to možná platí u zimních, u letních je to chybavasyl píše:na hnací nápravu musíš dat vždy lepši gumy (vzorek)
takže když měním tak kouknu vyberu lepši dam do předu a co zbude tak do zadu
KOLA, PNEU: přezouvání a skladování pneu přes zimu a léto
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
Re: KOLA, PNEU: jaké dáváte pneumatiky na Sharana
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: KOLA, PNEU: přezouvání a skladování pneu přes zimu a léto
Ano, jak píše Tommate. Při brzdění se zadek nadlehčuje a má tendenci jít do smyku. To má částečně eliminovat lepší vzorek na zadku.
Na elektroniku vozu bych úplně nespoléhal. je to dobrý pomocník, ale nikdo nepozná hranici, kdy přestane být efektivní.
Na elektroniku vozu bych úplně nespoléhal. je to dobrý pomocník, ale nikdo nepozná hranici, kdy přestane být efektivní.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
- majatrabi
- Jezdec
- Příspěvky: 473
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, PNEU: přezouvání a skladování pneu přes zimu a léto
TO jardahes: Pokud ti bude sundavat kola pneuservis tak je budeš mít popsané. Je dobré je ještě před uskladněním z kontrolovat v jakém stavu jsou a umýt. Jestli náhodou nejsou sjeté na jedné straně apodobně. Prostě vizuální kontrolu. Pokud ti bude i nasazovat pneuservis tak ti zadek pravý dají na předek pravý a předek pravý na zadek pravý. Levá strana to samé.
Pokud si budeš dělat vše sám tak, buď si pamatuj jak jsou kola uskladněná(PL+PP+ZP+ZL) nebo si je popiš. Ten popis je vhodný právě pro vizuální kontrolu. Pokud zjištíš na gumě nějakou chybu tak hned viš na které straně byla.
Jinak bych doporučoval sadu(disky+kola) letních a sadu zimních. Mít jenom 4disky a přehazovat gumy není moc dobrý. Při přezouvání trpí disk i gumy(kord).
A tady je odkaz jak správně skladovat pneumatiky:
http://www.skodaoctavia.cz/zajimavosti/ ... atPneu.htm
Pokud si budeš dělat vše sám tak, buď si pamatuj jak jsou kola uskladněná(PL+PP+ZP+ZL) nebo si je popiš. Ten popis je vhodný právě pro vizuální kontrolu. Pokud zjištíš na gumě nějakou chybu tak hned viš na které straně byla.
Jinak bych doporučoval sadu(disky+kola) letních a sadu zimních. Mít jenom 4disky a přehazovat gumy není moc dobrý. Při přezouvání trpí disk i gumy(kord).
A tady je odkaz jak správně skladovat pneumatiky:
http://www.skodaoctavia.cz/zajimavosti/ ... atPneu.htm
- M@rty74
- Moderátor
- Příspěvky: 2498
- Registrován: 29.05.2010 21:14
- Bydliště: Green town at Prague
Re: KOLA, PNEU: přezouvání a skladování pneu přes zimu a léto
Onehdá se tu vedla polemika, tak oživím toto zapadlé téma...
Skladování pneumatik
Správným skladováním zimních nebo letních pneumatik zachováváme jejich dobré jízdní vlastnosti a zpomalujeme stárnutí pneumatik. Pneumatiky uskladněné v nevyhovujících podmínkách mění své fyzikální vlastnosti a mohou být tímto způsobem zcela znehodnoceny. Při zachování zásad správného skladování si pneumatiky podrží své vlastnosti nezměněné po dobu několika let. Projděme si tedy nyní tyto zásady postupně.
1. Poznačte si místo používání pneumatiky
Před sundáním pneumatik z vozu je dobré na pneumatikách poznačit místo jejich používání na podvozku, například LP - levá přední. Při nasazování pneumatik v následující sezóně prohodíte přední pneumatiky za zadní, čímž vyrovnáte jejich opotřebení.
2. Očištění pneumatik
Pneumatiky je zapotřebí po demontáži z vozu řádně omýt a odstranit hrubé nečistoty z dezénu pneumatiky, nejčastěji kamínky zaklíněné v drážkách. Následuje důkladné vysušení pneumatik a kol, čímž předcházíme vzniku koroze při použití ocelových ráfků.
3. Skladování pneumatik s ráfkem a bez ráfku
Skladování pneumatik s ráfkem je odlišné od skladování pneumatik bez ráfku. Pneumatiky na ráfcích necháváme nahuštěny na tlak 100 kPa. Pneumatiky je možno zavěsit za ráfek nebo je naskládat naležato do sloupce. Ve sloupcích skladujeme maximálně čtyři kusy pneumatik na sobě a neměli by jsme zapomínat pneumatiky jednou za 3-4 týdny přerovnat - vrchní dolů a naopak, čímž zabráníme jejich deformaci. Pneumatiky na ráfku zásadně neskladujeme ve stoje.
Pneumatiky bez ráfků pro změnu neskladujeme ve sloupcích ani je nezavěšujeme. Nejlepší je jejich uskladnění ve stoje vedle sebe. Nikdy je nestavíme na hranu, což by mohlo způsobit jejich deformaci a následnou nestabilitu na voze. I tyto pneumatiky je zapotřebí ideálně jednou za měsíc pootočit.
Máte-li pneumatiky uskladněné v pneuservisu, je dobré se přesvědčit o jejich správném uskladnění. Většina pneuservisů nabízející uskladnění pneumatik využívá speciální stojany na pneumatiky.
4. Místo pro uskladnění pneumatik
Pneumatiky skladujeme na suchém, tmavém a chladnějším místě, kde teplota nepřesahuje 25°C a zároveň neklesá pod 0°C . Pneumatiky chráníme před přímým slunečním zářením a průvanem. Důležitá je také čistota skladovacích prostor, kde by pneumatiky neměli přijít do kontaktu s rozpouštědly, pohonnými hmotami, mazadly a chemikáliemi, které způsobují ztrátu elasticity pneumatik.
Také ozón má na pneumatiky škodlivý vliv, takže ve skladu by se neměli nacházet přístroje, které ho produkují, například elektrické přístroje s vysokým napětím, fluorescenční lampy, elektromotory a další spotřebiče, u kterých mohou při jejich provozu vznikat jiskry nebo elektrické výboje. Pneumatiky neskladujeme na místech, kde hlavně v letních měsících může teplota prudce stoupat, například na půdách nebo v plechových garážích.Volné skladování pneumatik na vzduchu, i když schovaných pod plachtou, výrobci nedoporučují.
5. Manipulace s pneumatikami
Pneumatiky neházíme ani nenecháváme padat z výšky větší než 1,5 metru. Neopatrnou a nešetrnou manipulací může dojít k poškození patky pláště, nejčastěji k jejímu nalomení, čímž je pneumatiky znehodnocena.
I když antioxidační přísady v pneumatikách proces stárnutí brzdí, špatné uskladnění pneumatik se výrazně podílí na jejich rychlejším stárnutí, projevujícím se například vznikem drobných trhlin na povrchu gumy. Pokud tedy na uskladnění pneumatik nemáte prostor, který by vyhovoval výše uvedeným parametrům, je lepší poohlídnout se po službách některého z pneuservisů, které nabízejí uložení samostatných pneumatik nebo i celých kol v prostorách s vhodnými podmínkami a většinou i speciálními stojany na skladování pneumatik.
Skladování pneumatik
Správným skladováním zimních nebo letních pneumatik zachováváme jejich dobré jízdní vlastnosti a zpomalujeme stárnutí pneumatik. Pneumatiky uskladněné v nevyhovujících podmínkách mění své fyzikální vlastnosti a mohou být tímto způsobem zcela znehodnoceny. Při zachování zásad správného skladování si pneumatiky podrží své vlastnosti nezměněné po dobu několika let. Projděme si tedy nyní tyto zásady postupně.
1. Poznačte si místo používání pneumatiky
Před sundáním pneumatik z vozu je dobré na pneumatikách poznačit místo jejich používání na podvozku, například LP - levá přední. Při nasazování pneumatik v následující sezóně prohodíte přední pneumatiky za zadní, čímž vyrovnáte jejich opotřebení.
2. Očištění pneumatik
Pneumatiky je zapotřebí po demontáži z vozu řádně omýt a odstranit hrubé nečistoty z dezénu pneumatiky, nejčastěji kamínky zaklíněné v drážkách. Následuje důkladné vysušení pneumatik a kol, čímž předcházíme vzniku koroze při použití ocelových ráfků.
3. Skladování pneumatik s ráfkem a bez ráfku
Skladování pneumatik s ráfkem je odlišné od skladování pneumatik bez ráfku. Pneumatiky na ráfcích necháváme nahuštěny na tlak 100 kPa. Pneumatiky je možno zavěsit za ráfek nebo je naskládat naležato do sloupce. Ve sloupcích skladujeme maximálně čtyři kusy pneumatik na sobě a neměli by jsme zapomínat pneumatiky jednou za 3-4 týdny přerovnat - vrchní dolů a naopak, čímž zabráníme jejich deformaci. Pneumatiky na ráfku zásadně neskladujeme ve stoje.
Pneumatiky bez ráfků pro změnu neskladujeme ve sloupcích ani je nezavěšujeme. Nejlepší je jejich uskladnění ve stoje vedle sebe. Nikdy je nestavíme na hranu, což by mohlo způsobit jejich deformaci a následnou nestabilitu na voze. I tyto pneumatiky je zapotřebí ideálně jednou za měsíc pootočit.
Máte-li pneumatiky uskladněné v pneuservisu, je dobré se přesvědčit o jejich správném uskladnění. Většina pneuservisů nabízející uskladnění pneumatik využívá speciální stojany na pneumatiky.
4. Místo pro uskladnění pneumatik
Pneumatiky skladujeme na suchém, tmavém a chladnějším místě, kde teplota nepřesahuje 25°C a zároveň neklesá pod 0°C . Pneumatiky chráníme před přímým slunečním zářením a průvanem. Důležitá je také čistota skladovacích prostor, kde by pneumatiky neměli přijít do kontaktu s rozpouštědly, pohonnými hmotami, mazadly a chemikáliemi, které způsobují ztrátu elasticity pneumatik.
Také ozón má na pneumatiky škodlivý vliv, takže ve skladu by se neměli nacházet přístroje, které ho produkují, například elektrické přístroje s vysokým napětím, fluorescenční lampy, elektromotory a další spotřebiče, u kterých mohou při jejich provozu vznikat jiskry nebo elektrické výboje. Pneumatiky neskladujeme na místech, kde hlavně v letních měsících může teplota prudce stoupat, například na půdách nebo v plechových garážích.Volné skladování pneumatik na vzduchu, i když schovaných pod plachtou, výrobci nedoporučují.
5. Manipulace s pneumatikami
Pneumatiky neházíme ani nenecháváme padat z výšky větší než 1,5 metru. Neopatrnou a nešetrnou manipulací může dojít k poškození patky pláště, nejčastěji k jejímu nalomení, čímž je pneumatiky znehodnocena.
I když antioxidační přísady v pneumatikách proces stárnutí brzdí, špatné uskladnění pneumatik se výrazně podílí na jejich rychlejším stárnutí, projevujícím se například vznikem drobných trhlin na povrchu gumy. Pokud tedy na uskladnění pneumatik nemáte prostor, který by vyhovoval výše uvedeným parametrům, je lepší poohlídnout se po službách některého z pneuservisů, které nabízejí uložení samostatných pneumatik nebo i celých kol v prostorách s vhodnými podmínkami a většinou i speciálními stojany na skladování pneumatik.
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....