RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M
- mahura
- Řidič
- Příspěvky: 84
- Registrován: 07.06.2009 10:43
- Bydliště: Hlubočepy
Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M
Vona totiž ani vyměnit nejde jelikož je zaválcovaná do krytí kloubu...tak se musí natáhnou dál na kloub kde je osazení a snad tam bude držet
-
- Řidič
- Příspěvky: 67
- Registrován: 07.07.2008 20:47
- Bydliště: Brno 628 00
Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M
Zdravím pánové,
protože jsem o problémech psal v tomto vlákně už před více než rokem a stále se mi osobně nic pro odstranění nepodařilo udělat (ani třem servisům), ptám se i po přečtení celého fóra, zda jste přišel někdo ještě na něco jiného, než že je to dvouhmoťák.Pokud vím, tak mnohým to pomohlo.
Co nezabralo, byly pokusy vyměnit silentbloky jak na dizeráku na na motoru.
Stejně tak ne všem pomohlo vyměnit hardyspojku na kardanu.
Zaznamenal jsem i informaci o nekorektně fungujících křížkách v kardanovém kloubu a pokusy nechat repasovat celý kardan včetně uložení.
Vypnutí Haldexu ať pojistkou nebo rozpojením kablu se nic nevyřešilo, navíc, dle všech informací to zřejmě jde zkusit jednodušeji přitažením ručky tak, aby reagovat spínač, ale aby jste nebrzdili...na to se dnes chystám...
Prosím odližujte dunění jak při nízkých otáčkách tak při záběru pod plynem při vyšších rychlostech
oproti
chrčívému až kovově drnčivému zvuku v rozmezí 1500 - 1800 otáček pod plynem při vyšším rychliostním stupni (5,6).
Takže? Fakt dvouhmoťák? Dělal jste si to někdo sám? Jde to na jámě s nějakým středícím trnem udělat doma? Víte rozměry trnu (člověk by asi vyměnil i lamelu a zřejmě i odpínací ložisko...)
protože jsem o problémech psal v tomto vlákně už před více než rokem a stále se mi osobně nic pro odstranění nepodařilo udělat (ani třem servisům), ptám se i po přečtení celého fóra, zda jste přišel někdo ještě na něco jiného, než že je to dvouhmoťák.Pokud vím, tak mnohým to pomohlo.
Co nezabralo, byly pokusy vyměnit silentbloky jak na dizeráku na na motoru.
Stejně tak ne všem pomohlo vyměnit hardyspojku na kardanu.
Zaznamenal jsem i informaci o nekorektně fungujících křížkách v kardanovém kloubu a pokusy nechat repasovat celý kardan včetně uložení.
Vypnutí Haldexu ať pojistkou nebo rozpojením kablu se nic nevyřešilo, navíc, dle všech informací to zřejmě jde zkusit jednodušeji přitažením ručky tak, aby reagovat spínač, ale aby jste nebrzdili...na to se dnes chystám...
Prosím odližujte dunění jak při nízkých otáčkách tak při záběru pod plynem při vyšších rychlostech
oproti
chrčívému až kovově drnčivému zvuku v rozmezí 1500 - 1800 otáček pod plynem při vyšším rychliostním stupni (5,6).
Takže? Fakt dvouhmoťák? Dělal jste si to někdo sám? Jde to na jámě s nějakým středícím trnem udělat doma? Víte rozměry trnu (člověk by asi vyměnil i lamelu a zřejmě i odpínací ložisko...)
- jena.broda
- Nový člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: 05.03.2008 14:47
- Bydliště: Doxy CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M
Takže dělal jsem to sám akorát s převodovkou ven a pak zpět mi pomáhal kámoš. Na díře by to mělo jít asi taky ale musíš samozřejmně podepřít motor a hlavně povolit tyč řízení a povolit celou nápravnici a nechat jí volně vyset jinak převodovku kvůli křížovému převodu pro zadní náhon nevyndáš. Pozor jestli máš xenony tak odpoj čidlo na nápravnici pro naklápění xenonů.Tak to je demontáž. Pak dost důležitá věc je jestli má hlavní hřídel na výstupu z převodovky vůli nebo né. Konečná pro velkou vůli této hřídele je že nejde vyřadit při popojíždění jednička nebo zpátečka. Zatahej za ní ve vodorovném směru jestli má vůli víc jak 10 mm je to špatně někde jsem to tu už psal co mě to stálo peněz než jsem odstranil hučení a drnčení. Hodně štěstí a když si nebudeš vědět s něčím rady tak napiš.
-
- Řidič
- Příspěvky: 67
- Registrován: 07.07.2008 20:47
- Bydliště: Brno 628 00
Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M
moc dekuju za postup. predpokladam ze jsi myslel vuli v hridele z prevodovky vedouci do kardanu.
zkusim naji t tve zkusenosi s drncenim predpokladam ze dvouhmotak tedy zabral. no zkusim mrknout pod auto jestli mne ta odvaha neprejde...
zkusim naji t tve zkusenosi s drncenim predpokladam ze dvouhmotak tedy zabral. no zkusim mrknout pod auto jestli mne ta odvaha neprejde...
- jena.broda
- Nový člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: 05.03.2008 14:47
- Bydliště: Doxy CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M
Myslel jsem drážkovanou hřídel ke spojce. Důvod vůle je jednoduchý. Po čase cca 200 tis/km se začne přidírat lamela na té hřídeli a tím jak šlapeš na spojku tak tu hřídel vytahuješ z převodovky a pak už je tam taková vůle že přestane vystavovat spojka. Měl jsem vůli už tak velkou že když jsem chtěl vyřadit musel jsem chcípnout motor. Pozná se to taky že při zařazený pětce bez plynu zktátka při brždění motorem ta převodovka dost jakoby hvízdá protože z důvodu vůle na hřídeli o sebe dřou ozubený kola 3 a 5 rychl. stupně.
-
- Řidič
- Příspěvky: 67
- Registrován: 07.07.2008 20:47
- Bydliště: Brno 628 00
Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M
No tak to je mazec...ok, díky, mrknu, ale zatím při řazení vše v pohodě.
-
- Řidič
- Příspěvky: 67
- Registrován: 07.07.2008 20:47
- Bydliště: Brno 628 00
Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M
Tak konečně napadlo sněhu a já mohl bezbolestně vyzkoušet odpínání a zapínání Haldex
Odpínání: Při mírně zatažené ručce (svítí červená kontrolka) jsem se razantně rozjel na sněhu. Koukal jsem na zadní kola, hrabaly jak o život, haldex neodepnul. Jste si jisti, že při zatažené ručce nemá Haldex spínat?
Jestli ano, pak co může být za závadu, že neodepne?
Ještě pochopím, že nesepne,závad je možných hned několik...ale že je sepnutý, když nemá?
Odpínání: Při mírně zatažené ručce (svítí červená kontrolka) jsem se razantně rozjel na sněhu. Koukal jsem na zadní kola, hrabaly jak o život, haldex neodepnul. Jste si jisti, že při zatažené ručce nemá Haldex spínat?
Jestli ano, pak co může být za závadu, že neodepne?
Ještě pochopím, že nesepne,závad je možných hned několik...ale že je sepnutý, když nemá?
- jena.broda
- Nový člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: 05.03.2008 14:47
- Bydliště: Doxy CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M
Při rozjezdu se zataženou se má sepnout ale za jízdy nad 10 km se nasepne.
-
- Řidič
- Příspěvky: 67
- Registrován: 07.07.2008 20:47
- Bydliště: Brno 628 00
Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M
aha Díky moc, tak to zase neodzkouším...
NEvadí, pokud aspoň spíná, tak je to ok
NEvadí, pokud aspoň spíná, tak je to ok
- machstrechy
- Jezdec
- Příspěvky: 438
- Registrován: 06.02.2008 20:13
- Bydliště: Kamenná
Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M
ahojte kluci nevíte jestli má haldex zapínat aji na zpátečku protože když jedu do předu tak jede a dnes jsem couval ke garáži a nic předek hrabal jak vsteklej a nemohl jsem se vyhrabat
Moje práce http://www.strechymach.webgarden.cz/
-
- Řidič
- Příspěvky: 63
- Registrován: 16.10.2011 22:29
- Bydliště: Třinec
Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M
Zdravím, 4x4 by měl fugovat i na zpatečku.... Jaky rok to máš? Tohle jsme kdysi řešili na octaviaklubu a došlo se knázoru že první haldexy na zpátečku nejedu Musím schválně vyskoušet moje vozitko jestli hrabou všechny 4kola na zpátečku. Ale myslím že jo
Moje alhambra z minuleho roku při skoušeni 4x4 po opravě nefunkči http://www.youtube.com/watch?v=q_C2mycqRNA" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje alhambra z minuleho roku při skoušeni 4x4 po opravě nefunkči http://www.youtube.com/watch?v=q_C2mycqRNA" onclick="window.open(this.href);return false;
Seat Alhambra 4x4 1,9tdi AUY rv2001-ex
Seat Alhambra 4x4 1,9tdi BVK rv. 2008 když jí miluješ není co řešit
Seat Alhambra 4x4 1,9tdi BVK rv. 2008 když jí miluješ není co řešit
- machstrechy
- Jezdec
- Příspěvky: 438
- Registrován: 06.02.2008 20:13
- Bydliště: Kamenná
Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M
mám 98 rok díky
Moje práce http://www.strechymach.webgarden.cz/
- jena.broda
- Nový člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: 05.03.2008 14:47
- Bydliště: Doxy CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M
Rok 98 je ještě synchro a né 4motion takže skoro žádná elektronika. Kromě elektromagnetickýho ventilu na zadním diferenciálu který zapíná nebo vypíná volnoběžku při zařazení zpátečky musíš slyšet cvaknutí a když né tak to je celý problém proč nehrabeš dozadu. Řešil jsem to u Golfa III Synchro. Stačilo ventil vyndat vyčistit byl zatuhlý a už to hrabalo i na zpátečku.
- machstrechy
- Jezdec
- Příspěvky: 438
- Registrován: 06.02.2008 20:13
- Bydliště: Kamenná
Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M
ahoj díval jsem se do návodu k obsluze co je u auta a má to fungovat i na zpátečku. Tak nevím možná to bylo zatuhlé bylo u nás -15 tak ještě uvidím.
Nemáš nějaký foto kde je ten ventil a jak vypadá díky.
Nemáš nějaký foto kde je ten ventil a jak vypadá díky.
Moje práce http://www.strechymach.webgarden.cz/
- jena.broda
- Nový člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: 05.03.2008 14:47
- Bydliště: Doxy CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M
Tady máš zadní diferencial z ETKY je to pozice 12 a zkontroluj všechny podtlakové hadičky co k tomu vedou.