třeba na 1.8 benzin nebo 1.9 tdi?
Tak když máš 2.5ku, co třeba kladky? Řemeny? Špatně umístěný alternátor.. buď do něho teče voda a bláto (když chybí spodní kryt motoru) nebo do něho zvrchu teče zase olej. Ložiska už sem měnil a je to necelý půlrok, můžu měnit znovu.
Zavzdušňování, protože jeden ze tří plováků (4MOTION) nefunguje.. atd..
Co třeba když chceš vyměnit jen klíňák? Mě se to zespod teda nepovedlo, jak tu někdo psal. Je to celkově řešený dost blbě a finančně náročné. Motor nemá o moc větší výkon (zátah) chceteli, v porovnání s 1.9kou a navíc, 2.5ka žere asi tak dvojnásob, co 1.9 .. Zbytečnej těžkej motor s tím spojená přední náprava, kterej prostě výkonem neuchvátí a věčně budete řešit nějaký hadice, únik tlaku, únik oleje, váhu vzduchu, špatně domazávaný šestý válec, netěsnost vík ventilů - kolem vstřikovačů... atd atd.
takže pakliže chcete věřit slintu, že 2.5ka není zas tak finančně náročná jen proto, že si pán kupuje nějakej stáčenej olej a kupuje levné filtry, nechám vás při tom.
Pánovi přeju ještě alespoň dalších 400tis ujetých kilometrů - zajímalo by mě, kolikátý vstřikovací čerpadlo v autě máte, pane. Já totiž už třetí - a mám najeto oproti vám pouhých 350tis, převážně dálnice.
Na druhou stranu, pořád lepší 2.5TDI, pokud nedojde nafta, nebo se nezblázní čerpadlo než 2.0 common rail .. můj pohled.
Tak když máš 2.5ku, co třeba kladky? Řemeny? Špatně umístěný alternátor.. buď do něho teče voda a bláto (když chybí spodní kryt motoru) nebo do něho zvrchu teče zase olej. Ložiska už sem měnil a je to necelý půlrok, můžu měnit znovu.
Zavzdušňování, protože jeden ze tří plováků (4MOTION) nefunguje.. atd..
Co třeba když chceš vyměnit jen klíňák? Mě se to zespod teda nepovedlo, jak tu někdo psal. Je to celkově řešený dost blbě a finančně náročné. Motor nemá o moc větší výkon (zátah) chceteli, v porovnání s 1.9kou a navíc, 2.5ka žere asi tak dvojnásob, co 1.9 .. Zbytečnej těžkej motor s tím spojená přední náprava, kterej prostě výkonem neuchvátí a věčně budete řešit nějaký hadice, únik tlaku, únik oleje, váhu vzduchu, špatně domazávaný šestý válec, netěsnost vík ventilů - kolem vstřikovačů... atd atd.
takže pakliže chcete věřit slintu, že 2.5ka není zas tak finančně náročná jen proto, že si pán kupuje nějakej stáčenej olej a kupuje levné filtry, nechám vás při tom.
Pánovi přeju ještě alespoň dalších 400tis ujetých kilometrů - zajímalo by mě, kolikátý vstřikovací čerpadlo v autě máte, pane. Já totiž už třetí - a mám najeto oproti vám pouhých 350tis, převážně dálnice.
Na druhou stranu, pořád lepší 2.5TDI, pokud nedojde nafta, nebo se nezblázní čerpadlo než 2.0 common rail .. můj pohled.
-
- Závodník
- Příspěvky: 517
- Registrován: 11.10.2007 20:48
- Bydliště: Carlow(IRL) jinak kósek před Brnem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TDi
olej neni stacenej ale origo vw a to nemluvim o tom ze kdyz vezmu u VW celej sud tak vyjde litr na 2€. filtry jsou taky original Hengst, komplet 7 dilna sada rozvodu 220€, vodni pumpa 40€, spotrebu mam prumer 7,4l takze urco ne dvojnasobek co 1,9. Klinak nemam mam multi a ten mam vymenen do 40 minut, olej mi nikde netece, vika ventilu tesni hadice jak novy, cerpadlo asi druhy, me jeste neodeslo, Takze nez zacnes napadat lidi se slintama o stacenym nekvalitnim oleji a filtrech tak si to napred over
G2,mTDI,syncro,IC origo G2,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima,moped VTR
G4 TDI r99 najeto 430t.km
A4 2,5TDI r.99,AFB, 290t.km tacho +stocenych cca320t.km
G4 TDI r99 najeto 430t.km
A4 2,5TDI r.99,AFB, 290t.km tacho +stocenych cca320t.km
- magmuss
- Závodník
- Příspěvky: 513
- Registrován: 29.10.2007 19:49
Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TDi
co to tady kdo mele o stáčeným oleji a napadání lidí slintama? ???? Proboha? ???
-
- Závodník
- Příspěvky: 517
- Registrován: 11.10.2007 20:48
- Bydliště: Carlow(IRL) jinak kósek před Brnem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TDi
no prece ty to tu sam tvrdis
takže pakliže chcete věřit slintu, že 2.5ka není zas tak finančně náročná jen proto, že si pán kupuje nějakej stáčenej olej a kupuje levné filtry, nechám vás při tom.
takže pakliže chcete věřit slintu, že 2.5ka není zas tak finančně náročná jen proto, že si pán kupuje nějakej stáčenej olej a kupuje levné filtry, nechám vás při tom.
G2,mTDI,syncro,IC origo G2,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima,moped VTR
G4 TDI r99 najeto 430t.km
A4 2,5TDI r.99,AFB, 290t.km tacho +stocenych cca320t.km
G4 TDI r99 najeto 430t.km
A4 2,5TDI r.99,AFB, 290t.km tacho +stocenych cca320t.km
- Demolischnmen
- Řidič
- Příspěvky: 174
- Registrován: 09.03.2008 11:23
Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TDi
tady pán evidentně nemá rád 2.5tdi
- magmuss
- Závodník
- Příspěvky: 513
- Registrován: 29.10.2007 19:49
Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TDi
ou! Máš pravdu.. tyhle slinty.. nj, tak si jich nevšímej.
Nikoho nenapadám. Jezdi si na co chceš.
Nikoho nenapadám. Jezdi si na co chceš.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 31.05.2014 10:04
Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TDi
Ahoj, můžeš mi poslat ten návod, moc dík.
- Ozre
- Člen klubu
- Příspěvky: 90
- Registrován: 18.05.2009 22:09
- Bydliště: Zlinský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TDi
Ahoj,můžu poprosit taky o návod? děkuji