děláš si ze mě srandu? Já mu radím o nejlepší benzínový motorizaci pro GIV. 2.0 a 1.6 jsou lundry. Každý ale má jiný představy Pořádně si přečti ,co jsem napsal a pak obracej oči v sloupLouis píše:Proč tady zase vykládáš o 1.8T???? téma zní: Golf 1.6 nebo 2.0 ????bartic píše:Za mě, když bych měl volit, tak jednoznačně 1.8T. V 2.0 i 1.6 8V a 16V jsem jel. Ten 2.0 není zase tak špatnej na jízdu, ale ty 1.6 nic moc. Jak je stoupání či naložený auto, tak to je bída. Pohodová jízda s 1.8T dle předpisů není problém za 7,5l/100km. Když tomu trošku šplapeš, tak +- 9/10 a hlavně to jede. Zkus se s někým domluvit a povoz se v těch motorizacích a podle toho se rozhodni Akorát malý upornění k 1.8 T. Dost se stává, že praskne nějaká podtlaková hadička, tak jsou pak problémy s výkonem, kolísáním otáček a pod. Ale stačí vyměnit a pohoda Přeju, ať se sprábně rozhodneš
Golf IV 1.6 nebo 2.0?
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- bartic
- Jezdec
- Příspěvky: 254
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Golf IV 1.6 nebo 2.0?
- Killer2142
- Závodník
- Příspěvky: 517
- Registrován: 17.03.2009 15:44
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf IV 1.6 nebo 2.0?
V 2,0 jsem jel asi asi jen hodinu takže nebudu nic říkat, max to, že do kopce to jede líp než 1.6 ale větší rozdíl jsem neviděl.
Mám 1.6 16V 77kw a jsem s tím spokojený. Jezdím v tom sám nebo s přítelkyní a v 4 lidi nebo 5 v tom byly snad jen 2x co to auto mám (3roky- od 18ti). S tím to motorem se každý musí naučit jezdit, ale řeknu to jednoduše: na cestě nejsi závodník ale ani nezdržuješ provoz.
Teďka jsem s tím poprvé jel v 5ti lidech a plným kufrem. Prostě v autě cca 400kg. Jelo se: Uherského Hradiště-->Valkovňa (malá dědina kousek od Brezna na Slovensku) a zpět. Jedna cesta +- 270km. Kdo tu cestu trochu zná tak ví. Jak dědiny, tak dálnice, roviny i stoupáky. Celková spotřeba v průměru 6,6 (tam 6,3l a zpátky 6,8l). Jel jsem úplně normálně takže každá rychlost, krom jedničky cca 3500ot. a dálnice 4000ot. (kopce samosřejmně tak 4500ot). - To jen můj poznatek ke spotřebě.
Jinak v průměru jezdím za 7,3litrů a to jezdím asi takhle: město / mimo město / dálnice--->60% / 35% / 5%.
Mně příjde že mně motor olej nežere vůbec (mám najeto poctivých čerstvých 90.000km) a koupil jsem s 60.000km. Ta paní to měla jako druhé auto se serviskou a doloženým výpisem z VIN na stav km. Olej do motoru se mění pravidelně po 15.000km nebo po roce a sám jsem ho tam nikdy nelil, protože nebylo potřeba.
Když to vemu kolem a kolem tak je tahle jednotka povedená a já jsem s ní hodně spokojený. Buď jsem narazil na dobrý kousek nebo nevím co jiného k tomu dodat. Jinak když teda tady někdo řeší jestli ty 1,8T, tak další auto co budu kupovat tak bude jedině 2,0Tfsi 147kw quatro a to v A4 2006-07, ale to je jiná pohádka už.
Jinak přeji šťastný výběr ať ten nebo ten.
Mám 1.6 16V 77kw a jsem s tím spokojený. Jezdím v tom sám nebo s přítelkyní a v 4 lidi nebo 5 v tom byly snad jen 2x co to auto mám (3roky- od 18ti). S tím to motorem se každý musí naučit jezdit, ale řeknu to jednoduše: na cestě nejsi závodník ale ani nezdržuješ provoz.
Teďka jsem s tím poprvé jel v 5ti lidech a plným kufrem. Prostě v autě cca 400kg. Jelo se: Uherského Hradiště-->Valkovňa (malá dědina kousek od Brezna na Slovensku) a zpět. Jedna cesta +- 270km. Kdo tu cestu trochu zná tak ví. Jak dědiny, tak dálnice, roviny i stoupáky. Celková spotřeba v průměru 6,6 (tam 6,3l a zpátky 6,8l). Jel jsem úplně normálně takže každá rychlost, krom jedničky cca 3500ot. a dálnice 4000ot. (kopce samosřejmně tak 4500ot). - To jen můj poznatek ke spotřebě.
Jinak v průměru jezdím za 7,3litrů a to jezdím asi takhle: město / mimo město / dálnice--->60% / 35% / 5%.
Mně příjde že mně motor olej nežere vůbec (mám najeto poctivých čerstvých 90.000km) a koupil jsem s 60.000km. Ta paní to měla jako druhé auto se serviskou a doloženým výpisem z VIN na stav km. Olej do motoru se mění pravidelně po 15.000km nebo po roce a sám jsem ho tam nikdy nelil, protože nebylo potřeba.
Když to vemu kolem a kolem tak je tahle jednotka povedená a já jsem s ní hodně spokojený. Buď jsem narazil na dobrý kousek nebo nevím co jiného k tomu dodat. Jinak když teda tady někdo řeší jestli ty 1,8T, tak další auto co budu kupovat tak bude jedině 2,0Tfsi 147kw quatro a to v A4 2006-07, ale to je jiná pohádka už.
Jinak přeji šťastný výběr ať ten nebo ten.
- t0mi
- Nový člen
- Příspěvky: 25
- Registrován: 16.10.2012 13:11
- Bydliště: Slovensko
Re: Golf IV 1.6 nebo 2.0?
Ľudia prečo skoro každý tak odsudzuje 2.0 ??
My ho máme doma v 4x4 verzii ako "rodinné" auto a sme s ním vrcholne spokojní. Ja ako mladý fagan na ňom jazdím za neakých 6,5 - 7 L pri normálnej jazde a keď na to šliapnem ( ako pouličné hovado odchované na rychle a zbesile ) tak 8 - 8,5 a otec s tým behá okolo 6,5 / 100 taktiež. Olej nám vôbec neak extrémne nežerie, a to s tým výkonom, 85kW je slušné (čip na 93kW - podľa slov predchádzajúceho majiteľa) a keď sa podradí do 3ky tak to ide krásne a dá sa s tým pekne ponaháňať.
Tie horibilné spotreby čo niektorý tomuto motoru predpovedajú nám vôbec nejdú do hlavy.... keď čítam že ten motor žerie v kľude 8 - 10 L/100 ..... neviem či máme taký "dobrý kus" (predchádzajúci majiteľ s ním lietal ako rallye jazdec - makadamom vysypaná cesta do kopca, zaradená 2ka a plyn skoro na podlahe.... a podobne ) nalietaných okolo 300tis a stále jazdí skvele... tých 8 - 10, sem tam 13 mávame akurát vtedy keď vezieme za autom vozík naložený 1tonou drevených brikiet alebo dreva a rýchlosť stále max čo dovoľujú predpisy (50, 90 pri obiehaní okolo 110...). Spotrebu meriame podľa palubáku a aj sami a hodnoty sa líšia tak o desatinu(dve) .
Momentálne zvažujem kúpu káry pre seba a rozhodujem sa práve medzi 1.6 alebo 2.0 ale preferujem 2.0 keďže som naň zvykntý a viem čo je ten motor zač.
My ho máme doma v 4x4 verzii ako "rodinné" auto a sme s ním vrcholne spokojní. Ja ako mladý fagan na ňom jazdím za neakých 6,5 - 7 L pri normálnej jazde a keď na to šliapnem ( ako pouličné hovado odchované na rychle a zbesile ) tak 8 - 8,5 a otec s tým behá okolo 6,5 / 100 taktiež. Olej nám vôbec neak extrémne nežerie, a to s tým výkonom, 85kW je slušné (čip na 93kW - podľa slov predchádzajúceho majiteľa) a keď sa podradí do 3ky tak to ide krásne a dá sa s tým pekne ponaháňať.
Tie horibilné spotreby čo niektorý tomuto motoru predpovedajú nám vôbec nejdú do hlavy.... keď čítam že ten motor žerie v kľude 8 - 10 L/100 ..... neviem či máme taký "dobrý kus" (predchádzajúci majiteľ s ním lietal ako rallye jazdec - makadamom vysypaná cesta do kopca, zaradená 2ka a plyn skoro na podlahe.... a podobne ) nalietaných okolo 300tis a stále jazdí skvele... tých 8 - 10, sem tam 13 mávame akurát vtedy keď vezieme za autom vozík naložený 1tonou drevených brikiet alebo dreva a rýchlosť stále max čo dovoľujú predpisy (50, 90 pri obiehaní okolo 110...). Spotrebu meriame podľa palubáku a aj sami a hodnoty sa líšia tak o desatinu(dve) .
Momentálne zvažujem kúpu káry pre seba a rozhodujem sa práve medzi 1.6 alebo 2.0 ale preferujem 2.0 keďže som naň zvykntý a viem čo je ten motor zač.
VW Vento 1996 - 1.8 55kW
-
- Řidič
- Příspěvky: 84
- Registrován: 11.06.2010 20:57
Re: Golf IV 1.6 nebo 2.0?
ja osobne mam Boru 1,6 16V a znova bych do toho asi nesel. musim teda rict, ze na rozdil od ostatnich s olejem nemam problem. co se tam nalije, to se po 10tkm vylije. pokud jezdim sam nebo ve jedem ve dvou, tak se to docela da, ale jet s tim nekam na hory je utrpeni (aspon pro me), do kopce to proste nejede, natoz chtit do kopce jeste predjizdet treba kamiony. ted nedavno jsem jel s plne nalozenym autem trasu Palava-Ostrava a i na te dalnici tomu proste par kobylek chybi. dalsi co mi na tom motoru dost vadi, je ta prodleva pri seslapnuti plynu. je to fakt motor na klidnou jizdu s rodinkou na vylet, ale pro zavodniky to fakt neni. nevim jak u jinych, ale u me motor zacina tahnout kolem 3500ot.
znamemu jsem nedavno odvazel Octavu I s 1,8T 110kw a musim rict ze to je fakt jine svezeni, ten motor fakt tahne a tahne moc hezky. s dvoulitrem zkusenost nemam
znamemu jsem nedavno odvazel Octavu I s 1,8T 110kw a musim rict ze to je fakt jine svezeni, ten motor fakt tahne a tahne moc hezky. s dvoulitrem zkusenost nemam
VW Bora "Froggy" 1.8T GT Sport (AUM), VW Bora "Honey Bunny", 1.6 16V, 77kw (BCB). Vw "Lupo(rn)" , 1.0 (AHT).
No turbo, no diesel, no power?, NO PROBLEM!!!
No turbo, no diesel, no power?, NO PROBLEM!!!
- Doctor Driver
- Člen klubu
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 13.03.2012 16:39
- Bydliště: Slaný
Re: Golf IV 1.6 nebo 2.0?
Tak dvouliter bych určitě nekupoval! ) už jen z toho důvodu, že 1.6 16V po chipu má stejný výkon jako serie 2.0i Dvoulitr je těžkej nevýkonnej motor nevalné reputace. V zatáčkách nedotáčivé a jede to stejně jak chiplá 1.6, jen s tím rozdílem, že za povinný ručení zaplatí člověk o dost víc, než u 1.6 A co třeba 2.3 V5 ?? tam už je výkon dostačující a ta pojistka se určitě nebude moc lišit od klasického 2.0..nevím, ale jak je to se spotřebou. Osobně jsem jezdil jen s 2.8 V6 a tam byla obrovská, ale zvuk motoru a tah byl bezkonkurenční S 1.6 16V jezdím dlouhodobě za 7L a nikterak ho nešetřím. Asi taky hodně záleží v jakém stavu motor je, podle toho se pak spotřeba odvíjí. S olejem u 1.6 problém taky nemám, ani u 2.8 jsem ho neměl. Jediný motor, který jsem měl a sežral oleje asi stejně jako benzínu byl 1.4 16V Ale o tom naštěstí neuvažuješ Za mě bych se podíval na 2.3 V5 - jiné řešení kromě 1.8T bych asi nevolil.
VW Golf IV V6 4_MOTION
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Re: Golf IV 1.6 nebo 2.0?
Vidím tu 1,6 uplně stejně jak ty.Na vekovský couračky v jednom se to dá,ale ve městě je to tragický.Škoda že není nic silnějšího co by se dalo koupit Hned bych to vyměnil.vanhouten píše:ja osobne mam Boru 1,6 16V a znova bych do toho asi nesel. musim teda rict, ze na rozdil od ostatnich s olejem nemam problem. co se tam nalije, to se po 10tkm vylije. pokud jezdim sam nebo ve jedem ve dvou, tak se to docela da, ale jet s tim nekam na hory je utrpeni (aspon pro me), do kopce to proste nejede, natoz chtit do kopce jeste predjizdet treba kamiony. ted nedavno jsem jel s plne nalozenym autem trasu Palava-Ostrava a i na te dalnici tomu proste par kobylek chybi. dalsi co mi na tom motoru dost vadi, je ta prodleva pri seslapnuti plynu. je to fakt motor na klidnou jizdu s rodinkou na vylet, ale pro zavodniky to fakt neni. nevim jak u jinych, ale u me motor zacina tahnout kolem 3500ot.
znamemu jsem nedavno odvazel Octavu I s 1,8T 110kw a musim rict ze to je fakt jine svezeni, ten motor fakt tahne a tahne moc hezky. s dvoulitrem zkusenost nemam
-
- Řidič
- Příspěvky: 63
- Registrován: 05.12.2011 11:06
- Bydliště: Záryby
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf IV 1.6 nebo 2.0?
1.8T bych nebral, většina kluků si to koupí jako sporták a dávají mu naprdel a s toho vyplívá že většina těch motorů je napokraji zhroucení takže cpát do něj peníze. Ber TDI nebo 1.6ku
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Golf IV 1.6 nebo 2.0?
1.6 celkem ujde v obou verzích (vačka i dvouvačka), ta 8v mi přišlo že se rychlejc ohřeje takže lepší do města, 16v má slušný zátah na dálnici. spotřeba paliva u obou plus mínus stejná ale 8v žere časteji olej a má tu blbou váhu ale 16v zase trpí na lambdu. oboje pak docela trpí na převodovky, takže na to si dát při koupi pozor, hlavně u straších roků výroby. o ostatbích motorech psát nebudu protože s tim nemám větší zkušenost, ale těch dvoulitrů imho zas tak moc neni a 1.8t může beýt docela utrápený vozítko když mu někdo dával za uši, což je asi důvod proč si todle auto horkokrevní mladíci kupujou. na pasátu to je ale celkem dobrý motor
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
- Kutil001
- Jezdec
- Příspěvky: 487
- Registrován: 26.02.2011 20:06
- Bydliště: kousek od Znojma :)
Re: Golf IV 1.6 nebo 2.0?
nemá náhodou i 1.8 20v bez turba víc kw než 2.0? Když jsem já sháněl golfíka, 2.0 jsem našel snad jen jeden a to jsem na něj narazil jen náhodou myslím že jich opravdu moc není.
ex:
VW Golf IV 1.9 TDi PD 85kw, AJM
nyní:
VW Golf V Sportline 2006 BKD, 2.0TDi PD 103kw+chip od Moravia-tuning na 180PS
Škoda Octavia II RS 2009 CEGA, 2.0TDi CR 125kw - zatím bez úprav
VW Golf IV 1.9 TDi PD 85kw, AJM
nyní:
VW Golf V Sportline 2006 BKD, 2.0TDi PD 103kw+chip od Moravia-tuning na 180PS
Škoda Octavia II RS 2009 CEGA, 2.0TDi CR 125kw - zatím bez úprav
- vtuni
- Moderátor
- Příspěvky: 15402
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road
Re: Golf IV 1.6 nebo 2.0?
ano má 92kW ...kdežto 2.0 má 85kW..
na druhou stranu ten 1,8i se vyráběl jen chvílí a dobře věděli proč ho stáhli... protože to byl snad nejhorší motor jakej se do platformy dával.....
kdežto ten 2.0 se dával i třeba do superba..ony kW nejsou všechno...
prostě ten 8V dvoulitr je zase držák...protože je to starej dobrej jednoduchej motor...
na druhou stranu ten 1,8i se vyráběl jen chvílí a dobře věděli proč ho stáhli... protože to byl snad nejhorší motor jakej se do platformy dával.....
kdežto ten 2.0 se dával i třeba do superba..ony kW nejsou všechno...
prostě ten 8V dvoulitr je zase držák...protože je to starej dobrej jednoduchej motor...
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Re: Golf IV 1.6 nebo 2.0?
Já si myslím že ta 1,8 20v zas tak hrozný motor nebude,jen to v šáde a vw blbě naladili.A v audi to zase funguje,můžu potvrdit a taky se o tom píše v testech.
- Doctor Driver
- Člen klubu
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 13.03.2012 16:39
- Bydliště: Slaný
Re: Golf IV 1.6 nebo 2.0?
Je to těžký, každý má svá plus i mínus. Osobně zvažuju nákup jinýho golfika také, ale zatím nevím jaký motor no :/ 1.6 16V mě dost zklamal, takže asi spíš něco objemnějšího a živějšího. Jen škoda, že těch ARL je strašně maloučko..to si myslím nebude špatná nafta ne .. ? Ale jinak sem benzínovej nadšenec, takže stejně bych asi naftu nechal na zimu do kamen
VW Golf IV V6 4_MOTION
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 26.06.2012 16:47
Re: Golf IV 1.6 nebo 2.0?
Líbí se mi, jak tu každý říká o 2.0 litru benzínu, že je to na nic motor a přitom téměř nikdo z nich s ním nemá žádný, nebo jen minimální zkušenosti.
Já mám tento motor 4 roky a naprostá spokojenost.
Spotřeba průměrně kolem 8 litrů se svižnou jízdou.
Spotřeba oleje zhruba 1l na 4000-5000km.
Čili za mě mohu s čistým svědomím doporučit.
Já mám tento motor 4 roky a naprostá spokojenost.
Spotřeba průměrně kolem 8 litrů se svižnou jízdou.
Spotřeba oleje zhruba 1l na 4000-5000km.
Čili za mě mohu s čistým svědomím doporučit.
- vtuni
- Moderátor
- Příspěvky: 15402
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road
Re: Golf IV 1.6 nebo 2.0?
to víš tady je to samej odborník ... co u každýho auta musí mít co nejvíc koní...
bez ohledu na účel a použití, pořizovací cenu a provozní náklady...
bez ohledu na účel a použití, pořizovací cenu a provozní náklady...
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
- vtuni
- Moderátor
- Příspěvky: 15402
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road
Re: Golf IV 1.6 nebo 2.0?
A tohle nikdo s 2.0 ( = autem s lepším výkonem za stejný peníze a stejnou spotřebu... řešit nemusí)
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... &start=540" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... &start=540" onclick="window.open(this.href);return false;
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO